Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paskimmat amk-ryhmätyömuistot

Vierailija
03.03.2017 |

Kun pitkän työvuoron päätteeksi joudut nukkumaanmenon sijasta vetämään kofeiiniöverit ja alkaa sen voimin työskentelemään yötä myöten, koska osa ryhmästä ei ole tehnyt osuuttaan ja palautuspäivä tänään, niin kieltämättä käy mielessä jos jonkinlaista ajatusta.

Joten jaetaanpa sen kunniaksi paskimpia muistoja amk-ryhmätöistä.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yhdessä tiimityössä yksi jäsenistä ei tullut kuin yhdelle tiimitapaamiselle, Ja sinnekin pari tuntia myöhässä. Kun me muut olimme sitten puurtaneet työn parissa jo usealla tapaamiskerralla, katsoo hän oikeudekseen tulla arvostelemaan meidän aikaansaannostamme, ja muokkailikin onedrivessa työtä muilta salaa aika rajusti. Hän siis esimerkiksi poisti meidän muiden mielestä hyvinkin oleellisia tekstinpätkiä. Lopulta hän myös palautti tuon muokkaamansa version tehtävästä opettajalle meidän muiden selän takana.

Vierailija
42/84 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuntuu että etenkin AMK:n sairaanhoitajakoulutuksessa monet ei välitä lähdeviitteissä pätkääkään. Tosi kivaa sitten on itse kärsiä muiden jäljestä kun haluan hyviä arvosanoja, koska jatkokouluttautuminen ja siirtohaku ovat mielessä. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä projektissa muut ottivat myös minun kirjoittamiani tekstipätkiä pois, ja eivät antaneet osallistua tiettyihin osa-alueisiin. Kaikille oli jaettu oma vastuualue, mutta minusta kaikki ovat silti yhdessä vastuussa lopputuloksesta, koska kaikille kuitenkin tulee sama arvosana. Tosi kiva kun estetään osallistumasta muihin alueisiin kokonaan.

Vierailija
44/84 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran yhdessä tiimityössä yksi jäsenistä ei tullut kuin yhdelle tiimitapaamiselle, Ja sinnekin pari tuntia myöhässä. Kun me muut olimme sitten puurtaneet työn parissa jo usealla tapaamiskerralla, katsoo hän oikeudekseen tulla arvostelemaan meidän aikaansaannostamme, ja muokkailikin onedrivessa työtä muilta salaa aika rajusti. Hän siis esimerkiksi poisti meidän muiden mielestä hyvinkin oleellisia tekstinpätkiä. Lopulta hän myös palautti tuon muokkaamansa version tehtävästä opettajalle meidän muiden selän takana.

Olisitte ottaneet oikat pois ja palautuksesta voi aina laittaa sähköpostia opettajalle.

Vierailija
45/84 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
46/84 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ärsyttää jos toiset estävät tekemästä parannuksia ryhmätyöhön. Tiedän että joillekin riittää myös pinnallinen jälki, ja kun sanoin muille että haluan aina perustella kaiken teoriassa yksi sanoi minua ylimieliseksi ja etten luota että muut osaa tehdä hyvin. Olen kyllä tosi ärsyyntynyt jos työstä tulee huono arvosana, kun minulle niillä arvosanoilla on jatkokoulutuksen takia väliä.

47/84 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällainen on ikävää. Sen vuoksi kannattaa aina tallentaa itselle yksi versio varalta työn eri vaiheissa. Toisen tekstiä ei mielestäni ole oikeutta poistaa, asiasta voi keskustella ja kertoa jos joku kohta ei näytä hyvältä tai siinä on suoranainen virhe. Työhön voi lisätä tekstiä mutta ei tuhota toisen osuutta. Kielioppivirheitä voi korjata jos on varma että osaa tehdä sen oikein (varsinkin kansainvälisissä ryhmissä joillakin opiskelijoilla voi olla heikko englanninkielentaito) tai muokata lähdeviitteitä paremmiksi.

48/84 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä464 kirjoitti:

Oikeasti ärsyttää jos toiset estävät tekemästä parannuksia ryhmätyöhön. Tiedän että joillekin riittää myös pinnallinen jälki, ja kun sanoin muille että haluan aina perustella kaiken teoriassa yksi sanoi minua ylimieliseksi ja etten luota että muut osaa tehdä hyvin. Olen kyllä tosi ärsyyntynyt jos työstä tulee huono arvosana, kun minulle niillä arvosanoilla on jatkokoulutuksen takia väliä.

Minkälaiset tavoitteet olet asettanut itsellesi arvosanojen suhteen?

Vierailija
49/84 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoitteena olisi 4 AMK:n ryhmätyössä, arvostelu on 1-5 ja 1 huonoin 5 paras.

Vierailija
50/84 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei annettu edes lupaa muokata lähdeviitteitä oikeiksi, koska se ei kuulunut jäykän jaon mukaan minun tehtäviin. Ymmärrän että oli päätetty että muut tekee suurimman osan lähdeviitteissä mutta olisin voinut auttaa siinä koska minulla on osaamista niissä (vaikka se ei ollut minun vastuualueeni).

Vierailija
51/84 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä464 kirjoitti:

Tavoitteena olisi 4 AMK:n ryhmätyössä, arvostelu on 1-5 ja 1 huonoin 5 paras.

Oletko asettanut eri tavoitteet kurssiarvosanoille vai onko kaikissa tuo 4 tavoitteena?

Vierailija
52/84 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista haluaisin 4 tai 5, mutta ei haittaa jos joku yksittäinen 3 olisi myös. Kuitenkin tavoite on aina 4-5 koska se auttaa jatkokoulutukseen päädyssä, siirtohaussa yms.

Vierailija
53/84 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 4 teidän mielestä liian kunnianhimoinen tavoite? Tuntuu myös ettei jotkut opiskelijat ymmärrä miten paljon pitää tehdä töitä että voi saada 4. Juuri AMK:ssa moni ei ymmärrä että lähdeviitteitä pitää olla, lähteitä pitää käyttää ja ne pitää merkitä oikein ja asiat pitää perustella. Sitten kun sanoo näistä muut haukkuu ylimieliseksi tai ettei luota toisten jälkeen.

Vierailija
54/84 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt yksin aina kun vaan on ollut mahdollista. Ryhmäesseiden kohdalla on usein vaan päätynyt hävettämään millaiseen kuraan oma nimi on ollut yhdistetty. Ei osata käyttää lähdeviitteitä ja kirjoittaa raportointiohjeen mukaan, kirjoitetaan lapsellista tekstiä omalla mututuntumalla höystettynä, kirjoitetaan aiheen vierestä jne. Yksikin laittoi esseeseen hyperlinkkejä, ihan kuin kyseessä olisi joku nettiartikkeli. Oman osani olen saanut myös siitä, että oma osuus vaan jätetään tekemättä, joku jää pois kurssilta eikä siis osallistu enää ryhmätyöhön mutta jättää ilmoittamatta asiasta, viesteihin ja sähköposteihin ei vastata.

Kyllä se ihan oikeasti ärsyttää kun tietää että jos tekisi yksin niin saisi helposti sen nelosen tai vitosen. Mutta koska muiden potentiaali ei oikein siihen riitä tai sitten ei vaan kiinnosta niin omatkin arvosanat kärsii siitä muiden sähläyksestä.

Vierailija
55/84 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla kokemusta AMK sairaanhoitajapuolelta ryhmätöissä? Haluan vaihtaa linjaa, tunnen etten kuulu joukkoon kun muut on sellaisia tekijöitä jotka ei halua perustella mitään. Olisi myös hyvä jos olisi vaikka niille, jotka haluavat korottaa numeroa, joku lisätehtävä joka ei ole pakollinen, joka tehtäisiin yksin ja jolla voisi halutessaan korottaa arvosanaa jos ryhmätyö meni huonosti. Alkaa jo masentaa kun ei tiedä meneekölinjanvaihtohaaveet pilalle tämän takia, ja yhteushaussa on ensikertalaiskiintiöt.

Vierailija
56/84 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kanssa noiden perfektionistien kanssa, joitakin tässä ketjussa esiintyy, meinasin polttaa hermot. Kaikista yksin tekemistäni raporteista ja etäopiskelukursseista sain vitosia, joten kyse ei ollut siitä, että tekisin huonosti. En vain välitä pilkunviilauksesta. Enkä edes viitsi sanoa, että tein ne yksin tekemäni vitosen työt parissa tunnissa. 

Vierailija
57/84 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan osaat lähdeviitteet yms.? Voihan työn tehdä nopeasti vaikka siitä tulisikin kiitettävä. Et ole tainnut työskennellä sellaisten kanssa jotka laittaa hyperlinkkejä tekstin sisään yms.... ja jotka ei perustele teoriassa vaan mutulla ja joilla lähteitä on maksimissaan 4 ja nekin epäluotettavia lähteistä.

Vierailija
58/84 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä464 kirjoitti:

Onko muilla kokemusta AMK sairaanhoitajapuolelta ryhmätöissä? Haluan vaihtaa linjaa, tunnen etten kuulu joukkoon kun muut on sellaisia tekijöitä jotka ei halua perustella mitään. Olisi myös hyvä jos olisi vaikka niille, jotka haluavat korottaa numeroa, joku lisätehtävä joka ei ole pakollinen, joka tehtäisiin yksin ja jolla voisi halutessaan korottaa arvosanaa jos ryhmätyö meni huonosti. Alkaa jo masentaa kun ei tiedä meneekölinjanvaihtohaaveet pilalle tämän takia, ja yhteushaussa on ensikertalaiskiintiöt.

Periaatteessa koulunhan pitäisi antaa numeron korotusmahdollisuus, uusintakoe on helppo tehdä mutta ryhmätyön osuus onkin vaikeampaa. Minulla on sama kokemus, en ole tyytyväinen erään kurssin arvosanaan ja harkitsen koko kurssin suorittamista uudelleen.

Vierailija
59/84 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä464 kirjoitti:

Onko 4 teidän mielestä liian kunnianhimoinen tavoite? Tuntuu myös ettei jotkut opiskelijat ymmärrä miten paljon pitää tehdä töitä että voi saada 4. Juuri AMK:ssa moni ei ymmärrä että lähdeviitteitä pitää olla, lähteitä pitää käyttää ja ne pitää merkitä oikein ja asiat pitää perustella. Sitten kun sanoo näistä muut haukkuu ylimieliseksi tai ettei luota toisten jälkeen.

Puhutaanko me samasta kouluasteesta? Jokaisessa projektissa ollut vitonen tavoitteena ja liki joka kerta siihen on päästykin, jos ei joka osa-alueelta, niin kokonaisuuden osalta kyllä (meillä laajoja projekteja, esim. 5-10op ohjelmointiprojekti ja jaettu useaan osaan ja moneen täydentävään tai arvosanaa nostavaan yksilö- ja ryhmätehtävään vielä siihen päälle). Aivan minimaalisella panoksella saa vitosen keskiarvon jos on luennoilla hereillä.

Vierailija
60/84 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä464 kirjoitti:

Mä olen kokenut että kun teen yksin niin saan nelosen jopa melko helpolla, vitosen sitten jos kunnolla panostaa. Mutta mulla on ehkä keskivertoa paremmat kirjalliset taidot, kykyä analyysiin ja reflektioon. Myönnän myös olevani itselleni orjapiiskuri enkä tee mitään sutaisemalla. Varmasti riippuu myös koulusta ja opettajista miten helpolla mikäkin arvosana tulee.

Alisuoriutuminen on mielestäni typerää ja oman potentiaalin hukkaan heittämistä. Jos vaan mitenkään on aikaa, niin kyllähän oman oppimisen kannaltakin se tavoite kannattaa asettaa kolmoseen tai neloseen eikä sinne kakkoseen. Samoin se ettei koskaan opettele kunnolla esseen tai raportin kirjoittamista kostautuu kyllä opparivaiheessa jolloin lähteet ei vaan enää voi olla sinne päin.

Tottakai joskus täytyy vain raapaista kasaan jotain. Mutta jos aina tehtävät tekee tyylillä "kunhan läpi pääsee" niin aika paljon jää oppimatta. Monipuolisemmalla teoriaan tutustumisella parantaa kuitenkin aina omaa ammattitaitoaan ja saa uusia näkökulmia jotka ovat tunnilla saattaneet jäädä käsittelemättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi