Argh! Pakko avautua miehen tavoista
Tilanne; ostan jotain edullista juustoa; molemmat käyttää "tasasesti". Edullista juustoa on vielä jäljellä, kun päätän ostaa jotain kalliimpaa juustoa, leppäsavua tai jotain. Mies tekee eväät; aukasee uuden juuston. "Hei käytettäis se arkijuusto loppuun". -Sitä on huono höylätä, voit murustella siitä vaikka palasia ku teet itelles lämppäreitä (lämpösiä voileipiä). Muutaman päivän kuluttua tajuan, että oon ite syönyt muutaman siivun uudesta juustosta, kun mies on hotkinut siitä 95%. Sama toistuu kaikessa; leivät mitä ostan, kinkut, makkarat (ei mitään jauhomakkaroita), yhtäkkiä huomaan että hei, taas ne kaikki on syöty, ja jättänyt yhden kinkkusiivun mulle. Makkarapaketista piti tehdä makkarasoppaa, mutta mies veti kylmänä "pikkunälkäänsä" 3 makkaraa. Ostin jauhelihaa, piti tehdä makaronilaatikkoa. Hän alko sitä paistamaan, kunnes havahduin "hei, piti tehä laatikkoo siitä!". Mutta annoin olla, aattelin että kai sen vois syödä ihan paistettuna makaronilaatikon kanssa. Mies ei ite ottanut lisukkeita, joten jauhelihasta katos 300g. Keitin itelleni makaronia joukkoon, kunnes haistoin kuinka vahvasti oli maustanut lihan. Valkosipulia, juustokuminaa, chiliä, pippuria.. oli kauhee nälkä, mutta en pystyny syömään kun valkosipulin haju pelkästään löi vasten kasvoja, hel*etin pahaa oli. Mies söi onnessaan sen mun ruuan, "vähä ehkä liikaa tuli sitä ja sitä maustetta". Kauppaan olis 20min matka, joten ei napannu lähtee ajeleen, vaikka jääkaappi tyhjä. Ikinä ei ilmota, jos joku elintarvike on loppumassa; kun palaan kaupasta ja alan tekeen välipalaa, huomaan että kaikki syöty. Tällä hetkellä mä ostan ruuat, kun mies odottelee ensimmäistä tiliä töistä. Monta kertaa ylimaustaa ruuan, ja suuttuu kun en pysty syömään ja teen jonkun leivän. Silloin harvoin kun mies jotain ostaa, hän muistaa heti mainita "älä sit syö näitä ku otan evääks". Anteeksi avautuminen, oli vaan pakko purkautua :D
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Muun muassa näiden syiden tähden, minä en enää koskaan ikinä tule muuttamaan miehen kanssa yksiin. Mikään ei vedä vertoja puhtaalle siistille kodille joka on järjestyksessä sinne tultaessa. Jääkaapille joka on siisti ja puhdas ja täynnä sitä hyvää ruokaa jota itselleni olen hommannut kaupasta palkalani. Wc on puhdas ja roiskeeton pöntön kansi on aina alhaalla kun pytty vedetään. Suihkussa ei ole paskaa kusta ja karvoja. Pyyhkeet ovat kuivia ja puhtaita eivät mytyssä lattialla. Löydän puhtaat vatteeni siististi paikoiltaan enkä mytättynä ties minne. Tavarat ja astiat keittiössä ovat siistejä ja hyvin järjestyksessä. Saan katsella televisiostani mitä haluan, sohvilla ei ole ruokatahroja ja paskaa. Paskaisia vaatteita ja likaisia alushousuja nurkissa. Ei tarvitse kompastella työkaluihin ja kuntolaitteisiin puntteihin joita ei koskaan käytetä mutta joita on pakko säilyttää keskellä kulkuväylää ..jos vaika joskus tarvisi. Kukaan ei rahaa kotiini olutta ja epämääräisiä ystäviään juopottelemaan. Tai hommaa lemmikkejä jotka lankeavat minun hoidettavakseni.
Kenenkään jälkikasvu ei hypi silmilleni "ole ämmä hiljaa , äiti sanoi ettei sinua kuulu totella" viikon välein...
Ostan kaupasta sitä mitä tarvitsen silloin kun tarvitsen ja kukaan ei tuomitse.
Muistuttakaapa muijat miksi edes muka tarvitsen miestä?
Sähän oot huonoja miehiä tavannut. Onneksi omani osaa sulkea pöntön kannen ja pitää paikat siisteinä eikä syö kaikkea kaapista. Lisäksi on vielä fiksu ja hyväluonteinenkin.
Tästä ketjusta päätellen: ihmisrotu on kyllä kummallinen. Ugh, olen puhunut.
Vierailija kirjoitti:
Olen kerran huvikseni viikon syönyt töissä hyvin ja iltaisin ostanut hedelmiä itselle. Aamupalaksikin söin itsetehtyä mysliä, josta mies ei pitänyt. Kaappiin en ostanut koko viikon aikana mitään miehelle kelpaavaa. Noh, viikon se jaksoi valittaa ja aina kiltisti vastasin, että voi itse käydä kaupassa, kun aiemmin töistä pääsee. Alkoi tekemään itselleen ruokaa ja ostamaan eväitä pienen paaston jälkeen. Pieni hiljainen koulutus avasi sen silmät ja yllättäen hän huomasi, että ruoka maksaa ja että tulipa syötyä kaikki yksin.
Miksi edes olette yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan pystyy syömään kokonaisen sipsipussin kerralla?
Helposti. Ja niitäkin on erikokoisia.
Oletan, että kyseessä ei ollut sellainen minipussi, jos siitä oli tarkoitus kahdestaan syödä. Melkoinen ahmatti täytyy olla, jos sellaisen normikokoisen sipsipussin vetää kerralla yksinään, kun kahdestaan syödessäkin siitä jää jämät jäljelle. Erityisesti jos on vielä dippiäkin!
Kartanon perunalastupussi menee varsinkin dipin kanssa ihan heittämällä yhteen napaan. Nam!
T. nainen, painoindeksi alle 21
Vierailija kirjoitti:
Jaxuhali, on sun elämä rankkaa. Ai niin, vihaan aloituksia, joissa käytetään sanaa argh tai hohhoijaa. Teinimeininkiä.
Joo, etenki huoh. Puuttuu enää omg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, mun eksällä oli tapana hallita ruokapolitiikkaa. Vain tiettyjä merkkejä sai ostaa (kalliita) eikä samaa ruokaa saanut yrittääkään tarjota kahta kertaa. Itse piti tehdä alusta lähtien ja einespaketista nousi sota. Minä hoidin kaupassakäynnin ja ruoanlaiton ja mies maksoi puolet ruokalaskusta. Ja joka jumalan kuukausi sain kuulla miten kamalasti olin taas tuhlannut ruokaan. Huh, onneksi se mulkku on ex.
Niin, ja jos joskus kävi niin että mies kävi kaupassa (mulla oli oltava tyyliin jalka poikki), mies osti paketin jauhelihaa ja maidon viisihenkiselle perheelle. Ja esitteli kuittia että katso nyt, en tajua miten sä saat sitä rahaa palamaan ruokakauppaan!
Mulla oli oikea kultakimpale <3
Ja sehän odotti että minä loihdin siitä jauhelihapaketista herkkuruoan (toki loihdinkin, koska olin hankkinut kaappiin ne muut ruokaan tarvittavat aineet varastoon ja pystyin kehittämään herralle kelpaavan sapuskan vaikka se jalka poikki). Siitä se sai sitten vaan lisää vettä myllyynsä, kuinka hän on taloudellinen ja minä tuhlari. "Kato nyt, ei hyvän ruuan tarvi maksaa niin paljon!", oli toteamus päivällispöydässä. Jotenkin terapeuttista kertoilla eksän tavoista, toivottavasti joku nuori nainen lukee ja välttää tuollaisen miinan.
Vierailija kirjoitti:
Saattehan te naisetkin äitiyspakkauksen, älkää valittako turhasta. Tai mä haluan äitiyspakkausta vastaavan summan rahaa kans!
NAISET saavat äitiyspakkauksen? Eiköhän se pakkaus tule sille naisen ja miehen yhteiselle lapselle?
Hyvä tavaton, ei millään tahtoisi uskoa, että näinkin tyhmiä ihmisiä on olemassa kuin tuo lainaamani kirjoittaja. (Toivottavasti eivät ainakaan ihan irrallaan tuolla normaalien ihmisten joukossa haahuile.)
Jos aiotte olla miehen kanssa yhdessä hyväksytte hänet tapoineen. Sellaisena te olette hänet mieheksenne valinneet. Kun mies ei vastaakkaan haavekuvianne ryhdytte 'kouluttamaan', 'näpäyttämään' ja 'kouluttamaan'. Aikuista käytöstä?
Miten helvetissä voi olla noin huonotapaisia miehiä? Tuntuu vielä olevan todella yleistä käytöstä että mies syö melkein kaiken ja jättää pikkumurut jäljelle kitisten että "no siinähän on vielä". Kuuluuko se poikien kasvatukseen tai jotain? Ihan uskomattoman epäkohteliasta ja ajattelematonta. Tällaisina hetkinä olen todella onnellinen että asun yksin.
Vierailija kirjoitti:
Jos aiotte olla miehen kanssa yhdessä hyväksytte hänet tapoineen. Sellaisena te olette hänet mieheksenne valinneet. Kun mies ei vastaakkaan haavekuvianne ryhdytte 'kouluttamaan', 'näpäyttämään' ja 'kouluttamaan'. Aikuista käytöstä?
Niin, tai miksiköhän erotaan niin usein? Puoliso voi esittää normaalia ja sitten kun luulee olevansa turvallisesti toise paapottavana, tulee nämäkin rohmupiirteet esiin. Onneksi moni osaa heti reagoida ja valitettavasti toiset jaksavat kauemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattehan te naisetkin äitiyspakkauksen, älkää valittako turhasta. Tai mä haluan äitiyspakkausta vastaavan summan rahaa kans!
NAISET saavat äitiyspakkauksen? Eiköhän se pakkaus tule sille naisen ja miehen yhteiselle lapselle?
Hyvä tavaton, ei millään tahtoisi uskoa, että näinkin tyhmiä ihmisiä on olemassa kuin tuo lainaamani kirjoittaja. (Toivottavasti eivät ainakaan ihan irrallaan tuolla normaalien ihmisten joukossa haahuile.)
Tuo lainaamasi aivopieru on ihan eksäni luokkaa: Hän halusi viettää 2 viikkoa kestävän harrastusloman yksin ulkomailla, koska minä PÄÄSIN työmatkoille.
Vierailija kirjoitti:
Mua sieppaa se, että mies jättää TYHJÄT pakkaukset kaappeihin. Kun nopeasti vilkaisee kaappiin kauppalistaa tehdessä ja katsoo, että muroja on, Keijua on, leivinpaperia on... ja sitten kun katsot myöhemmin, niin JUMA*AUTA tyhjä pakkaus jätetty. Siis miksi? En jaksa enää edes mäkättää. Ja WC:ssä kun vessapaperirulla tyhjenee, niin se hylsy. Miksi sitä ei voi vaihtaa täyteen, kun minnekään ei ole kiire. Joskus sentään mies on saanut sen otettua telineestä pois ja arvatkaapa minne se on roskiksen sijasta tunkenut sen? Mun meikkipussiin! ARGH!
Voi miten tuttua! :D
Joillakin (miehillä, en tiedä yhtään naista joka tuota harrastaisi) on tosiaan äärimmäisen ärsyttävä tapa hillota tyhjiä pakkauksia kaapeissa. Mun mieheni on yksi heistä.
Miten joku ostaa päivästä toiseen ruokaa saman verran, jos se ei selvästikään riitä? Eikö todellakaan käy mielessäkään ostaa riittävästi? Jos ei kaupasta jaksa kantaa, niin mies asialle. Jos ei omat rahat riitä tai ei halua toisen ruokia kustantaa, niin jälleen kerran, mies asialle tai pyydä rahat mieheltä. Mieluumminko ostetaan 3000 kcal edestä ruokaa ja kuvitellaan, että se riittää hyvin 1500 kcal kuluttavalle naiselle ja 3500 kcal kuluttavalle miehelle? Ei voi olla niin vaikeaa.
En ehtinyt lukea ketjua kokonaan. Toivon, että jossakn sivun 5 paikkeilla ap ilmoittaa ensisjaisesti jättävänsä miehen tai toissijaisesti eriyttävänsä molemmille omat ruuat ja ruokahuollon.
Mitä ihmettä tekee itsekkäällä ruokarosvolla miehellä, joka kittaa kaljaa korikaupalla, muutenkin ja etenkin vielä lisämiinus siitä, ettei siihen olisi varaa.
JUOKSE! Niin minäkin tein enkä ole katunut kertaakaan, päin vastoin, elämäni parhaita päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
No nyt miesvihavouhottajakin löysi jotain olennaista (vaikkei itse sitä tainnut tajutakaan): avainsana on tuo JOS. Aika moni nainen havaitsee kohtuullisen nopeasti, että on helpompi elää yksin kuin toisia huomioimattoman moukan kanssa. Ja sitten mievihavouhottajat pääsevät itkeään, että "ilkeät naiset haluavat erota, mies kyllä pysyisi parisuhteessa mutta ne inhottavat naiset..."
Joo kyllä minäkin mielelläni elelisin herroiksi toisen kustannukselle toisen passattavana, mutta mistä sellainen mies joka tähän suostuisi?
Älä osta paljoa ruokaa! Osta vain mistä voi tehdä jotain kunnollista, välipalat ym leikkeleet minimiin. Toimii! Hittoako tuhlaat rahojasi moiseen. Mulla lasten kanssa sama juttu. Jos ostan esim. Irtojogurtteja, ne kaikki syödään HETI. Olen lakannut ostamasta.
Kyllä miehen kuuluu aikuisena ihmisenä osata ottaa Sinutkin huomioon.
Miksi moni kehottaa ostamaan enemmän ruokaa, kun kyseessä on ihan selvä tapaus missä toinen ei huomioi toista ja kykenee syömään sitä sun tätä ihan muuten vaan, ilman että on edes nälkä.
Meillä myös tuollaista. Olenkin piilotellut herkut omaan vaatekaappiin :D Muuten kaikki häviää yön aikana. Myös jugurtteja ym. harvoin jää mulle. Kaikista ärsyttävintä on se, jos tilataan pizzaa. Mies sanoo ettei ole nälkä eikä tarvitse ollenkaan. Sitten kuitenkin närppii minun pizzasta puolet ja lasten myös. "vähän vaan maistaa" kuulema. Nykyisin tilataan pizzat, kun mies saunailloissa :D Saa ainakin mahan täyteen.
Ja olen tästä asiasta puhunut monta kertaa, ei apua.
Olen normaalikokoinen nainen ja aina syön jopa megapussin kerralla ja yksin. Ja dipin siihen kylkeen.