Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pitää valehdella pituudestaan? (Nettideitti)

Vierailija
12.02.2017 |

Ei sillä, että se pari, kolme senttiä olisi mitenkään ratkaiseva tekijä, mutta miksi kaunistella pituuttaan?

Minä kerroin miehelle olevani 173cm pitkä, ja mies kertoi olevansa tarkalleen saman pituinen. Tavatessamme selvisi, että mies on ainakin viisi senttiä minua lyhyempi.

Treffit toki jatkuivat ja mies oli erittäin miellyttävä, eikä hänen pituutensa mua millään tavalla häirinnyt. Mutta kun näitä tulee, niin sitä miettii, että miksi. Miksi väittää olevansa pidempi kuin oikeasti onkaan, tuleehan se kuitenkin selville!

Vai onko sitten väärä kuva omasta pituudestaan. Sekin kävi mielessä.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin kirjoitit, että mies erittäin miellyttävä. Pituuden perusteella moni vaan tekee "esikarsintaa", jolloin ei pääse edes treffeille esittelemään ns. kokonaisuutta.

Voi verrata siihen, että etsit "normaalia ja fiksua" miestä ja päädyt kuitenkin treffeille ihan kummallisten "elämänkoululaisten" kanssa.

Miksi edes haluaisit treffeille sellaisen ihmisen kanssa, jonka "esikarsinnasta" et pääse läpi? Toiseksi, ehkäpä on syytä kunnoittaa sen ihmisen toiveita, vaikkeivat ne sinusta olisikaan fiksuja tai olennaisia. Jos minä laitan ilmoitukseen jonkin ikähaarukan, niin kyllä siitä on syytä pitää kiinni.

Valehtelu on pahimpia turn offeja.

Vierailija
22/78 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on aika hassu aloitus kun mietin tuttavapiirin naisia joilla deittiprofiili. Melkein kaikilla filterillä rypyt siloiteltu pois ja pelkkiä hassuja kuvakulmia joista ei näy pahinta ylipainoa.

Tietenkin kaikki valitsee itsestään edustavimman kuvan. Kuvia voi ottaa vaikka minkälaisia. On onnistuneita ja epäonnistuneita. Mutta pituus on mitta, joka ei muutu. Ei ole niin, että huonosti nukutun yön jälkeen olet lyhyempi tai auringon valossa pidempi. Eiei, ei. Älkää valehdelko itselle ja toisille.

Minua ei pituus haittaa suuntaan tai toiseen, mutta valehtelu haittaa aina. AINA ja ikuisesti. Sellainen mies, joka valehtelee noin mitättömästä asiasta, valehtelee myös muista asioista. Siksi sellainen ei pääse toisille treffeille ja siksi hän on sinkku. Ei siksi, että hän on lyhyt, vaan siksi, että hän ei pysy totuudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi kertoa painoaan? (nettideitti)

Vierailija
24/78 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin valehtelisin jos laittaisin pituuteni näkyviin, koska se ei ole 180cm, jota moni nainen pitää miniminä paperilla, mutta livenä olen ihan riittävän pitkä heidän mielestään. Olen 177cm pitkänä pidempi kuin valtaosa naisista ja hoikkana näytän vielä pidemmältä kuin olen. Tämä on toisaaltaan ikävää, koska kuvissa näytän aika pitkältä jos ei ole vertailukohtaa.

Aika typerää kuitenkin lähteä valehtelemaan jos nainen on itse saman pituinen, koska silloinhan sinä jäät vääjäämättä kiinni valehtelustasi. Joku 165cm pitkä nainen ei varmasti osaa sanoa olenko 180cm vai 177cm ellei hänellä ole vertailukohtaa siinä tilanteessa. 

Vaikka olisikin tasan 180cm ihminen vieressä niin ryhti ja kengät vaikuttavat niin ettei voi varmuudella kumpi oikeasti on pidempi.

Myös ruuminrakenne vaikuttaa. Pullero vs kukkakeppi vs leveähartiainen.

Ja komealla naamalla saa tietenkin vähintään 5cm pituutta lisää naisten silmissä.

Vierailija
25/78 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap ymmärtänyt huomioida sen, että miesten vartalon mittasuhteet ovat erilaiset kuin naisilla? Täsmälleen sinun pituisesi mies voi tästä syystä vaikuttaa sinua lyhyemmältä. Hänellä on esim. todennäköisesti sinua lyhyemmät jalat, ja hartiat voivat myös olla alempana kuin sinulla, vaikka senttejä lattiasta päälakeen olisi täsmälleen saman verran.

Siis mittasitko miehen mittatikulla vai mistä tiedät hänen valehdelleen pituutensa?

Mitä helvettiä sä selität? Jos näen vastapäätä seisovan henkilön päälaen niin hän on minua selvästi lyhyempi. Ei siinä hartoiden leveydellä tai korkeudella ole mitään merkitystä.

Ehkä sillä oli vaan huono ryhti. Ja naiset nyt tutkitusti usein arvoivat itsensä liian pitkiksi suhteessa muihin. Eli jos on samanpituinen siinä vieressä niin luulevat olevansa heitä pidempiä.

Vierailija
26/78 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse välillä ihmettelen, että mikä hinku miehillä on yleensäkään niiden naisten perään, joilla on pituuskriteerejä, jos siis itse pidätte niitä kriteerejä typerinä. Oletteko niin epätoivoisia, että jopa tuollaiset vääriä asioita painottavat tapaukset ovat kiinnostavia, vai mikä siinä oikein on?

Käsittääkseni kaikki naiset eivät kuitenkaan aseta pituuskriteerejä. Itsekään en niin tehnyt silloin kun minulla oli profiili Tinderissä. En myöskään maininnut omaa pituuttani. Toki mulla on naisena se etu, että olen suht lyhyt, ja näin ollen suurin osa miehistä on itseäni pitempiä, eli asiaa ei tarvitse sen enempää miettiä kummankaan osapuolen. Ymmärrän kyllä että pitkät naiset toivovat miehen olevan suht samankokoinen tai pidempi.

Vierailija
27/78 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi kertoa painoaan? (nettideitti)

Paino voi vaihdella, välillä lihoo ja toisinaan laihtuu. Minä voin kertoa painoni jos se kysytään, mutta minulle jonkun toisen paino on aika merkityksetön kun ihminen on suurinpiirtein ok (ei liian laiha tai lihava).

Pituus on aina sama. Sitä ei voi saada lisää, eikä sitä voi vähentää elämäntavoilla.

Vierailija
28/78 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä syystä että miesten on äärettömän vaikea päästä treffeille jos ei valehtele.

Kun olet ollut esim puoli vuotta ilman yksiäkään treffejä niin valehtelu voi alkaa houkuttelemaan.

Itse en ole koskaan valehdellut mistään mutta ymmärrän kyllä hyvin miksi koska nettideitti on niin raadollinen.

Harratustreffaajia siis. En ole mikään harrastusväline niin osaan nyt heti kääntyä pois.

Vierailija
29/78 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla perääkin, mitä täällä on puhuttu eri ruumiinrakenteista. Mieheni on minua 5cm pitempi ja minulla on sellainen tunne että ollaan samanpituiset, mikä on mielestäni ok.

Katson häntä suoraan silmiin nostamatta leukaani.

Esimerkiksi tanssiessa on kätevää kun ollaan samanpituiset, ei tarvitse nostaa vastenta kättä liian ylös miehen olkapäälle.

Vierailija
30/78 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asioiden kaunistelua harrasteen vain ja ainoastaan siksi, että saadaan luotua haluttuja kontakteja. Tätä tekee molemmat sukupuolet. Näytetään parhaimmat valokuvat, kerrotaan ruumiin rekenteesta imartelevasti, pituutta kaunistellaan, kerrotaan vain parhaat luonteenpiirteet jne.

En minäkään ymmärrä valehtelua, mutta uskon, että monia onnistuneita tapaamisia on syntynyt juuri tuon asioiden kaunistelun ansiosta. Jos toinen vaihtoehto on jäädä kokonaan vaille huomiota, niin kai se on parempi kaunistella.

Jep. Vähän sama asia kuin työnhaussa, pakko päästä sinne haastatteluun jos aikoo saada työn.

Vaikka olisi todella sopiva työntekijä niin välillä haastatteluun pääsy voi edellyttää kaunistelua kun hakijoita on satoja.

Suurimmalle osalle ei kelpaa kumppaniksi valehtelija joten mitä sillä saavuttaa?

Vierailija
31/78 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pituus on jännä juttu. Itse olen 168 cm, persjalkanen nainen. Juttelin työkaverini kanssa, myös nainen. Kuulemma 170 cm. Mielestäni näyttää joltain 175 vähintään. Tämä johtuu pitkistä jaloista, lyhyestä keskivartalosta. Hällä tosi upea kroppa. Näytän häntä psljon lyhyemmältä. Jos seistään vierekkäin huomaa että pituusero on se pari senttiä.

Vierailija
32/78 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan teistä naisista kiinni. Sitten kun nainen ei tee miehen lyhyydestä ongelmaa, loppuu valehtelukin

Valehtelu on ongelma mutta se ei silti lopu joten logiikkasi ei toimi.

Vierailija
33/78 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus ei ole ikinä ollut ongelma, naisia en silti ole saanut.

Joskus ihmettelen kavereita mitkä kusettavat pituutensa ja käyvät kiukkuamaan jos asiasta sanoo.

Eräs kaveri väittää olevansa 183cm ja on selvästi minua lyhyempi, sama kun töissä oli nuorempi kundi joka väitti olevansa pitempi, hyvä ettei ollut 10cm lyhyempi.

Itse olen 181cm.

Vierailija
34/78 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin valehtelisin jos laittaisin pituuteni näkyviin, koska se ei ole 180cm, jota moni nainen pitää miniminä paperilla, mutta livenä olen ihan riittävän pitkä heidän mielestään. Olen 177cm pitkänä pidempi kuin valtaosa naisista ja hoikkana näytän vielä pidemmältä kuin olen. Tämä on toisaaltaan ikävää, koska kuvissa näytän aika pitkältä jos ei ole vertailukohtaa.

Aika typerää kuitenkin lähteä valehtelemaan jos nainen on itse saman pituinen, koska silloinhan sinä jäät vääjäämättä kiinni valehtelustasi. Joku 165cm pitkä nainen ei varmasti osaa sanoa olenko 180cm vai 177cm ellei hänellä ole vertailukohtaa siinä tilanteessa. 

Sama. Kun olin joskus hetken suomi24:n deiteillä, niin niin monella oli alaraja 180, että oli vain järkevää kaunistella pari senttiä pituutta ylöspäin, jotta ei turhaan rajoitu iso osa naisista pois heidän hölmön kanapäisyytensä vuoksi. Treffeillä tuo ei ollut kenellekään mikään ongelma ja tuskin edes älysivät asiaa, kun olivat minua sen 5-20 senttiä lyhyempiä.

Lyhyet miehet sitten ovat todellisella vaaravyöhykkeellä, koska naiset saattavat olla jopa pidempiä ja kiinnittävät asiaan huomiota.

Vierailija
35/78 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap ymmärtänyt huomioida sen, että miesten vartalon mittasuhteet ovat erilaiset kuin naisilla? Täsmälleen sinun pituisesi mies voi tästä syystä vaikuttaa sinua lyhyemmältä. Hänellä on esim. todennäköisesti sinua lyhyemmät jalat, ja hartiat voivat myös olla alempana kuin sinulla, vaikka senttejä lattiasta päälakeen olisi täsmälleen saman verran.

Siis mittasitko miehen mittatikulla vai mistä tiedät hänen valehdelleen pituutensa?

Lisään vielä, että tästä syystä ne naiset, joille miehen pituudella on merkitystä, ilmoittavat yleensä haluavansa itseään pidemmän miehen. Saman pituinen ei siis käy.

Itse tapailin juuri miestä, joka oli 174 cm pitkä. Itse olen 165 cm. Kun seisoimme vastakkain, hän tuntui lähes minun mittaiseltani - vain aavistuksen pidemmältä.

Tässä vielä kuva, jossa on vierekkäin miehen ja naisen siluetti täsmälleen saman pituisina:

https://www.disabled-world.com/disabled/uploads/1/clothing-measurement-…

Käytännössä nainen näyttää miestä pidemmältä, koska hänen hartiansa ja haaransa ovat vähän korkeammalla.

Eihän kaikki miehet ja kaikki naiset ole samanlaisia vartalonmalliltaan. On pitkäjalkaisia ja lyhytselkäisiä, lyhytjalkaisia ja pitkäselkäisiä, lyhyt- ja pitkäkaulaisia, sopusuhtaisia... meillä on kaksi tytärtä, joilla on useamman sentin pituusero, mutta kun ne seisoo vierekkäin, on takapuoli samalla tasolla kummallakin.

Vierailija
36/78 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pituus on siinä mielessä kyllä tosiaan kauhean raaka kriteeri, kun sille ei voi yhtään mitään tehdä. :(

Olen itse 173 cm eli hiukan naisten keskiarvoa pidempi. Nyt jo naimisissa, mutta treffeillä jouduin aina miettimään kenkävalintaa, ettei vahingossa olisi miestä pitempi, jos mies oli lähellä omaa pituuttani. Syy, miksi stressasin pituudesta ei kuitenkaan ollut se, etten itse olisi pitänyt miehestä, joka on minua lyhyempi, vaan se, että ajattelin, että mies ei pitäisi siitä. Siten yleinen (jostain pimeältä keskiajalta?) tullut olettamus siitä, että miehen pitää olla naista pidempi, ohjasi minutkin ajattelemaan, että niin se on. Kyse ei ollut minun omista mielipiteistäni. Ehkä tällaista ajattelua on muillakin naisilla?

Olen itseasiassa ollut aika vakavasti ihastunut mieheen, joka oli minua ainakin 5 cm lyhyempi. Siitä ei tullut mitään, mutta ei kyllä johtunut kenenkään pituudesta. Aviomieheni on vissiin aivan saman pituinen kuin minä. Hän väittää olevansa pari senttiä pidempi, mutta mielestäni on saman pituinen, enkä halua häntä tässä asiassa alkaa korjailemaan, koska asialla ei ole mitään väliä.

Ap:lle sanoisin, että yritä ymmärtää miesten paineet asiassa. Olithan muuten ottanut huomioon sen, minkälaiset kengät teillä kummallakin oli päällä? Joskus kengät voivat olla aika paksupohjaisia, vaikka eivät ole varsinaiset korkokengät. Jos miehellä on samanaikaisesti ohutpohjaiset tennarit tms. voi helposti syntyä vaikutelma, että nainen onkin huomattavasti pidempi.

Vierailija
37/78 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samasta syystä kuin naiset valehtelee painostaan, tai ruumiinrakenteesta.

"Runsaanpuoleinen" = läski

"Pyöreähkö" = läski

"Normaali" = vähintään pyöreähkö, 50/50 onko läski vai ei.

Totta turiset, itse pyöristin 179cm 180 senttiin, mutta nainen otti varmasti 30 kiloa pois. Ei tullut uusia treffejä. M46

Vierailija
38/78 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki valehtele pituudestaan. Se vaan tuntuu siltä, kun valehtelijat pääsevät treffeille ja rehelliset jää yksin

Vierailija
39/78 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Kun olin joskus hetken suomi24:n deiteillä, niin niin monella oli alaraja 180, että oli vain järkevää kaunistella pari senttiä pituutta ylöspäin, jotta ei turhaan rajoitu iso osa naisista pois heidän hölmön kanapäisyytensä vuoksi. Treffeillä tuo ei ollut kenellekään mikään ongelma ja tuskin edes älysivät asiaa, kun olivat minua sen 5-20 senttiä lyhyempiä.

Lyhyet miehet sitten ovat todellisella vaaravyöhykkeellä, koska naiset saattavat olla jopa pidempiä ja kiinnittävät asiaan huomiota.

Olet siis kiinnostunut hölmöistä kanapäistä. Vakka kantensa valitsee.

Vierailija
40/78 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo pituus on siinä mielessä kyllä tosiaan kauhean raaka kriteeri, kun sille ei voi yhtään mitään tehdä. :(

Olen itse 173 cm eli hiukan naisten keskiarvoa pidempi.

Olet reilusti naisten keskiarvoa pidempi.