Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tylyt asiakaspalvelukokemukset kaupoissa/terveydenhuollossa jne...

Vierailija
18.02.2017 |

Saiko kaupan kassa sinut itkemään? Kailottiko hoitaja terveyskeskuksessa tietojasi kovaan ääneen kaikkien kuullen? Kerätään tähän ketjuun tylyjä asiakaspalvelukokemuksia kaupoista, terveydenhuollosta jne.

Sain sairauskohtauksen töissä ja työkaverini vei minut päivystykseen (menin päivystyspolille sisään kuitenkin yksin). Päivystystiskillä minua alkoi itkettämään, kun en pystynyt kunnolla selittämään mikä minua vaivasi. Päivystänyt hoitaja katsoi minua tylysti ja rupesi heti kyselemään, mitä olen vetänyt. Siinä siisteissä työvaatteissani yritin selittää, etten ole mitään vetänyt vaan olen saanut sairauskohtauksen. Hoitaja vei minut lepäämään erilliseen tilaan, jäin yksin. 10 minuuttia myöhemmin hoitaja kävi kysymässä "onko vointi muuttunut äskeisestä?" Kerroin, että ei, mutta siinä vaiheessa hoitaja oli jo lähtenyt kävelemään. Onneksi joku nuori harjoittelija tuli käymään luonani ja otti tilani vakavasti, pääsin jatkohoitoon isompaan sairaalaan.

Ap

Kommentit (290)

Vierailija
41/290 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ilmoittanut ammattikorkeakoulun ruokalaan pähkinäallergiastani (tekisivät erillisen ruoan, jos muiden ruoassa olisi pähkinää). Käteeni tyrkättiin salaatti, jonka päällä komeili paahdettuja, kuorrutettuja pähkinöitä. Kun sanoin asiasta, ihmeteltiin, enkö voi syödä pähkinöitä paahdettuna. O_o

Joissakin ruoka-aineissa, esimerkiksi maidossa, allergiaa aiheuttavat proteiinit denaturoituvat, eli niiden kolmiulotteinen muoto muuttuu ja samalla niiden toiminnalliset ominaisuudet muuttuvat eli ne eivät aiheuta enää allergiaa. Ehkä henkilökunta oli ajatellut että voit syödä pähkinöitä paahdettuna tästä syystä.

Vierailija
42/290 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ilmoittanut ammattikorkeakoulun ruokalaan pähkinäallergiastani (tekisivät erillisen ruoan, jos muiden ruoassa olisi pähkinää). Käteeni tyrkättiin salaatti, jonka päällä komeili paahdettuja, kuorrutettuja pähkinöitä. Kun sanoin asiasta, ihmeteltiin, enkö voi syödä pähkinöitä paahdettuna. O_o

Joissakin ruoka-aineissa, esimerkiksi maidossa, allergiaa aiheuttavat proteiinit denaturoituvat, eli niiden kolmiulotteinen muoto muuttuu ja samalla niiden toiminnalliset ominaisuudet muuttuvat eli ne eivät aiheuta enää allergiaa. Ehkä henkilökunta oli ajatellut että voit syödä pähkinöitä paahdettuna tästä syystä.

Keittiöalan ammattilainen ei tajua pähkinäallergian vakavuutta? Huh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/290 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopiston apteekissa Helsingissä farmaseutti tiuskaisi minulle että "veronmaksajien rahoista nämäkin maksetaan ja kuitenkin jää käyttämättä!" kun olin ostamassa jotain uutta (ja kallista!) mielialalääkettä jota lääkäri oli määrännyt. Otin koko kolmen kk satsin kerralla kun lääkekatto tuli vastaa ja sain 3 eurolla jolloin tuo huudahdus tuli. Tein kirjallisen valituksen johon vastattiin "valitettavasti ei voida tunnistaa tällaisella tiedolla henkilöä" eikä edes pahoittelua. Eipä ole tullut käytyä sittemmin. Onneksi en ollut itsemurha altis.

44/290 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketkä on vallasväkeä??

Hienostoa, valtaeliittiä. Niitä paikkakunnan varakkaita ja silmäätekeviä. Nykyisin taidetaan tuota sanaa käyttää aika vähän enää.

45/290 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt ei ole törkeää tai huonoa asiakaspalvelua, mutta oli silti aika masentava kokemus.

Olin ostamassa housuja ja hyvin avulias myyjä tuli kysymään tarvitsenko apua. Kerroin sitten hänelle, että vähän siistimmät pitkät housut olisi hakusessa. Myyjä silmäili minua hetken ja sanoi sitten, että "meillä on noita äitiysvaatteita tuolla yläkerrassa". Mä menin ihan hämilleni ja noloksi ja sopersin vain, etten ole raskaana. Siinä vaiheessa myyjä näytti jo nolommalta kuin minä. Ei hän selvästikään pahaa tarkoittanut, mutta mä pidättelin suunnilleen itkua ja lähdin aika pian pois.

Olin ihan normaalipainoinen, bmi jotain 22. Tämä on näitä omenavartalon "iloja", että maha pömpöttää niin kuin olisi raskaana. Olin tuolloin tosi epävarma painostani muutenkin, mutta silti jälkeenpäin olen miettinyt, että mikä siinä iski niin kovaa. Olen ollut sairaalloisen lihavakin elämäni aikana, joten kaikkien niiden tahallisten läski-ihravalas-virtahepo-paksumooses - kommenttien jälkeen ei olisi luullut että myyjän inhimillinen erehdys tuntuu niin kauhean masentavalta.

46/290 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä mahtavuuksia?!? Täytyy kuitenkin muistaaa, että puhumme promilleista " kehnoista tapauksista" vuosittain. Tämänän/ ja monta muutakin asiaa saa - ja pitää kyseenslaistaa. Mutta rajansa tavallaan kaikella. Itselleni on jäänyt mieleen terveyskeskuslääkärin  hypoteesi homoseksuaalisuudestani puhuessani jostain aivan muusta.

47/290 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran juhlissa, joiden päätteeksi päädyin tuntemattoman miehen pantavaksi. Olin tässä vaiheessa ihan sekaisin, enkä pystynyt sanomaan asiaan juuta enkä jaata. Mies ei viitsinyt käyttää kondomia.

Menin seuraavana päivänä pelonsekaisin tunnelmin apteekkiin ostamaan jälkiehkäisypilleriä, varmuuden vuoksi. Kysyin n. 50-vuotiaan proviisorin neuvoa. Tämä nainen alkoi erittäin halveksivaan äänensävyyn kailottaa, että ymmärränkö nyt varmasti, ettei tämä ole mikään pääsääntöinen ehkäisykeino. Meni kaikki voimat siihen, että sain pidettyä itseni rauhallisena ja kasassa. Kotona itkin häpeästä.

48/290 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran asioin Töölön Yliopiston apteekissa reseptipuolella. Käytössäni oli kaupungin maksusitoumus lääkkeisiin. Siinä tiskillä kaikki sujui hyvin, sain lääkkeet pussissa ja sen muovisen kortin joka annetaan kassalle kuitattavaksi.

Katselin vielä tämän jälkeen apteekin tuotteita hyllystä mutta haluamaani itsehoitolääkettä ei sillä hetkellä löytynyt. Menin kassalle ja sen jälkeen kun kassaneiti huomasi että kaupunki ja kela maksavat lääkkeeni, hän katsoi minua päästä varpaisiin ja kailotti kovaan ääneen "MITÄS SULLA SIELLÄ PUSSISSA ON???". Menin ihan hämilleni ja sopersin vain että reseptilääkkeet jotka äsken hain tuolta tiskiltä... Hän vain tuhahti vastaukseksi jotain tyyliin "jaahas".

Jäi huono fiilis koko tästä hommasta. Työntekijän suhtautuminen muuttui selkeästi sen jälkeen kun huomasi kuka lääkkeet maksaa.

49/290 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheiseni kävi vakavien selkä-ja niskavaivojen vuoksi kuuluisalla lääkärillä. Lääkäri oli istunut yrmeänä pöytänsä takana lukien taustatietoja.

"Sinun isäsihän on kuollut, kun olit nuori. Yritä päästä yli" .

Tämä lääkäri ei edes hipaissut asiakasta. Ei edes sormellaan koskettanut niskaa tai selkää.

Lasku 500 markkaa.

Tapahtui Helsingissä 90-luvulla.

Vierailija
50/290 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin piriputken jälkeen päivystykseen hakemaan bentsoja, en saanut,  vähän sitten hermostuin ja löin.. Sitten kimppuun hyökkäsi joukko mieshoitajia ja vartijoita ja jouduin remmeihin.. että tällaista Helsingissä..

Oletko nyt ihan tosissasi? Täysin asianmukaisesti hoidettu, paitsi että rikosilmoitus jäi ilmeisesti tekemättä, aina pitäisi tehdä kun hoitohenkilökuntaan kohdistuu väkivaltaa. Jos mä saisin päättää niin ikiporttari terveydenhuoltoon. Hommaat jatkossa bentsosi sieltä mistä ne piritkin hankit ja rähjäät hoitajien sijaan niille huumevälittäjille. Joku raja sentään.

Vierailija
51/290 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että näitä apteekissa mielensä pahoittaneita. Jokaisesta luettavissa se oma häpeä omasta sairaudesta, tai siitä, että sossu maksaa. Vittu kun se on se on apteekkilaisille arkipäivää, ketään ei takuulla kiinnnosta paheksua teissä kumpaakaan, mutta itse otatte kaikki äänenpainot ja väärinkäsitykset sellaisina. Itsekaraisua nyt vähän ihmiset, ettei pillahdeta häpeään joka asiasta saatana!

Vierailija
52/290 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasithan, et nää on koon 36 pikkareita? Kysyi myyjä, kun kiikutin ostokseni ketjuvaatekaupan kassalle. Tyydyin vain toteamaan, että huomasin.

Olin ostamassa pikkareita pikkusiskolleni, itse olin kokoa 44.

Minusta ihan asiallinen kysymys. 

Nainen ostaa vain harvoin alushousuja toiselle naiselle, eikö vain? Olisihan se pettymys kotona huomata täysin epäsopivat alkkarit. Niihinhän ei edes ole mitään palautusoikeutta. 

Kokoero tietysti oli sen verran suuri, että myyjä olisi voinut olettaa sinun kyllä huomaavan sen. 

Mutta sinänsä tässä ei ollut mielestäni epäkohteliasuutta. 

Vierailija
53/290 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen sairaanhoito on ihan omaa luokkaansa törkeydessä. Itse olen ollut palvelevalla puolella ja tarkkaillut monen kollegan työtapaa. Ikävä kyllä usein vaikuttaa siltä, että potilas on hoitotyössä välttämätön paha, jota saa ja pitää tylyttää, pompottaa ja vähätellä joka käänteessä. Itse yritän olla ystävällinen ja kohtelias, mutta monesti olen hävennyt koko systeemin puolesta kun olen saanut sivusta tarkkailla sairaiden ihmisten kiusaamista.

Näin se menee.

Terv touhua katsellut omainen.

Teho-osastolle sen sijaan suurimmat kiitokset.

Vierailija
54/290 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni lapsemme satutti jalkansa eikä suostunut käyttämään sitä ollenkaan. Tk-päivystyksessä otettiin kuvat ja röntgenhoitajat sanoivat, että heistä siinä on murtuma. Lääkäri ei kuitenkaan suurentanut kuvaa ruudulla eikä murtumaa huomannut. Pyysin toista mielipidettä. Lääkärin mukaan röntgenlääkäri katsoisi kuvan kolmen päivän kuluttua. Sunnuntaipäivänä ei ollut paljon muuta tehtävissä. Seuraavana päivänä toinen lääkäri totesi murtuman ja jalka saatiin kipsiin.

Vierailija
55/290 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oliko tämä nyt huonoa asiakaspalvelua mutta käsittämättömän tahditonta käytöstä ainakin. olin aamulla töihin mennessä kaatunut pihalla ja käteni turposi kaksinkertaiseksi ja olin jonkinlaisessa kipushokissa kun ajoin töihin ja sieltä työkaverit veivät suoraan työterveyteen. Kipu kädessä oli suoraan sanoen järkyttävää kun odotin röntgenin aukeamista. Kiersin kovassa kivussa ympyrää ja pyysin lääkettä särkyyn. Vihdoin pääsin kuvattavaksi ja röntgenhoitaja väänsi kättäni siinä alustassa niin että ulvaisin kivusta ja nyyhkytin siinä. Hoitaja kivahti että "älä aikuinen ihminen ulise siinä, eihän tuo käsi ole edes murtunut"... muistan kun nyyhkin siinä kivusta ja totesin vaan että tosi kiva, en ymmärrä että miksi kipu on niin kova. Kysyi sitten vähän vähennän kiukkuisella äänellä että missä kohtaa se kipu on... näytin kohdan ja selvä murtuna siinä oli, jopa maallikkona näin sitten muuttui ääni kellossa. En ymmärrä miksi piti olla niin ilkeä kun näki että olin niin kovissa tuskissa. 😞

Vierailija
56/290 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin laittamassa ensimmäisen kierukkani ja olin todella jännittänyt. Lääkäri kysyi pari kysymystä ja ohjasi gynekologiseen tuoliin. Laittoi hanskat käteen, survaisi kierukan sisään ja kiirehti siitä minua ylös samantien. Tajuhan siinä sitten lähti, koska toimenpide oli tehnyt niin kipeää särkylääkkeen otosta huolimatta. Ei pahoitteluita: näitä aika usein tapahtuu.

Vierailija
57/290 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin päivystykseen suuren avohaavan takia, jonka koira oli puraisemalla aiheuttanut. Pääsin kyllä nopeasti sisään, mutta jouduin odottamaan melko kauan kirurgin arviota tilanteeseen, koska hän oli kiinni leikkauksessa. Tässä siis ei ollut mitään ongelmaa vaan siinä siinä, että minut laitettiin odottamaan jatkohoitoa henkilökunnan huoneen viereen ja sieltä kuului taivastelua tilanteestani "Voi kamala, tollaseen voi oikeasti kuolla" ym. Puhuivat myös tunnistettavasti henkilöistä koko nimillä, hetuilla ja jopa osoitteita kuulin sekä kuvauksia terveydentilasta. Jossain vaiheessa tajusivat, että olin kuullut puhuttavan, koska minua hoitanut lääkäri kävi vaivaantuneena vetämässä auki jääneen oven kiinni.

Vierailija
58/290 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kaupasta tarjouksesta kahdeksan pussia lempipurkkaani, purkin mehua ja palan leipäjuustoa. Kassa rupesi ihmettelemään ostoksiani "no jo on eväät, näilläkö meinaat elää". Minusta asiakkaiden ostosten kommentointi ei kuulu mihinkään kauppaan.

Niinpä. Olin nuori ja todella hoikka tyttö kun menin ostamaan kioskille marspatukoita kun olivat könttitarjouksessa. Olin käynyt samalla kioskilla pari päivää aiemminkin. Kun maksoin kassalla ostostani niin todella lihava miesmyyjä sanoi että joka päivä karkkipäivä!

En enää kosksan käynyt sen jälkeen sillä kioskilla.

Vierailija
59/290 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin isossa kesätapahtumassa mieheni ja kavereiden kanssa. Yöllä minä ja mieheni harrastimme seksiä ja kumi oli sitten pamahtanut rikki jonka huomasimme vasta aktin loputtua. Aamulla sitten paikkakunnan apteekkiin hakemaan je-pilleriä, sattuuhan näitä.

Minua palveli ikäiseni nuorimies joka tuhahteli kun mainitsin mihin asiaan tarvitsin apua. Hymyilin kuitenkin reippaasti ja olin itse ystävällinen. Kysyin vielä jotain lääkkeeseen liittyen, sillä en todellakaan muistanut miten kyseinen pilleri toimi koska viimekerrasta taisi olla lähes 10vuotta aikaa. Mies kertoi laiskasti ja käski lukea pakkausselosteen. Juu selvä löytyyhän ne tiedot toki sieltä. Maksaessani hän mainitsi minulle suu vinossa:

"Niin siis tämähän ei suojaa sukupuolitaudeilta."

Nostin katseeni häneen ja katsoin hieman kysyvästi.Totesin että tiedän oikein hyvin asian kiitos vain ja etten usko että minulla on syytä epäillä mieheni uskottomuutta. Apteekkari ei sanonu mitään hymähti vain.

Onneksi paikalla ei ollut muita asiakkaita mutta otin asian vttuiluna koska kysyessäni itse lääkkeeseen liittyen hän käski lukea vain pakkausselosteen mutta koki tarpeelliseksi muistuttaa sukupuolitaudeista.

Tilanteen olisi voinut hoitaa vähän tyylikkäämmin.

Vierailija
60/290 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin isossa kesätapahtumassa mieheni ja kavereiden kanssa. Yöllä minä ja mieheni harrastimme seksiä ja kumi oli sitten pamahtanut rikki jonka huomasimme vasta aktin loputtua. Aamulla sitten paikkakunnan apteekkiin hakemaan je-pilleriä, sattuuhan näitä.

Minua palveli ikäiseni nuorimies joka tuhahteli kun mainitsin mihin asiaan tarvitsin apua. Hymyilin kuitenkin reippaasti ja olin itse ystävällinen. Kysyin vielä jotain lääkkeeseen liittyen, sillä en todellakaan muistanut miten kyseinen pilleri toimi koska viimekerrasta taisi olla lähes 10vuotta aikaa. Mies kertoi laiskasti ja käski lukea pakkausselosteen. Juu selvä löytyyhän ne tiedot toki sieltä. Maksaessani hän mainitsi minulle suu vinossa:

"Niin siis tämähän ei suojaa sukupuolitaudeilta."

Nostin katseeni häneen ja katsoin hieman kysyvästi.Totesin että tiedän oikein hyvin asian kiitos vain ja etten usko että minulla on syytä epäillä mieheni uskottomuutta. Apteekkari ei sanonu mitään hymähti vain.

Onneksi paikalla ei ollut muita asiakkaita mutta otin asian vttuiluna koska kysyessäni itse lääkkeeseen liittyen hän käski lukea vain pakkausselosteen mutta koki tarpeelliseksi muistuttaa sukupuolitaudeista.

Tilanteen olisi voinut hoitaa vähän tyylikkäämmin.

No oli tökerö farmaseutti, mutta ei se varmaan ole nuoren miehen hi-hetki opastaa naista je-pilleristä. Laki kuitenkin vaatii tekemään niin. Et varmaan maininnut naineesi miehesi kanssa, niin tuskin hänkään oletti siinä sen enempää, vaan tarkoitus oli sanoa, että taudin vaara vaanii vaikkei se sopisikaan sinun tilanteeseesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi