Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi äidit ei saisi olla kotona jos haluavat?

Vierailija
05.03.2017 |

Maassahan vallitsee työttömyys, ei työvoimapula!

Kommentit (251)

Vierailija
1/251 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä itsekin olen ihmetellyt. Jos töitä olisi kaikille, toki valtion taloutta  helpottaisi että kotiäiditkin siirtyisivät tuen saajista veronmaksajiksi. Mutta kun työttömiä on muutenkin valtavasti, niin mitä se hyödyttää että pienten lasten äitejäkin pitäisi painostaa nopeammin kilpailemaan vähistä työpaikoista. 

Sama koskee sitä että ihmisiä ei päästettäisi eläkeputkeen ja aikaisin eläkkeelle. Tässäkään ei ole mitään järkeä niin kauan kuin työpaikoista on pulaa. Jokainen virassaan jumittava eläkeikäinen vie työpaikan nuorelta joka todella tarvisi sen duunin.

Vierailija
2/251 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kotonaoloa kukaan ole kieltämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/251 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen kuullut todella paljon arvostelua, piikittelyä ja syyttelyä kotiäitiydestä.

Itse siis olen jo teinien äiti ja ilmapiiri on kiristynyt kymmenen vuoden takaisesta valtavasti.

Vierailija
4/251 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäpä naisia estää kotona olemasta. Minä vain en halua osallistua veronmaksajana sen tukemiseen. Että jos mies elättää niin mikäs siinä.

Vierailija
5/251 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksaja kirjoitti:

Mikäpä naisia estää kotona olemasta. Minä vain en halua osallistua veronmaksajana sen tukemiseen. Että jos mies elättää niin mikäs siinä.

Mutta nythän ne lapaet haluaa ilmaiseen päivähoitoon jo ihan taaperoina. Sehän maksaa veronmaksajille paljon enemmän.

Ja nytkin on halvempaa veronmaksajille se kotiäiti kuin päivähoito. Eli en tajua tätä perustetta. Varsinkaan jos äidillä ei työtä mihin palata jokloin yhteiskunnalle lankeaa päivägoitokulut ja työttömyyspäiväraha. En ymmärrä.

Vierailija
6/251 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa vuosia työskennelleenä sanoisin että hyvin usein se kotihoito on parasta hoitoa lapselle. Tää yhteiskunta on tavallaan sairastunut johonkin jossa normaalista tehdään epänormaalia. Näin on käymässä nyt sillekin asialle että äiti hoitaisi lapsiaan. Sen sijaan pidetään parempana sitä että lapsia laitetaan paikkaan joka hyvin usein on LAITOS.

Ja mitä enemmän lapset siirtyvät kotihoidosta pelkkiin päiväkoteihin, sitä enemmän ne laitostuvat. Kun päivähoito on enää vain pakollinen yhteiskunnallinen rakenne niin laatu ja lapset jäävät toisarvoisiksi.

Ja tämä asia on tosi.

Vierailija
7/251 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutaan, ei haluaa.

Vierailija
8/251 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni olis hyvä, että äidit voisivat käydä osa-aikatyössä kuten Ruotsissa.

Vierailija
9/251 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminismiin ei sovi nainen joka hoitaa lasta kotona. Tämän ajan naisen täytyy luoda uraa.

Vierailija
10/251 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin numero 5. Minulle on ihan sama jääkö joku kotiäidiksi, mutta yhteiskunnan varoja ei tällaiseen tule käyttää.

Vierailija
11/251 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on lapsellekin paras, etä äiti (tai vaihtoehtoisesti isä) on lapsen kanssa kotona ensimmäiset vuodet. Siinä luodaan se hyvä pohja elämälle: rauhallinen koti, läsnäoleva ja välittävä vanhempi, yhteistä puuhailua ja kehittymistä taidoissa, ei koko ajan kiire töihin/päiväkotiin yms. Itse tulen ehdottomasti jäämään kotiin lapsen kanssa jos se vain mitenkään on taloudellisesti mahdollista.

Vierailija
12/251 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Jos kotihoidontuki lakkautetaan niin jään sitten työttömyysrahalle, mikä on jotain 5 kertaa tuon kotihoidontuen että samapa tuo minulle :D

Vierailija
13/251 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotonaparas kirjoitti:

Päiväkodissa vuosia työskennelleenä sanoisin että hyvin usein se kotihoito on parasta hoitoa lapselle. Tää yhteiskunta on tavallaan sairastunut johonkin jossa normaalista tehdään epänormaalia. Näin on käymässä nyt sillekin asialle että äiti hoitaisi lapsiaan. Sen sijaan pidetään parempana sitä että lapsia laitetaan paikkaan joka hyvin usein on LAITOS.

Ja mitä enemmän lapset siirtyvät kotihoidosta pelkkiin päiväkoteihin, sitä enemmän ne laitostuvat. Kun päivähoito on enää vain pakollinen yhteiskunnallinen rakenne niin laatu ja lapset jäävät toisarvoisiksi.

Ja tämä asia on tosi.

Kyllä se LAITOS taitaa olla sinulle se oikea osoite

Vierailija
14/251 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotonaparas kirjoitti:

Ja tämä asia on tosi.

Tuli jotenkin mieleen DDR - uskon mitä kerrot

Vierailija
15/251 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kotonaparas kirjoitti:

Ja tämä asia on tosi.

Kyllä se LAITOS taitaa olla sinulle se oikea osoite

HILJAA

Vierailija
16/251 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim mulla nuoremmalla infektioastma joka oli tosi pahana ekalle luokalle aati. Ikävuosina 1-4 hän sairaati ihan koko ajan. Tyyliin 2 tervettä päivää kuussa. Miten ikinä hän olisi selbåvinnyt päiväkodissa tai minä töissä?

Vierailija
17/251 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa jos haluaa. Voivat myös palkata kotiinsa esim: lastenhoitajan, kotiapulaisen, kokin, pyykkärin, siivoojan ja seuraneidin. Win-win tilanne.

Vierailija
18/251 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksaja kirjoitti:

Niin, haluat siis mieluummin maksaa niiden muiden työttömien jotka ei ole pienten lasten äitejä, työttömyyskorvauksia ja toimeentulotukia? Fakta kun on, että töitä ei riitä kaikille halukkaille, ja ne joille ei riitä, on jotenkin pidettävä hengissä myös, niin vaatii laki ainakin toistaiseksi. 

Minusta se vaan on niin hullu kuvio, että pienten lasten äitejä jotka ihan mielellään olisivat vielä kotona painostetaan töihin, ja samalla jos he pääsevät töihin, he vievät työpaikan joltain  muulta työttömältä, jolla ei ole siellä kotona mitään järkevää tehtävää kuten lastenhoito. 

Vierailija
19/251 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä kuin numero 5. Minulle on ihan sama jääkö joku kotiäidiksi, mutta yhteiskunnan varoja ei tällaiseen tule käyttää.

Ennemmin maksat kymmenen kertaa enemmän siitä että kaikki lapaet on 1,5-vuotiaina ilmaisessa päivähoidossa? Miksi? Siis mikä on tämän ajattelun järki?

Vierailija
20/251 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksaja kirjoitti:

Mutta nythän ne lapaet haluaa ilmaiseen päivähoitoon jo ihan taaperoina. Sehän maksaa veronmaksajille paljon enemmän.

Ja nytkin on halvempaa veronmaksajille se kotiäiti kuin päivähoito. Eli en tajua tätä perustetta. Varsinkaan jos äidillä ei työtä mihin palata jokloin yhteiskunnalle lankeaa päivägoitokulut ja työttömyyspäiväraha. En ymmärrä.

No sitten menet kouluun ja hankit itsellesi uuden ammatin. Miksi meidän muiden pitää maksaa sinun elämisesi? Fakta on se, että kauan kotiäitinä olleet putoavat muita useammin kokonaan työelämän ulkopuolella.