Kävimme esittelemässä vauvaamme miehen isovanhemmille ja vastaanotto oli kamala miehen isoisän osalta :(
Miehen isoisä sanoi siis, että "pitääkö noita joka tyttöystävän kanssa tehdä uusi"... Viittasi siihen, kun miehellä on edellisestä suhteesta lapsi ja kun me olemme olleet yhdessä vasta noin vuoden... Tuli hirveän paha mieli tuosta. Miten te olisitte suhtautuneet?
Kommentit (334)
Mä ajattelen tuon tokaisun sellaisena että ilmeisesti mies ei ole kovin arvostavasti puhunut sinusta.Ehkä sanonut että oli vahinko ja sun pillerit ei toiminu. Paappa ei muuten olis tuollaista töksäissyt suoraan sun korville.
Oonko ainoa joita huvittaa nää jotka tahallaan tai tahattomasti ymmärtää väärin ja alkaa kirjoitteleen miten heidän äkkilisääntymisensä onkin poikinut onnellisen lopun?
Äijänkäppänähän tokaisi (mun tulkinnan mukaan) ärtymyksensä ilmoille siitä, että edellisenkin suhteen mukula on vie pieni ja toinen väännettiin heti perään uuden kanssa.
En huomannut ap:n vastausta kuinka paljon tuplaisukki edellisen lapsen elämään yhä osallistuu. Jos ei lastaan halua nähdä, olisin ap:nä hyvin huolissani omasta ja erityisesti lapseni tulevaisuudesta.
Olitteko ehtineet naimisiin ennen lapsen syntymää tai mieluummin jo alkuraskaudessa ennen kuin vatsa näkyy?
Vanhuksilla on se usein tärkeä periaate että avioliiton ulkopuolisia lapsia ei tehdä. Ennen vanhaan näitä sanottiin rumasti "äpäriksi" tai kauniimmin "lehtolapsiksi". Äpärääkin pahempi on ollut "huoran penikka" jos lapsen siittänyt mies on ollut omalla tahollaan naimisissa. Kun naimatonta lapsen (vahingossa) saanutta naista ja hänen lastaan on papan aikoihin hyljeksitty ja halveksuttu niin tuollainen vanhus ei helposti muuta käsityksiään. Puhuikin sinusta tyttöystävänä eikä puolisona tai kumppanina puhumattakaan vaimosta tai edes avovaimosta, mikä jälkimmäinenkin on ollut halveksuttavaa aikoinaan papan nuoruudessa.
Edelleen itse ajattelen ja puhun äpärästä jos joku nainen tekee lapsen miehelle, joka ei ole suhteessa naisen kanssa ollut eikä ole. Se on silloin äpärä, joka on ihan oikea suomen kielen sana. Olen vähän vanhoillinen mies enkä itse ole saanut lasta muuta kuin avioliitossa kun aviossa on oltu 2 vuotta, ei olisi tullut mielenkään saada avioliiton ulkopuolista lasta ja lähteä sosiaalitoimeen tunnustamaan tai vakuuttamaan että olen maannut lapsen siittämisen aikaan lapsen äidin kanssa, kuten ainakin oman lapseni syntymäaikaan kaverinikin tuli tehdä saadakseen isyydelle vahvistuksen. Avioliitossa lapsi on automaattisesti isän myös. Itse näen helposti lapsesta jo ulkonäöstä että se on oikeasti oma eikä asiasta muutenkaan olisi pienintäkään epäilystä vaimon osalta, mitään isyystestejä en kokenut tarpeelliseksi teettää.
Vierailija kirjoitti:
Onko se muulle lähipiirille ollut ihan ok, että muutaman kuukauden seurustelun jälkeen hankitaan vauva? Mitä omat vanhempasi ja isovanhempasi ovat mieltä? Miten muuten sinä tulet toimeen miehen edellisen lapsen kanssa?
Newsflash, kaikki eivät kysele lupaa elämänvalintoihinsa omilta vanhemmiltaan. Surullista, että vieläkin on aikuisia ihmisiä jotka elävät vanhempiensa vallan alla eivätkä uskalla ottaa itse vastuuta elämästään.
Ap ei uskalla vastata mitään :D
Vierailija kirjoitti:
Mä ajattelen tuon tokaisun sellaisena että ilmeisesti mies ei ole kovin arvostavasti puhunut sinusta.Ehkä sanonut että oli vahinko ja sun pillerit ei toiminu. Paappa ei muuten olis tuollaista töksäissyt suoraan sun korville.
Voi kuule,kyllä meilläkin lapsi on ihan tekemällä tehty ja kärsitty keskenmenoista ennen tätä lasta. Silti isovanhemmat olettavat lapsen olevan vahinko ja töksäyttelevät ties mitä.
Hei! Itse tapasin mieheni kristillisessä nettideitissä ( kotisatama) ja menimme heti naimisiin. Saimme myös heti lapsemme ja yhdessä ollaan oltu 8 vuotta. Meillä on ihanaa yhdessä, kun on oikeasti saanut sellaisen, josta on aina unelmoinut, puolin ja toisin sekä on samat kiinnostuksen kohteet ja tulevaisuuden suunnitelmat.
Me emme sattumalta tavanneet vaan johdatus on olemassa. Itse en koskaan deittaillut, ystäväni ehdotti minulle tuota, kun olin niin yksin asioideni kanssa. Ja pelkkää työtä ilman lomia. Taas mieheni ei ollut aikoihin ollut paikalla, mutta sattui sitten vilkaisemaan juuri silloin sinne, kun minä olin tehnyt profiilin.
Tällä palstalla pyörii vain epävakaita, kateellisia, vastarannankiiskejä. Heillä on paha olla, täällä vain kiusataan toisias. Ihasn sama minkä fakta tai hyvbän aloituksen laittaa, niin se tullaan heti lyttäämään. Asia pitää esittää käänteisesti täällä.
Sinun olisi pitänyt sanoa näin: " Isovanhemmat/isovanhempi sanoi vanhanajan tyyliin suoraan ja rehellisesti kantansa: ' Pitääkö noita kersoja jokaisen kanssa tehdä?! ' , kun menimme kyläilemään mieheni ja uuden vauvamme kanssa.
Kuinka moni tänäpäivänä sanoo suoraan ajatuksensa, eikä ajattele/puhu seläntakana ties mitä?
Rehellisyys kunniaan!
Näin asian ilmaistuasi, täällä moni olisi kommentoinut näin: " Vai että rehellisyys kunniaan, mieluumminkin käyttäytymiskouluun tuo isoisä. Sallitko itsellesi tuollaista käytöstä?
Ja kyllähän se päiväkodeissa ja kouluissa näkyy isättömyys ja äidittömyys lapset tosi rauhattomia perhetilanteiden takia kun ei tiedä kuka isä ja 899kuka äiti kun liikenne käy kuin marketin pyöröovissa
Totuus sattuu. Mitäs teit puolitutulle lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Hei! Itse tapasin mieheni kristillisessä nettideitissä ( kotisatama) ja menimme heti naimisiin. Saimme myös heti lapsemme ja yhdessä ollaan oltu 8 vuotta. Meillä on ihanaa yhdessä, kun on oikeasti saanut sellaisen, josta on aina unelmoinut, puolin ja toisin sekä on samat kiinnostuksen kohteet ja tulevaisuuden suunnitelmat.
Minä liikuin opiskelijana Opiskelijalähetyksen piireissä, ja sielläkin eräs nuoripari meni kihloihin 2 kk tutustumisesta ja kohta sen jälkeen naimisiin. Onnellisia olivat. Saivat sitten vuoden sisällä esikoisen, ja vaimo valitti, kun mies ei lainkaan osallistunut lapsen, eikä kodin hoitoon. Pian esikoisen jälkeen tuli kaksoset ja pian sen jälkeen avioero. Mies ei edelleenkään 3 lapsen isänä katsonut olevansa velvoitettu kodin- tai lasten hoitoon, vaikka (tai ehkä juuri siitä syystä kun) uskovainen olikin.
Miehestä en tiedä missä menee. Nainen on uusissa naimisissa eikä ole tehnyt lisää lapsia.
Täällä näköjään on paljon järkeviä kommentoijia. Älkää lisääntykö, vaan antakaa ap:n kaltaisten nerojen täyttää maapallo jälkeläisillään. Lisääntymistiheys on kääntäen verrannollinen naisen älykkyysosamäärään. Hyvä vai huono?
Vierailija kirjoitti:
Minun miehen äiti sanoi meidän kolmannesta lapsesta miehelleni,että kyllähän raamatussa sanotaan,että lisääntykää, mutta ei se yksin sinua tarkoita. Miehellä aiemmasta suhteesta kaksi lasta eli viisi.
Kai tuo vitsi oli, mutta...
Ei se ollut vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se muulle lähipiirille ollut ihan ok, että muutaman kuukauden seurustelun jälkeen hankitaan vauva? Mitä omat vanhempasi ja isovanhempasi ovat mieltä? Miten muuten sinä tulet toimeen miehen edellisen lapsen kanssa?
Newsflash, kaikki eivät kysele lupaa elämänvalintoihinsa omilta vanhemmiltaan. Surullista, että vieläkin on aikuisia ihmisiä jotka elävät vanhempiensa vallan alla eivätkä uskalla ottaa itse vastuuta elämästään.
Toisaalta viitsiikö sitä ryhtyä poikansa lapselle isovanhemmaksi, kun ei koskaan tiedä, koska poika tai puolisonsa "ottaa vastuun elämästään" ja päättää erota ja samantien paukata uuteen suhteeseen. Parempi todeta, että jaha, teillä on tuollainen lapsi, sepä mukavaa. Mutta sen jälkeen pysytellä kaukana lapsensa perheestä, ettei vain puuttuisi liikaa asioihin tai kiintyisi lapsenlapseen. Tekee se poika sitten toisen naisen kanssa uuden, jota voi samalla tavalla kaukaa ihmetellä.
Täällä (taas kerran) kilpaillaan, kuka kirjoittaa ilkeimmin, olette siinä aika taitavia!
Vierailija kirjoitti:
Täällä (taas kerran) kilpaillaan, kuka kirjoittaa ilkeimmin, olette siinä aika taitavia!
Kolme vuotta vanha juttu. Lieköhän monikaan kirjoittajista enää linjoilla ja liekö ap:kaan?
Meille isovaari tokaisi, että tulkaa seuraavaksi pojan kanssa. En jaksa hirveesti välittää jonkun isovaarin kommenteista, kun hän ei mitenkään vaikuta elämäämme.
Vanhukset eivät osaa käyttäytyä
Näitä naisia en tajua. En ikinä voisi jäädä asumaan tuollaisessa tilanteessa taloon. Näköjään jotkut loiseläjät kehtaavat.