Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen raskaana ja mies täräytti "kun oot päivät kotona vauvan kanssa, ehdit hyvin siivoonkin"

Vierailija
09.02.2017 |

Olen siis raskaana ja eilen tuli miehen kanssa puheeksi, että hänen on sitten autettava mua kun vauva syntyy. Minä teen meillä kaikki kotityöt ja mies vaan sotkee sitä mukaa kun saan siivottua.

Mies siihen sitten tokaisi, että kun olet päivät kotona niin pystyt siivoomaankin. Viittasi siis äitiyslomaan. Vitsit miten vihaiseksi mä tulin. Ja mua alkoi kaduttaa koko lapsenteko. En tule todennäköisesti saamaan mieheltäni mitään apua. En tiedä oikein miten pitäisi toimia.

Ja inhottava huomata, että mies ei myöskään vauvan myötä aio ottaa mitään vastuuta. Eikä näytä edes arvostavan sitä, että hoidan meidän kodissa kaiken. Mitäs nyt?

Kommentit (351)

Vierailija
101/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako se ettei mies aio ottaa mitään vastuuta, jos on sitä mieltä että varmaan ehdit siivota kun olet kotona? Sitäpaitsi ei sitä jokapäivä tarvi imuroida ja pölyä pyyhkiä. Me tehdään nuo kerran viikossa ja pyykkiä pestään pari kertaa, ruokaa kerralla 2-3 päiväksi. Useimpina päivinä ei ole kuin pientä järjestelyä..

Vierailija
102/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin miehelle, että nykyään ei ole naisten ja miesten töitä. Kaikki kuuluu tasa-arvoisesti kummallekkin.

Kaupasta tullessamme hän halusi kantaa vauvan autoon, minä naisena jouduin kantamaan painavat ruokakassit autoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu hyvin paljon vauvasta, miten kotitöiden kanssa sujuu. Voi olla kaksi ihan päinvastaista lasta:

Extravaativa vauva, jolla on esim. koliikki, eikä viihdy tippaakaan itsekseen sitterissä tai leikkimatolla, nukkuu kaikenlisäksi päiväunetkin vain vaikkapa vaunulenkeillä tai pienissä pätkissä. Voi nukkua yönsäkin huonosti, joten äiti saattaa olla siitäkin syystä päivisin väsynyt, eikä kykene kotitöihin. Yksi vaihtoehto olisi tehdä kotitöitä kantoliinan kanssa, mutta tuohan vauvan samanaikainen kantaminen pikkaisen siihenkin haastetta.

Tämän vastakohta on sitten varmaankin sellainen tapaus, joka nukkuu yöt hyvin, sekä lisäksi kolmen tunnin yhtämittaiset päiväunet. On tyytyväinen, eikä paljoa itkeskele. Viihtyy myös sitterissä hyvin vaikka sen ajan kun äiti ripustaa pyykkejä tai laittaa ruokaa. Äiti saa levättyä hyvin, sekä yöllä että päivisin, joten totta kai hänellä on paremmin tarmoa tehdä asioita.

Toki vauva voi olla mistä tahansa tältä väliltäkin, joten eipä sitä välttämättä etukäteen tiedä, miten vauvanhoidon lomassa kotityöt sujuvat.

Jos vauvalla sattuu olemaan koliikki, niin palstamamma saa heittääntyä täysin tekemättömäksi? Niinkö?

Kantele itse huutavaa vauvaa tuntitolkulla ja koeta tehdä samaan aikaan jotain muuta. Onnistuuko? Se voi tulla sinulle uutena tietona, että se äitikin tarvitsee unta. Kukaan ei nukahda samalla sekunnilla, kun vauva.

Vierailija
104/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas naiset on sovinistisempia kuin miehet nykyään, ihan kamala tämä ketju! :D

Mihin edes tarvitaan miessovinistisikoja kun meillä on naisia, jotka hoitavat toisten naisten lyttäämisen näin tehokkaasti?

Vierailija
105/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoin miehelle, että nykyään ei ole naisten ja miesten töitä. Kaikki kuuluu tasa-arvoisesti kummallekkin.

Kaupasta tullessamme hän halusi kantaa vauvan autoon, minä naisena jouduin kantamaan painavat ruokakassit autoon.

No mitä sitten? Oliko tässä viestissä joku pointtikin? Kauppakassit on mitoitettu niin että niitä jaksaa kantaa ihan kaikensukupuoliset.

Vierailija
106/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika köykäisissä töissä on ihmiset, jos niitä voi suoraan verrata kotitöihin :-D

Töissäkin tauolla voi joutua lämmittämään eväänsä itse ja tiskaamaan kipon. Silti se on tauko, ei työtä.

Jos on kotielämä niin uuvuttavaa niin hankkikaa edes pakastin, mihin voi tehdä ruokia valmiiksi.

Aika jännä miten kuvitellaan, että kaikki tekee töistä toimistossa(naisten mielestä kaikki miehet toimistotöissä), jossa voi pitää taukonsa ja lämmittää eväitä. :D

Tarkoitin sitä, että täällä rinnastetaan työt ja kotityöt. Että se ruuan teko/lämmitys siellä kotona on niin raskasta että ihan työksi lasketaan.

Vierailija
107/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako se ettei mies aio ottaa mitään vastuuta, jos on sitä mieltä että varmaan ehdit siivota kun olet kotona? Sitäpaitsi ei sitä jokapäivä tarvi imuroida ja pölyä pyyhkiä. Me tehdään nuo kerran viikossa ja pyykkiä pestään pari kertaa, ruokaa kerralla 2-3 päiväksi. Useimpina päivinä ei ole kuin pientä järjestelyä..

ja koska MEILLÄ tehdään näin, niin KAIKILLA tehdään näin. Mitään muita tarpeita EI VOI olla, koska meilläkään ei ole. Sehän on selvä...

Vierailija
108/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 2017 , kun koneet hoitavat miltei kaikki työt, on naurettavaa että palstamammat jaksavat vinkua kotitöistä ja siitä kuinka raskasta se on. Miten se mies ehtii jatkuvasti ja niin paljon sotkemaan, jos on töissä ja sen jälkeen "makaa sohvalla"? Jännä logiikka. Aloittajalla menee puolet päivästä av-palstalla, eikö niin?

Ja miehet vinkuvat miesten töistä vuonna 2017. Mitä ne on? Auton tankkaaminen ja pissapoikaan nesteen lisääminen. Auton renkaat vaihdatetaan ja auto huolletaan huoltoliikkeessä. Omakotiasujilla on robottiruohonleikkurit ja lumilingot, ehkä jotain pientä joutuu kolalla tekemään. Suurin saavutus on lamppujen vaihtaminen, kerrassaan upeaa. On se miehen elämä raskasta.

Olen sinkkumies, jonka asunto on siistimpi kuin yhdenkään palstamamman, ja teen itse vielä ruokanikin.

Nyt oli kyse tähän aloitukseen liittyvästä vinkumisesta, jossa nainen oleilee kotona päivät pitkät, ja kokee sen kovin raskaaksi. Räksytyksesi on yhtä tyhjän kanssa. Miksi muuten et ole jo tekemässä niitä kotitöitä, joilla jaksat uhriutua?

No voi hyvänen. Ihan sinkku ja jaksaa siivota omat jälkensä, ruuankin osaa laittaa. Sinkuilla kotitöitä on minimaallisen vähän. Sellaisella, joka ei laita tavaroita käytön jälkeen paikalleen, on sitten siivottavaa enemmän, mutta sehän on oma moka.

Jos sinulla olisi sotkuinen puoliso, jonka jäljet joutuisit aina siivoamaan, niin tuskin niitäkään tekisit vuosikausia ihan tyytyväisenä. Kahden ihmisen huushollissa kotitöitä on kyllä vähän. Sotkua tulee, jos toinen ei siivoa omia jälkiään eikä toinenkaan siivoa kuin omansa.

Tule tänne sitten keulimaan, kun olet hoitanut vastasyntynyttä ensimmäiset kuukaudet vuorokauden ympäri. Helpon ja hyväunisen vauvan kanssa aika voi käydä pitkäksi, mutta vaativan ja huonounisen vauvan kanssa todellakaan ei.

Räksytät täysin ohi aiheen. Muuta en kyllä palstamammoilta ole koskaan osannut odottaakaan.

Menepäs nyt sinne keittiöön tai hinkkaamaan sitä kristallikruunua, jonka puolisosi on sotkenut.

Lapsen tekeminen on ihan oma valintasi , jolla on seurauksensa, tuliko tämä naislapselle yllätyksenä?

Lapsuuden nukkeleikit ei toistuneetkaan?

Vierailija
109/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika köykäisissä töissä on ihmiset, jos niitä voi suoraan verrata kotitöihin :-D

Töissäkin tauolla voi joutua lämmittämään eväänsä itse ja tiskaamaan kipon. Silti se on tauko, ei työtä.

Jos on kotielämä niin uuvuttavaa niin hankkikaa edes pakastin, mihin voi tehdä ruokia valmiiksi.

Aika jännä miten kuvitellaan, että kaikki tekee töistä toimistossa(naisten mielestä kaikki miehet toimistotöissä), jossa voi pitää taukonsa ja lämmittää eväitä. :D

Tarkoitin sitä, että täällä rinnastetaan työt ja kotityöt. Että se ruuan teko/lämmitys siellä kotona on niin raskasta että ihan työksi lasketaan.

1. Kotityöt on aika paljon muutakin kuin ruuanlaittoa

2. Kotityöt on jopa raskaampia kuin jonkun palkkatyö. 

Vierailija
110/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö! Nainen on kotona vauvan kanssa. Mies tulee töistä ja siivoaa kodin ja laittaa ruoan jotta nainen pääsee lepäämään.. Ilman vauvaa!!!! Mies hoitaa vauvaa illan ja hoitaa kotihommat, jotta nainen saa kerättyä voimia seuraavaan päivään.

T. Tasa- arvovaltuutettu.

Unhodit, että mies hoitaa myös ne yöheräämiset.

Mun miehellä siihenkin on muka tekosyy. Hänen pitää muka jaksaa herätä aamulla kuudelta ja jaksaa olla töissä pirteänä. Itsekeskeisiä sikoja noi miehet.

Mun huumori loppui, ku sanoin miestäni siaksi ja karjuksi, niin hän sanoi minua emakoksi. Oli avioero lähellä.

Mun mielestä on törkeä tekosyy miehelle, että mukamas pitää herätä aamulla töihin kuudelta pirteänä. Ihan hyvin pystyy tekemään tarkkuutta vaativaa työtä tai hymyillen myyntityötä, vaikka onkin yöllä antanut korviketta 2-3 tunnin pätkissä. Nainen on levonsa ansainnut. Hänelle on kuitenkin vaativat hiekkalaatikkoleikit edessä kello 11 aikoihin, kunhan nyt aamukaffeelle on herätty 10 aikoihin. 

Miten monta vastasyntynyttä sinä olet hoitanut täysipäiväisesti? Vastasyntyneet nyt ei leiki hiekkalaatikolla. Siinä vaiheessa kun lapsi on hiekkalaatikkoiässä, ei hän juo korviketta monta kertaa yössä. Yrittäisit nyt edes hieman noissa provoissasi.

En kirjoittanutkaan aivan vastasyntyneestä. Jos et tiennyt, niin minäpä valistan sinua: Jo puolivuotiaat vauvat tonkivat innnokkaana hiekkalaatikoilla. Heillä on silloin vaipat. Korvike maistuu hyvin vielä vuosikkaallekin. Tissimaito menee vielä 2-vuotiaalla. 

Vierailija
111/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan voi olla noin itsekeskeinen, että edes ajattelisi jättää töissä käyvän äijänsä hoidettavaksi vielä kotityöt, kun itse ollut kotona. Lapsen hoitaminen ei ole kokopäivätyötä. Lapsi myös nukkuu. Lapsi myös osaa olla välillä itsekseen. Ei siinä tarvitse olla kokoajan kyttäämässä edes pientä lasta. Kyllä on nykyäidin elämä raskasta, kun yksi lapsi vie kaiken ajan. Ei voi sanoa kuin että säälittävää toimintaa.

Vierailija
112/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on taas pulmat pikkuäityleillä. Odota nyt ensin että se vauva syntyy. Odotellessa voit vaikka, noh, siivota. Kyllä yhden vauvan kanssa elämä on melko yksinkertaista, tiedän kun olen sen itsekin kokenut. Kaksoset muuttivat tilanteen melkoisesti.

Vierailija
113/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 2017 , kun koneet hoitavat miltei kaikki työt, on naurettavaa että palstamammat jaksavat vinkua kotitöistä ja siitä kuinka raskasta se on. Miten se mies ehtii jatkuvasti ja niin paljon sotkemaan, jos on töissä ja sen jälkeen "makaa sohvalla"? Jännä logiikka. Aloittajalla menee puolet päivästä av-palstalla, eikö niin?

Ja miehet vinkuvat miesten töistä vuonna 2017. Mitä ne on? Auton tankkaaminen ja pissapoikaan nesteen lisääminen. Auton renkaat vaihdatetaan ja auto huolletaan huoltoliikkeessä. Omakotiasujilla on robottiruohonleikkurit ja lumilingot, ehkä jotain pientä joutuu kolalla tekemään. Suurin saavutus on lamppujen vaihtaminen, kerrassaan upeaa. On se miehen elämä raskasta.

Olen sinkkumies, jonka asunto on siistimpi kuin yhdenkään palstamamman, ja teen itse vielä ruokanikin.

Nyt oli kyse tähän aloitukseen liittyvästä vinkumisesta, jossa nainen oleilee kotona päivät pitkät, ja kokee sen kovin raskaaksi. Räksytyksesi on yhtä tyhjän kanssa. Miksi muuten et ole jo tekemässä niitä kotitöitä, joilla jaksat uhriutua?

:D tuota.. Jos et näe mitään eroa siinä, että sinkkuna siivoat omat jälkesi ja teet itsellesi ruokaa tai se että vauvan kanssa teet samat jutut + hoidat toki sen vauvan niin älä nolaa itseäsi kirjoittamalla tänne.

Vierailija
114/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa työpaikassa miehet eivät saa omia likaisia astoita koneeseen eikä puhtaita astioita kaappiin. Kummasti ne naiset aina joutuvat nekin hommat tekemään. Kun asiasta sanoo, vastaukseksi tulee vain ömmömmöö-mutinaa.

No miksi ihmeessä teette ne?

Tiskaatte vaan omanne.

Vierailija
115/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, hoidan kaikki ruuat meillä aamupalasta iltapalaan ja kaiken siltä väliltä. Meillä on ilmeisesti hyvin erilainen arki ja kotityömäärä, jos kuvittelet että tarvitsisi keksiä oheistoimintaa päiviin jotta saisi 6h raavittua kotitöitä/lasten hoitoa kasaan. Kaikki meistä eivät asu kerrostaloyksiössä, siinä sulle vinkki.[/quote]

Jaa. Mä asun omakotitalossa kolmen muksun kanssa joten se varmaan siitä sitten. Menehän nyt sinne keittiöön katselemaan kuinka se karjalanpaisti kypsyy ja ulise lisää siitä kuinka rankkaa työtä se on ja sit kun oot valmis niin laita se pesukone päälle ja lisää listaan 3h tehtyjä duuneja.

Vierailija
116/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi hyvänen. Ihan sinkku ja jaksaa siivota omat jälkensä, ruuankin osaa laittaa. Sinkuilla kotitöitä on minimaallisen vähän. Sellaisella, joka ei laita tavaroita käytön jälkeen paikalleen, on sitten siivottavaa enemmän, mutta sehän on oma moka.

Jos sinulla olisi sotkuinen puoliso, jonka jäljet joutuisit aina siivoamaan, niin tuskin niitäkään tekisit vuosikausia ihan tyytyväisenä. Kahden ihmisen huushollissa kotitöitä on kyllä vähän. Sotkua tulee, jos toinen ei siivoa omia jälkiään eikä toinenkaan siivoa kuin omansa.

Tule tänne sitten keulimaan, kun olet hoitanut vastasyntynyttä ensimmäiset kuukaudet vuorokauden ympäri. Helpon ja hyväunisen vauvan kanssa aika voi käydä pitkäksi, mutta vaativan ja huonounisen vauvan kanssa todellakaan ei.

Räksytät täysin ohi aiheen. Muuta en kyllä palstamammoilta ole koskaan osannut odottaakaan.

Menepäs nyt sinne keittiöön tai hinkkaamaan sitä kristallikruunua, jonka puolisosi on sotkenut.

Lapsen tekeminen on ihan oma valintasi , jolla on seurauksensa, tuliko tämä naislapselle yllätyksenä?

Lapsuuden nukkeleikit ei toistuneetkaan?

Ai täällä on taas nämä katkerat yksinäiset miehet purkamassa pahaa oloaan haukkumalla naisia. 

PLAAH, ei voi muuta sanoa. Jokainen huonotasoinen ketju päätyy aina samaan paljastukseen. Siellä ne samat possut häärää nimettöminä. 

Joo, ei tätä paskaa jaksa lukea, lähden ulos.

Vierailija
117/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annahan yksikin esimerkki työstä, joka ei ole raskaampaa kuin kotityöt? Sellaista ei ole. Vai tarkoitatko nyt fyysistä raskautta? Toki toimistotyöt eivät ole fyysisesti raskaita, mutta yleensä ne ovat kokonaiskuormitukseltaan silti niitä kaikista raskaimpia töitä. Mutta nämä on näitä itsekeskeisiä ihmisiä, jotka tällaista sontaa kirjoittaa.

Vierailija
118/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja koska MEILLÄ tehdään näin, niin KAIKILLA tehdään näin. Mitään muita tarpeita EI VOI olla, koska meilläkään ei ole. Sehän on selvä...

No mitä muuta pakollista sitten on? Valista minua oi jotta tiedän mitä voisin vielä tehdä.

Vierailija
119/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa työpaikassa miehet eivät saa omia likaisia astoita koneeseen eikä puhtaita astioita kaappiin. Kummasti ne naiset aina joutuvat nekin hommat tekemään. Kun asiasta sanoo, vastaukseksi tulee vain ömmömmöö-mutinaa.

No miksi ihmeessä teette ne?

Tiskaatte vaan omanne.

En ole tuo, jolle vastasit. Mutta minun työpaikassa joku insinöörimies oli laittanut käsitiskiaine fairyä tiskikoneeseen. Sitä vaahtoa oli käytävillä asti. Helppo se on huudella.

Vierailija
120/351 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tethtoril kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annahan yksikin esimerkki työstä, joka ei ole raskaampaa kuin kotityöt? Sellaista ei ole. Vai tarkoitatko nyt fyysistä raskautta? Toki toimistotyöt eivät ole fyysisesti raskaita, mutta yleensä ne ovat kokonaiskuormitukseltaan silti niitä kaikista raskaimpia töitä. Mutta nämä on näitä itsekeskeisiä ihmisiä, jotka tällaista sontaa kirjoittaa.

En todellakaan tuhlaa aikaani sinuun. Siellä on valloittava auringonpaiste ulkona josta nauttia vs. täällä kinata kaltaistesi katkerien, pahaa oloa ulospäin levittävien kakkamöykkyjen kanssa. Ciao!