Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kutsua yhtä ihmistä illanviettoon kun hän ei koskaan tule saunaan

Vierailija
15.02.2017 |

Me kaikki muut menemme saunaan ja tämä tyyppi jää tönöttämään olohuoneeseen tv:n ääreen. Perustelee aina "Mä kävin aamulla suihkussa"
Miksei voi tulla saunomaan niinkuin me muutkin?

Kommentit (163)

Vierailija
121/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää saunoa. Tulee huono olo ja ärsyttää herkkää ihoani. Miksi kärsiä, jos tarkoituksena on viettää mukavaa iltaa. Onko kaikkien pakko osallistua kaikkeen? Inhottavaa tuollainen ryhmäpaineella painostaminen tekemään sellaista, mistä ei nauti tai, mikä aiheuttaa haittaa. 

Vierailija
122/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samanlainen tuttu mies. Ei sauno ikinä muiden mukana. En tiedä miksi näin, mutta saa vapaasti jättää saunomatta ja silti pyydetään kyllä mukaan. Harmittaa silti.

Mikä siinä ärsyttää?

Ei ärsytä vaan harmittaa. Hän on muutenkin erakoitumiseen taipuvainen, niin harmi, että siirtyy taas kerran sivuun, kun muut saunovat. Jää saunajutut kuulematta ja naurut nauramatta. Eikä häntä sitten viitsi kuitenkaan ihan joka kerran kutsuakaan mukaan, kun ei hän usein sitten halua lähteä ollenkaan. Ajoittain kutsun kuitenkin, ettei tule ihan syrjäytetyksi. Ja toki vietetään muutenkin aikaa kuin saunomalla. Mutta kesällä uiminen ja saunominen on aika perusjuttua.

Mikset järjestä alkuillasta saunaa, ja pyydä kaveria tulemaan myöhemmin kun olette jo saunoneet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska mulla on naamassa rosacea ja sauna aiheuttaa kohtauksen. Lääkäri käski välttää saunomista ja pakkasta lämpötilanvaihteluden ärsyttävyyden vuoksi. Yksi saunakerta - ja istun naama punaisena seuraavat 2 viikkoa.

Sama juttu. En sauno enää ikinä. Ja pakkasella meikkiä nassuun, että kylmä ei pääse suoraan vaikuttaan arkaan ihoon.

Sauna on aivan täysin perseestä rosacea-iholle.

Vierailija
124/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos seurani on siitä kiinni, etten rintojani ja alakertaani muille näyttele, niin mielelläni jään kotiin. Minut on kasvatettu näin, sorry. Vartalossani ei ole mitään vikaa, mutta se mitä on vaatteideni alla, ei kuulu muille.

En tienytkään, että saunaan mennään kyyläämään alastomia ihmisia. Luulin, että siellä rauhoitutaan ja nautitaan löylyistä?

Minut on kasvatettu näin.

Kyllä monet tykkää tsekkailla kaverit ja kaverien poikkikset/tyttikset.

Vierailija
125/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassuja selityksiä tässä ketjussa. Miksi ei vaan voi sanoa, että ahdistun saunassa erinäisistä syistä ja siksi en tule muiden kanssa? Koska siitähän kyse on, jos rehellisiä ollaan. Itse en ainakaan halua porukassa saunaan, koska olen läski ja häpeän sitä yli kaiken. Saunassa en voi verhoutua mustiin, muka hoikentaviin vaatteisiin. Muuten kyllä nautin saunasta kovastikin.

Miksei se riitä, että sanoo ettei halua saunoa? Miksi sen, joka ei halua saunoa, pitää niin kauheasti perustella sitä? Mikä ihme siinä on, että sitä saunomista aina tuputetaan? Mikseivät ne saunomisen tuputtajat perustele, miksi on niin hemmetin pakko ahdistella ihmisiä saunomaan? Mikseivät ne tuputtajat kestä sitä, etteivät kaikki halua saunoa? Miksi saatana pitää tuputtaa sitä saunomista, kun kaikki ei perhana tykkää siitä?

Vierailija
126/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina alkaa huvittamaan se mielikuva, mikä näistä illanvietoista saunomisineen syntyy. Joku ulkomaalainen varmaan jäisi suu auki, kun illan emäntä yhtäkkiä kailottaa, että nyt kaikki vieraat pesulle, hop hop! Etenkin, jos hänelle on tuttu tää sanonta, että vieraat alkaa haisemaan viimeistään kolmantena päivänä, että mitä kummaa, vastahan me tänne tultiin.

Vierailija
127/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä?

Vierailija
128/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pitkä ja paksu tukka, joka kuivuu tunteja. Enkä tykkää uida kylmässä vedessä, yleensä en ui ennen heinäkuun puoliväliä lainkaan.

Tykkään saunoa, mutta saunailloissa mennään aina niiden äänekkäimpien pomottajien tahtiin, se jatkuva ravaaminen ja kailotus on rasittavaa. Joten kaiken kaikkiaan, en enää viitsi tätä nykyä.

Vierailija
129/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap varmaan myös tuputtaa siideriä ja olutta koko illan, ja ihmettelee, että on se ja se kuiva tyyppi, kun muka limsalla meinaa pärjätä.

Vierailija
130/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ärsyttäisi, meillä tyttöjen illoissa saunotaan aina pitkään ja hartaasti, samalla keskustellaan henkeviä ja juodaan. Saunominen kestää parhaillaan tunteja (välillä ulkona jäähyllä). Olisi turha kutsua joku istumaan olohuoneeseen yksin tunneiksi.

Onko jollain oikeasti noin pahoja itsetunto-ongelmia ettei voi saunaan mennä?

Vierailija
131/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää saunomisesta, käyn saunassa ehkä 4-5 kertaa vuodessa. Jos käyn saunassa niin 15 min riittää ja haluan jo pois. Minulle ei kannata saunaa lämmittää.

En tykkää olla alasti. En tykkää olla alasti muiden seurassa.

Jos lähden illanviettoon, niin laittaudun jo kotona. Olisi tyhmää peseytyä ja laittautua taas uudelleen. Muut saavat mennä puolestani saunaan, viihdyn itsekseni sen aikaa.

Vierailija
132/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auta armias, jos et mee saunaan JA ota alkomahoolijuotavaa... Eikö tässä ketjussa ole päästy vielä siihen?

Vierailija
133/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin ärsyttäisi, meillä tyttöjen illoissa saunotaan aina pitkään ja hartaasti, samalla keskustellaan henkeviä ja juodaan. Saunominen kestää parhaillaan tunteja (välillä ulkona jäähyllä). Olisi turha kutsua joku istumaan olohuoneeseen yksin tunneiksi.

Käyttekö joka päivä yhdessä suihkussa?

Vierailija
134/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kävin saunassa. Sitten luin netistä, miten oksettavia pulleat ihmiset ovat. Ainakin tuhat eri kirjoitusta. En ole enää vuosiin saunonut. 

Vierailija
135/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parannatte varmaan myös maailmaa? ;)

Vierailija
136/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaveri -ja tuttavapiirissä saunaillat on erilliset kekkerit. Silloin sovitaan etukäteen yhdessä, halutaanko mennä saunaan, ja yleensä ei jatketa illan aikana muualle, vaan istutaan yhessä iltaa saunan jälkeen ilman meikkejä tms.

"Normaaleissa" illanistujaisissa en itse saunaan menisi, jos olisi tarkoitus lähteä baariin sen jälkeen.

Vierailija
137/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan hän jää ihan mielellään pois noista saunakekkereistä, eikä luultavasti tunne menettävänsä yhtään mitään. Tosiasiassa ihmiset aina viettävät mieluiten vapaa-aikaansa niiden seurassa, jossa viihtyvät.

Vierailija
138/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sairaus, johon liittyy turvotusta, joka pahenee kuumassa, joten yleensä en käy saunassa. Tätä en yleensä kerro vieraille ihmisille ellei ole pakko, vaan sanon että en välitä saunasta just nyt.

Sama täällä. Joudun pitämään tukisukkaa myös jatkuvasti. Saunassa voin olla ehkä 3 minuuttia. En jaksa selittää turvotuksiani ja sukkajuttuja. Niin ja aiemmin oli myös kynsisientä.

Ohis. Sain kerran jumppaohjaajalta haukut kun en riisunut sukkiani. En halunnut kertoa syytä, mutta luulen että muut jumppaajat ei olisi halunneet tartuntaa.

Vierailija
139/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todella matala verenpaine ja lisäksi olen astmaatikko ja atoopikko. Voin käydä saunassa vain silloin, kun voin olla löylyssä makuuasennossa ja saan itse säädellä sen, että kuinka paljon löylyä heitetään.

Lapsia vauvauinnissa käyttäessäni en päässyt kerran saunan ovea pitemmälle, kun eräs eläkeläinen innostui heittämään kunnolla löylyä. Yritin päästä pois löylyistä, mutta jalat pettivät saunan ovella. Ihoni on lisäksi niin kuiva, että saunan jälkeen joudun rasvaamaan ja odottelemaan todella kauan, että rasva imeytyy ja pysty meikkaamaan.

Olen todennut, että on helpompi olla käymättä saunassa kokonaan, kuin joutua poistumaan löylystä kesken kaiken verenpaine liian alhaisena ja hapenottokyvyttömänä.

Vierailija
140/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mina inhoan saunomista. Olen siis outolintu - asunkin ulkomailla pysyvasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan