Argh! Pakko avautua miehen tavoista
Tilanne; ostan jotain edullista juustoa; molemmat käyttää "tasasesti". Edullista juustoa on vielä jäljellä, kun päätän ostaa jotain kalliimpaa juustoa, leppäsavua tai jotain. Mies tekee eväät; aukasee uuden juuston. "Hei käytettäis se arkijuusto loppuun". -Sitä on huono höylätä, voit murustella siitä vaikka palasia ku teet itelles lämppäreitä (lämpösiä voileipiä). Muutaman päivän kuluttua tajuan, että oon ite syönyt muutaman siivun uudesta juustosta, kun mies on hotkinut siitä 95%. Sama toistuu kaikessa; leivät mitä ostan, kinkut, makkarat (ei mitään jauhomakkaroita), yhtäkkiä huomaan että hei, taas ne kaikki on syöty, ja jättänyt yhden kinkkusiivun mulle. Makkarapaketista piti tehdä makkarasoppaa, mutta mies veti kylmänä "pikkunälkäänsä" 3 makkaraa. Ostin jauhelihaa, piti tehdä makaronilaatikkoa. Hän alko sitä paistamaan, kunnes havahduin "hei, piti tehä laatikkoo siitä!". Mutta annoin olla, aattelin että kai sen vois syödä ihan paistettuna makaronilaatikon kanssa. Mies ei ite ottanut lisukkeita, joten jauhelihasta katos 300g. Keitin itelleni makaronia joukkoon, kunnes haistoin kuinka vahvasti oli maustanut lihan. Valkosipulia, juustokuminaa, chiliä, pippuria.. oli kauhee nälkä, mutta en pystyny syömään kun valkosipulin haju pelkästään löi vasten kasvoja, hel*etin pahaa oli. Mies söi onnessaan sen mun ruuan, "vähä ehkä liikaa tuli sitä ja sitä maustetta". Kauppaan olis 20min matka, joten ei napannu lähtee ajeleen, vaikka jääkaappi tyhjä. Ikinä ei ilmota, jos joku elintarvike on loppumassa; kun palaan kaupasta ja alan tekeen välipalaa, huomaan että kaikki syöty. Tällä hetkellä mä ostan ruuat, kun mies odottelee ensimmäistä tiliä töistä. Monta kertaa ylimaustaa ruuan, ja suuttuu kun en pysty syömään ja teen jonkun leivän. Silloin harvoin kun mies jotain ostaa, hän muistaa heti mainita "älä sit syö näitä ku otan evääks". Anteeksi avautuminen, oli vaan pakko purkautua :D
Kommentit (291)
Osta niin paljon, että riittää! Ja tee se ruoka heti, ennen kuin mies ehtii tunkea karvaiset kouransa jääkaappiin. Ja vielä: osta uutta leivänpäällistä vasta kun entinen on loppu.
Sanoppa! Osti oikein sipsiä ja dippiä, ite ehdotti että katotaan leffaa. Meni reilu tunti, kun kysyin etyä katotaanko vai ei. Mies oli vetänyt koko sipsipussin, ei siis ainuttakaan jäljellä o.O Mietin vaan että kiva, kiitos... aina muutenkin ruuan kanssa; teen ruokaa, vaikka riisiä, kanafileitä ja kasviksia. Kanafileitä on vaikka 6, otan ite ensin yhden, mies ottaa 2. Ok, on paljon isompi ja mä oon pieniruokasempi. Seuraavana päivänä saatan lämmittää itelleni yhden kanafileen, ja fileitä on sen jälkeen jäljellä 2. Tottakai mies ottaa molemmat. Tää kun toistuu kaiken ruuan kanssa aina, ja mä kustannan muutenkin suurimman osan ruuista, niin ärsyttää se ajatus, että syön 1/3-1/4, jos sitäkään! Ja välillä tekee pelkkää lihaa, jolloin ei ota mitään lisukkeita, kuten ton jauhelihan kanssa... jos jotain ostaa, niin yleensä itelleen. Sitte hakee korikaupalla kaljaa, ja mä kiukkuan että olis voinu ostaa jotain fiksumpaaki, jos sitä rahaa ei kerran oo. Huoh! Monta kertaa avaa jonkun ruokakermapurkin, ja käyttää siitä muutaman ruokalusikallisen. Reilu viikko myöhemmin ku sille olis käyttöä, niin en viitti käyttää kun en tie kauanko ollu avattuna. Mies ei ite muista, mutta vastaus on aina "hyvää se vielä on". Ku pyydän tuomaan kaupasta perunoita, ostaa pienen valmispussin, jossa perunat peukalonpään kokosia. Kiva kuoria.. ja puolet niistä osittain mätiä, monta kertaa sanonu että ota irtoperunoita että saa valita. Aaaaargh!!!!!!
Ostakaa ruokaa niin paljon, ettei syömällä lopu. Pakastinkin on keksitty.
Mies on varmaan kotona, vanhempiensa luona, tottunut että jääkaappi täyttyy itsestään. Joku salaperäinen "keittiökeiju" on pitänyt huolen, että aina kun jääkaapin oven avaa, sieltä löytyy kaikkea ja sen kaiken saa syödä. Sinun kannattaisi palauttaa miehesi reaalimaailmaan ennenkuin hän syö sinut konkurssiin.
Miten kukaan pystyy syömään kokonaisen sipsipussin kerralla?
Jos mies tietää sulle kertoa, että ottaa evääks, älä koske niin mikset käytä samaa konstia. Lappu päälle, että älä koske.
Lopetat miehelle ruoan ostamisen koska miksi joudut elättämään miehesi, ehkä menee viesti paremmin perille. Onko ruokia joista miehesi ei pidä? Ostat jotakin kasvisruokia tai teet salaattia itsellesi jos säilyvät paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Ja niitäkin on erikokoisia.
Niin, näitä yhden leikkelesiivun/keksin/paahtoleipäsiivun jättäjiä on, kun "Enhän mä kaikkea syönyt!" Ei tuossa ole kuin keskustelun paikka, vaikka siitä saatkin mahdollisesti nillittäjän maineen. Ei raukka vaan tajua, ettei se jääkaappi itse evästä sinne kasvata (mikä siinä noin muuten ihan normaaliälyisillä ihmisillä voikin olla niin vaikeaa).
Jaxuhali, on sun elämä rankkaa. Ai niin, vihaan aloituksia, joissa käytetään sanaa argh tai hohhoijaa. Teinimeininkiä.
Ansoita miehen himoitsemien ruokien ympäristö hiirenloukuilla, jotka napsahtavat sormeen kiinni jos ruoan yrittää ottaa kaapista. Tällä tavoin mies ehdollistuu olemaan ahmimatta kaikkea!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Ja niitäkin on erikokoisia.
Oletan, että kyseessä ei ollut sellainen minipussi, jos siitä oli tarkoitus kahdestaan syödä. Melkoinen ahmatti täytyy olla, jos sellaisen normikokoisen sipsipussin vetää kerralla yksinään, kun kahdestaan syödessäkin siitä jää jämät jäljelle. Erityisesti jos on vielä dippiäkin!
No on kyllä törkeää mieheltä. Mitä hän sanoo jos puhut asiasta ihan avoimesti?
Vierailija kirjoitti:
Jaxuhali, on sun elämä rankkaa. Ai niin, vihaan aloituksia, joissa käytetään sanaa argh tai hohhoijaa. Teinimeininkiä.
Kyllä tuo just kuulostaa ihan sille, että ei noilla ole varaa edes oikeeseen ruokaan.
Ostakaa enemmän ruokaa niin ei tarvitse tuommoisesta riidellä.
Ei ollu minipussi... sipsit on vaan jotain, mitä syödes sille tulee jäätävä himo. Saattaa rouskuttaa megapussin alle vartissa, sen takia ostaa sipsiä harvoin, kun tietää kuinka käy
Vierailija kirjoitti:
Miksi näissä keskusteluissa aina tarjotaan ratkaisuksi "osta enemmän ruokaa"? Jos mies kerran on sellainen suursyömäri, että ihan kaikki täytyy kaapeista mässyttää, niin MIES ostakoon enemmän ruokaa ja lakatkoon ahmimasta toisen ostamia ruokia!
Minäkin tulen nillittämään miehestä tänne. Olen miettinyt, kuinka ihmeessä saisin piilotettua kahvimaitoni niin, ettei se rohmu joisi sitä! En juo maitoa muuten ollenkaan, mutta kahvia en mustana juo. Yksi purkki riittäisi minulle päiväkausiksi, mutta mies juo sen AINA. Jättää sentään välillä pienet säälittävät kahvilirut purkin pohjalle. Tulee aika helkutin kalliiksi mun kahvin juominen, jos joudun sitä varten ostamaan yhden purkin päivässä miehen lotkittavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos se tuorein paketti niistä enemmistäkin vaan kelpaa miehelle? Ja ap:ko enemmän sitä ruokaa sitten roudaa kaupasta?
Mistä näitä syön-kaiken-enkä-jätä-kellekään-muulle-mitään miehiä riittää?
Ja kohta se yksi tyyppi tulee vaahtoamaan, että kyllä naisen pitää maksaa miehenkin syöminen, koska "miehet nyt vaan tarvitsee enemmän ruokaa". Ja ei makseta miehille korkeampia tukia sen takia!