Ärsyttää kutsua yhtä ihmistä illanviettoon kun hän ei koskaan tule saunaan
Me kaikki muut menemme saunaan ja tämä tyyppi jää tönöttämään olohuoneeseen tv:n ääreen. Perustelee aina "Mä kävin aamulla suihkussa"
Miksei voi tulla saunomaan niinkuin me muutkin?
Kommentit (163)
Ihanaa, että löytyy näin paljon muitakin jotka inhoavat pakkosaunomista!
Mä saunon, omassa rauhassa. Mun oma spapäivä, arkivapailla vielä aamusta. Toisinaan kutsun mieheni sukeltamaan atmosfääriini. Toisinaan hän voi pitää etäpäivänkin.
Sauna ja kaverit. En kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, että löytyy näin paljon muitakin jotka inhoavat pakkosaunomista!
Suomessa on tabu sanoa ettei voi sietää saunomista. Totta kai kunnon suomalainen tykkää saunomisesta. No minä en ainakaan.
Silloin kun saunoin, saunoin yksin. Nyt en enää sauno, koska se pahentaa couperosaani. Ryhmäsaunominen oli aina ärsyttävää. Siihen liittyi usein se alkoholin kittaaminen ja juoruaminen. Itse tykkäsin saunassa rauhoittumisesta, rentoutumisesta ja mielen tyhjentämisestä.
Saunominen on ihan ok, yksin. En ole koskaan tajunnut tätä kimppasaunomista. Saunan jälkeen pitäisi olla mukavat löysät vaatteet, mitkä pukea, ei mitään ahdistavia bilevaatteita tai farkkuja. Mulla on myös kuiva iho ja on pakko rasvata koko kroppa suihkun jälkeen, mikä vaatisi rasvapurkin roudaamisen ja rasvauksen kaikkien nähden.. Ei kiitos. En myöskään halua meikata ja laittautua uudelleen.
Komppaan joitain edellisiä; Anna olla, tai jätä kutsumatta. Itse en käy koskaan saunassa, koska en pidä saunomisesta.
N46
Minulla on myös eräs tuttava, joka aina vaan jaksaa pyytää saunaan, vaikka joka kerta kieltäydymme!
Onko niin kova palo päästä näkemään mieheni alasti!? Sitten alkaa se ainainen "ihan normaalia saunominen on, ei siinä mitään seksuaalista ole, miksi ette tule saunaan..."?!! AArghh!!!!!!
Nykyään emme enää hirveästi ole tekemisissä, ei vaan jaksa tuota!
Mikä siinä on, että monien kieltojen jälkeen pitää edelleen vonkua??
Vierailija kirjoitti:
Saunalla karsitaan pois heikko aines joukosta. Saunaan kykenevät menemään vain mieleltään ja ruumiiltaan terveet ihmiset. Sairaat yksilöt karsiutuvat näin kätevästi pois joukosta ja terveet osaavat välttää sairaita henkilöitä, ettei näistä tarttuisi mitään tauteja.
Selvennyksen vuoksi: yllä oleva kirjoitus oli sarkasmia.
Mikä siinä saunomisessa on niin kivaa?
Jos se saunominen olis jotenkin cool niin siitä olis tullut maailmalla trendi.
Sauna on muinaisjäänne - nyt on suihkut yms.
Miksi sinulla on niin kova hinku saada kyseinen henkilö saunomaan sinun ja kaveriporukkasi kanssa? Haluatko päästä arvostelemaan kyseistä henkilöä vai mistä oikein kiikastaa? En ymmärrä että miten noinkin mitätön asia voi olla niin iso juttu jollekin.
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä pidän saunomisesta, mutta en illanistujaisissa. Mua yksinkertaisesti alkaa saunomisen jälkeen aina nukuttamaan niin paljon, että joko joudun lähtemään suoraan kotiin tai kuorsaan loppuillan sohvannurkassa. Sillä on jotain tekemistä veranpaineen laskun kanssa, sanoo terveydenhoitaja, mutta ei sille voi eikä kannata tehdä mitään.
Joskus pirskeissä on mukana kaveri, jolla on atooppista ihottumaa, ja joka ei siksi halua hikoilla saunassa, kun se kuulemma paitsi näyttää rujolta, myös kirvelee kurjasti.
Tässä tulikin kaksi syytä, miksi minä en sauno illanistujaisissa ja harvoinpa saunon ylipäänsä. Mulla on todella paha atopia ja joutuisin kuljettamaan kaikkia erikoisvoiteitani mukanani ja lisäksi, jos ihottuma on pahimmillaan, en vain pysty saunomaan, koska se kutina ja kirvely on kamalaa. Mulla on myös todella matala verenpaine ja saunominen korkeissa lämmöissä aiheuttaa huonoa oloa ja huimausta. Harvoin kukaan tykkää saunoa niissä lämmöissä, joissa minä kykenen saunomaan. Mä en jaksa myöskään selittää näitä ihmisille, koska useimmat eivät vain tajua.
Minua ei ole koskaan yritetty väkisin saunaan raahata vaikka joskus aika monta kertaa onkin saanut kieltäytyä, mutta joskus on ärsyttänyt kun porukan miesten on pitänyt päästä saunaan 50 neliön kerrostaloasunnossa keskellä kesähelteitä. Se kuumuus ja kosteus valtaa koko asunnon, että yritä siinä nyt kivaa alkuiltaa viettää kun valut hikeä, ilma on tunkkainen eikä ikkunoiden avaaminen juurikaan auta koska siellä ulkona on myös lämmin ja kostea ilma.
Kyllä on kova hinku saada nähdä se alasti. AP taitaa olla HOMO.
Vituttaa ja koville ottaa kun ei saa nähdä kaverin pippeliä. Eikö ne muitten saunojien pippelit kelpaa vai onko ne nähty jo.
Sauna on pikkujuttu paljuhelvetin rinnalla. Hyi helveta.
Joitakin ihmisiä saattaa hävettää tulla samaan saunaan yhtä aikaa.
Ja jotkut eivät vain tykkää sellaisesta ryhmäsaunomisesta.
Eivät välttämättä sauno koskaan mielellään edes omien perheenjäseniensä, tai sisaruksiensa kanssa.
Kyse on jokaisen ihmisen tavallaan intimiteettisuojasta, tai halusta olla omassa rauhassa vaikka vain yksin
siellä saunassa, tai suihkussa.
Kaikki eivät välttämättä edes sauno mielellään.
Jokaisella on omat tapansa toimia.
Se pitää vain hyväksyä.
Ja antaa jokaisen tehdä asiat omalla tavallaan.
Sitä on toisen ihmisen ja hänen kunnioittamisensa käytännön tasolla.
Heh, luulisi ap:n jo tajuavan. Alle 30 ihmistä on yläpeukuttanut häntä ja lähes 800 alapeukuttanut. Tosiaankaan tuo vaivaannuttava saunapakko illanistujaisissa on vain pienen, mieleltään vähän yksinkertaisen vähemmistön päähänpinttymä. Kukaan muu ei halua saunoa bileissä!
Yleensä sitä mieluimmin pukeutuu ja laittautuu kotona lähtiessään.
Kaikki ei halua mulukkunäyttelyyn jotku pitävät yksityisyydestä eivät jaa kaikkea ja avaudu joka asiasta
No ainakin minulla on psoriasis, jota ei vaatteet päällä näy. Kauhusta kiljuvat ihmiset saunassasi vain yhden psoriaatikon takia?! Huh heijaa, sina jumalan lahja tosiaankin...