Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä antaa säästövinkkejä köyhälle

Vierailija
25.02.2017 |

Minä aloitan:

1. Vitamiinit kannattaa ostaa Alepasta, Rainbow vitamiinihivenaine on 4€ purkki.

2. Apteekista osta vauvojen osastosta d-vitamiinitipat 3 €, vastaava pullo aikuisten hyllyssä 9€.

3. Keitä kahvia tasan se määrä, mitä juot.

4. Essence meikut on todella halpoja ja hyviä.

5. Alepassa kolmen palasaippuan paketti 80snt. Todella hyvä saippua, ei kuivata ihoa.

6. Aamiainen on lähes ilmainen kun syö puuroa.

Jatkakaa...

Kommentit (1383)

Vierailija
481/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiuksia ei kannata värjätä. Luonnollisen väriset hiukset ovat klassisen tyylikkäät ja pysyvät paremmassa kunnossa ilman kemikaaleja. Naisilla puolipitkät tai pitkät hiukset on helppo leikata itsekin YouTuben ohjeilla tai antaa kaverin/ puolison leikata. Matala ponnari on aina tyylikäs, jos ei ehdi laittaa tukkaa.

Hirveän ankeita neuvoja täällä tyyliin älä meikkaa, älä värjää, älä juo kahvia. Tarkoitus oli selvitä vähällä ja niukasti, ei kituuttaa.

Leikkaamaan voi oppia, siitä samaa mieltä ainakin kun haluaa siirtää kampaajalla käyntiä.

Vierailija
482/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Ehkäisyn suhteen suosittelen todella lämpimästi kuparikierukkaa, vaikka lääkärit ei niitä mielellään mainosta. On hormoniton, halpa ja sivuoireet vähäiset hormoniehkäisyyn verrattuna. Omani hinta oli n. 150 € ja kestää jopa 7 vuotta. 

Minulla on hormonikierukka, hinta suunnilleen samaa luokkaa kuin tuo sinun kierukkasi, ja kestää 7 vuotta. Ei mene rahaa kuukautissuojiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marjat pitää niiden säilymiseksi sokeroida sekä pussittaa tai purkittaa. Lisäksi kaikkialla ei pääse jalkaisin/pyörällä marjametsään.

Eli tulee todellakin muitakin kuluja kuin pakastimen sähkö.

Itse ostan kotimaisia marjajauheita, niissä on marjat kuivattuna ja pienessä tilassa. Ne toki maksavat, mutta 1 tl jauhetta vastaa desiä marjoja, joten päivän kilo vihanneksia/juureksia/marjoja on helppo saada kasaan. Jauheen voi sekoittaa puuroon tai piimään tai ihan vaikka veteen. Myös erilaisia viher-, sieni- ja juuresjauheita löytyy kaapista. Pyrin suosimaan suomalaista ja toivoisin lisää suomalaisia jauheita markkinoille, esim. lanttujauhetta, herukkajauhetta, jne.

Käytän myös pakasteita, Lidlistä saa halvalla kaalia ym pakkaseen. Tuoretuotteet pilaantuvat herkemmin, joten ne pitää valmistaa nopeasti ja sitten pakastaa äkkiä talteen.

Marjastaminen vaatii tosiaan ainakin kulkuvälineen ja hyvän kunnon sekä taidon säilöä kerätyt aarteet. Itselleni metsässä syötynä muutama kourallinen lenkin yhteydessä pari kertaa kesällä on luksusta.

En ole uusavuttomampaa tuubaa kuullut pitkään aikaan mitä tulee marjastamiseen. Ehkä Helsingin keskustaa lukuunottamatta isompienkin kaupunkien rajoilla ja sisällä on mainioita marjametsiä jotka täynnä polkuja ja vähäliikenteisiä metsäautoteitä (käytännössä ei liikennettä) joihin ei eksy kun kännykässä sijainti ohjelmoitu. Pyörä tai bussi tai jalat toki tarvitaan mutta mihin ei.

Mitä kuntoa? Siirryt muutaman metrin mättäältä toiselle, menet kotiisi, putsaat marjat ja heität tyhjässä margariinirasiassa tai pakastepussissa pakkaseen. Hyvältä marjapaikalta voi muutaman tunnin aikana löytyä ämpäritolkulla marjaa.

Vierailija
484/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Käy hakemassa Lidlin HeVi-hävikkilaatikko (2€ Kpl) vaikka pari kertaa viikossa ja muutenkin panosta kasvisruokaan.

-Voit kuunnella ilmaiseksi äänikirjoja Celiasta kun sanot kirjastossa että sinulla on lukihäiriö. Saat siis sitten tunnukset palveluun.

Vierailija
485/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä tiskatessa ja siivouksessa käsineitä, säästyy perusrasvaa ja suojaa käsiä.

486/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on juhlat, leivo itse halvoista raaka-aineista hyviä tarjottavia. Esim. karjalanpiirakat munavoilla ovat juhlava tarjottava, mutta eivät maksa juuri mitään.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
487/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Käy hakemassa Lidlin HeVi-hävikkilaatikko (2€ Kpl) vaikka pari kertaa viikossa ja muutenkin panosta kasvisruokaan.

-Voit kuunnella ilmaiseksi äänikirjoja Celiasta kun sanot kirjastossa että sinulla on lukihäiriö. Saat siis sitten tunnukset palveluun.

Mistä noita Lidlin hävikkilaatikoita saa? En ole ainakaan nähnyt siinä myymälässä, missä käyn ikinä mitään tällaisia enkä myöskään mitään ilmoitusta niistä. Pitääkö niitä kauppiaalta kysyä? Ja ei niitä varmaan kovin paljon ainakaan ole, joten miten sellaisen pystyy "varaamaan" itselleen?

Vierailija
488/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä noita Lidlin hävikkilaatikoita saa? En ole ainakaan nähnyt siinä myymälässä, missä käyn ikinä mitään tällaisia enkä myöskään mitään ilmoitusta niistä. Pitääkö niitä kauppiaalta kysyä? Ja ei niitä varmaan kovin paljon ainakaan ole, joten miten sellaisen pystyy "varaamaan" itselleen?

Niitä myydään heti aamusta ja ne on laitettu esille kassojen jälkeen.

Vierailija
489/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytä tiskatessa ja siivouksessa käsineitä, säästyy perusrasvaa ja suojaa käsiä.

Lopeta ihon jatkuva rasvailu, niin elimistösi alkaa ihan itse erittää sitä suojaavaa luonnollista rasvakerrosta ihollesi!

Vierailija
490/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta ihon jatkuva rasvailu, niin elimistösi alkaa ihan itse erittää sitä suojaavaa luonnollista rasvakerrosta ihollesi!

Hah hah.

Nuorena en paljoa rasvaillut, vanhemmiten iho kuivuu.  Millä pakotat tuon erittämisen?

Vierailija
491/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marjat pitää niiden säilymiseksi sokeroida sekä pussittaa tai purkittaa. Lisäksi kaikkialla ei pääse jalkaisin/pyörällä marjametsään.

Eli tulee todellakin muitakin kuluja kuin pakastimen sähkö.

Itse ostan kotimaisia marjajauheita, niissä on marjat kuivattuna ja pienessä tilassa. Ne toki maksavat, mutta 1 tl jauhetta vastaa desiä marjoja, joten päivän kilo vihanneksia/juureksia/marjoja on helppo saada kasaan. Jauheen voi sekoittaa puuroon tai piimään tai ihan vaikka veteen. Myös erilaisia viher-, sieni- ja juuresjauheita löytyy kaapista. Pyrin suosimaan suomalaista ja toivoisin lisää suomalaisia jauheita markkinoille, esim. lanttujauhetta, herukkajauhetta, jne.

Käytän myös pakasteita, Lidlistä saa halvalla kaalia ym pakkaseen. Tuoretuotteet pilaantuvat herkemmin, joten ne pitää valmistaa nopeasti ja sitten pakastaa äkkiä talteen.

Marjastaminen vaatii tosiaan ainakin kulkuvälineen ja hyvän kunnon sekä taidon säilöä kerätyt aarteet. Itselleni metsässä syötynä muutama kourallinen lenkin yhteydessä pari kertaa kesällä on luksusta.

En ole uusavuttomampaa tuubaa kuullut pitkään aikaan mitä tulee marjastamiseen. Ehkä Helsingin keskustaa lukuunottamatta isompienkin kaupunkien rajoilla ja sisällä on mainioita marjametsiä jotka täynnä polkuja ja vähäliikenteisiä metsäautoteitä (käytännössä ei liikennettä) joihin ei eksy kun kännykässä sijainti ohjelmoitu. Pyörä tai bussi tai jalat toki tarvitaan mutta mihin ei.

Mitä kuntoa? Siirryt muutaman metrin mättäältä toiselle, menet kotiisi, putsaat marjat ja heität tyhjässä margariinirasiassa tai pakastepussissa pakkaseen. Hyvältä marjapaikalta voi muutaman tunnin aikana löytyä ämpäritolkulla marjaa.

Olen eri, mutta mulla selkä kestää 15-20 min. kerrallaan kykkimistä marjamättäillä. Sen jälkeen on levättävä (ja mielellään vähän pidempään).

Keräsin viime kesänä kolmisen litraa mustikoita ja siihen meni kymmenisen reissua metsään. :D Tosin tuossa läheisessä metsikössä ei paljon mustikoita edes ole ja kävelyn lomassa poimin. Jos lähtisin jonnekin pidemmälle joutuisin makselemaan sen verran paljon bussimaksuja, että ei oikein kannata. Eli maksaisin melkein vitosen siitä, että menen jonnekin kilometrien päähän vartiksi poimimaan pienen kupposen... Taidan jättää väliin. :D

Vierailija
492/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta ihon jatkuva rasvailu, niin elimistösi alkaa ihan itse erittää sitä suojaavaa luonnollista rasvakerrosta ihollesi![/quote]

Kesällä ei tarvitse rasvailla ihoa.

Vierailija
493/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä myydään heti aamusta ja ne on laitettu esille kassojen jälkeen.

Ok, kiitos tiedosta. :)

Vierailija
494/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa kyllä paljon liottaa käsiään pesuaineissa että rasvaa tarvitsee. Vain sellainen ihminen käyttää sanaa perusrasva, joka käyttää paljon rasvoja.

Vierailija
495/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EOlen ihmetellyt mm. sitä, miksi köyhän pitää ehdottomasti ostaa kestävyyteensä nähden kallis uusi tietokone. Kun minä, keskituloinen pystyn hoitamaan asiani käytettyinä ostetuilla yrityskoneilla. Vuosikustannus noilla käytetyillä tietokoneilla jää huomattavasti pienemmäksi kuin marketkoneilla. Vastaavaa "köyhän pitää saada luksusta" -ajattelua näyttää olevan muissakin asioissa eli jossain määrin se "köyhyys" johtuu henkilön omista valinnoista.

Vierailija
496/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah hah.

Nuorena en paljoa rasvaillut, vanhemmiten iho kuivuu.  Millä pakotat tuon erittämisen?

Miksi vanhemmiten "iho kuivuu"?

Vierailija
497/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa kyllä paljon liottaa käsiään pesuaineissa että rasvaa tarvitsee. Vain sellainen ihminen käyttää sanaa perusrasva, joka käyttää paljon rasvoja.

Hiljaa.

Vierailija
498/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan marjastamista, joten en marjasta. Ei mulla ole tosin pakastintakaan. Oon köyhä ja köyhäksi jään koska ostan kaupasta pakastemarjoja.

Vierailija
499/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EOlen ihmetellyt mm. sitä, miksi köyhän pitää ehdottomasti ostaa kestävyyteensä nähden kallis uusi tietokone. Kun minä, keskituloinen pystyn hoitamaan asiani käytettyinä ostetuilla yrityskoneilla. Vuosikustannus noilla käytetyillä tietokoneilla jää huomattavasti pienemmäksi kuin marketkoneilla. Vastaavaa "köyhän pitää saada luksusta" -ajattelua näyttää olevan muissakin asioissa eli jossain määrin se "köyhyys" johtuu henkilön omista valinnoista.

Voi olla melkoinen paine, ettei halua näyttää köyhältä. Rahan käyttö on myös psykologinen ja sosiologinen.

Vierailija
500/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ehkäisyn suhteen suosittelen todella lämpimästi kuparikierukkaa, vaikka lääkärit ei niitä mielellään mainosta. On hormoniton, halpa ja sivuoireet vähäiset hormoniehkäisyyn verrattuna. Omani hinta oli n. 150 € ja kestää jopa 7 vuotta. 

Minulla on hormonikierukka, hinta suunnilleen samaa luokkaa kuin tuo sinun kierukkasi, ja kestää 7 vuotta. Ei mene rahaa kuukautissuojiin.

Kuparikierukka lisää vuodon määrää, lisää raudanpuutetta, jne.

Hormonikierukka ei sovi kaikille, kuten ei e-pilleritkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi