Argh! Pakko avautua miehen tavoista
Tilanne; ostan jotain edullista juustoa; molemmat käyttää "tasasesti". Edullista juustoa on vielä jäljellä, kun päätän ostaa jotain kalliimpaa juustoa, leppäsavua tai jotain. Mies tekee eväät; aukasee uuden juuston. "Hei käytettäis se arkijuusto loppuun". -Sitä on huono höylätä, voit murustella siitä vaikka palasia ku teet itelles lämppäreitä (lämpösiä voileipiä). Muutaman päivän kuluttua tajuan, että oon ite syönyt muutaman siivun uudesta juustosta, kun mies on hotkinut siitä 95%. Sama toistuu kaikessa; leivät mitä ostan, kinkut, makkarat (ei mitään jauhomakkaroita), yhtäkkiä huomaan että hei, taas ne kaikki on syöty, ja jättänyt yhden kinkkusiivun mulle. Makkarapaketista piti tehdä makkarasoppaa, mutta mies veti kylmänä "pikkunälkäänsä" 3 makkaraa. Ostin jauhelihaa, piti tehdä makaronilaatikkoa. Hän alko sitä paistamaan, kunnes havahduin "hei, piti tehä laatikkoo siitä!". Mutta annoin olla, aattelin että kai sen vois syödä ihan paistettuna makaronilaatikon kanssa. Mies ei ite ottanut lisukkeita, joten jauhelihasta katos 300g. Keitin itelleni makaronia joukkoon, kunnes haistoin kuinka vahvasti oli maustanut lihan. Valkosipulia, juustokuminaa, chiliä, pippuria.. oli kauhee nälkä, mutta en pystyny syömään kun valkosipulin haju pelkästään löi vasten kasvoja, hel*etin pahaa oli. Mies söi onnessaan sen mun ruuan, "vähä ehkä liikaa tuli sitä ja sitä maustetta". Kauppaan olis 20min matka, joten ei napannu lähtee ajeleen, vaikka jääkaappi tyhjä. Ikinä ei ilmota, jos joku elintarvike on loppumassa; kun palaan kaupasta ja alan tekeen välipalaa, huomaan että kaikki syöty. Tällä hetkellä mä ostan ruuat, kun mies odottelee ensimmäistä tiliä töistä. Monta kertaa ylimaustaa ruuan, ja suuttuu kun en pysty syömään ja teen jonkun leivän. Silloin harvoin kun mies jotain ostaa, hän muistaa heti mainita "älä sit syö näitä ku otan evääks". Anteeksi avautuminen, oli vaan pakko purkautua :D
Kommentit (291)
Yksin asuminen on pelkkää juhlaa!
Naisen ja miehen ruokamäärissä voi tosiaan olla huimiakin eroja. Eksän kanssa esim. 400g jauhelihakastike kesti sen yhden ruokailun, korkeintaan yksi annos jäi jäljelle ja mies söi sitten senkin illalla... Nykyään mä ja lapsi kun syödään, niin vastaava satsi kastiketta kestää 3 päivää ja jää vielä ylikin. Ne ruoat jotka ennen meni päivässä, kestävät nyt 2-3 päivää ja valitettavan usein pitää heittää loput roskiin. Eksän kanssa leipäpaketti meni 2 päivässä jne.
Ja saahan sitä ihminen syödä, mutta ei ole kohtuullista pienituloisena laittaa ruokamenoja puoliksi, jos toinen syö kolminkertaisen määrän. Enkä käsitä sitä, että ihan kunnon ruokaa mässätään monta kertaa päivässä eikä osata syödä mitään normaalia aamupalaa tms. Aina vaan jotain makkaraa paketista tai jauhelihaa iltapalaksi ja niin pois päin.
No olet se outo sinäkin, kun annat miehen tehdä niin. Lakkaa ostamasta sille ruokaa. Jospa kumpikin teistä maksais itte omat ruokansa?
Aina vaan sama juttu, useamman kerran olen lukenut miehestä, joka syö tyhjäksi jääkaapin piittaamatta lainkaan muista perheenjäsenistä. Mistä näitä ääliömiehiä tulee?? Onko samanlaisia ongelmia muissa maissa, myös edullisempien ruokien maissa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täytyy sanoa, että tämän ketjun naiset ovat todellisia luusereita, vähä-älyisiä ja täysin hyödyttömiä.
Elämä romahtaa juustopaketista ja kahvimaidosta. Laitokseen kuuluisitte.
Kuinka monta kertaa sinä jaksaisit viettää saunailtaa kaverin kanssa jos kaverisi joka kerta vetäisi olutsalkusta sen 21 tölkkiä ja makkarapaketista 3 makkaraa, niin että sinulle jäisi aina se 1 makkara ja 3 olutta? Voitko rehellisesti sanoa, että jaksaisit sitä vuosi toisensa jälkeen joka viikko hymyssä suin vai ottaisiko se jossain vaiheessa päähän ja sanoisit jotain ystävällesi?
Miten te jotku jaksatte katsella tollasia urpoja?
Terveisin,
N25
Vierailija kirjoitti:
Vaimo ostaa ruokaa niin paljon että jääkaappi täynnä.
Pakastin ihan pursuaa ruokaa.
Päätin juuri etten osta ruokaa kahteen kuukauteen. Ostakoon ihan rauhassa. Minun ei ole pakko syödä.
Ja kaiken huippu tässä on siis se että nainen vitt*ilee minulle tällä että ostaa ruokaa kaikki paikat täyteen :)
Hän ostaa perunalastuja, jäätelöä, pullaa sen takia koska en haluaisi itse syödä niitä. Hän saa pir*llista mielihyvää siitä kun tarjoilee minulle näitä enkä kykene aina vastustamaan näitä "herkkuja". Ruoka merkitsee hänelle vallankäyttöä.
Jos/kun molemmat ostamme ruokaa niin ihan toivotonta. Hän haluaa nujertaa minun ostamani ruuat omilla ruuillaan. Esim. otin pakastimesta ostamiani proilerin koipia ja että tekisin niistä ruokaa. Hän osti kaupasta valmiin grillatun broilerin.
Pakko taas nostaa kädet pystyyn ja lopettaa ruuan ostaminen.
Miehelle tarjouksesta lauantai - ja sipuliteemakkaratankoja jääkaappi täyteen, että pärjää. Omat herkut piiloon jonnekin lehtisalaattipussin kätköihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, näitä yhden leikkelesiivun/keksin/paahtoleipäsiivun jättäjiä on, kun "Enhän mä kaikkea syönyt!" Ei tuossa ole kuin keskustelun paikka, vaikka siitä saatkin mahdollisesti nillittäjän maineen. Ei raukka vaan tajua, ettei se jääkaappi itse evästä sinne kasvata (mikä siinä noin muuten ihan normaaliälyisillä ihmisillä voikin olla niin vaikeaa).
Ja sitten on näitä akkoja jotka käyvät kaupassa ja ostavat naurettavia, ämmämäisiä määriä ruokaa ja sitten itkevät, että jos joku onkin syöty, kun "Siitä 200 grammasta juustoa piti riittää meille kahdelle kuukaudeksi". Sylettää tuollaiset eukot, joilla ei ole mitään ymmärrystä minkään määrien päälle kun itse piipertävät ja sitten vittuilevat päälle, jos nälkäänsä on jonkun syönyt loppuun! Tuollaiset muijat pitäisi pistää kaupassakäyntikurssille, jottei hommat menisi aina pelleilyksi.
t. iso mies 36v
Käypä sinä "iso mies" kuule ihan ite siellä kaupassa, äläkä maksata naisella pohjatonta ruokahaluasi! Vai onko kaupassakäynti liian vaikeata "isolle miehelle"?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tulen nillittämään miehestä tänne. Olen miettinyt, kuinka ihmeessä saisin piilotettua kahvimaitoni niin, ettei se rohmu joisi sitä! En juo maitoa muuten ollenkaan, mutta kahvia en mustana juo. Yksi purkki riittäisi minulle päiväkausiksi, mutta mies juo sen AINA. Jättää sentään välillä pienet säälittävät kahvilirut purkin pohjalle. Tulee aika helkutin kalliiksi mun kahvin juominen, jos joudun sitä varten ostamaan yhden purkin päivässä miehen lotkittavaksi.
Mun keinoni on soijajuoma. Lisäksi olen kertonut miehelle että miesten kannattaa vältellä soijaa, sitä vanhaa estrogeeni-hömppää. Olen saanut juoda kahvini lattena ihan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas osaan arvostaa entistä enemmän miestäni. Kiitos tästä!
Ja taas osaan arvostaa entistä enemmän sinkkuuttani. Kiitos tästä!
Vierailija kirjoitti:
Meneekö sun kaikki aika netissä vai miksi et saa mitään aikaan?
Vastasitko nyt väärään ketjuun, vai millä tavalla mun teksti liittyy siihen, etten saa mitään aikaan? :D
Ap
Olen joutunut uusperheessä ikävään tilanteeseen, jossa muut vähät välittävät ruokatarvikkeiden taloudellisesta käytöstä. Minä siis olen useimmiten se joka käy kaupassa ja myös maksan laskun. Puolison lapset eivät välitä tippaakaan sellaisista asioista, kun olen pyytänyt syömään aina kaiken loppuun. Ruokaa ostetaan sen verran että pitäisi olla riittävästi muttei liikaa. Eli vanhaksi pian menevä tai jo avattu tuote tai tähderuoka syödään aina seuraavaksi, eikä mennä mielihalujen mukaan availemaan koko ajan jotain uutta ja kivaa kuten viiden tähden hotellissa.
Tosi voimaton olen tän asian kanssa. Ennen sitä osti reilusti koska vilpittömästi halusi tietenkin että lapsille on ruokaa, mutta nyt kun on nähnyt kuinka he eivät ollenkaan välitä hävikistä, joka on suoraan minun lompakosta pois (puhumattakaan mielipahasta ja huonosta tavasta olla opettelematta kurinalaisuutta ja taloudellisuutta..suomessa kun on maailman kallein ruoka), niin pyrin ostamaan todella tarkkaan ja täsmällisesti maltillisia määriä. Koska jos pitäisin hyllyjä koko ajan täysin kaikista mikä lapsille maistuu, menisi ruokaa varmasti roskiin vielä tuplaten mitä nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastasitko nyt väärään ketjuun, vai millä tavalla mun teksti liittyy siihen, etten saa mitään aikaan? :D
Ap
Olen eri, mutta haukut miestäsi av-palstalla ja makaat kotona työttömänä. Melkoinen saavutus.
Miten maksatte ruoat? Puoliksi? Yritä ensiksi saada hänet edes maksamaan enemmän ruoasta ja käymään useammin kaupassa. Jos ei toimi, alatte ostaa omat ruuat. Ainakin mehut, leivät, leikkeleet ym. Johon menee yllättävä summa kuussa. Ja jos ostat esim jauhelihan, kerrot samantien, että puolet on sinulle ja haluamassasi muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan pystyy syömään kokonaisen sipsipussin kerralla?
Helposti. Nam nam!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olen eri, mutta haukut miestäsi av-palstalla ja makaat kotona työttömänä. Melkoinen saavutus.
Juu, hoidan talon, ostokset, siivoukset, lämmittämiset yms. Onhan sitä enemmän aikaa nyt työttömänä, mutta tämäkin työttömyys kestää enää muutaman viikon. Jos katotaan edellistä kolmea vuotta, niin jouduin tekemään silti lähes täysin yksin nuo asiat, samalla kun olin töissä ja mies oli työttömänä kotona. Mutta paskaakos mä teille selittelen, kunhan vaan tulin ärtyneenä tänne purkautuun noista tavoista, jotka tosin ei mielestäni oo liitännäisiä siihen, että makaanko vaan päivät pitkät vai en :p
Luin vain aloituksen. Eihän tuosta koko sepustuksesta saa mitään tolkkua. Joku miespuolinen henkilö syö sinun luonasi sinun ostamasi ruoat, ja sinä et oikein pidä siitä? No mitäpä jos et enää päästä kyseistä mieshenkilöä kotiisi? Syö sinä rauhassa kotonasi perheesi kanssa ja sano ovikelloa soittaville mieshenkilöillä, että menkää ravintolaan.
Vierailija kirjoitti:
Taas liuta akkoja keksimässä keinoja kostaa, rankaista, häpäistä, näpäyttää, jne.
Jos ukolle ei mene perille, että "hei mauri, voitaisko tehdä niin että uutta leikkelepakettia ei avata ennen kuin vanha on loppu ja jos jotain ostetaan yhteiseksi niin ois kiva jos siitä jäis mulle pääasiassa suunnilleen puolet?" niin sitten ei voi mitään.
Ihmetyttää että pitää heti olla näpäyttelemässä ja kohtelemassa miestä kuin jotain vähä-älyistä.
Koska apeen mies käyttäytyy kuin vähä-älyinen, jos lopettaisi tuollaisen törkeän apeen hyväksikäytön niin kukaan ei näpäyttelisi. Jos olisi mies valittamassa naisesta niin sinäkin olisit jo huutamassa lokki, lokki!
Meillä miehen bravuuri on tuoda kotiin avokadoja, joidenka kypsymistä saa odotella viikkoja. Niistä ei ole mitään hyötyä, kun ja jos niutä tarvitsee ruokasn heti. Mutta sellaisia ready to eat-kypsyysasteella olevia avokadoja ei hän voi ostaa, kun ovat hieman tyyriimpiä:)