Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttö tuli eilen kännissä kotiin wanhojen jatkoilta...

Vierailija
18.02.2017 |

Mun kiltti pieni tyttö, jonka ei koskaan pitänyt juoda, tuli sitten kotiin ihan kiitettävässä kuosissa eilen kolmen aikaan. On 17-vuotias, en ajatellut mitään rangaistusta antaa, mutta kunnon puhuttelut kyllä pidin. Toivottavasti ei ainakaan noin paljoa toiste juo.
Miten teidän muiden lasten jatkot menivät, tuliko otettua liikaa?

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa että yli puolet oli eilisiltana kännissä. Ja tiedän ettei suurella osalla ollut eka kerta.

T: Eilisiltana muiden örveltämistä sivusta seurannut

Vierailija
42/91 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia ne lukiolaiset tytöt on. Onneksi itselläni on poika ja ammattikoulussa.

Siellä on ihan sama meininki. Vähän nuorempana vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia ne lukiolaiset tytöt on. Onneksi itselläni on poika ja ammattikoulussa.

Siellä on ihan sama meininki. Vähän nuorempana vain.

*pahempi.

Vierailija
44/91 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret tulevat aina sekstailemaan ja humaltumaan alaikäisenä. Ei luonnolle ja hormoneille mitään voi. Sellaista estettä ja hidastetta tuskin keneltäkään vanhemmalta löytyy, ellei pidä jossakin kellarissa kahlittuna. Hätä keinot keksii.

Vierailija
45/91 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Krapula on tuon ikäiselle paras rangaistus. Kunnon kohmelo riittää ja ymmärtäväiset vanhemmat.

Noin nuorille tulee harvoin kunnon krapulaa. Itse aloitin 15-vuotiaana ja join n. 2-3kk välein ihan kunnolla. Eilen wanhojen jatkoilla join kolme siideriä ja kokonaisen kossupullon, aamulla minulla oli täysin normaali fiilis. Minulla saattaa olla juodessa välillä paha olo, mutta ikinä seuraavana aamuna ei ole edes päätä särkenyt. Pelkään sitä aikaa, kun ei voi enää juoda ilman ajatuksia seuraavan aamun krapulasta. Esim. äidilleni tulee hrveä krapula kahdesta punaviinilasillisesta...

Vierailija
46/91 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se kohmelo ole tarpeeksi kova rangaistus. Toki asiasta saa myös vinoilla oikein kunnolla. Kun itse jäin juomisesta kiinni (olin myös 17-vuotias), niin ei siitä huutoa tullut. Eikä se olisi auttanutkaan. Ja ihan kunnon ihminen minustakin tuli. Siitä olen onnellinen, että kotiin uskalsi mennä, toivon että kaikki nuoret uskaltaisi.

Aamulla oli reilu aamupala odottamassa ja siitä revittiin ulos raittiiseen kävelyyn. Ihan kauheeta ja kivaa samaan aikaan. Itse ajattelin että joku vessan siivoaminen olisi ollut oikeampi rangaistus hölmöilystä.

Vierailija
47/91 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmöllä muistan omat vanhojentanssi-illan biletykseni. Nautin alkoholia. Oli hauskaa. Ei ollu keneltäkään pois.

T. Nainen silloin 17, nyt 40 v.

Vierailija
48/91 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tätinä sanoin silloin 15-vuotiaalle kummipojalle, että kotiin pitää aina uskaltaa tulla. Ja soittaa, jos vaikka joku kaveri voi huonosti tai on vaarassa.

Vierailija
49/91 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, omista nuoruusvuosista on jo aikaa, mutta yksilöllistä. Toisille tulee kunnon kohmelo, toisille ei. Yleensä ne joille ei tule, ovat isommassa riskiryhmässä alkoholisoitua myöhemmin elämässä tutkimusten mukaan. Parempi viinansietokyky.

Miten sitä jaksoikin lähteä luennolle heti aamusta, kun oli ensin valvonut kavereiden kanssa pilkkuun asti ravintolassa? Nykyisin menee moisesta toipuessa pari päivää, ihan pelkän väsymyksen vuoksi, vaikka ottaisi rauhallisesti.

Että nauttikaa nuoret. Vanhuus vaatii veronsa.

Vierailija
50/91 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi edes kävi jossain, itse jätin tanssit väliin kun en saanut paria ja sitten en mennyt jatkoillekkaan. Porukat luuli että tanssin ja olinkin sitten vain kotona, olisi ollut hyvä kun olisivat patistelleet edes joskus kavereiden kanssa viettämään iltaa. Olisi ollut ihan hyvä jos olisin opetellut juomaan ennen opiskelun aloittamista, teekkarina hyvä selittää kavereille että tää on kolmas kerta kun olen humalassa. 

Vierailija
51/91 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vanhemmat sanoivat, että aina ottaa taksi. Jos rahat on käytetty viihteellä, niin maksavat perillä. Turvallisuus ennen kaikkea. Tuli hoiputtua useamman kerran kotiin. Aina turvassa. Tuosta olen kyllä todella kiitollinen. Olin täysi-ikäinen, mutta asuin silloin vielä kotona.

Sitten tulikin aikuisuuden peruskuviot mukaanja ja elämä on ihanan tylsää.

Vierailija
52/91 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko aikuisuutta ryypätä? Varmaan alkoholistit on sitten aitoja aikuisia? Ja se joka nyt veti herneen nenään niin tiedoksi, alkoholisti voi olla olemata rapajuoppo. Jos aina vapaalla ja kavereiden kanssa ottaa vìinaa on jo alkkis. Tai kantaa laatikon olutta parikertaa viikossa kotiin on alkkis. Alkoholi on ihan turha tuote

. En ole vielä ikinä kuullut hyvää perustelua kaljan ja viinan litkintään.

Ihmiset ovat juoneet alkoholia ihmisyyden aamukoitosta asti. Miksi, siksi että siitä tulee hauska olo. Vastasiko tämä kysymykseesi? Se, että sinä et tykkää, halua jne. ei tarkoita että koko ihmiskunta olisi samaa mieltä.

Vierailija
53/91 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuurissa kuin kulttuurissa se on pönttö sekaisin välillä ja hetkellinen irtiotto arjesta. Millä ikinä sopivalla tuotteella. Fiksummat eläimetkin harrastavat tätä, kun ovat keksineet tavat.

Vierailija
54/91 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro tytöllesi seuraavat asiat:

1. Kaveria ei koskaan jätetä. Kaverista pidetään huolta eikä jätetä selviytymään yksin kotiin tuhannen humalassa paukkupakkasessa.

2. Baareissa yms. pitää aina vahtia juomaansa, ettei kukaan pääse livauttamaan sinne mitään.

3. Kotiin saa aina tulla vaikka miten hirveässä kunnossa, eikä tarvitse pelätä raivoamista. Vanhemmat saattavat olla näreissään, mutta silti tärkeintä heille on että heidän lapsensa on päässyt kotiin turvallisesti.

Siinä se alkoholivalistus, jota enää tässä vaiheessa kannattaa yrittää opettaa.

Vierailija
55/91 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse polttelin pilveä ja vedin piriäkin joskus 17-vuotiaana.

Ja ihan hyvä ihminen musta tuli. Akateemisesti koulutettu, vakkari työpaikka jne.

Vierailija
56/91 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis luuleeko joku oikeasti, että seksiin olisi ikärajana 18 vuotta?

Sinänsä en edes ymmärrä, miten seksi liittyy tähän keskusteluun. Muuten kuin ehkä siten, että kaikkein  ahdasmielisimmät vanhemmat haluavat kieltää nuoriltaan molemmat.

Vierailija
57/91 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiko ISOA jännämieheltä?

Vierailija
58/91 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys tuohon ohjeistukseen, ettei tunemattomien miesten luokse "jatkoille", edes sen kaverin kanssa. Liian isot riskit, jos toinen vaikka sammuu. Kahvilassa voi tavata myöhemmin selvin päin.

Vierailija
59/91 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saiko ISOA jännämieheltä?

Pervo trollaaja muna kädessä ei käynyt sitten koskaan lukiota? Siellä ollaan ihan oman ikäporukan ja kavereiden kesken. Myös jatkoilla.

Vierailija
60/91 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

17v on tarpeeksi vanha päättämään itse omista asioistaan ja minua ainakin ärsyttäisi että "17 vuotias KILTTI tyttöni......" toi juttu että se tyttö on kiltti niin siitä pitää mennä rageemaan. Esim jos se ois joku 17v huume tyyppi niin sille ei rageta. Ja sitte normaaliste 18 vuotias häippäsee kotoaan heti täytettyään eli ei kannata odottaa että se jää palvomaan sua ja 1000v vanhoja tapojasi.