Köyhä antaa säästövinkkejä köyhälle
Minä aloitan:
1. Vitamiinit kannattaa ostaa Alepasta, Rainbow vitamiinihivenaine on 4€ purkki.
2. Apteekista osta vauvojen osastosta d-vitamiinitipat 3 €, vastaava pullo aikuisten hyllyssä 9€.
3. Keitä kahvia tasan se määrä, mitä juot.
4. Essence meikut on todella halpoja ja hyviä.
5. Alepassa kolmen palasaippuan paketti 80snt. Todella hyvä saippua, ei kuivata ihoa.
6. Aamiainen on lähes ilmainen kun syö puuroa.
Jatkakaa...
Kommentit (1383)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marjat pitää niiden säilymiseksi sokeroida sekä pussittaa tai purkittaa. Lisäksi kaikkialla ei pääse jalkaisin/pyörällä marjametsään.
Eli tulee todellakin muitakin kuluja kuin pakastimen sähkö.
Marjastaminen vaatii tosiaan ainakin kulkuvälineen ja hyvän kunnon sekä taidon säilöä kerätyt aarteet. Itselleni metsässä syötynä muutama kourallinen lenkin yhteydessä pari kertaa kesällä on luksusta.
Marjojen pakastaminen ei hirveästi erityistaitoja vaadi. Joku narisi pusseista, jos ei raaski ostaa niin laittaa kaupan hedelmä- tai käytettyyn leipäpussiin. Aina voi toki ostaa marjat kaupan pakastealtaasta, ei kulu oma pakkanen:)
Korona on ollut paras säästövinkki vuosiin. Normioloissa ei olisi ikinä jäänyt niin paljon jemmaan kuin viime vuonna säästyi rahaa ihan itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkällä puurolla ei pitkälle pötki.
Niinpä. Puurolla maha täyteen ja vitamiinit purkista, sillä pysyy hengissä.
Jos satsaa playstation vitoseen ja muutamaan hyvään peliin, niin voi olla viikonkin syömättä, kun ei malta syödä mitään ja jaksa lähteä kauppaan. Tulee säästöä enemmän kuin jossain 10e tunti roskatyössä.
Säästyy rahat kun ei ole menoja eikä kuluja. Pelailee vaan ja pysyy hoikkana.
Ei muuten maistu alkoholikaan tai tupakki. Kun ei jaksa lähteä kaupoille.
Jotain mysliä tai jauhoja sekoittaa veteen ja juo ykkösella alas. Jatkaa pelailua.
Säästyy rahat ja köyhänäkin on varaa pelata.
Säästyy paljossa. Ei naista, ei lapsia, ei lemmikkejä, ei mitään muuta kuin maittavaa pelaamista aamusta iltaan.
Ei tule työmatkakuluja, ei ruokamenoja, kun kulutus on vähäistä.
Säästyy enemmän kuin työelämässä.
Osta plaikka sinäkin.
Tuttu omistaa kirppiksen.
Asun aika lähellä ja oon joskus ottanut ylityövapaapäivän ja mennyt hänelle töihin.
Takahuoneeseen saan viedä 10 banaanilaatikollista myytävää. Kun jää tyhjä paikka, hän täyttää sen mun tavaroilla ja tilittää, kun on koossa satanen.
Olen aina 9 h paikalla ja saan tuoda 10 laatikkoa. Ihan hyvä diili.
Myytävät tulee taloyhtiön kierrätyshyllystä.
Käyn max 3 krt vuodessa, ei puhuta isoista rahoista. Mutta ei tarvii koskaan miettiä mitä teen kirppistavaroille. Ne on jo myyty.
Vierailija kirjoitti:
Älä osta vitamiineja tai kahvia, käytä ne rahat ruokaan.
Hirveä ajatuskin elää ilman kahvia. Häivy.
Vierailija kirjoitti:
Korona on ollut paras säästövinkki vuosiin. Normioloissa ei olisi ikinä jäänyt niin paljon jemmaan kuin viime vuonna säästyi rahaa ihan itsestään.
Napakka lockdown ja säästöt tuplaantuisi.
Vessan veto? Mihinkä te niitä vessoja vedätte? Minä aina huuhtelen pytyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kahvia on pakko saada aamuisin, ei muuten herää!
Ai jaa! Mä kyllä herään, olen herännyt ilman kahvia jo 39 vuotta. Mut mulla onkin 74 000 euroa käyttötilillä. Et ehkä siinä meidän aamuheräämisessä on jotain muutakin eroa, kuin kahvin juonti.
Kannattaisi sijoittaa tuollainen rahamäärä. Käyttötilillä inflaatio syö sen.
T: toinen aamukahvinjuoja (kyllä, meillä on enemmän kuin tuo sijoituksissa)
Muista että köyhyys ei ole aina jonkin ulkoisen tekijän / jonkun muun syytä. Itsekin voi vaikuttaa siihen onko jatkuvasti köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhien kannattaisi syödä munaa.
j9os kolestroli korkealla niin munia säännöstellen, munat on hyviä ravinto arvoltaan.
Se muna mitään kolestrolia nosta.
Keltuainen. Toki munia voi syödä mutta ei joka pvä . Mun täytyy katsoa mitä syön. Sukuvika kolestroli. Yritän saada kuriin liikunnalla ja syömällä terveellisesti.
Ota pikkutujaus päivittäin camelinaöljyä, se alentaa tutkitusti kolesterolia ja auttaa pitämään verisuonet vetreinä.
Tilaan suoraan valmistajalta Janakkalasta edullisesti. Kaupasta ostettuna on hirvittävä hinta.
Sitä camelinaa pitäisi ottaa 30 ml päivässä. Täällä kokeilu menossa.
Jos tilaisin valmistajalta, postituskulut varmaan olisivat sen verran, että ei kannata. Sokoksella ja K-marketissa on ollut myynnissä, alle kympin pullo.
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ruoka/artikkeli-1.219996
Suoraan valmistajalta tilattuna maksaa 0.5 litran pullo 9e
3 litran kanisteri 30e
Tilaan aina 10 pulloa kerralla, niitä puolen litran. Lähetyskulut oli viimeksi 8,90e.
Nuo mitä kaupoissa myydään on 0,25 litran pulloja ja maksaa lähes yhtä paljon kuin se 0,5 litran pullo.
En ole ainakaan täällä niitä 0,5 litran pulloja missään nähnyt, vaan niitä pienempiä ja hintahaitari on melkoinen eri liikkeitten välillä , vaihdellen 9,50-15,95e välillä. Siis tämä on sen pienimmän pullon hinta. Valmistajalta saa samaan hintaan sen 0,5 litran pullon.
Säilyvyys ei ole ongelma, nämäkin ,mitkä tilasin marraskuussa säilyy elokuuhun 2023 asti, eli se ei ole este tilata suurempaa määrää.
Mikäli pidempään käyttää ja useampi samasta taloudesta, niin kannattaa ilman muuta tilata valmistajalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhien kannattaisi syödä munaa.
j9os kolestroli korkealla niin munia säännöstellen, munat on hyviä ravinto arvoltaan.
Se muna mitään kolestrolia nosta.
Keltuainen. Toki munia voi syödä mutta ei joka pvä . Mun täytyy katsoa mitä syön. Sukuvika kolestroli. Yritän saada kuriin liikunnalla ja syömällä terveellisesti.
Ota pikkutujaus päivittäin camelinaöljyä, se alentaa tutkitusti kolesterolia ja auttaa pitämään verisuonet vetreinä.
Tilaan suoraan valmistajalta Janakkalasta edullisesti. Kaupasta ostettuna on hirvittävä hinta.
Jos tilaisin valmistajalta, postituskulut varmaan olisivat sen verran, että ei kannata. Sokoksella ja K-marketissa on ollut myynnissä, alle kympin pullo.
Suoraan valmistajalta tilattuna maksaa 0.5 litran pullo 9e
3 litran kanisteri 30e
Tilaan aina 10 pulloa kerralla, niitä puolen litran. Lähetyskulut oli viimeksi 8,90e.
Nuo mitä kaupoissa myydään on 0,25 litran pulloja ja maksaa lähes yhtä paljon kuin se 0,5 litran pullo.
En ole ainakaan täällä niitä 0,5 litran pulloja missään nähnyt, vaan niitä pienempiä ja hintahaitari on melkoinen eri liikkeitten välillä , vaihdellen 9,50-15,95e välillä. Siis tämä on sen pienimmän pullon hinta. Valmistajalta saa samaan hintaan sen 0,5 litran pullon.
Säilyvyys ei ole ongelma, nämäkin ,mitkä tilasin marraskuussa säilyy elokuuhun 2023 asti, eli se ei ole este tilata suurempaa määrää.
Mikäli pidempään käyttää ja useampi samasta taloudesta, niin kannattaa ilman muuta tilata valmistajalta.
Jatkan...se kanisteri olisi tosi edullinen, mutta kun sen avaa niin pitäisi siirtää lasipulloihin ja säilyttää jääkaapissa avaamisen jälkeen. Eipä mahdu moinen määrä pulloja jääkaappiin joten on tilattava näitä 0,5 litran pulloja...voi säilyttää huoneen lämmössä ennenkuin avaa. Avattu aina jääkaappiin.
Tupakat ja alkot pitää jättää ostamatta sekä auto myydä. Alelaareista vaan halvat makaronit ja perunat. Näillä pääsee jo todella pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kahvia on pakko saada aamuisin, ei muuten herää!
Ai jaa! Mä kyllä herään, olen herännyt ilman kahvia jo 39 vuotta. Mut mulla onkin 74 000 euroa käyttötilillä. Et ehkä siinä meidän aamuheräämisessä on jotain muutakin eroa, kuin kahvin juonti.
Kannattaisi sijoittaa tuollainen rahamäärä. Käyttötilillä inflaatio syö sen.
T: toinen aamukahvinjuoja (kyllä, meillä on enemmän kuin tuo sijoituksissa)
vajaat 80 000e säästössä, siltikin juonut parasta kahvia koko ikäni.
Ei kannata sijoittaa, ikää 72 ja puolisolla 69. Emme tarvi enempää. On 2018 uutena ostettu auto ilman rahoituksia, ok-talo velaton jo kymmeniä vuosia. Rahaa voi käyttää huoleti ihan mihin haluaa ajattelematta sen loppumista. Joka kk tulee lisää.
Mulla on pitkä paksu tukka, ja leikkuutan latvat kerran vuodessa kampaajalla toukokuussa, talvella tasaan itse. Samoin lasten hiukset tasaan itse, pojan tukka ajetaan siiliksi.
Jos puuroa tai muusia jää yli, en heitä pois, teen rieskoja.
Käyn kaupassa vaan kerran viikossa etukäteen mietityn listan kanssa ja viikolla haen vain tarjouksessa olevaa.
Kesällä oli housuja aleessa 10 euroa/pari, ostin heti 3 paria. Kirpparilta löysin 5 eurolla toiset 3 paria. Paitoja en juuri ikinä osta kirpparilta, koska esim. kulahtaneiden t-paitojen hinnat samat tai euron pari enemmän kuin Tokmannin loppualeessa ja paikallisen Prisman löytönurkassa.
Loppuun käytetytä paidat ym. palvelee meillä vielä rätteinä. En osta kaupasta tiskirättejä ym. Nuo voi pestä koneessa.
Talvella käytän paksuja 60-80 denin sukkahousuja, maksaa 8 euroa/kpl Lindexillä mutta kestää pesusta toiseen. Toinen vaihtoehto on sukat ja legginsit.
Kesällä sain 15 litraa mustikoita ja toistakymmen. Purkitin ne 200 gr annoksiksi ja olen syönyt puuron tai jugurtin kanssa, lapset syö jugurtin kanssa (tekevät smoothieita). Teen jugurtin itse, sitä meillä kuluu paljon ja teen kerralla aina 3 litran annoksen. Purkitan sen steriloituihin lasipurkkeihin piripintaan ja annan olla yön yli styroksilaukussa, aamulla jääkaappiin. Lasipurkit on peräisin vanhoista etikkakurkkupurkeista.
Tiedän useammankin paikan, mistä on talo purettu tai palanut, mutta tontilla on omenapuita ja raparperia. Kannattaa pitää silmät auki.
Vierailija kirjoitti:
Tupakat ja alkot pitää jättää ostamatta sekä auto myydä. Alelaareista vaan halvat makaronit ja perunat. Näillä pääsee jo todella pitkälle.
Et kyllä pitkälle pääse jos auton myyt
Kyllä yhteiskunnan on nyt maksettava kun mä.... kirjoitti:
Muista että köyhyys ei ole aina jonkin ulkoisen tekijän / jonkun muun syytä. Itsekin voi vaikuttaa siihen onko jatkuvasti köyhä.
Se on HARVEMMIN jonkin ulkoisen tekijän aiheuttamaa/ ja vielä harvemmin jonkun muun aiheuttamaa. Itse on se suurin aiheuttaja, suurimmassa osassa.Itse asiassa hetken pähkäiltyäni en keksinyt mitään asiaa jonka takia se koskaan olisi jonkun muun, siis henkilön, aiheuttamaa.
Aamukahvia halvempi buustaus on kofeiinitabletti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Itse olen nyt korona-aikana ruvennut harrastamaan kotikuntoilua kuntosalin sijaan. Les Millsin On demand -sivuilla otin ilmaisen 2 viikon kokeilujakson ja tuona aikana nauhotin kymmeniä ohjelmia ruudulta. Sitten parit käsipainot tilaukset ja avot! Jumppamatto löytyikin jo omasta takaa. Myös YouTubesta löytyy vaikka mitä jumppavideota kotikuntoilijalle.
-Netistä löytyy kaikki maailman leffat ilmaiseksi, jos ei suomenkielisiä tekstityksiä kaipaa. Turha maksaa Netflixien ym. suppeista valikoimista.
-Leipien ja pullien leipominen itse tulee huomattavasti halvemmaksi kuin ostaminen kaupasta. Ja on kivaa! Lopputuloksesta voi tehdä niin naminamin/terveellisen kuin haluaa.
-Porkkanat on terveellistä ja halpaa naposteluruokaa. Mulla on aina porkkanoita jääkaapissa.
-Uffilta löytyy ihan nättiä ja hyväkuntoista vaatetta varsinkin juuri kun uudet valikoimat on saapuneet. Oon saanut paljonkin kehuja klassisen naisellisesta tyylistäni ja melkein kaikki perusvaatteeni on Uffilta.
-Työpaikalla kannattaa hyödyntää kaikkea, mitä ilmaiseksi saa. Aamukahvit, toimistotarvikkeet, tulostukset, maskit... en maksa mistään näistä.
-Ehkäisyn suhteen suosittelen todella lämpimästi kuparikierukkaa, vaikka lääkärit ei niitä mielellään mainosta. On hormoniton, halpa ja sivuoireet vähäiset hormoniehkäisyyn verrattuna. Omani hinta oli n. 150 € ja kestää jopa 7 vuotta.
Miten nauhoittaa ohjelmia ruudulta?
"-Työpaikalla kannattaa hyödyntää kaikkea, mitä ilmaiseksi saa. Aamukahvit, toimistotarvikkeet, tulostukset, maskit... en maksa mistään näistä."
Tiesitkö, että työpaikalta ei saa "ilmaiseksi" toimistotarvikkeita, tulostuksia ja maskeja vaan varastat tällöin työnantajaltasi. Tietysti jos työnantaja on erikseen maininnut, että se tarjoaa em tuotteet vapaasti työntekijöiden käyttöön niin asia on eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kyllä pitkälle pääse jos auton myyt
Mistä saa auton myyntiin?