Kummalla sukupuolella on mielestäsi helpompaa?
Jos otetaan huomioon kaikki elämään liittyvät asiat. Lapset, pariutuminen, laki, armeija, sosiaaliset ympäristöt yms. nimenomaan tämän päivän Suomessa. Kerro mielipiteesi.
Itse ajattelen, että naisilla on helpompaa. Itseilmaisu on vapaampaa, homoseksuaalisuus ei ole naisilla niin tuomittavaa, apua saa helpommin, äidillä on lapsiinsa enemmän oikeuksia kuin isällä, armeijaa ei tarvitse käydä, naisiin kohdistuva todistettava syrjinä on laitonta ja siihen puututaan, jos se otetaan esille. Ei tarvitse esittää kovaa, eikä sitä edes odoteta. Naiset voivat muokata ulkonäköään vapaammin, naisiin kohdistuva väkivalta otetaan vakavammin.
Ehkä miehet otetaan joskus vakavammin, mutta etu ei koske kaikkia. Jos olet pehmeän oloinen, vähän eksyneen oloinen, ikäistäsi nuoremman näköinen ja pienikokoinen, niin puheenvuoron saaminen on hankalaa.
Palstalla jotkut valittavat sitä, miten miesten on vaikeampi saada seksiä. Ehkä itselläni on vain alhainen libido tai jotain, mutta en oikein osaa ottaa sitä vakavasti, koska oikeaa, kunnon parisuhdetta on kaikkien vaikea saada. Vierestä on tullut seurattua niin miehiä kuin naisiakin.
Mä olisin mieluummin nainen.
Kommentit (131)
Toki on vaikeaa antaa objektiivista näkemystä kummastakin sukupuolesta, ja se tulisikin muistaa näitä vastauksia selatessa. Lisäksi ne perustuvat tietysti yksilön omiin kokemuksiin.
Oma kokemukseni kyllä on, että olisi helpompaa olla mies. Naisena oleminen on aiheuttanut niin paljon paineita ja huonoa itsetuntoa, että olisipa mukava olla vapaa niistä odotuksista ja vaatimuksista. Omassa perheessäni tytöltä odotetaan 9-10 kouluarvosanoissa, kun taas pojalle riittää 7-8. Mitään perustetta tälle ei anneta, vaan "pojat nyt on vähän sellaisia". Koen tuon poikien huonon koulumenestyksen kyllä aina paskapuheena, heiltä ei vain vaadita sen enempää, joten mitäpä sitä edes yrittämään. Helpompaa syyttää koulujärjestelmää.
Minulta evättiin pienenä monia urheiluharrastuksia, kun eiväthän tytöt tätä harrasta. Videopelit olivat välillä suuri riidankylväjä, koska ei ole tyttöjen touhua pelailla pelejä. Toki vanhempani ovat ehkä olleet vain vanhoillisia. Asuttiin maalla, että meillä ei ainakaan voinut luistaa fyysisistä ja raskaista hommista sukupuolen perusteella, vaikka joku niin varmasti väittäisikin.
Nyt uraa aloittelevana saat jatkuvasti perustella taitojasi ja kykyjäsi, koska kukaan ei näemmä koe asiakseen olettaa mitään naisten kohdalla. Miehelle riittävät paperit kourassa, varmasti on kaikkien mielestä huippu. Naisen tulee sen päälle vielä osoittaa, että kehut ovat aidosti ansaittuja.
Minun on vaikea ymmärtää parisuhdemankujia, sillä en ole itsekään ollut ikinä mikään suosittu tyttö. Olen ollut outo, taiteellinen ja hauska kyllä, mutta en suosittu. Sanoisin, että 1/7 tapauksessa ihastukseni piti myös minusta. Ei siis puhettakaan siitä, että olisin sormia napsauttelemalla saanut jonkun. Naisena joudut myös koko ajan "varomaan" parisuhdemarkkinoilla. Milloin äijä on hullu, raiskaaja tai muuten vain huijari. Olen itse aina halunnut vakaan parisuhteen, ja aivan liian moni mies koettaa väittää olevansa saman perässä, kun tosiasiassa haluaa vain kerran seksit ja siirtyä seuraavaan. Onhan minulla sinänsä lykästänyt, että kavereiden kautta tapasin nykyisen avomieheni, mutta olen aina ollut oma-aloitteinen ja tehnyt aloitteita (koska eipä niitä minulle sadellut).
Eniten naisena vituttaa se ulkonäköpaine ja miten arvoton olet, jos et ole kaunis. En ole itse pahemmin välittänyt ulkonäköasioista, joten tämä on aina ollut paha rasti minulle. Koen, että sisäinen kauneus ja hauska huumorintaju ovat paljon tärkeämpiä kuin ulkonäkö. Olen nyt ylipainoinen, ja voi pojat jos olisin mies, kellään ei olisi ongelmaa asian kanssa. Koska kyllähän naiset tahtoo "nallekarhumaisen" miehen. Naisena taas saat kuulla lyttäämistä ja arvottamista ulkonäkösi perusteella jatkuvasti.
Itkemisestä sen verran, että luulen sen olevan kulttuurijuttu, etenkin Suomessa. Olen itse herkkä itkemään, mutta eipä sitä ole ikinä hyväksytty tai kannustettu. Itkemistä pidetään nolona ja häpeällisenä asiana, ellei kyse ole hautajaisista tai onnettomuudesta. Vanhempani hokivat aina, että ei saa itkeä, kylläpä se on noloa. "Ajattele, miten noloa, kun itket ja muut näkee!". Sen takia en osaa sinänsä ottaa kantaa, onko naisena helpompaa itkeä. Periaatteessa ehkä, voit aina pistää sen hormoonien ja kuukautisten piikkiin.
Tulipa pitkä viesti. Onhan se helpompaa sanoa, että ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella. Toki olen oppinut pitämään elämästäni ja persoonastani, mutta vähintään kerran viikossa sanon, että olisinpa mies. Kotoa voisi lähteä ihansama missä vaatteissa ja meikkiä ei tarvitsisi lätkiä naamaan. Sulta ei myöskään kyseltäisi vauvakuumejuttuja jatkuvasti, eikä oletettaisi, että sukupuolesi takia vauvat ja lapsien kaitseminen kiinnostaa 24/7.
N24
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten ei tarvitse selitellä tekemisiään. Tai jos tehdään jotain väärää, se on silti sosiaalisesti hyväksyttävää. "Pojat on poikia."
Miksi ihmeessä selittelet ihmisille yhtään mitään? Ehkä naiset kokevat että heidän "kuuluisi" tehdä jotain ja miehet tekevät mitä itse haluavat..
En selittelekään, teen mitä lystään, mutta tekojani naisena kyseenalaistetaan jatkuvasti. Niin kuin nytkin. Olisi vain kiva nauttia samanlaisesta vapaudesta kuin miehetkin.
Jos joutuisit elämään pari viikkoa miehenä, illuusiot karisisivat kummasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin mieluummin mies. Töitä saa helpommin, ei ole kuukautisia, miehiin ei suhtauduta alentuvasti esimerkkeinä. Kuukautiset ovat kaikista pahin :'(
Miehiin suhtaudutaankin ennemmin alenTAvasti, kuin alentuvasti.... "Naisilla on lasikatto,miehillä sensijaan betonilattia", sanoo eräs tunnettu suomalainen aforistikko (mies).
En tarkoita julkista keskustelua, vaan ihan jokapäiväistä elämää. Varsinkin 35+ miehet suhtautuvat nuoreen naiseen todella alentuvasti.
Niin ne suhtautuvat muhunkin, ja olen mies. Nuoren ja heiveröisen näköinen. Suhtaudun niihin itsekin alentuvasti, jos ei ole turpiin saamisen riskiä. Yleensä ne ovat vain epävarmoja siitä, ovatko niin älykkäitä kuin luulevat olevansa.
Itsevarmuutta vain. Jos olet nuori, nainen tai mies, niin ovet on ihan eri tavalla auki kuin niillä vähän vanhemmilla, jotka yrittävät esittää jotain, ja se on kaikkien tiedossa.
Enpä tiennytkään, että miehiinkin suhtautuvat alentuvasti. Mutta fiksua tekstiä sinulta.
N23
Viestit 21 ja 22 antavat oivan esimerkin siitä miten helposti ihminen keskittyy vain omiin ongelmiin eikä toisten ongelmia edes huomata. Sen jälkeen onkin helppo manata miten helppoa toisilla on kun ei tiedosta heidän ongelmiaan. Enkä tarkoita, että tämä koskisi vain naisia. Se toimii varmasti molempiin suuntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin mieluummin mies. Töitä saa helpommin, ei ole kuukautisia, miehiin ei suhtauduta alentuvasti esimerkkeinä. Kuukautiset ovat kaikista pahin :'(
Miehiin suhtaudutaankin ennemmin alenTAvasti, kuin alentuvasti.... "Naisilla on lasikatto,miehillä sensijaan betonilattia", sanoo eräs tunnettu suomalainen aforistikko (mies).
En tarkoita julkista keskustelua, vaan ihan jokapäiväistä elämää. Varsinkin 35+ miehet suhtautuvat nuoreen naiseen todella alentuvasti.
Niin ne suhtautuvat muhunkin, ja olen mies. Nuoren ja heiveröisen näköinen. Suhtaudun niihin itsekin alentuvasti, jos ei ole turpiin saamisen riskiä. Yleensä ne ovat vain epävarmoja siitä, ovatko niin älykkäitä kuin luulevat olevansa.
Itsevarmuutta vain. Jos olet nuori, nainen tai mies, niin ovet on ihan eri tavalla auki kuin niillä vähän vanhemmilla, jotka yrittävät esittää jotain, ja se on kaikkien tiedossa.
Enpä tiennytkään, että miehiinkin suhtautuvat alentuvasti. Mutta fiksua tekstiä sinulta.
N23
Viestit 21 ja 22 antavat oivan esimerkin siitä miten helposti ihminen keskittyy vain omiin ongelmiin eikä toisten ongelmia edes huomata. Sen jälkeen onkin helppo manata miten helppoa toisilla on kun ei tiedosta heidän ongelmiaan. Enkä tarkoita, että tämä koskisi vain naisia. Se toimii varmasti molempiin suuntiin.
Olet oikeassa ja tuo ei todellakaan koske vain naisia. Kaikki eivät ymmärrä sitäkään, että toisella ihmisellä voi olla juuri sama ongelma kuin itsellä. Esimerkkinä tästä mainittakoon tämä "naiset saa aina seuraa, miehet jää yksin", mitä täällä hoetaan. Tuo väitehän ei pidä paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla ei muuten ole yhtään sen parempi sosiaalinen elämä kuin miehilläkään. Jos naisella on hyvä sosiaalinen elämä, naisen on pitänyt nähdä vaivaa sen saamiseen ja sen ylläpitämiseen. Ei sosiaalinen elämä automaattisesti tule sen vuoksi, että naisella ei ole Y-kromosomia. Monella miehellä olisi mitä mainioin sosiaalinen elämä, jos he eivät odottaisi, että joku muu - yleensä nainen - sellaisen heille antaa.
Toki, naisenkin on tehtävä hyvän sosiaalisen elämän eteen töitä. Kuitenkin, jos mietitään syvemmin, niin mies nähdään useammin potentiaalisena uhkana kuin nainen. Tuntematon mies on epäillyttävämpi kuin tuntematon nainen. Ei se tietty estä sosiaalisen elämän muodostamista, mutta sellainen pikku lisä miehillä on.
Tuo on varmaan ihan totta, mutta miksi miehet kokevat toiset miehet niin uhkaaviksi ja epäilyttäviksi? Lapsena on tavallisempaa, että pojilla on porukka ja tytöillä vain pari kaveria. Missä iässä tuo muuttuu niin, että pojat/miehet alkaavatkin pitää muita poikia/miehiä epäilyttävinä? Siinä vaiheessako, kun aletaan seurustella ja jokainen muu mies aletaan kokea uhkana ja oman tyttöystävän sänkyyn kellistäjänä? Sitäpaitsi usein aikuisiällä varsinkin lasten saamisen jälkeen naisen sosiaalinen verkosto muodostuu suurimmaksi osaksi sukulaisista eli omista vanhemmista, sisaruksista ja näiden puolisoista jne. Aivan liian usein nainen tuossa vaiheessa huolehtii myös perheen ja erityisesti lastensa yhteydenpidosta myös miehen sukuun, vaikka mies voisi aivan hyvin hoitaa asian itsekin. Tuskin sukulaisia kutenkaan uhkana koetaan?
En tiedä mistä se miesten pelko tulee? Onko se vain ylikorostunutta riskien välttämistä vai onko kyse asiasta, joka meille opetetaan?
Hyvin harva ajattelee jokaista vastaan tulevaa yksinäistä (porukasta puhumattakaan) naista potentiaaliseksi pahoinpitelijäksi tai raiskariksi. Enkä ole kuullut että yksinäistä naista pidettäisiin mahdollisena pedofiilinä jos hän juttelee tai muuten lähestyy vierasta lasta. Miehenä olen tämänkin joutunut kokemaan. Täytyy sanoa, että otti perheelliselle miehelle koville huomata olevansa luokiteltu potentiaaliseksi pedofiiliksi. Nykyään mietin toisenkin kerran ennen kuin menen lohduttamaan yksinäistä lasta tai juttelen minua katsovalle lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolenvaihdoksen miehestä naisesta kokeeet ovat kertoneet, että miehillä on huomattavasti helpompaa, ei edes voi verrata.
Logiikkasi on vastaava kuin että jäätelön syönti aiheuttaa hukkumisia. Olet varmasti naisena ainakin syntynyt.
Kyse ei ole minun logiikastani, vaan siitä, mitä sukupuolenvaihdoksen läpikäyneet ovat kertoneet.
Omassa viestissäsi ei ollut järjenhiventäkään.
Monet näistä naisten ongelmista ratkeaisi vain kasvattamalla selkärangan. Jos ei huvita meikata, älä meikkaa. Mitään ei tapahdu. Siskoni ei ole koskaan meikannut,eikä siitä ole mitään seurannut. Lapsuus on myöskin ohi. Olet vapaa pelaamaan jääkiekkoa. Tuolloin pojatkaan eivät monien vanhempien mielestä saaneet tehdä tyttömäisiä asioita. Itse pidän käsitöiden teosta, eikä se ollut hyväksyttävää. Vieläkin tulee ihmettelyä. Ja tämä "pojat on poikia"-hokema... Niin, entäs jos et ole oikeanlainen poika? Se on rankkaa. Taideharrastuskin oli niillä rajoilla. Hempeät akvarellit olisi kuitenkin olleet enemmän tyttöjen juttuja, vaikka Van Gogh, Monet jne. olikin miehiä. Aina kun halusin maalata, olisi pitänyt tehdä jotain muuta ja vanhemmat oli jostain vihaisia. Siskot toki saivat lutrata väreillä vapaasti.
Ja ulkonäkö. Miehen pitää olla iso. Jos olet pieni ruipelo, se on ongelma. Kaverini koki vakavaa fyysistä koulukiusaamista pienen kokonsa ja heikkojen lihasten takia. Mäkin olin todella pitkään luokan pienin ja nytkin kokoni on huomattavan vaatimaton. Kiusaaminen ei ollut pitkään fyysistä, koska koostani huolimatta voimaa löytyi. Moni ei ota mua vakavasti, vaikka olen mies. Kuulen asiasta jatkuvasti ja onhan se monille naisille ongelma. Mutta mitäpä tuosta. Ne, joilla on joku ongelma miehen ruipelouden tai naisen lihavuuden kanssa, eivät mielestäni ole hyvää seuraa. Työpaikallani se, jolla on oikeasti eniten valtaa, on paksu keski-ikäinen täti, joka ei meikkaa. Hän on se, johon pitää tehdä vaikutus.
Olen kasvissyöjä, ja jostain syystä moni ottaa asiakseen ihmetellä asiaa, kun eihän miehet syö kasvisruokaa. Isääni hävettää, kun mulla ei ole ajokorttia. Mielenterveyden ongelmiin on vaikea saada apua, kun taas perheeni naiset ovat saaneet masennukseensa apua (omat ongelmani ovat vakavampia). Nuorempana baareissa meinasi välillä käydä huonosti. Miehetkään eivät säästy väkivaltaisilta idiooteilta. Mies vaan ei saisi juosta karkuun kuten mä tein. Miehet kokevat enemmän väkivaltaa kuin naiset. En ihmettele, että miehet juovat enemmän. Joskus pullo on ainoa lohtu.
Lasten kanssa saa olla varuillaan. Mies on helposti epäillyttävä pedofiili muiden melestä. Äidillä on myös enemmän valtaa lapsiinsa kuin isällä. Olen myös todistanut tapausta, jossa nainen valehteli miehen väkivaltaisuudesta ja teki miehen elämän ja lapsen tapaamisen vaikeaksi. Nainen oli itse hyvin väkivaltainen ja epävakaa, mutta viranomaiset uskovat ennemmin naista.
No, jos koitettaisiin vaan elää niin kun halutaan. Jos joku ihmettelee, niin ihmetelköön. Ehkä mäkin voisin ruveta neulomaan julkisesti ja myöntää, että itse tein, jos joku jostain kysyy. Eikä ainakaan itse paheksuta "rekkalesboja" tai feminiinisiä miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet ruma, ujo ja lihava silloin on vaikeaa, sukupuolesta riippumatta
Lihavuudesta pääsee eroon, ujous on söpöä viehättävällä ihmisellä mutta ihan totta, että rumuus kummallakin sukupuolella on elämää hankaloittava tekijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolenvaihdoksen miehestä naisesta kokeeet ovat kertoneet, että miehillä on huomattavasti helpompaa, ei edes voi verrata.
Logiikkasi on vastaava kuin että jäätelön syönti aiheuttaa hukkumisia. Olet varmasti naisena ainakin syntynyt.
Kyse ei ole minun logiikastani, vaan siitä, mitä sukupuolenvaihdoksen läpikäyneet ovat kertoneet.
Omassa viestissäsi ei ollut järjenhiventäkään.
Mä tunnen henkilökohtaisesti useita transsukupuolisia ihmisiä. Heidän mielipiteensä ovat yhtä eriäviä kuin muidenkin. Jos sä heitä tuntisit, et käyttäisi termiä "sukupuolenvaihdos".
Ja miten olen niihin piireihin päätynyt? Hmm... voitte arvata. Kuitenkin olen sitä mieltä, että naisilla on helpompaa. Jotain "tutkimuksia" olen nähnyt, mutta tulokset vaihtelevat tutkimuksen tekijöiden agendan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla ei muuten ole yhtään sen parempi sosiaalinen elämä kuin miehilläkään. Jos naisella on hyvä sosiaalinen elämä, naisen on pitänyt nähdä vaivaa sen saamiseen ja sen ylläpitämiseen. Ei sosiaalinen elämä automaattisesti tule sen vuoksi, että naisella ei ole Y-kromosomia. Monella miehellä olisi mitä mainioin sosiaalinen elämä, jos he eivät odottaisi, että joku muu - yleensä nainen - sellaisen heille antaa.
Naisten ystävystyminen aikuisiälläkin on helpompaaa kuin miesten. Miehillä voi olla pelikavereita harrastuksiin, mutta olisi aika homoa ehdotella jotain kahvillä käyntiä. Naisilla tämäkin on luontevampaa.
Tuo on ihan miesten itsensä keksimä juttu. Voisitte asennoitua toisinkin, jos vain haluaisitte. Homofobiasta eroon pääseminen voisi auttaa miehiä todella paljon. Mikä homoissa niin paljon pelottaa? Kuitenkin itsekin haluatte rykästä naisia anaaliin.
Olen homo, ja miten oma asennemuutokseni auttaa mitenkään? Mäkin olen kuitenkin mies. Yksilöitä ei voi syyttää enemmistön teoista, jos se yksilö ei voi siihen vaikuttaa. Vaikka kuinka haluaisin, muut eivät muuta asennettaan ja fyysinen turvallisuuteni on uhatumpi kuin vastaavassa tilanteessa olevan naisen, vaikka hän olisi pukeutunut miten vaan.
Paitsi jos tulee raiskatuksi, silloinhan raiskaus on joidenkin mielestä naisen pukeutumisen ja naisen oma syy.
Noh, mut on raiskattu. Olen mies. Tuo aiemmin vastannut homo. Mun kimppuun on myös hyökätty muuten vaan. Omaa syytäni kuulemma. Asiasta ei saisi puhua ollenkaan, siltä vaikuttaa. Olisi oltava mies. Tätä tapahtuu. Puumatkin saavat baarissa käpälöidä ketä vaan, kun taas rauhallinen mies heitetään ulos väärän mielipiteen takia. Miesten kokemaa väkivaltaa, seksuaalista tai ei, vähätellään koko ajan. Ollaanko me jotenkin väkivaltamyönteinen yhteiskunta? Sen pitäisi loppua.
Olen pahoillaini vuoksesi. Miehet on miehiä, olivatpa he heteroita tai homoja niin raiskaavat, ja siitä nauttivat. Valitettavasti.
SIIS MITÄ HELVETTIÄ!!!
Kuinka silmitöntä miesvihaa täällä oikein sallitaan ja yläpeukutetaan???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet ruma, ujo ja lihava silloin on vaikeaa, sukupuolesta riippumatta
Lihavuudesta pääsee eroon, ujous on söpöä viehättävällä ihmisellä mutta ihan totta, että rumuus kummallakin sukupuolella on elämää hankaloittava tekijä.
Ujona naisena (en ole ruma) sanon, ettei tuo pidä paikkansa. Miehet kyllä lähestyvät mutta häipyvät huomattuaan ujouteni. Ehkä he metsästävät vain yhden yön seuraa ja ujous on siksi ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki, naisenkin on tehtävä hyvän sosiaalisen elämän eteen töitä. Kuitenkin, jos mietitään syvemmin, niin mies nähdään useammin potentiaalisena uhkana kuin nainen. Tuntematon mies on epäillyttävämpi kuin tuntematon nainen. Ei se tietty estä sosiaalisen elämän muodostamista, mutta sellainen pikku lisä miehillä on.
Tuo on varmaan ihan totta, mutta miksi miehet kokevat toiset miehet niin uhkaaviksi ja epäilyttäviksi? Lapsena on tavallisempaa, että pojilla on porukka ja tytöillä vain pari kaveria. Missä iässä tuo muuttuu niin, että pojat/miehet alkaavatkin pitää muita poikia/miehiä epäilyttävinä? Siinä vaiheessako, kun aletaan seurustella ja jokainen muu mies aletaan kokea uhkana ja oman tyttöystävän sänkyyn kellistäjänä? Sitäpaitsi usein aikuisiällä varsinkin lasten saamisen jälkeen naisen sosiaalinen verkosto muodostuu suurimmaksi osaksi sukulaisista eli omista vanhemmista, sisaruksista ja näiden puolisoista jne. Aivan liian usein nainen tuossa vaiheessa huolehtii myös perheen ja erityisesti lastensa yhteydenpidosta myös miehen sukuun, vaikka mies voisi aivan hyvin hoitaa asian itsekin. Tuskin sukulaisia kutenkaan uhkana koetaan?
En tiedä mistä se miesten pelko tulee? Onko se vain ylikorostunutta riskien välttämistä vai onko kyse asiasta, joka meille opetetaan?
Hyvin harva ajattelee jokaista vastaan tulevaa yksinäistä (porukasta puhumattakaan) naista potentiaaliseksi pahoinpitelijäksi tai raiskariksi. Enkä ole kuullut että yksinäistä naista pidettäisiin mahdollisena pedofiilinä jos hän juttelee tai muuten lähestyy vierasta lasta. Miehenä olen tämänkin joutunut kokemaan. Täytyy sanoa, että otti perheelliselle miehelle koville huomata olevansa luokiteltu potentiaaliseksi pedofiiliksi. Nykyään mietin toisenkin kerran ennen kuin menen lohduttamaan yksinäistä lasta tai juttelen minua katsovalle lapselle.
Noinhan se on, valitettavasti. Toisaalta naisen riski tulla raiskatuksi on huomattavasti suurempi kuin miehen, joten naisen kohdalla pelko onkin aiheellisempi kuin miehen kohdalla. Muuten miehet kohdistavat väkivaltaa useammin tuntemattomiin miehiin kuin tuntemattomiin naisiin eli miehen riski tulla pahoinpidellyksi tuntemattomien taholta on suurempi kuin naisen riski. Siinä mielessä miesten onkin aiheellista pelätä toisiaan.
Tuosta pedofiiliasiasta olen kuullut muiltakin miehiltä ikään katsomatta. Jos lapsi kaatuu pyörällä, on parempi, että nainen menee auttamaan lasta. Tämä on varsin surullista ja ihmisten asenteet ovat muuttuneet parissa vuosikymmenessä.
Vierailija kirjoitti:
Monet näistä naisten ongelmista ratkeaisi vain kasvattamalla selkärangan. Jos ei huvita meikata, älä meikkaa. Mitään ei tapahdu. Siskoni ei ole koskaan meikannut,eikä siitä ole mitään seurannut. Lapsuus on myöskin ohi. Olet vapaa pelaamaan jääkiekkoa. Tuolloin pojatkaan eivät monien vanhempien mielestä saaneet tehdä tyttömäisiä asioita. Itse pidän käsitöiden teosta, eikä se ollut hyväksyttävää. Vieläkin tulee ihmettelyä. Ja tämä "pojat on poikia"-hokema... Niin, entäs jos et ole oikeanlainen poika? Se on rankkaa. Taideharrastuskin oli niillä rajoilla. Hempeät akvarellit olisi kuitenkin olleet enemmän tyttöjen juttuja, vaikka Van Gogh, Monet jne. olikin miehiä. Aina kun halusin maalata, olisi pitänyt tehdä jotain muuta ja vanhemmat oli jostain vihaisia. Siskot toki saivat lutrata väreillä vapaasti.
Ja ulkonäkö. Miehen pitää olla iso. Jos olet pieni ruipelo, se on ongelma. Kaverini koki vakavaa fyysistä koulukiusaamista pienen kokonsa ja heikkojen lihasten takia. Mäkin olin todella pitkään luokan pienin ja nytkin kokoni on huomattavan vaatimaton. Kiusaaminen ei ollut pitkään fyysistä, koska koostani huolimatta voimaa löytyi. Moni ei ota mua vakavasti, vaikka olen mies. Kuulen asiasta jatkuvasti ja onhan se monille naisille ongelma. Mutta mitäpä tuosta. Ne, joilla on joku ongelma miehen ruipelouden tai naisen lihavuuden kanssa, eivät mielestäni ole hyvää seuraa. Työpaikallani se, jolla on oikeasti eniten valtaa, on paksu keski-ikäinen täti, joka ei meikkaa. Hän on se, johon pitää tehdä vaikutus.
Olen kasvissyöjä, ja jostain syystä moni ottaa asiakseen ihmetellä asiaa, kun eihän miehet syö kasvisruokaa. Isääni hävettää, kun mulla ei ole ajokorttia. Mielenterveyden ongelmiin on vaikea saada apua, kun taas perheeni naiset ovat saaneet masennukseensa apua (omat ongelmani ovat vakavampia). Nuorempana baareissa meinasi välillä käydä huonosti. Miehetkään eivät säästy väkivaltaisilta idiooteilta. Mies vaan ei saisi juosta karkuun kuten mä tein. Miehet kokevat enemmän väkivaltaa kuin naiset. En ihmettele, että miehet juovat enemmän. Joskus pullo on ainoa lohtu.
Lasten kanssa saa olla varuillaan. Mies on helposti epäillyttävä pedofiili muiden melestä. Äidillä on myös enemmän valtaa lapsiinsa kuin isällä. Olen myös todistanut tapausta, jossa nainen valehteli miehen väkivaltaisuudesta ja teki miehen elämän ja lapsen tapaamisen vaikeaksi. Nainen oli itse hyvin väkivaltainen ja epävakaa, mutta viranomaiset uskovat ennemmin naista.
No, jos koitettaisiin vaan elää niin kun halutaan. Jos joku ihmettelee, niin ihmetelköön. Ehkä mäkin voisin ruveta neulomaan julkisesti ja myöntää, että itse tein, jos joku jostain kysyy. Eikä ainakaan itse paheksuta "rekkalesboja" tai feminiinisiä miehiä.
Tämä oli todella hyvä!
Jotenkin tuntuu, että me naiset uhriudutaan ja ei osata edes ajatella asioita miesten näkökulmasta.
Naisten oikeudet ovat onneksi parhaimmat kuin ikinä ja aktiivisesti niistä puhutaan, toisin kuin ruipeloista, jotka pitävät "naisellisista" jutuista ja kärsivät syrjinnästä ym. sen takia.
Naisella on tosiaan helpompaa, koska naisilta sallitaan paljon enemmän heikkouden osoittamista kuin miehiltä. Pariutuminen on naisille huomattavasti helpompaa ja samoin heillä riittää kuuntelijoita niin paljon kuin haluavat. Mies kun alkaa avautumaan, niin naiset yleensä lähtevät menemään. Naisilla ei ole asevelvollisuutta ja naiset ovat yliedustettuina työpaikoissa, joihin valitaan pelkän sukupuolen perusteella. Naiset ovat yliedustettuina myös suojatyöpaikoissa kaupungeilla ja kunnilla. Naiset siis saavat paremman työn vähemmällä osaamisella. Naisella on vahvempi oikeus lapseen ja muutenkin oikeuden edessä naista kohdellaan lempeämmin kuin miestä. Sana sanaa vastaan tapauksissa lähtökohtaisesti uskotaan naista. Naisille on hyväksyttävää elää miehensä varoilla, mutta jos mies elää naisen rahoilla, niin sitä paheksutaan. Naisille on hyväksyttävää jäädä kotiin hoitamaan lasta, kun miehille tuo ei ole hyväksyttävää. Hyvä pointti myös tuosta homoseksuaalisuudesta, joka pitää paikkansa. Bi-seksuaalisuus naiselle on jopa ihailtavaa, kun miesten kohdalla se alentaa miehen arvoa. Naiset elävät myös keskimäärin pidempään.
Näistä asioista huolimatta en kuitenkaan haluaisi olla nainen, koska minulle tärkeää on urheilullinen lahjakkuus ja älykkyys. Molemmissa asioissa miehellä on suurempi potentiaali kehittyä. Näin paljon urheilleena en koskaan haluaisi muuttua naiseksi ja romahduttaa taitotasoani. Olen myös keskimääräistä älykkäämpi ja näin ei ehkä olisi jos olisin nainen. Naiset ovat älykkäissä aliedustettuina, vaikka heidän keskimääräinen älykkyysosamäärä onkin miehiä korkeampi. Kamalaa katsottavaa kuinka lähes jokainen nainen on kykenemätön jättämään tunteet pois ajattelusta ja siten ajattelemaan objektiivisesti.
Naisilla on myös kuukautiset, joista miehenä ei tarvitse kärsiä. Miehenä on helpompi käydä pissalla ja julkinen virtsaaminen on muutenkin miehille sallitumpaa kuin naisille. Olisi kamalaa olla vessan orjana joissakin isoissa yleisötapahtumissa. Miehelle on sallitumpaa harrastaa seksiä useiden naisten kanssa. Jos touhun pitää tyylikkäänä, niin tuo jopa lisää kiinnostavuuttasi naisten silmissä. Monien kanssa seksiä harrastava nainen menettää arvostuksensa aika nopeasti sekä miesten että naisten silmissä. Siksi nainen joutuu piilottelemaan seksikertojaan. Miehelle on sallitumpaa säilyttää poikamaisuus myös aikuisena, kun naisilta odotetaan enemmän aikuismaista käytöstä. Esimerkiksi mies on paljon useammin lapselleen kaveri kuin nainen. Nainen on nimenomaan lapselle äiti.
Eli tiivistettynä nainen on etuoikeutetumpi sukupuoli, mutta miehenä sinussa on enemmän potentiaalia tulla hyväksi siinä missä haluat, joten haluan olla mies.
Kommentit boldilla
Vierailija kirjoitti:
Hyvin yksipuolisesti ollaan täällä ajateltu sukupuolten vaikeuksia. Esim. joo naisilla on enemmän vapauksia muokata ulkonäköä, mutta sosiaaliset paineet on siihen suuremmat.
Kuinka monen miehen mielestä olisi hienoa kun pienestä asti sanotaan ettei nainen ole tarpeeksi hyvä ilman meikkiä (monessa paikassa nainen ei ole asiallisesti pukeutunut jos ei ole meikkiä), kiharia hiuksia pidetään epäsiisteinä (pahempi ei valkoisilla naisilla). Naisille/tytöille on sosiaalinen paine olla stereotypinen nainen ja miehiltä tulee monesti kommenttia jos ei osaa jotain "miehistä" asiaa vaikka eivät pojatkaan syntyessään osaa rengasta vaihtaa.
Ei naisetkaan syntyessään osaa pyykätä tai ruokaa laittaa. Kuitenkin juuri miesten virheet näissä asioissa on kuitenkin yleisesti hyväksytty naurun aihe.
Seksiä saa ehkä helpommin, mutta naisilla on myös painostusta harrastaa seksiä (mikä näkyy täälläkin näissä "pihtaus" aloituksissa), mies saa helpommin orgasmin seksissä ja moni mies on itsekäs/taidoton (eikä nainenkaan välttämättä osaa sanoa mitä tarvitsee), seksuaalisuus on edelleen eräänlainen tabu ja seksuaalisia naisia syyllistetään ja haukutaan huor*ksi yms jos on ollut enemmän kuin kaksi kumppania kun taas mies on kova jätkä jos on paljon seksikumppaneita.
Mutta annas olla jos mies ei olekaan kiinnostunut seksistä kun nainen sitä haluaisi. Jostain syystä pakkien saaminen on naiselle maailman lopun luokkaa oleva kriisi. Kuitenkin nimenomaan naiset ovat niitä jotka jaksavat muistuttaa miehille, että on ihan luonnollista ettei aina kiinnosta.
Naiset kasvavat usein epävarmoiksi ja assertiviisisuus lasketaan useimmiten negatiiviseksi asiaksi. Naisia painostaan hankkimaan lapsia ja sitten sanotaan kuinka pitäisi tehdä näin tai noin. Eikä naiset nyt mitenkään automaattisesti ota kaikkia naisia porukkaan erilaisia naisia syrjitään (juorutaan yms) helpommin. Miesten hyväksyntä on tärkeää ja helposti kutsutaan naista nirsoksi kun ei halua jotain miestä vaikka tyyppi olisi kelvoton. Aina pitäisi antaa mahdollisuus mikä näkyy noissa "friendzone" jutuissa, aivan kuin naisella olisi joku velvollisuus antaa seksiä kaikille jotka ovat vain mukavia naisille.
Naiselle käy huonommin jos alastonkuvat leviävät. Harvaa kiinnostaa jotkut munan kuvat ja miehet lähettelevätkin niitä helpommin. Silti samat miehet voivat pitää naisia huor*na jos lähettää takaisin. Naisia syytetään rikoksen kohteeksi joutumisesta milloin pukeutumisen tai käytöksen kautta.
Tähän päälle sitten miesten (ja joidenkin naisten) harjoittama alentava puhumistapa millä koitetaan hiljentää ja mitätöidä nainen. Naisten pitää useammin todistella osaaminen kun miehellä voi riittää pelkkä sana. Kotitöistä, lapsenhoidosta ja parisuhteesta vastaa edelleen pääasiassa nainen. Jostain syystä naiselta ei ole outoa vaatia että pyykki on pesty oikein tai ruoka on terveellistä, mutta sehän on tarpeeksi jo että mies sentään yrittää ja ei voi olettaa että mies ymmärtäisi miksi ei voi laittaa punasia ja valkoisia sekaisin jne.
Sitten on vielä ne biologiset asiat. Naisten pitäisi aina näyttää nuorelta. Kuukautiset tulee joka kuukausi. Hormonaalisen ehkäisyn riskit on kaikki naisilla. Naisilla on myös paljon emättimeen liittyviä sairauksia endometrioosia, kystia keltarauhashormonista yms. Tulehduksia tulee helpommin esim. virtsatien tulehdus. Yhdyntä voi olla kivuliasta ja jälkeenpäin voi tulla hiertymiä yms. Raskaus ja siihen liittyvät kehon muutokset ja riskit. Synnytys on yksi kivuliammista asioista mitä ihminen voi kokea.
Tähän päälle yhteisöjen, uskontojen ja johtohenkilöiden harjoittama miesten suosinta. (naisia ei haluta palkata mahdollisten raskauksien takia tai pidetään oletuksellisesti liian tunteellisena sukupuolen stereotypian takia). Paljon muitakin asioita on, mutta nämä tuli ensimmäisenä mieleen. Miehilläkin on ongelmia ja moni niistä johtuu juurikin "naisellisuuden" halveksumisesta (ei ole miehekästä käyttää meikkiä tai panostaa hirveästi ulkonäköön, osoittaa tunteita ja mies ei ole mies jos ei armeijaa käy jne).
Onko se naisellisuuden halveksuntaa vai sosiaalista painetta/odotuksia miehiä kohtaan? Monesti puhutaan miten naisten odotetaan olevan tietynlaisia. Minusta tilanne on miesten kohdalla vielä pahempi. Miehille hyväksytty rooli on hyvin kapea. Esimerkiksi liian hyvin pukeutuvaa miestä epäillään homoksi. Epäilyttävä on myös hyvin sosiaalinen tai herkkä mies. Ei lyhyt ja/tai hintelä mieskään varsinaisesti ihastusta herätä. Samalla tavalla naisten rooli on aiemmin ollut tiukkaan rajattu, mutta se on vapautunut paljon viimeisen kahden-kolmenkymmenen vuoden aikana. Silti edelleen nimenomaan naisten roolin vapauttaminen on se, josta tasa-arvon edistämisessä puhutaan.
Tämä näkyy hyvin esimerkiksi pukeutumisessa. Perinteiset miesten vaatteet/pukeutumistyylit/värit ovat naisille nykyään hyväksyttyjä. No kravatti/frakki tai yläosattomissa kulkeminen on vielä sopimatonta. Silti suuri osa koko muoti/vaateteollisuudesta keskittyy edelleen perinteisen naiselliseen pukeutumiseen. En minä ainakaan ole huomannut, että halveksuttaisiin sitä, jos nainen pukeutuu naisellisesti. Toki hyvän maun rajoista väitellään, mutta naisille sallitaan paljon laajempi tyyli/värivalikoima kuin miehille. Miten suhtautuisitte mieheen, joka pukeutuu pinkkiin tai käyttää esimerkiksi korkeakorkoisia kenkiä, sukkahousuja tai toppeja? Entä jos mies meikkaa, letittää hiuksensa tai käyttää suuria korvakoruja? Miehestä hameessa ei tarvitse edes puhua.
Siltikin jos verrataan normi miestä ja normi naista niin miehillä on helpompaa. Ei naisetkaan kumppania helposti löydä varsinkaan kunnollista ja varsinkin jos on "ruma" ja/tai lihava.
Olen silti mielummin nainen.
Vierailija kirjoitti:
Naisella on tosiaan helpompaa, koska naisilta sallitaan paljon enemmän heikkouden osoittamista kuin miehiltä. Pariutuminen on naisille huomattavasti helpompaa ja samoin heillä riittää kuuntelijoita niin paljon kuin haluavat. Mies kun alkaa avautumaan, niin naiset yleensä lähtevät menemään. Naisilla ei ole asevelvollisuutta ja naiset ovat yliedustettuina työpaikoissa, joihin valitaan pelkän sukupuolen perusteella. Naiset ovat yliedustettuina myös suojatyöpaikoissa kaupungeilla ja kunnilla. Naiset siis saavat paremman työn vähemmällä osaamisella. Naisella on vahvempi oikeus lapseen ja muutenkin oikeuden edessä naista kohdellaan lempeämmin kuin miestä. Sana sanaa vastaan tapauksissa lähtökohtaisesti uskotaan naista. Naisille on hyväksyttävää elää miehensä varoilla, mutta jos mies elää naisen rahoilla, niin sitä paheksutaan. Naisille on hyväksyttävää jäädä kotiin hoitamaan lasta, kun miehille tuo ei ole hyväksyttävää. Hyvä pointti myös tuosta homoseksuaalisuudesta, joka pitää paikkansa. Bi-seksuaalisuus naiselle on jopa ihailtavaa, kun miesten kohdalla se alentaa miehen arvoa. Naiset elävät myös keskimäärin pidempään.
Näistä asioista huolimatta en kuitenkaan haluaisi olla nainen, koska minulle tärkeää on urheilullinen lahjakkuus ja älykkyys. Molemmissa asioissa miehellä on suurempi potentiaali kehittyä. Näin paljon urheilleena en koskaan haluaisi muuttua naiseksi ja romahduttaa taitotasoani. Olen myös keskimääräistä älykkäämpi ja näin ei ehkä olisi jos olisin nainen. Naiset ovat älykkäissä aliedustettuina, vaikka heidän keskimääräinen älykkyysosamäärä onkin miehiä korkeampi. Kamalaa katsottavaa kuinka lähes jokainen nainen on kykenemätön jättämään tunteet pois ajattelusta ja siten ajattelemaan objektiivisesti.
Naisilla on myös kuukautiset, joista miehenä ei tarvitse kärsiä. Miehenä on helpompi käydä pissalla ja julkinen virtsaaminen on muutenkin miehille sallitumpaa kuin naisille. Olisi kamalaa olla vessan orjana joissakin isoissa yleisötapahtumissa. Miehelle on sallitumpaa harrastaa seksiä useiden naisten kanssa. Jos touhun pitää tyylikkäänä, niin tuo jopa lisää kiinnostavuuttasi naisten silmissä. Monien kanssa seksiä harrastava nainen menettää arvostuksensa aika nopeasti sekä miesten että naisten silmissä. Siksi nainen joutuu piilottelemaan seksikertojaan. Miehelle on sallitumpaa säilyttää poikamaisuus myös aikuisena, kun naisilta odotetaan enemmän aikuismaista käytöstä. Esimerkiksi mies on paljon useammin lapselleen kaveri kuin nainen. Nainen on nimenomaan lapselle äiti.
Eli tiivistettynä nainen on etuoikeutetumpi sukupuoli, mutta miehenä sinussa on enemmän potentiaalia tulla hyväksi siinä missä haluat, joten haluan olla mies.
Eiköhän loogista ole, että jos naisilla on kunnallisiin pesteihin sopiva koulutus, niin heidät palkataan?
Yleensä äiti jää kotiin lapsen kanssa, sen takia saavat huoltajuuden. Ovat olleet pääasialliseswa vastuussa lapsesta nääs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän loogista ole, että jos naisilla on kunnallisiin pesteihin sopiva koulutus, niin heidät palkataan?
Yleensä äiti jää kotiin lapsen kanssa, sen takia saavat huoltajuuden. Ovat olleet pääasialliseswa vastuussa lapsesta nääs.
Totta sosiaali- ja terveyspuolella, mutta ihan sama missä toimistossa asioi, niin lähes aina siellä on nainen. Toki naisilla voi olla miehiä enemmän kiinnostustakin noihin hommiin, joka voi selittää paljon.
Läheskään kaikille naisille kuukautiset ei ole mikään ongelma. Naiset ovat yksilöitä ja toisella voi olla hyvinkin kivuliaat tai runsaat kuukautiset ja toisella taas ei. Minä kuulun jälkimmäiseen ryhmään enkä ole koskaan kokenut kuukautisia ongelmaksi. Kuukautisia voi myöskin siirtää, jos on jokin tärkeä juttu kuten esim lomareissu ja normaalisti kuukautiset osuisivat juuri siihen ajankohtaan. Sen sijaan raskaudet ja synnytykset ovat olleet mulle hankalia. Joku nainen raskaana ollessaan suorastaan sädehtii ja on hehkeä, toinen on ihan ryytynyt, pahoinvoiva ja kivulias. Oksensin ensimmäiset 6 kk aamusta iltaan ja olin useita kertoja tiputuksessa tuon vuoksi. Silti piti jaksaa käydä töissäkin. Arvata saattaa, että mulla ei enempää lapsia ole.
Jos ei huomioida raiskatuksi tulemisen uhkaa, niin minusta naisena elämäni on todennäköisesti ollut helpompaa kuin olisi ollut miehenä. Olen suurituloinen ja luonut urani miesvaltaisella alalla. En ole työssäni törmännyt sukupuoleen liittyviin ongelmiin. En tosin ole kovin naisellinen, joten ehkä sen vuoksi urallani on arvostettu osaamistani eikä ajateltu, että ei se mitään tiedä ja osaa, koska on nainen. En myöskään ole kokenut seksismiä tai seksuaalista ahdistelua työssäni, koska en ole sellainen nainen, joista miehet yleensä kiinnostuvat. Olen miesporukassa lähinnä "hyvä jätkä". Tästä huolimatta mulla on kuitenkin naisille yleisempi sosiaalinen verkosto. Ei sukupuoleni vuoksi vaan siksi, että olen huolehtinut ihmissuhteistani. Aina ei jaksaisi tavata ystäviä, soittaa vanhemmille tai sisaruksille, kutsua läheisiä kylään jne, mutta ilman tätä yhteydenpitoa ja muiden kanssa vietettyä aikaa sosiaalinen verkosto katoaa aika nopeasti. Ja ilman sosiaalista verkostoani en olisi voinut edetä urallani sen jälkeen, kun jäin leskeksi.
Tätä kirjoittaessani aloin miettiä, että ehkä elämäni helppouden syynä on sittenkin sosiaalinen verkostoni ja erinomainen taloudellinen tilanne. Olen saanut aina tarvitessani apua läheisiltäni ja monia asioita (mm siivousta, kaupassa käyntiä) olen voinut ostaa palveluna. Sukupuolestani ei ole ollut mulle varsinaisesti mitään haittaa eikä hyötyä, mutta yhtälailla mies voisi elää tällaista elämää kuin minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Läheskään kaikille naisille kuukautiset ei ole mikään ongelma. Naiset ovat yksilöitä ja toisella voi olla hyvinkin kivuliaat tai runsaat kuukautiset ja toisella taas ei. Minä kuulun jälkimmäiseen ryhmään enkä ole koskaan kokenut kuukautisia ongelmaksi. Kuukautisia voi myöskin siirtää, jos on jokin tärkeä juttu kuten esim lomareissu ja normaalisti kuukautiset osuisivat juuri siihen ajankohtaan. Sen sijaan raskaudet ja synnytykset ovat olleet mulle hankalia. Joku nainen raskaana ollessaan suorastaan sädehtii ja on hehkeä, toinen on ihan ryytynyt, pahoinvoiva ja kivulias. Oksensin ensimmäiset 6 kk aamusta iltaan ja olin useita kertoja tiputuksessa tuon vuoksi. Silti piti jaksaa käydä töissäkin. Arvata saattaa, että mulla ei enempää lapsia ole.
Jos ei huomioida raiskatuksi tulemisen uhkaa, niin minusta naisena elämäni on todennäköisesti ollut helpompaa kuin olisi ollut miehenä. Olen suurituloinen ja luonut urani miesvaltaisella alalla. En ole työssäni törmännyt sukupuoleen liittyviin ongelmiin. En tosin ole kovin naisellinen, joten ehkä sen vuoksi urallani on arvostettu osaamistani eikä ajateltu, että ei se mitään tiedä ja osaa, koska on nainen. En myöskään ole kokenut seksismiä tai seksuaalista ahdistelua työssäni, koska en ole sellainen nainen, joista miehet yleensä kiinnostuvat. Olen miesporukassa lähinnä "hyvä jätkä". Tästä huolimatta mulla on kuitenkin naisille yleisempi sosiaalinen verkosto. Ei sukupuoleni vuoksi vaan siksi, että olen huolehtinut ihmissuhteistani. Aina ei jaksaisi tavata ystäviä, soittaa vanhemmille tai sisaruksille, kutsua läheisiä kylään jne, mutta ilman tätä yhteydenpitoa ja muiden kanssa vietettyä aikaa sosiaalinen verkosto katoaa aika nopeasti. Ja ilman sosiaalista verkostoani en olisi voinut edetä urallani sen jälkeen, kun jäin leskeksi.
Tätä kirjoittaessani aloin miettiä, että ehkä elämäni helppouden syynä on sittenkin sosiaalinen verkostoni ja erinomainen taloudellinen tilanne. Olen saanut aina tarvitessani apua läheisiltäni ja monia asioita (mm siivousta, kaupassa käyntiä) olen voinut ostaa palveluna. Sukupuolestani ei ole ollut mulle varsinaisesti mitään haittaa eikä hyötyä, mutta yhtälailla mies voisi elää tällaista elämää kuin minäkin.
Ei varmasti kuukautiset ole kaikilla pahat, mutta jos vaihtoehtona on, että ei ole lainkaan kuukautisia, niin onhan se paljon miellyttävämpi vaihtoehto. Näin miehenä tuntuisi todella vaivalloiselta, että pitäisi tuollaisen asian kanssa touhuta noinkin suuri osa elämästä. Toki kun johonkin tottuu, niin silloin sitä ei pidä enää isona asiana. Kyllä minäkin ajattelin, etten voisi enää tiskata käsin, kun olen tottunut tiskikoneeseen, mutta nykyiseen kämppään ei tiskikone mahdu ja nyt sitä en enää edes haluaisi takaisin, koska käsin on niin paljon nopeampi tiskata omat astiani.
Miehen on tasan siksi vaikeampi saada seksiä koska miehet ihan itse ovat vaatineet että naisten tulee olla siveitä. Lisäksi tähän on ihan biologiset syyt ja niistä on aivan turha valittaa. Jotain vastuuta niistä vaatimuksistanne, miehet.
Miehillä on helpompaa koska miehuus on normi, naiseus poikkeus. Miehiä ei koskaan syyllistetä tai syytetä heidän biologisista piirteistään tai virheistään. Miehisistä piirteistä on vain hyötyä, ei haittaa. Kaikki naiseen liitetyt piirteet ovat negatiivisia. Kaikkea naisellista ja naisen tekemää arvostetaan vähemmän. Mies saa sekä työn, perheen että avioliiton. Nainen saa vain perheen sujuvasti. Mies on aina vapaampi kuin nainen. Naiselta vaaditaan siveyttä, miehelle ja lapsille elämistä. Mies saa elää mille vain eikä miehellä ole perheeseen liittyviä velvollisuuksia. Naisten on sekä käytävä töissä että kasvatettava ilmaiseksi lapset. Silti kukaan ei arvosta tätä kaksoistaakasta huolimatta.
Lisäksi muutaman prosentin mieseliitin ja älykköjen vuoksi kaikki miehet saavat kunnian älykkyydestä. Siitäkin huolimatta että miesten älykkyys jakautuu myös tyhmimpiin gaussin käyrällä. Näin ollen myös vankilassa oleva toope voi samaistua suurmiehiin.