Köyhä antaa säästövinkkejä köyhälle
Minä aloitan:
1. Vitamiinit kannattaa ostaa Alepasta, Rainbow vitamiinihivenaine on 4€ purkki.
2. Apteekista osta vauvojen osastosta d-vitamiinitipat 3 €, vastaava pullo aikuisten hyllyssä 9€.
3. Keitä kahvia tasan se määrä, mitä juot.
4. Essence meikut on todella halpoja ja hyviä.
5. Alepassa kolmen palasaippuan paketti 80snt. Todella hyvä saippua, ei kuivata ihoa.
6. Aamiainen on lähes ilmainen kun syö puuroa.
Jatkakaa...
Kommentit (1383)
Nää on aika huimia kyllä... onko kaikki ihan tosissaan? En tunne ketään näin skriidua kyllä, omenakin millin siivuina ettei mene hukkaan...
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen säästövinkki on luopua lihasta. Se kostautuu terveydessä sitten hetken päästä.
Miten? Itse olen ollut jo 10 vuotta lihaton joista 5 täysin vegaani (eli maito ja munat myös jääneet pois). Aina on olleet verenkuvat OK, kolesteroli erinomainen ja liikunta sujuu. Moni huippu-urheilijakin on ollut kasvissyöjä ihan onnistuneesti, esim. Paavo Nurmi.
Käytä vessapaperi useampaan kertaan. Paperiin kuivunut uloste ei haittaa pyyhkimistä seuraavalla kerralla.
Juuripa kaaduin ja kaikki hoidot ja lääkkeet maksoi tapaturmavakuutus. Kyllä köyhälläkin kannattaa olla vakuutus.
Ap:n vinkit surkeita, vaikka ovatkin jo vanhoja. Edelleen surkeita. Ei sovi tälle köyhälle ainakaan kun en juo kahvia ja aamupalaakin syön harvoin. Enkä meikkaa tai käytä vitamiinilisiä.
Vierailija kirjoitti:
Juuripa kaaduin ja kaikki hoidot ja lääkkeet maksoi tapaturmavakuutus. Kyllä köyhälläkin kannattaa olla vakuutus.
Ei köyhällä ole varaa maksaa kalliita vakuutuksia. Köyhän pitää vain olla extra-varovainen.
Hanki seksiä vain maksullisilta naisilta. Näin et joudu parisuhteeseen - se tulisi tosi kalliiksi.
MIksi olette köyhiä? En minä ainkaan ole. Rahaa on tilillä ja omaisuudessa. Joka palkkapäivä tulee lisää ja jää yli. Menkää töihin niin ei tarvitse köyhäillä. Hus-Hus!
Tässä keskiluokkaisen vinkit
Hanki ilmainen tutkinto tai parikin
Tee töitä
Vaihda aina isompi palkkaisempaan duuniin
Säästä
Sijoita mm. Osakkeisiinja asuntoihin
Ole kaukoviisas
Ole ahkera
Osta oma asunto, älä asu vuokralla
Osta aina edullisesti, vertaile
Näin kun tekee niin pärjää.
Itse olen pärjännyt hyvin, mm. Talo, mökki, mp ja auto on.
Kun tulee nälkä katson tallennuksesta sairaalloisesti lihava ohjelmaa
Kas kummaa, nälkä on poissa.
Nenäliinoja ei kannata heittää pois jos on yskinyt tai niistänyt. Kuivuneena niitä voi käyttää vessapaperina tai runkkupaperina.
Maskia ei kannata pestä kovinkaan usein. Riittää kun kolmesti vuodessa laittaa saippuaa samalla kun pesee kädet. Maskia muutenkin pidetään vain näön vuoksi ettei muut ärsyynny.
Yksi maski riittää hyvin.
Kun nenäliinat on loppu niin ei tarvitse suihkuttaa peppua. Riittää kun kerran viikossa käy suihkussa. Köyhillä ei ole ystäviä ja ei kannata käydä missään, niin ei haittaa jos vähän haisee ja on likainen yleisesti.
Vaatteitakaan ei kannata ostaa kuin muutamat. Kerran kymmenessä vuodessa on varmasti ihan ok.
Yksinäisyys on köyhän ystävä.
Perunoita ei kannata keittää. Raakana vaan samoin kaikki ruoka. Riisiäkin voi kaataa vesilasiin ja juoda nopeasti alas. Täyttää köyhän vatsan.
Muutenkin myyjille voi sanoa että: "pahus kun olen niin köyhä, muuten ostaisin, mutta kun ei ole rahaa, niin en osta kivoja lehtiä tai muutakaan paskaa". Köyhän ei yleensäkään tarvitse ostaa länsimaissa mitään. Kaiken saa roskiksista ja lahjoituksena. Riisi ja peruna riittää todella hyvin moneksi vuodeksi.
Omaa köyhyttäään on hyvä pahoitella muille, niin pääsee helpommalla. Kukaan ei jaksa olla köyhän lähellä. Pääsee eroon muista kätevästi.
Köyhän on hyvä tehdä kävelylenkkejä ja kerätä pantteja tai keskittyä johonkin puuhaan. Töitä ei kannata tehdä, voi saada liikaa rahaa ja sitten pitäisi ostaa kaikkea ja antaa rahaa pois myyjille. Kamalaa vaivaa sellainen. Köyhän päätepysäkki on se, kun ei omista edes mielipiteitä mistään. Kaikki käy ja kaikki sopii.
Inssinen kirjoitti:
Tässä keskiluokkaisen vinkit
Hanki ilmainen tutkinto tai parikin
Tee töitä
Vaihda aina isompi palkkaisempaan duuniin
Säästä
Sijoita mm. Osakkeisiinja asuntoihin
Ole kaukoviisas
Ole ahkera
Osta oma asunto, älä asu vuokralla
Osta aina edullisesti, vertaileNäin kun tekee niin pärjää.
Itse olen pärjännyt hyvin, mm. Talo, mökki, mp ja auto on.
Käy välillä työskentelemässä ulkomailla keräämässä varallisuutta ja henkistä pääomaa.
Panosta omaan hyvinvointiin ja terveyteen.
Kuntoile säännöllisesti
Harrasta monipuolisesti.
Opiskele uutta.
Pidä huolta perheestäsi.
Seurustele ja ole sosiaalinen.
Hakeudu menestyjien seuraan.
Vierailija kirjoitti:
Nenäliinoja ei kannata heittää pois jos on yskinyt tai niistänyt. Kuivuneena niitä voi käyttää vessapaperina tai runkkupaperina.
Maskia ei kannata pestä kovinkaan usein. Riittää kun kolmesti vuodessa laittaa saippuaa samalla kun pesee kädet. Maskia muutenkin pidetään vain näön vuoksi ettei muut ärsyynny.
Kun nenäliinat on loppu niin ei tarvitse suihkuttaa peppua. Riittää kun kerran viikossa käy suihkussa. Köyhillä ei ole ystäviä ja ei kannata käydä missään, niin ei haittaa jos vähän haisee ja on likainen yleisesti.
Vaatteitakaan ei kannata ostaa kuin muutamat. Kerran kymmenessä vuodessa on varmasti ihan ok.
Perunoita ei kannata keittää. Raakana vaan samoin kaikki ruoka. Riisiäkin voi kaataa vesilasiin ja juoda nopeasti alas. Täyttää köyhän vatsan.
Muutenkin myyjille voi sanoa että: "pahus kun olen niin köyhä, muuten ostaisin, mutta kun ei ole rahaa, niin en osta kivoja lehtiä tai muutakaan paskaa". Köyhän ei yleensäkään tarvitse ostaa länsimaissa mitään. Kaiken saa roskiksista ja lahjoituksena. Riisi ja peruna riittää todella hyvin moneksi vuodeksi.
Omaa köyhyttäään on hyvä pahoitella muille, niin pääsee helpommalla. Kukaan ei jaksa olla köyhän lähellä. Pääsee eroon muista kätevästi.
Köyhän on hyvä tehdä kävelylenkkejä ja kerätä pantteja tai keskittyä johonkin puuhaan. Töitä ei kannata tehdä, voi saada liikaa rahaa ja sitten pitäisi ostaa kaikkea ja antaa rahaa pois myyjille. Kamalaa vaivaa sellainen. Köyhän päätepysäkki on se, kun ei omista edes mielipiteitä mistään. Kaikki käy ja kaikki sopii.
Aika läheltä liippaa oikean köyhän elämää...Nykypäivän Suomi Oy Ab.
"4. Essence meikut on todella halpoja ja hyviä."
Vielä halvemmaksi tulee, kun ei meikkaa ollenkaan. Silloin naamanpesuunkin riittää pelkkä vesi, ja joskus vähän saippuaa, jos on rasvoittuva iho.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on säilytystilaa, niin pyydä kauppojen hyllyntäyttäjiltä keskikokoisia siistejä pahvilaatikoita. Kerää niitä hyvä sarja ja myy huokeasti eteenpäin. Muuttolaatikoita tarvitaan aina (joskus nopeasti) ja itse saat vaivanpalkkaa. Kuningaskuluttaja-ohjelma vertaili kerran muuttolaatikoita ja voittajaksi arvioitiin IKEAN keskikokoinen pahvilaatikko, joka oli testin edullisin. Sen hinta oli muistaakseni 1,75 euroa tuolloin.
Tuli mieleen, kun muuton alla onnistuin saamaan ruokakaupasta Fiskarsin pakkauslaatikoita. Aivan älyttömän tukevia ja hyviä!
Miksi kukaan maksaisi mitään pahvilaatikoista, kun kaupoista saa ilmaiseksi tukevia ja erittäin käyttökelpoisia banaanilaatikkoja?
Vierailija kirjoitti:
Leokkaa loppuun kuluneiden t-paitojen ja helmaosat ja puhki kuluneiden lakanoiden reunaosat nenäliinoiksi. Ne voi pestä vielä käytössä olevien t-paitojen/lakanoiden kanssa ja kestävät vielä useita kymmeniä pesuja. Ei tarvitse paperinenäliinoihin vähiä rahojaan tuhlata.
Näkkäri on hyvää, siinä on (parhaimmillaan paljon) kuitua ja parasta ennen -päiväykseen on monta kuukautta.
- Osta huonekalut ja laita sisustus joka kestää lopun elämää
- halpis kosmetiikka
- ei piilareita
- nauti luonnosta ja eläimen seurasta ostamisen sijaan
- älä räplää i padia ostosmielessä
- älä usko kaikkia markkinointia mitä naisille syötetään esim kalliit laukut
- jaa säästövinkki josta on oikeasti iloa muille, ei niksipirkkaa 😊
Jos sairastuu, saa ensin saikkua, jos sairaus jatkuu saa kelan pvr määrätyn ajan, jollei ole tervehtynyt saa työkyvyttömyys eläkkeen.... ei ongelmaa eikä köyhyyttä.
Firma menee konkkaan ja työ alta, niin on mennyt tuhansilta . Hanki uusi työ, ainakin sillä anssilla pärjää yhtähyvin kuin palkallakin, jollei ole aina elänyt kädestä suuhun tyylillä.
Kaatuu missä tahansa ja käy mitä tahansa, saikkua saat ja jatko sama kuin alku lauseessa.
Ihan jopa itse aiheutetuissa on tuo sama kuvio.
Ei se mitään köyhyyttä silti tarkoita.