Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äidit ei saisi olla kotona jos haluavat?

Vierailija
05.03.2017 |

Maassahan vallitsee työttömyys, ei työvoimapula!

Kommentit (251)

Vierailija
81/251 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on näin miehenä hullua se, että joku nainen jää kotiin vuosikausiksi miehen elätettäväksi. En osaa kunniottaa sellaista ihmistä. Minusta on hyvä jos lapsivapaita tullaan jakamaan, samaa mieltä on miespuoliset kaveritkin. Ehkä isän rooli kasvaa sitä myötä ja sitä aletaan arvostamaan oikeasti.

Vierailija
82/251 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotihoidontuki ei välttämättä ole halvin vaihtoehto, kun ruvetaan katsomaan sen kokonaisvaikutuksia.

Hoidossa olevat lapset tarvitsevat hoitopaikkoja, luovat työpaikkoja ha verotuloja. Töissäkäyvä äiti maksaa myös veroja. Kun on palkkatuloja rahaa kulutetaan enemmän mikä myös synnyttää työpaikkoja.

Äidin ansiokehitys on parempi kun käy töissä välillä, myös urakehitys on oarempi.

Lisäksi ei ole itsestään selvää se, että paljataanko sijaista, mulle ei palkattu äitiyslomani ajaksi, pakolliset työt jaettiin, osaa työtä ei koskaan myyty asiakkaalle ja ne rahat jäi saamatta. Maksoin tuolloin veroja 1000 euroa kuussa, tuo verokertymä jäi saamatta. Olin viimeksi äitiylomalla 2004. Palkkani vuonna 2000 oli 15.000 markkaa, nyt se on 5100 euroa. Mulle on syntynyt 2 lasta vuoden 2000 jälkeen ja jos olisin hoitanut heitä 6 vuotta kotona, ansiokehitykseni ei varmasti olisi ollut tuollainen.

On paljon töitä joissa palkka ei kehity yhtikäs mihinkään. Olit sitten töissä tai hoitovapaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/251 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on näin miehenä hullua se, että joku nainen jää kotiin vuosikausiksi miehen elätettäväksi. En osaa kunniottaa sellaista ihmistä. Minusta on hyvä jos lapsivapaita tullaan jakamaan, samaa mieltä on miespuoliset kaveritkin. Ehkä isän rooli kasvaa sitä myötä ja sitä aletaan arvostamaan oikeasti.

Ai että jos nainen tekee sitä hommaa hän on elätti, mutta jos mies tekee samaa, häntä pitää arvostaa?

Vierailija
84/251 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ymmärrä tätä koko juttua, kun mikään täystyöllisyys ei ole näköpiirissä edes. Tämä on semmoinen kommunistinen ajatus, jossa yhteiskunta kasvattaa lapsen paremmaksi ihmiseksi kuin omat vanhemmat. Eniten kuitenkin ärsyttää se, että tässä jotenkin ajatellaan, että naisia alistettaisiin hoitamaan lapsia kotiin väkisin ja naiset pitää pelastaa tuolta kohtalolta.

Kun totuus on vaan, että nämä pitkään kotona olevat naiset haluavat olla kotona. He tekevät tietoisen arvovalinnan uran/palkan ja kodin välillä. Eivät he tavoittele mitään erityistä uraa yleensä ja joka tapauksessa useimmissa talouksissa nainen käyttää enemmän rahaa kuin mies eli miehet jakaa sen lompsansa joka tapauksessa kotona olevalle vaimolle. Ylipäätään naiset ei ole niin työorientoituneta kuin miehet. Samasta syystä naiset hakeutuu julkisen sektorin ammatteihin, ei hae ylennyksiä tai vaihda työpaikkoja kovinkaan helposti. Jotkut naiset toki, mutta kun tästä, että tyytyy tavallisuuteen ja turvallisuuteen, haluaa keskittyä perheeseen, on tehty joku synti ja naisten alistamisen esimerkki.

Itse palasin töihin, kun lapset oli 11kk ja 1v.8kk eli en ole mikään kotiäiti ollut koskaan, että siinä mielessä en puolustele edes omia valintojani.

Vierailija
85/251 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä myöskään Ruotsin vetämistä malliksi. Siellä naiset käyttävät perhevapaista 70 prosenttia ja jäävät useammin hoitamaan sairasta lasta. Suomessa jälkimmäiset luvut ovat melkein 50/50.

Itse olin ihan hemmetin väsynyt kun olin kokopäivätyössä ja lapset pienempiä. Oikeastaan vasta nyt kun isompi on yläkoulun kasilla oli eka helppo vuosi. Kaikki se stressi kesistä yms alaluokilla jne.

Vierailija
86/251 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin lapsi, äidit olivat kotona ihan yleisesti siihen asti, että lapset oli noin 12.

Sitten palattiin työelämään eikä se ollut maailmanloppu, että oli ollut välillä poissa.

Miten muka jokin pankkivirkailijan, sairaaanhoitajan tai muu homma muuttuu parissa vuodessa niin, että ns urakehitys on ohi, jos ei palaa töihin vuoden päästä? En tajua.

Vierailija
87/251 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonkun kotona olla pitää, se on vanhempi ja sairaampi, vuosikausia työelämässä jo ollut eikä nuori ja terve, jolla on elätettäviä. Luulisi tämän käyvän järkeen, mutta laiskuus voittaa järjen näköjään.

Vierailija
88/251 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksaja kirjoitti:

Mikäpä naisia estää kotona olemasta. Minä vain en halua osallistua veronmaksajana sen tukemiseen. Että jos mies elättää niin mikäs siinä.

Kyllä ne naiset yhtälailla elätetään, olivat sitten työttöminä tai kotihoidon tuella.

Kun tämähän taisi aloituksessa olla pointtinakin, että miksi on kiire saada naisia sieltä khtuelta kortistoon?

Vierailija
89/251 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksaja kirjoitti:

Mikäpä naisia estää kotona olemasta. Minä vain en halua osallistua veronmaksajana sen tukemiseen. Että jos mies elättää niin mikäs siinä.

Kyllä ne naiset yhtälailla elätetään, olivat sitten työttöminä tai kotihoidon tuella.

Kun tämähän taisi aloituksessa olla pointtinakin, että miksi on kiire saada naisia sieltä khtuelta kortistoon?

No ei edes ollut. Nythän lapaetkin halutaan pois kotoa 1,5-vuotiaina.

Vierailija
90/251 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvotkovenee kirjoitti:

Feminismiin ei sovi nainen joka hoitaa lasta kotona. Tämän ajan naisen täytyy luoda uraa.

Uran luominen ja itsensä ja lastensa elättäminen. Kaksi eri asiaa.

Onko siivoaminen, toimistotyö, tarjoilu, sairaiden hoito, kassalla olo...uran luomista hahhhah? Se on itsensä ja lastensa elättämistä ja siksi arvokasta. Paljon arvokkaampaa äitiyttä, kuin kahvilassa istuminen toisten rahoilla.

Vierailija
91/251 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

arvotkovenee kirjoitti:

Feminismiin ei sovi nainen joka hoitaa lasta kotona. Tämän ajan naisen täytyy luoda uraa.

Uran luominen ja itsensä ja lastensa elättäminen. Kaksi eri asiaa.

Onko siivoaminen, toimistotyö, tarjoilu, sairaiden hoito, kassalla olo...uran luomista hahhhah? Se on itsensä ja lastensa elättämistä ja siksi arvokasta. Paljon arvokkaampaa äitiyttä, kuin kahvilassa istuminen toisten rahoilla.

Juu. Tokihan on arvokkaampaa maksattaa sitten tåyhteiskunnalla se lasten päivähoito josta pieni palkka riittää maksamaan vain murusen. Mitä järkeä?

Vierailija
92/251 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huomattu, että pitkä kotihoidontukikausi jumiuttaa maahanmuuttajanaiset pysyvästi kotiin. He eivät opi kieltä, heidän lapsensa eivät myöskään opi kunnolla suomea ollakseen valmiita kouluun, syntyy klikkejä, jossa eristäydytään valtaväestöstä.

Vierailija
93/251 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olen kuullut todella paljon arvostelua, piikittelyä ja syyttelyä kotiäitiydestä.

Itse siis olen jo teinien äiti ja ilmapiiri on kiristynyt kymmenen vuoden takaisesta valtavasti.

Jos olet kotona ilman mitään yhteiskunnan tukia niin eipä siinä kenelläkään ole aihetta piikitellä.

Vierailija
94/251 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olen kuullut todella paljon arvostelua, piikittelyä ja syyttelyä kotiäitiydestä.

Itse siis olen jo teinien äiti ja ilmapiiri on kiristynyt kymmenen vuoden takaisesta valtavasti.

Jos olet kotona ilman mitään yhteiskunnan tukia niin eipä siinä kenelläkään ole aihetta piikitellä.

En ole itse kotiäiti.

Ihmettelen vaan tätä ilmapiiriä.

Ap

Vierailija
95/251 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On huomattu, että pitkä kotihoidontukikausi jumiuttaa maahanmuuttajanaiset pysyvästi kotiin. He eivät opi kieltä, heidän lapsensa eivät myöskään opi kunnolla suomea ollakseen valmiita kouluun, syntyy klikkejä, jossa eristäydytään valtaväestöstä.

Ja siksi myös pitkän työuran tehnyt suomalainen nainen ne max kaksi lasta hankkiessaan velvoitetaan viemään lapset päivähoitoon 1,5-vuotiaina?

Ja miten ne kielitaidottomat muka työllistyy? Hehän päätyy kortistoon.

Vierailija
96/251 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talouden on pakko lähteä nousuun, samoin työllisyyden. Jos näin ei käy, Suomi ei selviä. Silloin on turha miettiä tukia, sillä niiden maksamiseen ei ole varaa. Eli nyt aletaan varautua tulevaan nousukauteen.

Vierailija
97/251 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Jos kotihoidontuki lakkautetaan niin jään sitten työttömyysrahalle, mikä on jotain 5 kertaa tuon kotihoidontuen että samapa tuo minulle :D

Saat työttömyyskorvausta vain jos olet työmarkkinoiden käytettävissä. Viimeistään ensimmäisen työttömyysvuoden jälkeen tulee lähtö työvoimakoulutukseen, työkokeiluun tai palkkatukityöhön.

Vierailija
98/251 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää taas oma sukupuoli. Eikö isällä pitäisi olla ihan yhtäläinen oikeus jäädä kotiin? Miksei siitä koskaan näe samanlaisia avauksia?

Vierailija
99/251 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talouden on pakko lähteä nousuun, samoin työllisyyden. Jos näin ei käy, Suomi ei selviä. Silloin on turha miettiä tukia, sillä niiden maksamiseen ei ole varaa. Eli nyt aletaan varautua tulevaan nousukauteen.

Miten se talous lähtee nousuun silllä että tehdään lisää työttömiä?

En vaan tajua.

Tai sillä että pienipalkkaisen naisen lasten päivähoito maksaa yhteiskunnalle monta tonnia kuussa?

Ja missä on se yksivuotiaan etu tässä kuviossa? Lapsi ei todellakaan tarvitse päivähoitoa mihinkään alle kolmevuotiaana.

Vierailija
100/251 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävettää taas oma sukupuoli. Eikö isällä pitäisi olla ihan yhtäläinen oikeus jäädä kotiin? Miksei siitä koskaan näe samanlaisia avauksia?

Hänellähän on.

Hänhän voi hoitaa lasta koko sen isyysvapaan, vanhempainvapaan ja hoitovapaan.

Meillä mies piti vapaat puoliksi.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi