Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni exän hautajaisten muistotilaisuus

Vierailija
13.02.2017 |

Suku on päätänyt pitää mieheni ex puolison hautajaisten muistotilaisuuden meillä ( on tämän kahden lapsen koti) aikuiset lapset asuvat omillaan. Asia oli lähinnä ilmoitusluontoinen. Enkä sinänsä ole sitä vastaan koska tilaisuus on mieheni tyttärelle tärkeä. Mutta minun oletetaan keittävän kahvit ja kattamaan pöydät ja tekemään tarjottavat. Itse olin suunitellut että häivyn hautajaisten ajaksi. Vaikka periaatteessa minun ei tavitsisi kotoani lähteä, mutta en kyllä ajatellut että järjestelyt jäävät minulle.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sama joka kirjoitti siitä että kukaan ei meinannut haluta edes järjestää hautajaisia, no nyt onneksi saivat sossun maksumieheiksi . vainaja siis oli asunnoton alkoholisti joten se siitä muiston kunnioittamisesta...

Vierailija
22/88 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kovinkaan moni alkaisi järkkäämään miehensä ex:n hautajaisia. Aivan turha väittää muuta! Etenkin tuollaisia missä joutuisi tekemään suurimman osan työstä.

Joko sun miehesi sanoo sukulaisille ettet sä ole silloin edes paikalla tai sitten sä. Teet myös selväksi, että jotain voit valmistaa, mutta lähinnä vain yhden asian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sen kuolleen suku on järkkäämässä teille muistotilaisuutta? Ja vain siksi, että siellä asuu kuolleen tytär? Ilmeisesti alaikäinen vielä? En ymmärrä. Eri asia, jos te itse olisitte tarjoutuneet, mutta ei kai kukaan voi ruveta järjestämään tuollaista noin vaan teille!

Vierailija
24/88 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytär haluaa myös että hautajaiset on täällä se on ainoa syy miksi ollaan suostuttu

Vierailija
25/88 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen sama joka kirjoitti siitä että kukaan ei meinannut haluta edes järjestää hautajaisia, no nyt onneksi saivat sossun maksumieheiksi . vainaja siis oli asunnoton alkoholisti joten se siitä muiston kunnioittamisesta...

Lapsipuolesi ajattelevat ruhostasi tulevaisuudessa, että olet aivoton idiootti, jonka hautaanpanijaisiin ei kannata panostaa. Sitä saa mitä tilaa, se kannattaisi aina muistaa.

Vierailija
26/88 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tytär haluaa myös että hautajaiset on täällä se on ainoa syy miksi ollaan suostuttu

No mutta sittenhän asia on aika selvä. Jos asia on lapselle tärkeä, te teette tämän. Myös sinä. Tytär kuuluu sinun elämääsi, ja on kyllä sinunkin heiniäsi osallistua hänen elämänsä suureen menetykseen. Koko paketti jne.

Vierailija
27/88 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä nyt on aikuisella ihmisellä ongelma?

Suurinpiirtein kai tiedät monta vierasta tulee? Lasket kupit ja ilmoitat että muu suku tuo x määrän kuppeja.

Oliko niin että kahvi pitää keittää? Kalleimmillaankin 4€ juhla mokka paketista keittää aika monelle sumpit.

Pyydä tuomaan myös toinen kahvinkeitin, jos väkeä paljon.

Noin avuton ei ihminen voi olla.

Karkaamalla tilanteesta todistat, että paljon parempaa puolisoa ei miehesi ole saanut entisen alkkiksen tilalle.

Vierailija
28/88 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olis tyttärelle miten tärkeää, siis eiköhän joku seurakunnan tila olis kuitenkin hautajaisille oikeampi paikka. Vai oliko teidän kämppä aikanaan exän koti?

Vierailija
29/88 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä nyt on aikuisella ihmisellä ongelma?

Suurinpiirtein kai tiedät monta vierasta tulee? Lasket kupit ja ilmoitat että muu suku tuo x määrän kuppeja.

Oliko niin että kahvi pitää keittää? Kalleimmillaankin 4€ juhla mokka paketista keittää aika monelle sumpit.

Pyydä tuomaan myös toinen kahvinkeitin, jos väkeä paljon.

Noin avuton ei ihminen voi olla.

Karkaamalla tilanteesta todistat, että paljon parempaa puolisoa ei miehesi ole saanut entisen alkkiksen tilalle.

Miksi miehen ei tarvi tehdä mitään?? Hänenhän ex se oli. Entäs ne aikuiset lapset, heidän äitinsä hautajaiset! Kuka tässä on avuton...

Vierailija
30/88 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se kertookaan miehestäsi, että otti vaimokseen asunnottoman alkoholistin ja teki vielä lapsenkin tämän kanssa... Vai olisiko kuitenkin niin, että omaisilla on tuosta vainajasta myös jotain positiivisia muistoja?

Vierailija
31/88 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette kai häntä takapihalle hautaa??

Muistotilaisuuden voi, kunnasta riippuen järjestää seurakuntatalolla.

Jos tyttö todella haluaa juhlat kotiin, alkakoon leipoa pullia pakastimeen. Lapsetkin osaa leipoa.

Voit kai jutella asiasta tytön kanssa, jollei ole jälkeenjäänyt vain yhdessä merkityksessä.

Vierailija
32/88 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin tyttö tuli 21 v raskaaksi, halusi ehdottomasti mennä naimisiin ennen lapsen syntymää. 2 opiskelijaa, rahaa ei juurikaan.

Naapurin kanssa ollaan ystäviä, mietti miten hän voisi auttaa.

Itse keksin pidetään häät lähistöllä olevassa kerhotilassa, saimme taloyhtiössä asuvan ystävän kautta tilan ilmaiseksi.

Siinä kuule pari lähes 50 v suunnitteli menyytä, laskimme kahvikuppien määriä jne ja niin me saatiin häät järjestettyä n 500 e 50 hengelle kuukaudessa .

Ja mitä minä tästä sain ? Helkkarin hyvän mielen ja kohta tuoreet vanhemmat saivat uskoa yhteistyöllä tehdään mitä vaan.

Joku muistotilaisuus, joka on tytölle tärkeää , onko niin vaikeaa olla ja pitää vaikka siitä kahvipöydästä huolta ?

Joskus vaan en ymmärrä kuinka vaikeaa on auttaa.

Vierailija
33/88 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö miehesi osaa keittää kahvia?

Niin. He olettavat miehesi hoitavan ne. Häivy sinä mutta tee miehelle selväksi että hänen täytyy ostaa kahvia ja kermaa ehkä mehua ja hommata kertsiastioita.

Vierailija
34/88 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro itse, ettei teillä ole astioita, jos tilanne on tosiaan sellainen. Asennetta kehottaisin muuttamaan ihan ensimmäiseksi. Olet itse valinnut miehen, jolla on lapsia ja sinun on kunnioitettava heidän äitinsä muistoa.

Ei kenelläkään ole velvollisuus kestitä pihejä omassa kodissaan. Seurakunnalla on hyvät tilat halvalla, ei tarvitse kuin itse tuoda syömiset ja kahvi.

Vierailija
35/88 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ihan hyvin ostaa kauniita kerta-astioita, kukkakimpun ja tilata kakun leipomosta tai ostaa valmiskakun. Ei siihen sen kummempia tarvitse. Tytär voi kehystää äitinsä valokuvan ja laittaa kynttilät palamaan. Tuskin sinne nyt on mitään hurjaa väkiryntäystä tulossa, nykyisin pidetään aika minimalistisia muistotilaisuuksia. Joskus vain joutuu tekemään sellaistakin, mitä ei halua. Niin se vain menee. Ei ihmiset oikeastaan halua muistotilaisuuksissa käydä, muuten kuin velvollisuudesta.

Vierailija
36/88 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro itse, ettei teillä ole astioita, jos tilanne on tosiaan sellainen. Asennetta kehottaisin muuttamaan ihan ensimmäiseksi. Olet itse valinnut miehen, jolla on lapsia ja sinun on kunnioitettava heidän äitinsä muistoa.

Ei kenelläkään ole velvollisuus kestitä pihejä omassa kodissaan. Seurakunnalla on hyvät tilat halvalla, ei tarvitse kuin itse tuoda syömiset ja kahvi.

Näin. Ja ap:n on tässäkin tapauksessa hyvä pysyä poissa paikalta.

Vierailija
37/88 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap:n pitäisi osallistua koko hautajaisiin/muistotilaisuuteen? Eikös lapset ole aikuisia? Tila on annettu lainaan, antaa lasten ja isän hoitaa muistotilaisuuden. Ei todellakaan ole ap:n velvollisuus, eikä se tee hänestä huonoa ihmistä.

Ap lähtee vaikka kylpylään rentoutumaan siksi päiväksi kaverin kanssa.

Vierailija
38/88 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap:n pitäisi osallistua koko hautajaisiin/muistotilaisuuteen? Eikös lapset ole aikuisia? Tila on annettu lainaan, antaa lasten ja isän hoitaa muistotilaisuuden. Ei todellakaan ole ap:n velvollisuus, eikä se tee hänestä huonoa ihmistä.

Ap lähtee vaikka kylpylään rentoutumaan siksi päiväksi kaverin kanssa.

Ei pitäisikään, siksi olisikin parasta pysyä poissa pilaamasta sen alaikäisen lapsen juhlaa jonka haluaa järjestää vielä äidilleen.

Vierailija
39/88 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö provo vai ei.

Itse olen uusperheen nyt jo aikuisten lasten äiti. Mieheni lasten vanhempi on yksinäinen ihminen, ihan mukava eikä missään tapauksessa mikään asunnoton alkoholisti. Todennäköisesti hänen hautajaisista ei koidu minulle vaivaa, mutta kun nyt mietin, että jos niin kävisi aikoinaan, ja mieheni tytär haluaisi järjestää hautajaiset vaikka meidän asunnossa tai minun osallistuvan järjestelyihin, niin kyllä mä varmaan pyrkisin auttamaan tilanteessa. Tietysti mieheni kanssa ensisijaisesti asiasta keskustelisin.

Samoin jos mun eksä kuolis eikä hänellä sillä hetkellä muita hautajaisjärjestelijöitä olisi, niin kaiketi minä ne ottaisin järjestelläkseni. Ihan jos lasteni vuoksi.

Muuten, jos vainaja on tosiaan ystävätön ja omaiseton alkoholisti, lienee muistotilaisuus hyvinkin pieni. Riittää kun kunnioittaa tyttären surua. Tukevaa ja rakastavaa perhettä hän tarvitsee, kun kuoleman tullessa joutuu suremaan myös sitä äitiä jota ei enää ollut aikoihin, kun viina vei?

Vierailija
40/88 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai omisilla on vainajasta hyviäkin muistoja ei itseään hetkessä hengiltä juoda, mutta lasten elämään hän ei erityisen positiivisesti ole vaikutatnut . kertoohan sekin jotain että ainoa lapsi jota hautajaisten järjestäminen kiinnostaa on se pienin .  Lähinnä minua risoo se että minun oleteetaan hyvää hyvyyttäni pitävän juhlat . Olen järjestännyt kaikki lasten synttärit sen jälkeen kun lasten äiti otti ja lähti minne lähti, häntä ei lasten asiat juuri kiinnostaneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän