Miksi pitää valehdella pituudestaan? (Nettideitti)
Ei sillä, että se pari, kolme senttiä olisi mitenkään ratkaiseva tekijä, mutta miksi kaunistella pituuttaan?
Minä kerroin miehelle olevani 173cm pitkä, ja mies kertoi olevansa tarkalleen saman pituinen. Tavatessamme selvisi, että mies on ainakin viisi senttiä minua lyhyempi.
Treffit toki jatkuivat ja mies oli erittäin miellyttävä, eikä hänen pituutensa mua millään tavalla häirinnyt. Mutta kun näitä tulee, niin sitä miettii, että miksi. Miksi väittää olevansa pidempi kuin oikeasti onkaan, tuleehan se kuitenkin selville!
Vai onko sitten väärä kuva omasta pituudestaan. Sekin kävi mielessä.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin valehtelisin jos laittaisin pituuteni näkyviin, koska se ei ole 180cm, jota moni nainen pitää miniminä paperilla, mutta livenä olen ihan riittävän pitkä heidän mielestään. Olen 177cm pitkänä pidempi kuin valtaosa naisista ja hoikkana näytän vielä pidemmältä kuin olen. Tämä on toisaaltaan ikävää, koska kuvissa näytän aika pitkältä jos ei ole vertailukohtaa.
Aika typerää kuitenkin lähteä valehtelemaan jos nainen on itse saman pituinen, koska silloinhan sinä jäät vääjäämättä kiinni valehtelustasi. Joku 165cm pitkä nainen ei varmasti osaa sanoa olenko 180cm vai 177cm ellei hänellä ole vertailukohtaa siinä tilanteessa.
Sama. Kun olin joskus hetken suomi24:n deiteillä, niin niin monella oli alaraja 180, että oli vain järkevää kaunistella pari senttiä pituutta ylöspäin, jotta ei turhaan rajoitu iso osa naisista pois heidän hölmön kanapäisyytensä vuoksi. Treffeillä tuo ei ollut kenellekään mikään ongelma ja tuskin edes älysivät asiaa, kun olivat minua sen 5-20 senttiä lyhyempiä.
Lyhyet miehet sitten ovat todellisella vaaravyöhykkeellä, koska naiset saattavat olla jopa pidempiä ja kiinnittävät asiaan huomiota.
En jotenkin itse ymmärrä, miksi kukaan haluaisi treffeille ihmisen kanssa, jota jo valmiiksi pitää kanapäisenä, ja toisaalta jolla on noin tarkka pituuskriteeri kumppanille.
No, alkoiko jonkun kanssa suhde?
Kaksi samanpituista jos ollaan sukkasillaan ja ryhti suorana. Olen törmännyt tuohon monet kerrat.
Yleensä nainen näyttää aina pitemmältä vaikka mitan kanssa voi todeta ja katsoa että samanpituista ollaan.
Pituusvaikutelma tulee monista seikoista ja yksi tärkein on ryhti. Sitten jos on ylipainoa se " litistää" ja näyttää lyhyemmältä.
En ikinä seurustelisi ihmisen kanssa, joka on aloittanut meidän suhteen valehtelulla.
Jännä, että tämä pituus on tällainen ikuisuusaihe. Itse olen n.167-168-senttinen nainen, ja minulle ainakaan ei ole ihanne mikään "mahdollisimman pitkä" mies. Ehkä ihannepituus olisi joku muutaman sentin itseäni pitempi. Minusta koskaan todella pitkät miehet eivät ole olleet pituutensa puolesta hyvännäköisiä - jotenkin tuntuu, että vartalon mittasuhteet ovat ihan vääränlaiset, ja sitten alkaa kasvaa kengänkoko usein myös, mikä tekee koomisen näköisen vaikutelman. Ja epäkäytännöllistä kaikki tanssiminen, suuteleminen, käsi kädessä käveleminen... lisäksi pitkät ihmiset aina valittavat lentokoneissa ja busseissa, etteivät jalat mahdu minnekään, ja muutenkin tuntuu että heissä on aina jotain tiellä.
Jos pitäisi valita, ottaisinko sen 173-senttinen miehen vai 183-senttisen, niin todellakin 173-senttinen olisi parempi!
Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä kuin naiset valehtelee painostaan, tai ruumiinrakenteesta.
"Runsaanpuoleinen" = läski
"Pyöreähkö" = läski
"Normaali" = vähintään pyöreähkö, 50/50 onko läski vai ei.
Nykyisin normaali on pyöreähkö. Normaali on se, mitä on eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo pituus on siinä mielessä kyllä tosiaan kauhean raaka kriteeri, kun sille ei voi yhtään mitään tehdä. :(
Olen itse 173 cm eli hiukan naisten keskiarvoa pidempi.
Olet reilusti naisten keskiarvoa pidempi.
Kun googlettaa tuota keskipituutta, niin tulee vähän epämääräisiä vastauksia. Muistelen joskus tutkineeni asiaa ja silloin sanottiin, että kaikkien naisten keskiarvo oli 165 ja nuorten naisten keskiarvo 168. Nyt googlettamalla tuli ainakin 167 cm. Mutta joka tapauksessa: itse ajattelen, että jos eroa keskiarvoon on 5-8 cm, niin en silloin olisi mitenkään huomattavan pitkä.
Tapailin pari vuotta sitten Tinderin kautta miestä joka oli profiilitekstinsä mukaan 169cm pitkä, minulle hänen pituutensa oli yhdentekevä asia. Jossain kohtaa tuli pituudestakin puhetta ja siitä miten se toisille niin suuri kynnyskysymys, ja naurahdin silloin, että siitä nyt ei varmaan jäisi kiinni jos sentillä tai kahdella pituutensa valehtelisi, koska eihän niin pientä eroa kukaan pysty silmämääräisesti toteamaan. Mies myöhemmin lopetti tapailun kanssani ja pian hänellä olikin uusi profiili Tinderissä, jossa ilmoitti pituudekseen 171 cm...
Painuuhan ihminen iän myötä jonkin verran kasaankin... en nyt väitä, että Ap:n deitti olisi ihan ollut pappa, vaan että pari senttiä saattaa huveta jo nuorempanakin. Sitä paitsi pituus voi olla huonosti mitattu, ja mittojenkin välillä on eroa. Kävin lukioikäisenä kerran lääkärillä ja minut mitattiin samalla, ja hämmästykseni oli suuri, kun olin 1,5cm pitempi kuin kouluterkkarin mittauksessa pari viikkoa aikaisemmin. Molemmat mittaukset olivat iltapäivällä enkä tuolloin kasvanut enää pituuttakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo pituus on siinä mielessä kyllä tosiaan kauhean raaka kriteeri, kun sille ei voi yhtään mitään tehdä. :(
Kun googlettaa tuota keskipituutta, niin tulee vähän epämääräisiä vastauksia. Muistelen joskus tutkineeni asiaa ja silloin sanottiin, että kaikkien naisten keskiarvo oli 165 ja nuorten naisten keskiarvo 168. Nyt googlettamalla tuli ainakin 167 cm. Mutta joka tapauksessa: itse ajattelen, että jos eroa keskiarvoon on 5-8 cm, niin en silloin olisi mitenkään huomattavan pitkä.
Esimerkiksi 5 cm on jo merkittävä poikkeama populaation keskiarvosta. Se ei kuitenkaan tarkoita, että olisit "huomattavan" pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että tämä pituus on tällainen ikuisuusaihe. Itse olen n.167-168-senttinen nainen, ja minulle ainakaan ei ole ihanne mikään "mahdollisimman pitkä" mies. Ehkä ihannepituus olisi joku muutaman sentin itseäni pitempi. Minusta koskaan todella pitkät miehet eivät ole olleet pituutensa puolesta hyvännäköisiä - jotenkin tuntuu, että vartalon mittasuhteet ovat ihan vääränlaiset, ja sitten alkaa kasvaa kengänkoko usein myös, mikä tekee koomisen näköisen vaikutelman. Ja epäkäytännöllistä kaikki tanssiminen, suuteleminen, käsi kädessä käveleminen... lisäksi pitkät ihmiset aina valittavat lentokoneissa ja busseissa, etteivät jalat mahdu minnekään, ja muutenkin tuntuu että heissä on aina jotain tiellä.
Jos pitäisi valita, ottaisinko sen 173-senttinen miehen vai 183-senttisen, niin todellakin 173-senttinen olisi parempi!
Tässä se 173 cm nainen, jonka mies on suunnilleen samanpituinen. Allekirjoitan tuon todellakin. Ex oli 187 cm ja kaikki oli todella jotenkin väärässä paikassa. Suuteleminen oli hankalaa, kun kumpikin joutui kurkottelemaan (eri suuntiin). Myös sänkyjutuissa on paras, jos ollaan suht samanpituisia. Ei tuohon nyt suhde tietenkään kaadu, mutta tarkoitan lähinnä sitä, että pidempi ei ole "parempi" edes paperilla.
Hauskana lisäbonuksena samanpituisella pariskunnalla on tavaroiden säilytys helpompaa! Mieheni ex oli hyvin lyhyt, ja kun muutimme yhteen, hän oli iloinen, kun keittiökaappien ylimpiäkin hyllyjä pystyi nyt käyttämään. :D
Olen 162 cm ja pisin mies jonka kanssa olen seurustellut oli n. 193 cm pitkä. Siinä oli aivan liikaa pituuseroa. Nyt kun tapailen lähempänä omaa pituuttani olevaa miestä, tuntuu jotenkin että meidän kropat sopii paljon paremmin toisilleen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi 5 cm on jo merkittävä poikkeama populaation keskiarvosta. Se ei kuitenkaan tarkoita, että olisit "huomattavan" pitkä.
Juuri näin. Olen siis hiukan pidempi, mutta en huomattavasti pidempi. Riitelemmekö semantiikasta? Minkä sanan haluaisit tuohon väliin? :D Mielestäni "reilusti" ja "huomattavasti" tarkoittaisivat tässä samaa..?
Miksi naiset haluavat isoja tyttäriä? Emmekö jo ole aika elefanttimainen kansa aasialaisiin verrattuna?
Itsellä 120 on pienin lukema minkä hyväksyn. Sen alle tulee kaikenlaista kinaa jos ollaan liikaa eri älykkyystasolla.
Kuinka pitkii romaaneja niis deittisivuil voi kirjottaa? :o Oon saanu kuvan, et melko lyhyitä. Ei sil et olisin nii samperin mielenkiintonen, et tekstii tulis. :D Ajattelin vaa, et törkeetä ruveta pyöristelee pituutta suotuisampaan suuntaan jossain viiden lauseen biossa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset haluavat isoja tyttäriä? Emmekö jo ole aika elefanttimainen kansa aasialaisiin verrattuna?
Eivät suomalaiset kyllä erityisen pitkiä ole. Taidamme on eurooppalaisten kansojen häntäpäässä johtuen sodista, nälkävuosista ja yleisestä hammastenkiristelystä.
M25 kirjoitti:
Kuinka pitkii romaaneja niis deittisivuil voi kirjottaa? :o Oon saanu kuvan, et melko lyhyitä. Ei sil et olisin nii samperin mielenkiintonen, et tekstii tulis. :D Ajattelin vaa, et törkeetä ruveta pyöristelee pituutta suotuisampaan suuntaan jossain viiden lauseen biossa.
Voisitko sinä alkaa jo kirjoittaa ns. aikuisten kieltä? Olet jo 25-vuotias. Miksi haluat väkisin kirjoittaa kuin teini?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät suomalaiset kyllä erityisen pitkiä ole. Taidamme on eurooppalaisten kansojen häntäpäässä johtuen sodista, nälkävuosista ja yleisestä hammastenkiristelystä.
Mutta ylipainoisia on kyllä liikaa. Pituuskasvussa häviämämme osuus on sujahtanut vyötärönympärykseen.
Ymmärrän tämän toki, jos tavoite on päästä kahvittelemaan jonkun kanssa. Mutta jos haluaisi pitkäaikaisemman suhteen, niin valehtelu todennäköisemmin johtaa siihen, ettei jatkoa seuraa. Itselleni ei miehen pituudella ole mitään merkitystä, ja jotain viiden sentin liioittelua tuskin edes huomaisin. Mutta jos mies on vaikka 170-senttinen ja on väittänyt olevansa 185-senttinen, siitä tulee niin vahvasti mielikuva huonosti itsetunnosta ja pituus-fiksaatiosta, että tämä olisi aika iso turn off.
Eli toisin sanoen pituutensa valehdelleet eivät saa jatkotreffejä niiltä, joille pituus on tärkeä asia, mutta eivät myöskään niiltä, joille pituus ei ole tärkeä, mutta joille valehtelu, liioittelu ja huono itsetunto on turn off.