Miksi pitää valehdella pituudestaan? (Nettideitti)
Ei sillä, että se pari, kolme senttiä olisi mitenkään ratkaiseva tekijä, mutta miksi kaunistella pituuttaan?
Minä kerroin miehelle olevani 173cm pitkä, ja mies kertoi olevansa tarkalleen saman pituinen. Tavatessamme selvisi, että mies on ainakin viisi senttiä minua lyhyempi.
Treffit toki jatkuivat ja mies oli erittäin miellyttävä, eikä hänen pituutensa mua millään tavalla häirinnyt. Mutta kun näitä tulee, niin sitä miettii, että miksi. Miksi väittää olevansa pidempi kuin oikeasti onkaan, tuleehan se kuitenkin selville!
Vai onko sitten väärä kuva omasta pituudestaan. Sekin kävi mielessä.
Kommentit (78)
Siitä syystä että miesten on äärettömän vaikea päästä treffeille jos ei valehtele.
Kun olet ollut esim puoli vuotta ilman yksiäkään treffejä niin valehtelu voi alkaa houkuttelemaan.
Itse en ole koskaan valehdellut mistään mutta ymmärrän kyllä hyvin miksi koska nettideitti on niin raadollinen.
Valehtelu on yleensäkin niin ala-arvoista, ettei jatkoon kun selviää. Jos valehtelee sellaisesta seikasta, jossa totuus selviää ensi vilkaisulla, niin osoittaa olevansa niin tyhmä, ettei jatkoon jo senkään takia.
Asioiden kaunistelua harrasteen vain ja ainoastaan siksi, että saadaan luotua haluttuja kontakteja. Tätä tekee molemmat sukupuolet. Näytetään parhaimmat valokuvat, kerrotaan ruumiin rekenteesta imartelevasti, pituutta kaunistellaan, kerrotaan vain parhaat luonteenpiirteet jne.
En minäkään ymmärrä valehtelua, mutta uskon, että monia onnistuneita tapaamisia on syntynyt juuri tuon asioiden kaunistelun ansiosta. Jos toinen vaihtoehto on jäädä kokonaan vaille huomiota, niin kai se on parempi kaunistella.
Vierailija kirjoitti:
Asioiden kaunistelua harrasteen vain ja ainoastaan siksi, että saadaan luotua haluttuja kontakteja. Tätä tekee molemmat sukupuolet. Näytetään parhaimmat valokuvat, kerrotaan ruumiin rekenteesta imartelevasti, pituutta kaunistellaan, kerrotaan vain parhaat luonteenpiirteet jne.
En minäkään ymmärrä valehtelua, mutta uskon, että monia onnistuneita tapaamisia on syntynyt juuri tuon asioiden kaunistelun ansiosta. Jos toinen vaihtoehto on jäädä kokonaan vaille huomiota, niin kai se on parempi kaunistella.
Numeraalisten asioiden sanominen selvästi väärin, ei ole kaunistelua, vaan valehtelua. Harva haluaa valehtelevan kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Vähän sama asia kuin työnhaussa, pakko päästä sinne haastatteluun jos aikoo saada työn.
Vaikka olisi todella sopiva työntekijä niin välillä haastatteluun pääsy voi edellyttää kaunistelua kun hakijoita on satoja.
Pidän enemmän lyhyistä miehistä mutta valehtelu on vielä pahempi "turn-off".
Oletko ap ymmärtänyt huomioida sen, että miesten vartalon mittasuhteet ovat erilaiset kuin naisilla? Täsmälleen sinun pituisesi mies voi tästä syystä vaikuttaa sinua lyhyemmältä. Hänellä on esim. todennäköisesti sinua lyhyemmät jalat, ja hartiat voivat myös olla alempana kuin sinulla, vaikka senttejä lattiasta päälakeen olisi täsmälleen saman verran.
Siis mittasitko miehen mittatikulla vai mistä tiedät hänen valehdelleen pituutensa?
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap ymmärtänyt huomioida sen, että miesten vartalon mittasuhteet ovat erilaiset kuin naisilla? Täsmälleen sinun pituisesi mies voi tästä syystä vaikuttaa sinua lyhyemmältä. Hänellä on esim. todennäköisesti sinua lyhyemmät jalat, ja hartiat voivat myös olla alempana kuin sinulla, vaikka senttejä lattiasta päälakeen olisi täsmälleen saman verran.
Siis mittasitko miehen mittatikulla vai mistä tiedät hänen valehdelleen pituutensa?
Lisään vielä, että tästä syystä ne naiset, joille miehen pituudella on merkitystä, ilmoittavat yleensä haluavansa itseään pidemmän miehen. Saman pituinen ei siis käy.
Itse tapailin juuri miestä, joka oli 174 cm pitkä. Itse olen 165 cm. Kun seisoimme vastakkain, hän tuntui lähes minun mittaiseltani - vain aavistuksen pidemmältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että tästä syystä ne naiset, joille miehen pituudella on merkitystä, ilmoittavat yleensä haluavansa itseään pidemmän miehen. Saman pituinen ei siis käy.
Itse tapailin juuri miestä, joka oli 174 cm pitkä. Itse olen 165 cm. Kun seisoimme vastakkain, hän tuntui lähes minun mittaiseltani - vain aavistuksen pidemmältä.
Tässä vielä kuva, jossa on vierekkäin miehen ja naisen siluetti täsmälleen saman pituisina:
https://www.disabled-world.com/disabled/uploads/1/clothing-measurement-…
Käytännössä nainen näyttää miestä pidemmältä, koska hänen hartiansa ja haaransa ovat vähän korkeammalla.
Se on ihan teistä naisista kiinni. Sitten kun nainen ei tee miehen lyhyydestä ongelmaa, loppuu valehtelukin
Itse ainakin valehtelisin jos laittaisin pituuteni näkyviin, koska se ei ole 180cm, jota moni nainen pitää miniminä paperilla, mutta livenä olen ihan riittävän pitkä heidän mielestään. Olen 177cm pitkänä pidempi kuin valtaosa naisista ja hoikkana näytän vielä pidemmältä kuin olen. Tämä on toisaaltaan ikävää, koska kuvissa näytän aika pitkältä jos ei ole vertailukohtaa.
Aika typerää kuitenkin lähteä valehtelemaan jos nainen on itse saman pituinen, koska silloinhan sinä jäät vääjäämättä kiinni valehtelustasi. Joku 165cm pitkä nainen ei varmasti osaa sanoa olenko 180cm vai 177cm ellei hänellä ole vertailukohtaa siinä tilanteessa.
En tietenkään mitannut miestä millään tikulla. Mutta näkihän tuon, että päälaki on alempana. Etenkin, kun seisoimme vierekkäin erään ikkunan edessä ja pituuseromme huomasi selkeästi. Oma arvioni siis on se viisi senttiä, mutta en nyt tietenkään alkanut tinkomaan että paljon se sun pituus sitten oikeasti on. Mieskin sanoi sitten myöhemmin hieman vaivautuneena, että hei, sähän olitkin mua jonkin verran pidempi. Jolloin vastasin, että ei se mua häiritse.
T. Aloittaja
Pituus 13 cm ja ympärysmitta paksuimmasta kohdasta 12,5 cm.
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikös lattiasta päälakeen pitäisi kuitenkin olla samanverran matkaa, oli ne mittasuhteet mitä vain, jos pituus on molemmilla sama?? Mulle yks nettideitti ilmoitti olevansa 5 cm pitempi kuin minä, itse olen 172 cm pitkä ja tykkään käyttää korkoja, joten mies ei saa olla tappi. Kun ukkeli saapui treffipaikalle, hän oli reilusti lyhyempi. Luultavasti olikin mitannut mahansa ympäryksen... Nykyinen mieheni on ns. persjalkanen eli pitkä selkä, lyhyet jalat, mutta hän on silti sen 10 cm pitempi kuin minä, vaikka mittasuhteemme ovatkin erilaiset.
Tää on aika hassu aloitus kun mietin tuttavapiirin naisia joilla deittiprofiili. Melkein kaikilla filterillä rypyt siloiteltu pois ja pelkkiä hassuja kuvakulmia joista ei näy pahinta ylipainoa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä sä selität? Jos näen vastapäätä seisovan henkilön päälaen niin hän on minua selvästi lyhyempi. Ei siinä hartoiden leveydellä tai korkeudella ole mitään merkitystä.
Itsekin kirjoitit, että mies erittäin miellyttävä. Pituuden perusteella moni vaan tekee "esikarsintaa", jolloin ei pääse edes treffeille esittelemään ns. kokonaisuutta.
Voi verrata siihen, että etsit "normaalia ja fiksua" miestä ja päädyt kuitenkin treffeille ihan kummallisten "elämänkoululaisten" kanssa.
Miten se lopulta selvisi että mies oli viisi senttiä lyhyempi?