Mitä hyviä tuotteita kaipaat, jotka ovat kaupoista poistuneet parin viime vuoden aikana?
Listataan (taas) hyviä poistuneita tuotteita tähän, ehkä näitä joskus jossain firmassa luetaan. Nyt haetaan parin viime vuoden aikana poistuneita tuotteita, ei kasarin helmiä.
Itse olen huomannut näiden kadonneen:
- itse lohkaistava Kunto-näkkäri
- Grand Dessert -pähkinävanukas
- HK:n filepekoni
- Finaxin kanelimysli
- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)
Valikoimista poistettuja tuotteita usein yhdistää se, että ne ovat erilaisia kuin muut luokkansa tuotteet, eikä niitä voi oikein korvata millään. Rasvaista lölleröpekonia on esimerkiksi montaa eri merkkiä, on Atrian ja HK:n, on Xtraa, on Amerikan pekonia ja Englantilaista pekonia ja Italialaista pekonia. Mutta ei yhtäkään vähärasvaisempaa filepekonia.
Vanukkaitakin on suklaata, tuplasuklaata, minttusuklaata, valkosuklaata, suklaa-appelsiinia ja kahvinmakuista. Mutta ei yhtään pähkinävanukasta, se olisi jo aivan liiallista Suomen vanukasmarkkinoilla.
Näkkäreitä on hyllymetreittäin vaikka minkälaista sahattua suorakaidetta tai pyöreäksi leivottua, on ruotsalaista ja Vaasanin ja pienempiä valmistajia, on ohutta ja paksua, on vaaleaa on tummaa. Mutta itse lohkaistavaa ei perkele voi olla, johonkin on vedettävä raja!
Kommentit (1507)
fazerin suklaa levy joss oli rusinoita. älyhyvää mut onneks on lontoon rae että se on hyvää. mut se rusina tais olla joku maapähkinä rusina- huh
Pappagallo meni äskettäin muuttamaan italialaistyyliset jäätelöreseptinsä tavallisiksi kermajäätelöiksi. Vanhat suosikkimaut vaihtuivat pettymykseen :(
Mässä Yx karkkipussi -tämä tosin hävinnyt jo vuosia sitten.
Lumene Natural code -meikkivoide. Oli halpa ja huippuhyvä.
Pringlesin tillisipsit, Golden Capin Lemon Soda -siideri, Otto ananas lonkero
Tästä on kai jo enemmän kuin pari vuotta aikaa mutta muistan että omille muuttoni alkuaikoina 8v sitten ostelin tätä, kun ei vielä pyykkikonetta ollut. Sellainen pikkupaketti pyykinpesujauhetta, käsinpestävälle pikkupyykille! Villalle ja muullekin sopi... nykyään ei tunnu hyllyssä mitään olevan mikä olisi tämmöistä matkakoossa käsin pestävään pyykkiin tarkoitettua pesuainetta.
Sianliha ,jossa oli rasvaa=mehukasta eikä kuivaa kengänpohjaa kuin nykyään.
Eihän sitä rasvakerrosta tarvitse syödä
Te jotka kaipaatte eläinkokeettomia ja/tai atooppiselle iholle sopivia kosmetiikkatuotteita, siirtykää luonnonkosmetiikan pariin.
Kaikkein eniten olen jäänyt kaipaamaan Batteryn sitä orange(?) versiota. Appelssiinimehun makuista batteryä, myytiin noin 0,5l pullossa ainakin joskus 2009 tienoolla. Se oli niin mielettömän hyvää <3 mikään en jälkeen tullut batterymaku ei ole ollut yhtään niin hyvä.
Pigall-patukat ovat nyt lähiaikoina tulleet uudestaan myyntiin! Mielestäni jotain mainoksiakin olen teidenvarsilla nähnyt. Ainakin Jyväskylästä löytää.
Vierailija kirjoitti:
Sianliha ,jossa oli rasvaa=mehukasta eikä kuivaa kengänpohjaa kuin nykyään.
Eihän sitä rasvakerrosta tarvitse syödä
Paitsi että siat on nykyään vähärasvaisempia kun ne on jalostettu sellaisiksi kuluttajien toiveen mukaan, mutta myös siksi, että koska silava on kevyempää kuin liha, joten kinkusta saa enemmän kun se painaa enemmän kun on ohut silavakerros eikä paksua.
Tästä oli juttua jokin vuosi sitten joulun alla, olisko ollut tieteen kuvalehden kysy-palstalla (kysymys oli kinkuista ja joku muistaakseni ihmetteli samaa).
Fazerin sitruunajogurttisuklaa ja aika samanmakuinen Ballerina-sitruunasuklaalevy. Lähes kaikki tuntuivat inhoavan niitä, tunnen vain yhden toisen ihmisen joka niistä piti. Ehkäpä olimme liian pieni vähemmistö jolle ei niitä kannattanut valmistaa.
Greippimehu. Ei verigreippimehu, eikä appelsiini-verigreippimehu, eikä muka-greippimehu lisäaineilla vaan saakeli soikoon, aito greippimehu!
Jota voisin puristaa itse, jos kaupoissa olisi greippejä, mutta verigreipit ne siellä heviosastollakin jyrää.
Mikä verigreippien illuminaatti täällä vallitsee?
Vierailija kirjoitti:
Te jotka kaipaatte eläinkokeettomia ja/tai atooppiselle iholle sopivia kosmetiikkatuotteita, siirtykää luonnonkosmetiikan pariin.
Atooppisen kannattaa siirtyä varovasti luonnonkosmetiikkaan, koska sieltä löytyy helposti herkistäviä allergeeneja.
t. atoopikko
Vierailija kirjoitti:
Fazerin sitruunajogurttisuklaa ja aika samanmakuinen Ballerina-sitruunasuklaalevy. Lähes kaikki tuntuivat inhoavan niitä, tunnen vain yhden toisen ihmisen joka niistä piti. Ehkäpä olimme liian pieni vähemmistö jolle ei niitä kannattanut valmistaa.
toi sitruunajogurttisuklaa oli parasta!
Kaakaotölkki joka sokka irti vetämällä lämpeni ja lämmitti sormia. Mahtava innovaatio näillä leveysasteilla.
Mihin jäi? Byrokratia nielaisi tuotteen isoon kitaansa?
Vierailija kirjoitti:
Juustoa ja luomuomenaa kirjoitti:
Kartanon perunalastut (Taffel) juusto-persilja, ai että mitä herkkua! Nämä katosivat muutama vuosi sitten. Ja ah sitä onnea kun tuli Estrellalta juusto sispsejä. Kunnes nekin katosivat n. vuosi sitten. Pentele. Nyt aina kokeilen kun jotain juuston makuisia sipsejä tulee kauppoihin, mutta ei vaan mikään ole näihin verrattavissa. Tänä kesänä esim. Tuli se grillattu juusto Taffelilta, ihan kauheeta. Ja joku aika taaksepäin oli joku juusto-jalapeno... ilman sitä jakaenpa olis ollut varmasti hyvä. Yhdellä suomalaisella valmistajalla on juustosipsejä, mutta ei vaan ole mun makuuni. Lidlissä on kohtuullisen makuisia juustosipsejä mutta ei vaan tarpeeksi maistu niissä se juusto, enemmän öljy. Myös pringlesillä on mutta ei ole hyviä, maistuu liikaa lisäaineet ja suola. Eli taffelin ja estrellan sipsit takaisin!
Sitten vuonna 2013 oli sellainen Hartwallin luomuomena limsa. Ai että oli hyvää. Raikasta ja sopivan makeaa. Ei yhtään siis sellaista kuin se outo ruskea omenalimsa joka maistuu lähinnä sokerilta. Tämä oli 0,33 l tölkissä, näytti ehkä epäilyttävän paljon siideritölkiltä. Välillä kyllä katsottiinkin pitkään kun esikoisen imetysaikana vedin tuota limsaa hulluna, ihan kuin olisi ollut raskaushimo mutta taisi liittyä johonkin muuhun. Prismassa käydessä se ostoskärryyn pikkulokero oli aina täynnä noita😁
Aah, luomuomenalimsa... siinä oli himpun verran inkivääriäkin ja se oli taivaallista. Myös minä join sitä esikoisen imetysaikana, kun oli aina hirveä jano, jota vesikään ei sammuttanut ja energiavajaus :) Hyvien juustosipsien löytymisen suhteen olen jo luovuttanut.
Hei perustetaanko yhdessä joku firma joka valmistaa luomuomenalimsaa ja täydellisen makuisia juustosipsejä? T. Edellinen
Valion limettipiiras jugu <3 se oli kausimaku :(