Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyviä tuotteita kaipaat, jotka ovat kaupoista poistuneet parin viime vuoden aikana?

Vierailija
12.02.2017 |

Listataan (taas) hyviä poistuneita tuotteita tähän, ehkä näitä joskus jossain firmassa luetaan. Nyt haetaan parin viime vuoden aikana poistuneita tuotteita, ei kasarin helmiä.

Itse olen huomannut näiden kadonneen:

- itse lohkaistava Kunto-näkkäri
- Grand Dessert -pähkinävanukas
- HK:n filepekoni
- Finaxin kanelimysli
- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)

Valikoimista poistettuja tuotteita usein yhdistää se, että ne ovat erilaisia kuin muut luokkansa tuotteet, eikä niitä voi oikein korvata millään. Rasvaista lölleröpekonia on esimerkiksi montaa eri merkkiä, on Atrian ja HK:n, on Xtraa, on Amerikan pekonia ja Englantilaista pekonia ja Italialaista pekonia. Mutta ei yhtäkään vähärasvaisempaa filepekonia.

Vanukkaitakin on suklaata, tuplasuklaata, minttusuklaata, valkosuklaata, suklaa-appelsiinia ja kahvinmakuista. Mutta ei yhtään pähkinävanukasta, se olisi jo aivan liiallista Suomen vanukasmarkkinoilla.

Näkkäreitä on hyllymetreittäin vaikka minkälaista sahattua suorakaidetta tai pyöreäksi leivottua, on ruotsalaista ja Vaasanin ja pienempiä valmistajia, on ohutta ja paksua, on vaaleaa on tummaa. Mutta itse lohkaistavaa ei perkele voi olla, johonkin on vedettävä raja!

Kommentit (1507)

Vierailija
361/1507 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lähikaupoissa on kolmea eri pähkinävanukasta ja jugurtteja päälle.

noh, mutta mitä mä kaipaan on Erittäin hieno suomalainen hunajahoito hiuksille. oisko kadonnut myynnistä jo 5 vuotta sitten, mutta yhä kaipaan. tosi hyvä tuote, sai hiukset selviksi pesun jälkeen hunajahoidolla suunnilleen puhaltamalka, ja tuoksu oli ihana. sarjan muiden hoitoaineiden tuoksuista en tykkää.

Vierailija
362/1507 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

45e6y4r kirjoitti:

fazerin suklaa levy joss oli rusinoita. älyhyvää mut onneks on lontoon rae että se on hyvää. mut se rusina tais olla joku maapähkinä rusina- huh

Tuota fazerin suklaata on edelleen. Hasselpähkinä-rusina, myös mun suosikki. Siinä on se tummanvioletti raita pakkauksessa. Mutta ei sitä joka kaupasta saa. Esim. Prismassa jossa käyn ei ole, mutta k-supermarketissa sitä taas on...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/1507 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perlana.Olisko tämä?

Vierailija
364/1507 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaani-mansikkajugurtti. Sitä kuitenkin valmistettiin venäjän markkinoille, kun oli pakotetuotteissa.

Vierailija
365/1507 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lumene Natural code -meikkivoide. Oli halpa ja huippuhyvä.

Lumenen entisiä Natural Code tuotteita löytyy nykyään Nordic Girl -brändin takaa. Tarjolla ainakin mattameikkivoide ja CC-voide.

Vierailija
366/1507 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loreal studio secrets-meikinalusvoide (älyttömän hyvä). Toinen samantapainen, Maybellinen baby skin-meikinalusvoide on ilmeisesti myös hävinnyt.. ?

Pirkka pyykinpesutabletit VALKOISELLE pyykille... tosi hyvä tuoksu oli!

Vierailija
367/1507 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julia-konvehteja saisi olla myynnissä muutenkin kuin jouluna. Ei saa mistään ennen kuin lokakuussa :(

Filmtownin irtokarkkilaareista saa!!!

Vierailija
368/1507 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa kun mignonmunia ei myydä läpi vuoden.

No okei ehkä ihan hyvä kun muuten tulis syötyä överit.

Vierailija
369/1507 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne kirpeät aakkoset

Vierailija
370/1507 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juustoa ja luomuomenaa kirjoitti:

Kartanon perunalastut (Taffel) juusto-persilja, ai että mitä herkkua! Nämä katosivat muutama vuosi sitten. Ja ah sitä onnea kun tuli Estrellalta juusto sispsejä. Kunnes nekin katosivat n. vuosi sitten. Pentele. Nyt aina kokeilen kun jotain juuston makuisia sipsejä tulee kauppoihin, mutta ei vaan mikään ole näihin verrattavissa. Tänä kesänä esim. Tuli se grillattu juusto Taffelilta, ihan kauheeta. Ja joku aika taaksepäin oli joku juusto-jalapeno... ilman sitä jakaenpa olis ollut varmasti hyvä. Yhdellä suomalaisella valmistajalla on juustosipsejä, mutta ei vaan ole mun makuuni. Lidlissä on kohtuullisen makuisia juustosipsejä mutta ei vaan tarpeeksi maistu niissä se juusto, enemmän öljy. Myös pringlesillä on mutta ei ole hyviä, maistuu liikaa lisäaineet ja suola. Eli taffelin ja estrellan sipsit takaisin!

Sitten vuonna 2013 oli sellainen Hartwallin luomuomena limsa. Ai että oli hyvää. Raikasta ja sopivan makeaa. Ei yhtään siis sellaista kuin se outo ruskea omenalimsa joka maistuu lähinnä sokerilta. Tämä oli 0,33 l tölkissä, näytti ehkä epäilyttävän paljon siideritölkiltä. Välillä kyllä katsottiinkin pitkään kun esikoisen imetysaikana vedin tuota limsaa hulluna, ihan kuin olisi ollut raskaushimo mutta taisi liittyä johonkin muuhun. Prismassa käydessä se ostoskärryyn pikkulokero oli aina täynnä noita😁

Aah, luomuomenalimsa... siinä oli himpun verran inkivääriäkin ja se oli taivaallista. Myös minä join sitä esikoisen imetysaikana, kun oli aina hirveä jano, jota vesikään ei sammuttanut ja energiavajaus :) Hyvien juustosipsien löytymisen suhteen olen jo luovuttanut.

Hei perustetaanko yhdessä joku firma joka valmistaa luomuomenalimsaa ja täydellisen makuisia juustosipsejä? T. Edellinen

Heh, joo. Varokaa 3 kaveria, täältä tulee herkkumarkkunoiden kuumin nimi 2 av-mammaa :D

Vierailija
371/1507 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaani-maitosuklaajäätelö. Olisiko merkki ollut Bruno tai Bravo. Tästä oli feissarimokissakin joskus.

Vierailija
372/1507 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepsi next. Lähinnä hinnan takia. Ei ole mitään vastaavan hintaista tölkkilimsaa. 

Vierailija
373/1507 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että on kauemminkin kuin pari vuotta, mutta Lay'sin ketsuppisipsit. Myös Taffelin San Diego-sipsit katosi johonkin. Jossain vaiheessa oli Taffelilla myös creme fraiche-sipsejä jotka oli ihan superhyviä. Myös Woodpecker-siideri olisi kiva saunajuoma jos sitä vaan jostain saisi.

Vierailija
374/1507 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin Dumle-kaakaojauhe hävisi?

Ikävä on myös Valion grillatun paprikan makuista ruokakermaa ja sitä dr. Oetkerin marjajälkkäriä jossa oli vaniljakastike samassa paketissa.

Vierailija
375/1507 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäiset Roope Ankan kolikot!

Vierailija
376/1507 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumenen Touch of radiance -valopuuteri, se ihan perus kivipuuteri tummansinisessä rasiassa mitä sai vielä muutama vuosi sitten. Mulla on sellaset tummat silmänaluset jotka johtuu kasvojen rakenteesta eikä niitä saa peitettyä värivoiteilla. Mutta tuolla puuterilla kun kiinnitti peiteivoiteen silmien alta niin se valoa taittava efekti häivytti tummuuden kokonaan. Ja jos laittoi koko kasvoille niin tuli mattainen mutta ihanan kuulas pinta. En ole löytänyt vastaavaa tuotetta miltään muulta merkiltä, harmi! Lumenenkin puuterit näyttävät olevan nykyään mattaa kaikki.

Vierailija
377/1507 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Banaani-mansikkajugurtti. Sitä kuitenkin valmistettiin venäjän markkinoille, kun oli pakotetuotteissa.

Ingmannilla on, tosin litran purkeissa.

Vierailija
378/1507 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)

Mahdatko tarkoittaa Perlanan wool & silk -pesuainetta? Vaaleanpunainen tötsä.

Ei saa mistään enää ja oli ihan mun lemppari pyykinpesuaine. :( 

Ei ollut Perlanan, ainakaan jos pakkaus oli samanmuotoinen ja -kokoinen kuin nykyiset Perlanat. Oli iso pänikkä, mutta jokin tuntemattomampi merkki, jota ei tosiaan Googlellakaan löydä. Se nimi on täällä joskus jossain ketjussa mainittu, elän toivossa että tuo hyvämuistinen eksyisi tähänkin ketjuun.

Villa- ja silkkipesuaineiden väriksi tuntuu vakiintuneen tuo vaaleanpunainen, sillä tuo kaipaamani nestemäinen tuote oli myös vaaleanpunaista. Samoin on nyt kaupoissa oleva Bio Luvilin villa- ja silkkipesuaine, jonka tuoksusta en tykkää yhtään.

Se on ecoverin pesuaine :)

Vierailija
379/1507 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonna- astiaharja! Olen ostanut monia muita, ei löydy Jonnan voittanutta.

Pirkka sitruunajäädyke puolikkaassa sitruunankuoressa. Oli mahtava, juuri oikea sitruunaisuus.

Vierailija
380/1507 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä keskustelua lukiessa tajuan, etten oikeastaan koskaan kokeile mitään uutuustuotteita.. Samat ostokset vuodesta toiseen.

Fazerin suklaakaura-keksejä ei ollu viimeksi Prismassa. Toivottavasti ei oo kokonaan loppunut valmistus, on ehdottomasti top 3 keksejä.

Mies kaipailee sitä muovitötterössä olevaa raemaista mehujäätä. Tuliskohan kesällä taas valikoimiin..