Mitä hyviä tuotteita kaipaat, jotka ovat kaupoista poistuneet parin viime vuoden aikana?
Listataan (taas) hyviä poistuneita tuotteita tähän, ehkä näitä joskus jossain firmassa luetaan. Nyt haetaan parin viime vuoden aikana poistuneita tuotteita, ei kasarin helmiä.
Itse olen huomannut näiden kadonneen:
- itse lohkaistava Kunto-näkkäri
- Grand Dessert -pähkinävanukas
- HK:n filepekoni
- Finaxin kanelimysli
- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)
Valikoimista poistettuja tuotteita usein yhdistää se, että ne ovat erilaisia kuin muut luokkansa tuotteet, eikä niitä voi oikein korvata millään. Rasvaista lölleröpekonia on esimerkiksi montaa eri merkkiä, on Atrian ja HK:n, on Xtraa, on Amerikan pekonia ja Englantilaista pekonia ja Italialaista pekonia. Mutta ei yhtäkään vähärasvaisempaa filepekonia.
Vanukkaitakin on suklaata, tuplasuklaata, minttusuklaata, valkosuklaata, suklaa-appelsiinia ja kahvinmakuista. Mutta ei yhtään pähkinävanukasta, se olisi jo aivan liiallista Suomen vanukasmarkkinoilla.
Näkkäreitä on hyllymetreittäin vaikka minkälaista sahattua suorakaidetta tai pyöreäksi leivottua, on ruotsalaista ja Vaasanin ja pienempiä valmistajia, on ohutta ja paksua, on vaaleaa on tummaa. Mutta itse lohkaistavaa ei perkele voi olla, johonkin on vedettävä raja!
Kommentit (1507)
Kokkikartanon parsakeitto. Ei kun kauhan varteen harjoittelemaan.
Olikohan Pandan valkosuklaalevy, missä oli kuivattua puolukkaa. Ihan uskomattoman hyvää.
Just tänään juteltiin, että sitä ihanaa valmista Bearnaisekastiketta muovitötsässä ei saa enää mistään. Nimee en muista.
Meillä käytetään luumumarmelaadia muutenkin kuin jouluna. Jos jostain löydän, täytyy ostaa paljon varastoon. Pyöreä Pariisin piirakka edelleen kaipauksessa, sitä oli Eurosparissa ennen Espoossa. Poninhännä hiuslenkkejä on jostain syystä aina vain vaaleanpunaisena. Raivostuttaa kun pitäisi ostaa 500kpl pinkkejä. Isoja harvapiikkisiä kampoja paksulle tukalle ei löydä ( afrokampoja )mistään. Ja kuka aikuinen nainen ostaa niitä kirjavia oranssivärisiä sukkia.
Vierailija kirjoitti:
Onko Maraboun maitosuklaalevy maultaan jotenkin halvempi kuin joskus parikymmentä vuotta sitten vai aika kullannut muistot?
Olen huomannut saman, onkohan reseptiä vähän muutettu. Sama Fazerin Marianne-suklaalevy, ennen taivaallista ja nyt maistuu omituiselta.
Irish coffee-pähkinä -irtojäätelö! Oli ihan älyttömän hyvää. Ei ole saanut enää pariin vuoteen mistään myyntipisteestä..
Lidlin Cevapcicit! Jumalauta ne oli hyviä ja helppoja pikasafkoja. Pötköt kasvisten kans uuniin ja hyvä tuli. Mitään vastaavia en ole löytänyt. :(
Mättö k2x-karkkipussit oli ihan lemppareita, harmittaa kun ei oo enää missään.
Pirkka kananuggetit (pakaste), Pirkka täysjyvämurot ja ilmeisesti myös Pirkka tonnikala currykastikkeessa.
Kotikaljauutetta ei saa mistään. Kaupan tyttö ihmettelee, kun ei ole kuullutkaan. Miksei Lidlissä ole Weetabixejä ( täysviljamuroke ), eikä Reissumies-ruisleipää. Siis pakko mennä toiseen kauppaan. Vaikea on myös nykyisin löytää kahvipullaa, joka ei maistuisi esanssille. Vaatteita en enää osta Suomesta.
Laitilan Into (muistaakseni tuon niminen) appelsiinilonkero.
Vierailija kirjoitti:
Pirkka kananuggetit (pakaste), Pirkka täysjyvämurot ja ilmeisesti myös Pirkka tonnikala currykastikkeessa.
Musta tuntuu, että oon hiljattain nähnyt noita pirkkaa nugetteja kaupan pakasteessa ja puolenvuoden sisään oon ostanutkin Tampereella.
Oon johinkin ketjuun aikaisemminkin kirjoittanut juustosipeistä, ehkä tähän ketjuun, en jaksa kahlata läpi:D Estrellan juuston makuiset, tai olla myös kermaviili siinä toisena makuna, oli taivaallisia. Toinen hyvä oli Taffelin kartanon perunalastut juusto-persilja. Viime vuonna tuli tarjolle Taffelilta grillattu juusto(halloumi), olo ihan kamalai ja Estrellalta joku chipotlecheese, ei ollut riittävän juustoista, ja chiliä oli mun mielestå sipseille liikaa. Lidlissä on yksiä juusto sipsejä, niitä ostan joskus, mutta mielestäni niissä maistuu liikaa suola ja liian vähän se juusto. Oonpas vaativa asiakas:D
Vierailija kirjoitti:
Valion Aurajuusto-ruokakermaa en ole enää löytänyt mistään!
Tämä!! ja sitten aurajuusto tuorejuusto 15%, olisko sekin ollut Valion..? se oli niiiiiin hyvää ja parasta just piparin päälle levitettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu, että oon hiljattain nähnyt noita pirkkaa nugetteja kaupan pakasteessa ja puolenvuoden sisään oon ostanutkin Tampereella.
Oon johinkin ketjuun aikaisemminkin kirjoittanut juustosipeistä, ehkä tähän ketjuun, en jaksa kahlata läpi:D Estrellan juuston makuiset, tai olla myös kermaviili siinä toisena makuna, oli taivaallisia. Toinen hyvä oli Taffelin kartanon perunalastut juusto-persilja. Viime vuonna tuli tarjolle Taffelilta grillattu juusto(halloumi), olo ihan kamalai ja Estrellalta joku chipotlecheese, ei ollut riittävän juustoista, ja chiliä oli mun mielestå sipseille liikaa. Lidlissä on yksiä juusto sipsejä, niitä ostan joskus, mutta mielestäni niissä maistuu liikaa suola ja liian vähän se juusto. Oonpas vaativa asiakas:D
Ai kappas tuollahan se juustosipsi avautuminen oli edellisellä sivulla😅
Juustoa ja luomuomenaa kirjoitti:
Kartanon perunalastut (Taffel) juusto-persilja, ai että mitä herkkua! Nämä katosivat muutama vuosi sitten. Ja ah sitä onnea kun tuli Estrellalta juusto sispsejä. Kunnes nekin katosivat n. vuosi sitten. Pentele. Nyt aina kokeilen kun jotain juuston makuisia sipsejä tulee kauppoihin, mutta ei vaan mikään ole näihin verrattavissa. Tänä kesänä esim. Tuli se grillattu juusto Taffelilta, ihan kauheeta. Ja joku aika taaksepäin oli joku juusto-jalapeno... ilman sitä jakaenpa olis ollut varmasti hyvä. Yhdellä suomalaisella valmistajalla on juustosipsejä, mutta ei vaan ole mun makuuni. Lidlissä on kohtuullisen makuisia juustosipsejä mutta ei vaan tarpeeksi maistu niissä se juusto, enemmän öljy. Myös pringlesillä on mutta ei ole hyviä, maistuu liikaa lisäaineet ja suola. Eli taffelin ja estrellan sipsit takaisin!
Sitten vuonna 2013 oli sellainen Hartwallin luomuomena limsa. Ai että oli hyvää. Raikasta ja sopivan makeaa. Ei yhtään siis sellaista kuin se outo ruskea omenalimsa joka maistuu lähinnä sokerilta. Tämä oli 0,33 l tölkissä, näytti ehkä epäilyttävän paljon siideritölkiltä. Välillä kyllä katsottiinkin pitkään kun esikoisen imetysaikana vedin tuota limsaa hulluna, ihan kuin olisi ollut raskaushimo mutta taisi liittyä johonkin muuhun. Prismassa käydessä se ostoskärryyn pikkulokero oli aina täynnä noita😁
Aah, luomuomenalimsa... siinä oli himpun verran inkivääriäkin ja se oli taivaallista. Myös minä join sitä esikoisen imetysaikana, kun oli aina hirveä jano, jota vesikään ei sammuttanut ja energiavajaus :) Hyvien juustosipsien löytymisen suhteen olen jo luovuttanut.
Poppamiehellä oli Caribbean Lime – With Jalapeno- kastike jota käytin salaattiin. En aikasemmin välittänyt salaatinkastikkeista, mutta tähän tykästyin ja sitten se meni pois.
Viime vuoden puolella oli sellaista Tuntematon sotilas -salmiakkijäätelöä litran pakkauksessa. Valion kai? Nyt kun etsin ei löytynyt enää samaa tuotetta mistään sotilailla eikä ilman ja se oli ihan superhyvää!
Vierailija kirjoitti:
Fruit circle, kermajogurttia ja hedelmäsalaattia. Oli hyvää 🤤
Joo, se jogurtti oli ihanan kermaista, tyyliin turkkilainen 😋 nam
Fazerin Verraton-suklaarasia!!! The one and only, sitä en unohda koskaan.
Myös Frisco-virvoitusjuomat, Jambo-suklaapatukat