Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä antaa säästövinkkejä köyhälle

Vierailija
25.02.2017 |

Minä aloitan:

1. Vitamiinit kannattaa ostaa Alepasta, Rainbow vitamiinihivenaine on 4€ purkki.

2. Apteekista osta vauvojen osastosta d-vitamiinitipat 3 €, vastaava pullo aikuisten hyllyssä 9€.

3. Keitä kahvia tasan se määrä, mitä juot.

4. Essence meikut on todella halpoja ja hyviä.

5. Alepassa kolmen palasaippuan paketti 80snt. Todella hyvä saippua, ei kuivata ihoa.

6. Aamiainen on lähes ilmainen kun syö puuroa.

Jatkakaa...

Kommentit (1383)

Vierailija
501/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ehkäisyn suhteen suosittelen todella lämpimästi kuparikierukkaa, vaikka lääkärit ei niitä mielellään mainosta. On hormoniton, halpa ja sivuoireet vähäiset hormoniehkäisyyn verrattuna. Omani hinta oli n. 150 € ja kestää jopa 7 vuotta. 

Minulla on hormonikierukka, hinta suunnilleen samaa luokkaa kuin tuo sinun kierukkasi, ja kestää 7 vuotta. Ei mene rahaa kuukautissuojiin.

Kuparikierukka lisää vuodon määrää, lisää raudanpuutetta, jne.

Hormonikierukka ei sovi kaikille, kuten ei e-pilleritkään.

Mutta jos on valmis kokeilemaan kierukkaa niin joissain kunnissa saa ensimmäisen kierukan ilmaiseksi. Itse kokeilin kuparikierukkaa muutaman vuoden todetakseni, ettei se sovi minulle. Kierukka lähti ja kivut jäivät, joten ilmaisen kierukan hintana on nyt särkylääkekulut 😅

Lääkärit yrittävät tyrkyttää kipuihin ja vuotoihin hormonikierukkaa, ja ilmeisesti nyt kun ilmainen kierukka on käytetty voisin saada hormonikierukasta KELA-korvauksen, kun se määrättäisiin sairauden hoitoon.

Vierailija
502/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Voit kuunnella ilmaiseksi äänikirjoja Celiasta kun sanot kirjastossa että sinulla on lukihäiriö. Saat siis sitten tunnukset palveluun.

Tää menee siihen kategoriaan, että esitä kuuro-sokea-rampaa niin sinulle annetaan almuja, pääset ilmaiseksi julkisilla jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muutatte yhteen niin hanki kaikkea kaksi, kaksi telkkaria, kaksi sohvaa, kaksi pesukonetta, kaksi kahvinkeitintä, ... saat ne paljousalennuksella ja kun eroatte on sinulla kaikki jo valmiina omaa kotia varten.

Vierailija
504/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EOlen ihmetellyt mm. sitä, miksi köyhän pitää ehdottomasti ostaa kestävyyteensä nähden kallis uusi tietokone. Kun minä, keskituloinen pystyn hoitamaan asiani käytettyinä ostetuilla yrityskoneilla. Vuosikustannus noilla käytetyillä tietokoneilla jää huomattavasti pienemmäksi kuin marketkoneilla. Vastaavaa "köyhän pitää saada luksusta" -ajattelua näyttää olevan muissakin asioissa eli jossain määrin se "köyhyys" johtuu henkilön omista valinnoista.

Voi olla melkoinen paine, ettei halua näyttää köyhältä. Rahan käyttö on myös psykologinen ja sosiologinen.

Meillä on rahaa ihan riittävästi, mutta ei ole mitään paineita näyttää 'joltakin'...ei rikkalta ei köyhältä, ihan vaan siltä miltä näytämme, on riittävää.

Vierailija
505/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiuksia ei kannata värjätä. Luonnollisen väriset hiukset ovat klassisen tyylikkäät ja pysyvät paremmassa kunnossa ilman kemikaaleja. Naisilla puolipitkät tai pitkät hiukset on helppo leikata itsekin YouTuben ohjeilla tai antaa kaverin/ puolison leikata. Matala ponnari on aina tyylikäs, jos ei ehdi laittaa tukkaa.

Oma värini on hiirulaisenharmaa/maantieväri eikä todellakaan näytä hyvältä. Aion siirtyä hieman lähemmäs omaa väriä joten juurikasvu ei näy niin selvästi ja ehkä harventaa värjäysväliä jolloin ei ole niin kuluttavaa omille hiuksille. Minulla on vielä 3 euron hiusvärejä tallessa jotka voisi käyttää puoliksi (tekee valmiin sekoituksen johon käyttää puolet aineista) jolloin riittäisivät peräti kahteen kertaan eli 1,50 euroa kerta. Hiuksia en leikkaa enää itse, kerran kokeilin tasoittaa otsatukan ja olikin yllättävän vaikeaa ja sotkuista. Kampaaja heti huomasi että olin itse siistinyt hiuksiani. Jätän jatkossa asiantuntijalle. Kampaajan valitsen hinnan mukaan koska käyttämäni kampaaja on puolet halvempi keskivertokampaajiin verrattuna.

On tottumuskysymys. Kun lakkasin värjäämästä, huomasin jonkun ajan totuteltuani, että oma värini oli ihan kaunis, jopa harmaine raitoineen. Lisäksi se oli lempeämpi ihon värin kanssa, eikä kontrasti ollut niin kova.

Tottakai kampaaja sanoo, ettei saa itse leikata eikä värjätä, hän myy palvelua, josta saa elantonsa. Kävin vuosia kampaajalla, joka aina innolla esitteli, kuinka juuri minun hiuksille on heillä nyt ihan paras tuote. Se oli aika se heidän edustaman tuotteen uutuus, ja aina eri. Lisäksi hän värjäsi aina pikkuisen liian tummaksi, että juurikasvu näytti pahemmalta, ja tulin nopeammin uudelleen. Jumalattoman kallista kaiken kaikkiaan.

Vierailija
506/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja on ehkä suurin rahakuilu jota ei edes tarvita. Kun katselee suomalaisten hiuksia niin ne ovat järkyttävän näköisiä. Just ne joista näkee että kampaaja on taas kokeillut jotain " uutta" sulle sopivaa. Tajusin tämän vasta muutettuani pois Suomesta kuinka järkyttävän näköisiltä suomalaisten blondatut ja tummenetut hiukset näyttävät kun niitä ei näe joka päivä. Annoin sitten kasvaa ja omaan väriin. Olikin ohuiden kuivien ja liurujen sijaan paksu ja terveellisen näköinen hius mutta aikaa siihen meni. En ole käynyt kampaajalla 10 vuoteen. Hiusten kuntoa kehutaan jatkuvasti. Eli paras säästövinkki kaikille. ei kampaajalle.

Vierailija
507/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ot, mutta sen kondomin voi oikeastikin käyttää toiseen kertaan.

Pitää olla varovainen. Se pujotusvaihe on vaikein.

Köyhät ei perinteisesti mitään ehkäisyjä käytä. Köyhät lisääntyy ja niin teen minäkin.

Viis lasta on mun ansiosta maailmalla.

Vierailija
508/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka myisit yhden sijoitusasunnoistasi.

Vierailija
509/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää ostako luomua, ruokalasku puolittuu.

Tämä, ei siitä luomusta edes ole mitään hyötyä. Tutkimusten mukaan luomutuote on tasan samanlainen kuin tavallisesti tuotettu. Erot on niin minimaalisia, ettei niillä ole terveyden kannalta mitään merkitystä. Tärkeämpää on, että syö niitä kasviksia. Jos siis rahaa on vähän niin niitä ei kannata luomuun tuhlata.

Vierailija
510/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palauta varastetut kamat ,maksat velkoja ja laskut käytät kaikki vanhat ensin loppuun asti et osta uutta.Peset harjat kammat alusvaatteet kunnolla ja käytät ne ensin samoin vanhat shampoot eikä osta uusia ennen kuin ne on loppu.Jos pyykin pesuaine loppuu voit käyttää astianpesu ainetta tai shampoota.Näin opiskelijat tekee.Astianpesu aineella voi pestä vessan pytyn ja muuta.Älä siis katso mitä puuttuu vaan mitä voi käyttää.Varastettu astia on Mooseksen lain mukaan tuhoonvihittyä joten palauta ne.Yksi kaupasta ostettu muki on parempi kuin kymmenen varastettua.Vanhat jauhot puurot voi käyttää kekseihin.

Vierailija
511/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän menkkojen aikaan vaan mustia pikkareita. Keksin tän pari vuotta sitte. Saatan vaihtaa päivän mittaan jos enempi vuotaa. Taikka sitte laitan kuukupin. Mutta kun menkat kestää parikin viikkoa putkeen (jep on tutkittu, syynä stressi) ni ei jaksa olla joka päivä työntämässä värkkiinsä tamponeita, siteitä, kuukuppia..kuppi edellisistä ylivoimasesti paras, tyhj aamul ja illal). Tunnen aika hyvin jo omat vuotoni ja jos enemmän tulee, muttei nii paljo et jaksasin laittaa kuukuppia, ni vessapaperia. Jonkun mielestä ehkä ällöä mut tuleeha naisella valkovuotoakin joka päivä.

Vierailija
512/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Pullojen palautus

2. Katso tarjouksia

3. Käytä kaapeista IHAN KAIKKI ennenkuin menet kauppaan

4. Älä mene kauppaan nälkäisenä

5. Älä tee turhia ostoksia kuten herkkuj

6. Kokkaa itse, valmisruuat on kalliita

7. Palkkapäivänä osta pakkaseen

Vierailija
513/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn aina leikkauttamassa hiukset halvalla oppilaskampaamossa. Säästän vuodessa pitkän pennin, siis ainakin sentin :) Köyhä tarvitsee huumorintajua, ainakin näitä vinkkejä lukiessa.

Oma säästövinkki 2: ei mitään kuukausimaksullisia palveluita (Spotify, Netflix tms.). Mieluummin satsaan vähät rahani ruokaan.

Kulttuuri- ja liikuntaharrastuksiin Kipinä-kortti, jolla pääsee moneen paikkaan ilmaiseksi.

Vierailija
514/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy tori.fi kaikki pienet vaatteet ym. Tavarat joita et tarvitse

Vierailija
515/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

]Etkä heitä kenkiä roskiin vaan puhdistat ne ja laitat pohjallisen niin pääset eteenpäin ostamatta kenkiä.Rikkinäiset sukat kahdet päällekkäin.

Kenkien huolto kannattaa. Aina kenkiin irtopohjalliset. Ne on helppo heittää pois ja vaihtaa puhtaat uudet. Kenkään yöksi kenkälesti kuten kesä/talvisäilön ajaksi niin pysyy muodossaan! Rasvausta nahkakengälle ja pyyhkiä jos tulee pölyä tai suolaraitoja. Suutarin heti jos korkolappu irtoaa. Ei koskaan nahkakenkää kuuman patterin luo kuivumaan. Kun pitää kaksia kenkiä vuorotellen, ne kestävät kuin kolmet kengät. Jalat aina puhtaana kun pukee kengät. Rasvata säännöllisesti jalat ja leikata ja hioa kynnet, niin kovettumat ei riko sukkia.

Vierailija
516/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Tiedä, mitä tarvitset ja mitä vain haluat. Osta halun kohteita harvoin ja harkiten.

- Opi iloitsemaan siitä, mitä sinulla jo on, vaikka se olisikin vähemmän kuin muilla.

- Jos päädyt ostamaan jotain, mieti aina voitko hankkia sen käytettynä.

- Jos joudut ostamaan jotain uutena, vertaile hintoja mutta myös laatua. Halvin ei ehkä olekaan halvin pitkässä juoksussa.

- Maksa veloista ensin pois se, jossa on korkein korko.

- Laita ruoka itse kotona eineksiä vältellen. Erityisen edullisia aineksia ovat mm. juurekset, peruspasta, palkokasvit. Sinnikkäällä harjoittelulla opit pian tekemään omaan makuusi sopivaa ja terveellistäkin ruokaa.

- Leikkaa oma tukkasi. Ensimmäinen kerta menee pieleen, mutta siitä se lähtee.

- Käy kirjastossa, kävelyllä, ilmaistapahtumissa.

- Irtisano kaikki ylimääräiset tilaukset - kanavapaketit joita et katso, lehdet joita et lue, yllätysboksit joiden sisältö jää käyttämättä.

- Aloita jokin ilmainen tai edullinen harrastus, johon voit uppoutua. Se vie ajatuksesi pois siitä, mitä kaikkea sinun "pitäisi" ostaa.

- Älä hanki autoa, kulje julkisilla tai lihasvoimalla. Jos auto on aivan pakollinen, kulje sillä vain välttämättömät matkat.

- Kaikenkarvaiset vakuutukset ovat todennäköisesti turhaa rahanmenoa kotivakuutusta lukuunottamatta. Paino sanalla todennäköisesti.

- Auta niitä, joilla on vaikeaa. Vietä aikaa heidän kanssaan, jotka ovat sinulle tärkeitä. Pidä huolta itsestäsi ja terveydestäsi. Näet, että materia on toissijaista.

- Luota itseesi ja tulevaisuuteen. Elämä kantaa.

Tunnustan, että en ole ollut köyhä enää muutamaan vuoteen. Näillä opeilla selvisin.

Vierailija
517/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota naista elätettäväksesi! Käy naimassa vierasta.

Vierailija
518/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3. Käytä kaapeista IHAN KAIKKI ennenkuin menet kauppaan

Miksi ihmeessä

Vierailija
519/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän ei kannata meikata tai värjätä hiuksiaan. Luonnollinen ihminen on kauniimpi.

Vierailija
520/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota velkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi