Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Argh! Pakko avautua miehen tavoista

Vierailija
07.03.2017 |

Tilanne; ostan jotain edullista juustoa; molemmat käyttää "tasasesti". Edullista juustoa on vielä jäljellä, kun päätän ostaa jotain kalliimpaa juustoa, leppäsavua tai jotain. Mies tekee eväät; aukasee uuden juuston. "Hei käytettäis se arkijuusto loppuun". -Sitä on huono höylätä, voit murustella siitä vaikka palasia ku teet itelles lämppäreitä (lämpösiä voileipiä). Muutaman päivän kuluttua tajuan, että oon ite syönyt muutaman siivun uudesta juustosta, kun mies on hotkinut siitä 95%. Sama toistuu kaikessa; leivät mitä ostan, kinkut, makkarat (ei mitään jauhomakkaroita), yhtäkkiä huomaan että hei, taas ne kaikki on syöty, ja jättänyt yhden kinkkusiivun mulle. Makkarapaketista piti tehdä makkarasoppaa, mutta mies veti kylmänä "pikkunälkäänsä" 3 makkaraa. Ostin jauhelihaa, piti tehdä makaronilaatikkoa. Hän alko sitä paistamaan, kunnes havahduin "hei, piti tehä laatikkoo siitä!". Mutta annoin olla, aattelin että kai sen vois syödä ihan paistettuna makaronilaatikon kanssa. Mies ei ite ottanut lisukkeita, joten jauhelihasta katos 300g. Keitin itelleni makaronia joukkoon, kunnes haistoin kuinka vahvasti oli maustanut lihan. Valkosipulia, juustokuminaa, chiliä, pippuria.. oli kauhee nälkä, mutta en pystyny syömään kun valkosipulin haju pelkästään löi vasten kasvoja, hel*etin pahaa oli. Mies söi onnessaan sen mun ruuan, "vähä ehkä liikaa tuli sitä ja sitä maustetta". Kauppaan olis 20min matka, joten ei napannu lähtee ajeleen, vaikka jääkaappi tyhjä. Ikinä ei ilmota, jos joku elintarvike on loppumassa; kun palaan kaupasta ja alan tekeen välipalaa, huomaan että kaikki syöty. Tällä hetkellä mä ostan ruuat, kun mies odottelee ensimmäistä tiliä töistä. Monta kertaa ylimaustaa ruuan, ja suuttuu kun en pysty syömään ja teen jonkun leivän. Silloin harvoin kun mies jotain ostaa, hän muistaa heti mainita "älä sit syö näitä ku otan evääks". Anteeksi avautuminen, oli vaan pakko purkautua :D

Kommentit (291)

Vierailija
281/291 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menit naimisiin lapsen kanssa.

Vierailija
282/291 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvemmaksi tulis käydä ulkona yksin syömässä ja jättää mies pariksi päiväksi ihmettelemään miks ei jääkaapissa ole ruokaa eikä täyty itsestään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/291 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies osti eilen mulle suklaarasian naistenpäivän lahjaksi. Illan aikana puolet katosi ja itse ehdin ottaa yhden palan...

Missä myydään kahden palan suklaarasioita?

Tämä ketju on mitä parasta mainosta taas kerran MGTOW-aatteelle, eipä tarvitse sinkkuna pelätä että joku repii perseensä riekaleiksi juustopaketista.

Kukaan ei revi persettään juustopaketista, kunhan

1. siihen on varaa

2. et oleta naisesi maksavan sinulle kalliita juustoja antamatta itse vastaavaa panosta

3. et oleta, että ruuat ilmestyvät kaupasta pyhän hengen voimasta teidän ruokakaappiin

4. huomioit muutkin saman ruokakunnan jäsenet ja heidän tarpeensa

Keskimääräinen mies läpäisee kaikki kohdat kirkkaasti. 

Mistä ihmeestä aloit sönköttämään? Totesin vain , että keskiverto suomalainen nainen tuntuu olevan aika sairas päästään, en ole perustamassa perhettä kenenkään kanssa, enkä odota tai oleta mitään.

On melkoista natseilua, jos jostain helvetin juustopaketista saadaan tällainen polemiikki aikaan.

Jatkakaa toki, ehkä jotkut palstaa lukevat sinkkumiehet näkevät lisää suomalaisen luonteen todellisesta puolesta ja tekevät omat johtopäätöksensä teistä.

Kyllä meillä on maailmankuvissa isot erot. Näen sekä keskimääräisen suomalaisen naisen että miehen terveiksi päästään. Mutta joo, kukin tavallaan.

Saako ihan mielenkiinnosta kysyä lapsuusperheenne dynamiikasta ja millainen äiti sinulla on?

Perheessämme oli aina riittävästi ruokaa, eikä äiti siitä koskaan natseillut.

Kuten jo sanoin, jatkakaa ihmeessä miesvihanne lietsomista, ehkä joku sinkkumies oppii suomalaisesta naisesta tästäkin ketjusta jotain, ja tajuaa pysyä erossa teistä.

Jos kyseessä oleva sinkkumies on alkuperäisen kertojan miehen tapainen rohmu, on pelkästään suotavaa että pysyy erossa naisista ja hommaa itse omat ruokansa. Eli win-win tilanne kaikille.

Vierailija
284/291 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä niin haluaisin taas asua yksin kirjoitti:

Änkään tähän ketjuun, suokaa avautumiseni anteeksi. Mulla on jonkinlainen ruoka ( tuhlaavuus ) ongelma myös saman katon alla asumassa, jos hän käsittelisi minun maksamia ruokia kuten nyt omilleen tekee, niin mä olisin jo räjähtänyt :-)

-  uusi  juusto avataaan heti ( jääkaapissa 3 avattua pakettia )

-samoin leikkeleet

-kastikkeeksi tarkoitetut kermaviilit, turkk.jukurtit, tai muut kastikkeet. Uutta vaan auki! Ja hilloa, sitä on ainkin 4 purkkia. Kaikki avattu.

-kokkaa 3-4 krt vk, tekee ison satsin ruokaa. Syö siitä heti kerran, ottaa mahdollisesti evääksi seuraavana päivänä. Loppu muhii jääkaapissa reilun viikon ja menee sitten poistoon... Eli myös niitä ruokapurkkeja on noin 3 koko ajan.

-Ei minkäänlaista ajatusta siitä, että jos ostaa esim. savulohta, mitä syödään 2/3 iltaruoalla, niin siitä lopusta voisi tehdä seuraavana päivänä salaattia, munakasta, tms.. Antaa pilaantua vaan! Seuraavana päivän hakee uutta ruokaa :-)

Mua ärsyttää tama ihan todella, mutta oma ostamiaanpa tuhlaa. Mä en viitsisi edes kantaa kotiin 4 kertaa tarvitsemani ruoka määrää. Enkä todellakaan maksaa sitä. No, tällaista elämä nyt ja en oikeasti stressaa. Mutta jos olisi yhteiset rahat ja yhteistä lainaa ja perhettä ruokittavana jne. niin raivoaisin tästä tuhlaamisesta. Varmaan ei tartte edes mainita, että mahtaako sammuttaa koskaan telkkaria tai valoja.. laskeeko hulluna vettä ihan turhaan... en pysty ajattelemaan. Räjähdän :-D

Nyt on pakko myöntää, että minussa on ihan aavistus tätä. Esimerkiksi rahkaa syön puoli purkkia kerralla... ja se toinen puolikas vaan jää sinne kaappiin pyörimään. Samoin yli jääneen ruoan lämmittäminen seuraavana päivänä on todella etovaa, enkä oikeastaan tiedä miksi. Siksi on monet kerrat tähteet menneet homeeseen jääkaapissa. Tällä hetkellä siellä on kolme erilaista juustoa, kaikki avattuna ja kaikista tulen heittämään lopun lopulta pois.

Tosin vettä en tuhlaa enkä muuten sotke/roskaa, enkä edes asu kenenkään kanssa. Ja tapojani olen parantanut niin, että teen mahdollisimman pieniä annoksia ja yritän käyttää pakkaukset loppuun, koska ruoan tuhlaaminen nyt vaan on tyhmää. Ihan aina en onnistu tsemppaamisestanikaan huolimatta.

Vierailija
285/291 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi pitää pelkkää ruokabudjettia, vaan kotitalouskassaa johon kuuluu kemikaliotuotteet, vaatteet ja jopa molempien tai kaikkien harrastukset. Parhaiten toimisi varmaan se, ettei kukaan pitäisi tulojaan ominaan...

Vierailija
286/291 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis te ette nyt vaan osta ruokaa riittävästi. Kyllähän ne purkit tyhjenee ja siksi hyvät ihmiset,ostakaa ruokaa riittävästi.

T. Kahden teinin (ja mieskin on)äiti

Vierailija
287/291 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa pahan päivän varalle "pikkumaitoja". Maitohyllyltä 5 cl:n kokoisia minitörppöjä tuskin jaksaa janoon juoda 😁

Vierailija
288/291 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään hyväksyisi sitä jos avataan uusi mikä vaan paketti ennen kuin edellinen loppu. Nää asiat pitää vaan jaksaa puhua ja heti suhteen alkuvaiheessa. On olemassa ihmisiä joille tällaisetkin perusasiat ovat ylivoimaisia. Kannattaa todeta heti alkuvaiheessa että adjöö. Luultavasti muutkin normaalit asiat on yhtä vaikeita ja aivokapasitetti on vaan niin rajallinen että tosiaan teeveen tuijottaminenkin on ylivoimaista ilman että syö kotoa kaiken irtoavan.

Silloin ei vaan kannata itseään kiusata enempää. Luultavasti näitä asioita on todella paljon lisää koska ymmärryksen määrä vaan on niin vajavainen. Kaikki eivät vaan sovi yhteen. Jostain perustavanlaatuisesta älykkyyserostakin on kyse. Kyllä jokainen normaalijärkinen tajuaa että ensin syödään ne purkit jotka on avattu eikä silleen että mikä on mieluisin. Tietty jos todetaan että jokin merkki onkin mieluisampi kuin mitä yleensä ostetaan, niin jatkossa ostetaan sitä parempaa mistä tykätään enemmän. Jos ei yhteistä mielipidettä löydy, niin on mahdollista ostaa kummallekin eri merkkiä. Silti aina ensin avattu syödään loåpuun ja vasta sit avataan uusi pakkaus.

Vierailija
289/291 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen taloustili ja/tai kauppavuorot. Meillä ainakin toimi. Ostetaan miehen kanssa vähän erilaisia elintarvikkeita, mutta vuorotellen. Ja toisaalta parisuhteeseen kuuluu se, että tuon kaupasta mielelläni tiettyä jukurttia miehelle ja hän minulle taas vaikkapa rahkaa. Mutta meillä oli siis ihan hetken aikaa viikot ylhäällä näkyvissä kauppavuoroineen.

Vierailija
290/291 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteinen taloustili ja/tai kauppavuorot. Meillä ainakin toimi. Ostetaan miehen kanssa vähän erilaisia elintarvikkeita, mutta vuorotellen. Ja toisaalta parisuhteeseen kuuluu se, että tuon kaupasta mielelläni tiettyä jukurttia miehelle ja hän minulle taas vaikkapa rahkaa. Mutta meillä oli siis ihan hetken aikaa viikot ylhäällä näkyvissä kauppavuoroineen.

Ja se piti vielä lisätä, että ihmiset syö ja kuluttaa eri tavalla. Meillä mies syö myös tosi paljon ruokaa verrattuna muhun, ja tarvitseekin sen. Mä taas (ihan ilman tarvetta, silkasta halusta) vedän varmaan suurimman osan herkuista... Mutta tämä on meidän koti. Kotona saa syödä kyllikseen. Herkkuja vois rajoittaa... 😉

Vierailija
291/291 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei kai taloustilikään toimi jos toinen silti syö 90% ruoasta. Voihan enemmän syövä joo laittaa tilille enemmän rahaa mutta ongelmaa se ei poista - edelleen ne silakkapihvit, maidot, leikkeleet ja juustot on syöty ja edelleen ne tyhjät purkit lojuvat jääkaapissa ja edelleen toinen osapuoli kokee ettei häntä oteta huomioon.