Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laskin juuri, että mulle jää tuista yli 500 € kuussa säästöön!

Vierailija
10.02.2017 |

Mites teillä palkasta?

Kommentit (239)

Vierailija
201/239 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites teillä palkasta?

800 €, ja saan aikanaan kunnon eläkkeen. Saatko sinä?

AP, odottelen vastausta tuohon kysymykseeni eläkeodotuksesta, paljonko tuista kertyy eläkettä?

Vierailija
202/239 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kateellinen. Itellä jää vuokran ja muiden pakollisten kulujen jälkeen käteen 48€.

T. Opiskelija

Minullakin jää asuntomenojen ja pakollisten kulujen jälkeen 100-300 €, tällä eletään niin pitkään kuin voi (nyt eletty 2 viikkoa ja vähän on vielä jäljelleä), ja loppukuu sitten luottokortilla. Tuo ei kerro mitään, kun kaikilla noi pakolliset kulut vaihtelee. Minullakin siinä on useampia lainoja joita on vaan pakko lyhentää, esimerkiksi sijoituslaina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/239 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kauheeta, mitllasia ansiosidonnaisia rahoja jotkut saa! Onneks nyt se laki muuttuu, että on pakko ottaa vastaan työtä kuin työtä vaikka palkka jäisi pienemmäksi kuin se ansiosidonnainen mitä nyt saa. Ite saan ansiosidonnaista 1000 e nettona, ja kyllä todellakin olen valmis mihin tahansa kun vaan jotain olisi! Vaikka sitten osa-aikaista ja siihen vähän soviteltua päivärahaa.

204/239 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheen tuet:

1) kotihoidontuki: 800 € /kk

2) vammaistuki 210 € /kk

3) elatustuki noin 800 € / kk

4) asumistuki 750 € / kk

5) toimeentulotuki 1700 € / kk

6) lapsilisät 487 € / kk

Yhteensä 4747 € / kuussa. Olen yksinhuoltaja jolla 4 lasta joista kolme alle 3-vuotiaita. Asumme rivarissa, vuokra 1005 € /kk. Kyllähän tuosta säästöön jäisi, muttei kannata ettei tt-tuki laske. Satsataan mieluummin elämisen laatuun, ostetaan vaatteita ja syödään hyvin, matkustellaan jne.

Taas mukana vammaistuki! Yksinhuoltajille taitaa tilastollisesti osua vammautettuja lapsia muita enemmän?

Vierailija
205/239 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

PinkkiPantteri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheen tuet:

2) vammaistuki 210 € /kk

4) asumistuki 750 € / kk

6) lapsilisät 487 € / kk

Yhteensä 4747 € / kuussa. Olen yksinhuoltaja jolla 4 lasta joista kolme alle 3-vuotiaita. Asumme rivarissa, vuokra 1005 € /kk. Kyllähän tuosta säästöön jäisi, muttei kannata ettei tt-tuki laske. Satsataan mieluummin elämisen laatuun, ostetaan vaatteita ja syödään hyvin, matkustellaan jne.

Taas mukana vammaistuki! Yksinhuoltajille taitaa tilastollisesti osua vammautettuja lapsia muita enemmän?

Vammaistuen saa esim jos on astma tai atooppinen ihottuma. Terv. Yh.

Vierailija
206/239 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa tuttavapiirissä näitä yli 3000 kuussa tukia saavia, joiden elintaso on paljon parempi kuin meidän. Suututtaa :(

Vierailija
207/239 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

aidosti vituttaa tällaiset yhteiskunnan loiset

Vierailija
208/239 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tuista jää kyllä mitään säästöön. Ja kun näitä tässä lasketaan, niin meillä toimeentulotuki on 1882,50 kuussa, lisäksi Kelasta sähkö, lämmitys ja muut asumismenot noin 750 € kuussa. (Asutaan omakotitalossa.) Joudutaan käyttämään myös paljon täydentävää toimeentulotukea (2016 esim keittiöremppa ja kodinkoneiden uusiminen). Nuorimmat lapset käy yksityistä päiväkotia ja kalliimmat päiväkotimaksut korvataan ennaltaehkäisevänä tt-tukena. Lasten harrastuksista korvataan yksi harrastus (meillä jalkapallo, pianotunnit ja soittovälineet, muskari).

Tuossa siis kaikki mitä saadaan, keskimäärin 3200-3400 euroa kuussa. Joudutaan lisäksi hakemaan kaikki mahdolliset ruoka-avut, seurakunnan avustukset ym. Onneksi esim yksityisiltä järjestöiltä saadaan avustuksia esim lomia, harrastuksia yms varten.

Ollaan 6 henkinen perhe, molemmat vanhemmat työttömiä.

Saanko kysyä millä perusteella lapset on yksityisessä päiväkodissa? Missä päin Suomea hoidetaan näin hienosti asiat ? :)

Vierailija
209/239 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kannattaa siis varmaan olla onnellinen että siirryn opintotuelta toimeentulotuen piiriin. Vaikka olen tehnyt töitä samaan aikaan, niin aika kädestä suuhun on saanut elää. Nythän sitä sit pääsee oikein kunnon ansioille!

Vierailija
210/239 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheen tuet:

2) vammaistuki 210 € /kk

4) asumistuki 750 € / kk

6) lapsilisät 487 € / kk

Ei kyllä saa, kuepa ehdot. Meillä oienimpinä sairauksina astma ja atooppinen iho mutta on aivolasvainta ja muita äärimmäisen pahoja sairauksia ja mitään vammaistukia ei saada.

Vierailija
211/239 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas loksahtanut suu auki tätä ketjua lukiessa, eikä syistä joista moni varmaan luulee. Jätän omaan arvoonsa nuo provot useiden tuhansien eurojen tukisummista. Toki tukikikkailijoitakin löytyy. Mutta valtaosa tuilla eläjistä on oikeasti pienituloisia ja rehellisiä tukia hakiessaan.

Joku ihmetteli miksi säästää pahanpäivän varalle kun kyllähän yhteiskunta avun ja hoidon tarjoaa sairastaessa jne. Fakta on se että monesti esim sairastuttuaan joutuu kynsin ja hampain taistelemaan saadakseen diagnoosin ja hoitoa ( käymään yksityiselläkin). Ja kyllä lääkärikäynnit ja hoito maksaa julkisellakin. Samalla joudut taistelemaan byrokratian kanssa. Keksimään kuinka tulet toimeen odotellessasi päätöksiä, jotka nekin voivat olla tullessaan virheellisiä tai aiheettomasti kielteisiä. Vakavammin/pitkäaikaisesti sairastuessa raha-asiat voi ehtiä mennä pahastikin solmuun jos pahanpäivän varalle ei ole säästössä mitään. Tämä kaikki silloin kun olet heikommillasi ja jaksaisit ehkä vain keskittyä siihen että hengität.

Miksi kukaan säästäisi jos yhteiskunta ottaisi aina hellästi vastaan? Kaikkien pitäisi säästää, vaikka euron kuussa jos ei muuhun pysty. Edeltävä vain yksi esimerkki siitä miksi on hyvä olla säästössä jotain.

Sitten pitäisi pienituloisen säästeliäästi elävän palauttaa tukensa koska on onnistunut säästämään. Pidetään niukasti elävää eläkeläistä rikollisena säästöjen takia, joita vielä käyttää ihan niihin normielämän kuluihin.

Jestas. Jos Masa saa tukia 1000e kuussa ja hän pistää pakollisten menojen jälkeen jäävän summan kaljaan ja urheilumatseihin ja hakee sitten sossusta rahaa kun imuri rikkoutuu, niin onko se oikeasti parempi ratkaisu kuin että samansuuruiset tuet saava Seppo säästää pakollisten menojen jälkeen jääneet rahat ja ostaa niillä sitten joskus myöhemmin uuden imurin rikkoutuneen tilalle?

Tai jos Seppo ajattelee tulevaisuuttaan ja onnistuu säästämään saamastaan tuesta 150e niin miksi hänen täytyisi palauttaa rahat, kun samalla Masa elää hetkessä ja tuhlaa kaikki tukensa, eikä joudu palauttamaan mitään kun mitään ei ole jäljelläkään?

Hämmennyn myös aina siitä että ollaan kateellisis sairaille! Ei se vammaistukikaan ole puhdasta rahas huvituksiin vaan sairauden kuluihin. Niihin joihin kateellinenkin saa tukensa jos tarpeeksi sairas on. Mahtaisiko ottaa riesakseen vaikeankin sairauden muutamasta satasesta..

Vierailija
212/239 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites teillä palkasta?

AP, odottelen vastausta tuohon kysymykseeni eläkeodotuksesta, paljonko tuista kertyy eläkettä?

Voisiko edes joku tuilla elävistä kertoa, miten ovat ajatelleet vanhuutensa hoituvan?

Lapset aikuistuu, joten heistä saatava raha loppuu, työuraa ei takana, ei siis myöskään tienattua eläkettä.

Ketäänhän ei nälkäkuolemaan -valitettavasti? - jätetä, mutta ole usein miettinyt, eikö koskaan hävetä heitä, jotka koko elämänsä tukien varassa lusmuilevat. Ilmeisesti ei, ovat varmaan monella tapaa alemman luokan ihmisiä.

Vierailija
213/239 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pystyn säästämään tuistani ja säästänkin. Riippuu varmasti siitäkin mihin on tottunut ja minkälaiset kulutustavat omaa.

Olen tk-eläkeläinen, sairastunut nuorena, minimieläke, ei kokemusta siitä että tilille tipahtaa palkka ja mahdollisuus pistää parikin tonni sileäksi per kk.

Saan takuueläkkeen, alimman hoitotuen ja asumistuen yht noin 1100e.

Vuokran ja muiden pakollisten menojen ( ruoka, vesi sähkö, netti, puhelin, lääkkeet, vakuutukset) jää noin 300e "ylimääräistä".

Pystyn kevyesti säästämään vuodessa 1000e ja usein enemmänkin.

Toki muitskin kuluja on, mutta ei niiräkään joka kuukausi ja ainakaan koko 300e:lla.

En matkusta (sairaana en oikein uskallakasn).

Maksullisia harradtuksia ei ole, jos ei lasketa paria riviä lottoa per viikko.

Ostan kaiken alesta paitsi ruuaan, toki katson ruokakaupassakin tarjoukset. Näin tekisin vaikka rahaa olisi enemmänkin.

Kaikki elektroniikat, kodinlaitteet ja -tavarat, huonekalut jne ostan vasta kun oikeadti tarvitsen. Eli en korvaa uusillä vain koska tuli uusi malli tai kyllästyttää.

En käytä alkoholia tai tupakoi.

Toki käyn joskus elokuvissa, ravintolassa ja ostan ihan jotain turhaakin mitä en oikeasti tarvitse. Vaatteisiin esim laitan enemmän kuin olisi tarvis.

Minulla on säästössä erillisellä tilillä tällä hetkellä noin 3000e. Välillä enemmän välillä vähemmän. Tuo on hätätilini. Sieltä maksrn ne yllättävät menot,rikki menneen pesukoneen, isommat terveysmenot yms joihin ei käyttötilin saldo riitä. Ja säästän sinne heti taad lisää jos joudun käyttämään.

Koskasn en ole maksanut mitään osamaksulla. Säästän aina mielummin ensin. Sallin itselleni velaksi elämisen vain äärimmäisessä hädässä.

Tulen mielestäni ihan hyvin toimeen. Toki unelmoin lottovoitosts mutta hyvä näinkin ja olen kiitollinen saamistani tuista.

Kai ymmärrät, että salainen tili tukia nostaessa on rikos? Jäät tuosta todennäköisesti jossain vaiheessa kiinni, koska pankin maksama korko näkyy verotustiedoissasi. Ihmettelen, että et ole vielä jäänyt kiinni. 

Haluan vastata vielä sinulle joka minua huijarina pidät koska säästän. En eilen ehtinyt kunnon vastausts tehdä koska palsta meni kiinni.

Saisin edelleen jatkossakin eläkkeeni js hoitotuen vaikka voittaisin eurolotossa 90miljoonaa. Tuskinpa ottaisin niitä sitten enää vadtaan mutta oikeitettu olisin.

Asumistukeakin saa vaikka olisi omaiduutta, oli se rahaa, sijoituksia tau vaikka metsää. Siihen on rajat milloin omaisuus alkas vaikuttsa ja siksi niistä pitää olmoittaa kun tukea hakee.

Olen rehellinen ja joka kerta kun asumistukeni tarkistetaan laitan raksin ruutuun minulla on tilillä rahaa ja hakemuksen liitteeksi kopion tiliotteesta.

En näe väärää siinä että haluan säästää pärjätäkseni omillani sitten kun tulee isompia kuluja. Väistämättä niitä jiskus tulee jokaiselle. Voisin tietysti käyttää kaikki saamani tuet joka kuukausi mutta olen valinnut näin. Saan enemmän siitä turvallisuuden tunteesta joita säästöt elämääni tuo kuin siitä että ostan käsilaukun tai syön pihviä arkena.

Vierailija
214/239 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites teillä palkasta?

Voisiko edes joku tuilla elävistä kertoa, miten ovat ajatelleet vanhuutensa hoituvan?

Lapset aikuistuu, joten heistä saatava raha loppuu, työuraa ei takana, ei siis myöskään tienattua eläkettä.

Ketäänhän ei nälkäkuolemaan -valitettavasti? - jätetä, mutta ole usein miettinyt, eikö koskaan hävetä heitä, jotka koko elämänsä tukien varassa lusmuilevat. Ilmeisesti ei, ovat varmaan monella tapaa alemman luokan ihmisiä.

Itse teen kyllä osa-aikatyötä mutta suurin osa tuloista koostuu tuista. Nyt saan niin paljon asumistukea ettei kannata ostaa omaa. Oman aion ostaa kun esikoinen muuttaa pois kotoa. Käsiraha löytyy omasta takaa ja rehellisesti sanottuna mulle tulee työtarjouksia ainakin vielä sen verran että voisin ruveta kokoaikaiseksi milloin tahansa. Tällä hetkellä en halua enkä pysty. Ensinnäkään en usko että eläkejärjestelmää enää edes on kun olen siinä iässä. Ja toisekseen minun alalla sen verran huono palkka että ei se häävi olis siltikään. Kukaan ei tiedä mitä silloin tapahtuu mutta tällä hetkellä yhteiskunta maksaa vielä tukia ja säästöt auttaa jonkin verran.

Vierailija
215/239 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ainoa mitä tarkoitin "kritisoida" oli se että ei tuista kuulu säästää ne on tarkoitettu pakollisiin menoihin ja se oli minusta outoa että joku niistä säästää ja vielä oudompaa että pystyy säästämään. Kun taas täällä moni työssäkäyvä sanoo että ei pysty noin isoa summaa per kuukausi säästämään niin ei kyllä minunkaan mielestäni pitäisi silloin pystyä tuistakaan säästämään. On se silloin outoa. Eli törsätkää prkl ne =D

Mutta joo jos työtön pystyy pistämään 400€ tuista sivuun ja työssäkäyvä ei likikään niin paljon hyvä jos 100€ niin olisko se sitten vain niin että se minimipalkka on ihan v***n pieni pienempi kuin tuet - pakko olla."

Et sitten tajunnut vieläkään miten ontuvaa sinun logiikkasi on! Puhut taas joistan yksittäisistä tapauksista ja varsinkin tuo lause "jos työtön pystyy säästämään ja työssäkäyvä ei niin..." etkö tajua kuinka huvittavaa tuollainen vertailu on? Jos haluat verrata jotain työtöntä ja työssäkäyvää joka ei pysty säästämään niin pistä vähän lukuja kehiin niin saadaan vähän vertailukelpoisempaa tekstiä. Jos siis työssäkäyvä Martti saa xxxx verran rahaa ja työtön Mikko saa myös xxxx saman verran rahaa käyttöön (ja siis tarkoitan että molemmille jää tasan saman verran rahaa elämiseen senkin jälkeen kun työssäkäyvän Martin tuloista on vähennetty kaikki sellainen mikä hänen on maksettava itse palkastaan verrattuna sellaiseen minkä Mikko saa sossusta tai tukien muodossa esim. vuokra ja sähkö) niin jos tuosta xxxx summasta jää Mikon käytössä säästöön ja Martin käytöstä ei niin oletatko siis että työssäkäyvän Martin palkka on nyt vaan liian pieni Mikon tukiin verrattuna koska hän ei pysty säästämään samasta summasta tai jopa isommasta summasta mitä työtön Mikko saa?

En usko että vieläkään ymmärrät mitä tarkoitan mutta pähkinänkuoressa voisi sanoa että se, että joku työtön sanoo pystyvänsä säästämään ja joku työssäkäyvä sanoo että ei pysty ei kerro yhtään mitään!

Jos nyt ajat takaa sitä (mitä toivottavasti toivon että ajat) että on tilanteita joissa työssäkäyvälle voi jäädä saman verran tai jopa vähemmän käteen kun työttömälle, niin tosiaan tällaisiakin tilanteita voi olla jos palkka on todella pieni mutta todellinen tilanne tässäkin on se että pienipalkkainen voi viimesijassa hakea myöskin toimeentulotukea jolloin hänelle ei ainakaan jää vähemmän rajaa käytettäväksi kuin työttömänä jäisi (itseasiassa jää vähän enemmän koska työttäkäyvälle toimeentulotukeen lasketaan kannustinlisä) joten ikinä ei voi olla tilannetta että työssäkäyvälle jäisi vähemmän kun mitä saisi tukien varassa eläen, jos siis hakeaa toimeentulotukea.

Mutta vielä: Jos minulle jää käteen 800€ vuokran ja sähkön jälkeen ja työttömälle jää vaikka 500€ ja minä en pysty säästämään mutta työtön säästää tuosta summasta niin tarkoittaakoo se sinun mielestä automaattisesti että minun palkka on vitun pieni tai työttömän tuet liian isot? Tai vaikka meille jäisi sama summa vuokran ja sähkön jälkeen niin mikä on se syy miksi toinen voi säästää ja toinen ei, ne on ne kulutustottumukset mitkä sen eron tekee.

Niin maailma ei ole koskaan oikeudenmukainen eikä tasapuolinen ja toinen syö ruokaakin enemmän kuin toinen. Mutta jos tuista joku pystyy säästämään tai haluaa säästää tai hänellä nyt vain jää rahaa säästöön kun ei keksi sille käyttöä niin se kuuluu siinä tapauksessa palauttaa takaisin.

Tuki ja sosialihuolto on sitä varten että sillä taattaisiin ihmisen perus eläminen ei se että hän vaikka "asuntosäästää" tuilla. Eli en puhunut mistään "säästi viiden vuoden aikana 400" vaan että jos joku säästää 400 kuukaudessa, rahasta jonka muut työssäkäyvät hänelle ovat antaneet ilmaiseksi niin se on väärin. Ei, Ei se tarkoita edelleenkään sitä että tukia pitäisi pienentää, koska en uskokkaan että kaikki pystyisivät tuollaiseen säästämiseen. Mutta jos tukea on tullut liikaa niin palautuskuoressa takaisin ja jaetaan sitten vaikka harkinnanvaraisesti niille jotak syövät enemmän =D

No tämän olla provo :D Sossusta en ole koskaan saanut mutta tuista säästän 200-300 euroa kuussa. Käytän ne sitten pahan päivän varalle, matkusteluun, sisustamiseen ja osan säästän asunnon käsirahaan. En todellakaan palauta rahojani sen takia että osaan käyttää rahaa fiksusti :)

Vierailija
216/239 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tukia nostat? Mulla kodinhoidontuki, lapsilisät, toimeentulotuki asumislisällä ja harkinnanvaraiset tuet päälle, noin 2400 € kuussa.

Vituttaa tuollainen pummailu. Toiset tekee kovasti töitä ja toiset kuittaa isommat tulot makailemalla kotonaan ja kaivamalla hanuriaan.

Vierailija
217/239 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheen tuet:

2) vammaistuki 210 € /kk

4) asumistuki 750 € / kk

6) lapsilisät 487 € / kk

Ai niinkö? Missä kaupungissa niin saa? Mulla on lapsi, jolla on psoriasis, ei saada vammaistukea. Veljeni lapsella on astma ja atooppinen ihottuma, ei saa vammaistukea. Yh:t taitaa liioitella niitten lastensa vammoja enemmän kuin normaalit ihmiset.

Vierailija
218/239 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheen tuet:

2) vammaistuki 210 € /kk

4) asumistuki 750 € / kk

6) lapsilisät 487 € / kk

Ai niinkö? Missä kaupungissa niin saa? Mulla on lapsi, jolla on psoriasis, ei saada vammaistukea. Veljeni lapsella on astma ja atooppinen ihottuma, ei saa vammaistukea. Yh:t taitaa liioitella niitten lastensa vammoja enemmän kuin normaalit ihmiset.

Typerä nainen (?) Jos et ole tajunnut edes sitä että vammaistukeen tarvitsee vähintään lääkärin lausunnon niin ei ole ihmekään että hakemus ei ole mennyt läpi. Mutta siinä mielessä olet kyllä oikeassa että oma hakemus merkitsee enemmän. Osasin perustella neljä sivua fiksusti perusteluja ja läpi meni :)

Vierailija
219/239 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheen tuet:

2) vammaistuki 210 € /kk

4) asumistuki 750 € / kk

6) lapsilisät 487 € / kk

Kerron salaisuuden. Olemme eronneet vain paperilla ;)

Vierailija
220/239 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä taas Kokoomuksen kyhäilemiä aloituksia, jotta saadaan kaikki ihmiset raivostumaan "ylisuurista" tuista ja vaatimaan tukien leikkaamista? :D 

Koska ei se nyt ihan tyyppillisin tilanne ole, että tuilla elävällä jää satoja euroja säästöön. Totuus on kyllä ihan jotain muuta.