Ihmisten oletukset elämästä..
Esim. Kaikki muka hommaa oman asunnon, lapsia tehdään kaksi, ulkomailla käydään monta kertaa vuodessa..
Kommentit (509)
Oletus nykyaikana, että on ihan ok ja 'nykyaikaa' olla parisuhteessa ja samalla roikkua kaiken maailman nettitreffisivustoilla. Ei muuten ole ok. Se on valinta ; parisuhde vai muiden perään kuolaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Se että kaikki lapset/nuoret ei asu parin kilometrin päässä toisistaan/keskustasta tmv. Jonne voi helpommin sopii keskenään menevänsä esim. koulupäivän jälkeen kävellen/pyörällä/julkisilla. Ne jotka asuu syrjässä/ei kulje julkisia niin ovat toisten kyytien varassa, että pääsevät kavereille ja harrastuksiin. Ja silloin ei niin "vaan sovita pelkästään kamujen kesken, myös huoltajien kanssa on sovittava kyydeistä sun muista ylipäänsä sopiiko vai eikö mennä. Tietysti jos on isompi lapsi, ja on mopo tmv kulkupeli, jolla itse pääsee menemään niin se helpottaa jonkunverran.
Tietysti lapsien olisi tärkeää myös ilmoittaa huoltajilleen menoistaan myös silloin kun asuvat lähellä toisiaan/keskustaa. Tai toimia miten kunkin perheessä on sovittu asioista. Esim koulunjälkeen on ekaksi tultava kotiin, sitten vasta mahdollisiin menoihin meneminen.
Vierailija kirjoitti:
Oletus nykyaikana, että on ihan ok ja 'nykyaikaa' olla parisuhteessa ja samalla roikkua kaiken maailman nettitreffisivustoilla. Ei muuten ole ok. Se on valinta ; parisuhde vai muiden perään kuolaaminen.
Ei minustakaan ole ok että roikutaan deittisivustoilla, kun on parisuhteessa/naimisissa. Mitä se sellainen toiminta on? "kavereitako" sieltä haetaan vai kun tulee joku hetken kupru suhteessa, niin sinnekö paetaan todellisuutta?
Vierailija kirjoitti:
Stringit eivät kuulemma mene pakaroiden/takapuolen sisäpuolelle, mihin ne sitten jäisi?
Stringit eivät näy housujen/hameiden läpi, noo kyllä ne voi näkyä yhtälailla kuin muutkin alkkarimallit riippuen monesta seikasta.
No kyllä mennee stringit pakaroiden väliin eli ns takapuolen sisälle. Kaikki alkkarit voi näkyä läpi vaatteista, riippuu materiaalista, onko läpikuultavuutta jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Kun täytät 30-50 vuoden välillä jotakin, niin silloin pitää viimeistään leikata pitkät hiukset tehy tai kananpylly malliin. Ja tietenkin persoonan mukaan nukkavieru väriä tai "räväkkää" tummat hiukset pinkeillä/punaisilla/liloilla raidoilla.
Tuo kyllä on totta osittain, moni leikkaa hiuksensa lyhkäseksi, ehkä värjäilee kun ikää tulee. Näkee katukuvasta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetykset kun käyttää suihkugeeliä vartalon pesuun shampoon sijasta..
Mikä tässä on alapeukutettavaa?
Silmien laserleikkauksen iso mainostaminen. Varmasti hyvä asia heille jotka kokee/tarvitsee sitä esim ammatin /harrastuksen/muun asian takia. Mutta se on kumminkin esteettinen leikkaus ja maksat sen itse. Voisi enemmän tulla julki leikkauksen haittavaikutuksista ymv. Hyvä se on varmasti, kun leikkaus on sujunut hyvin ja näkee ilman laseja, ilman pysyviä haittavaikutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Silmien laserleikkauksen iso mainostaminen. Varmasti hyvä asia heille jotka kokee/tarvitsee sitä esim ammatin /harrastuksen/muun asian takia. Mutta se on kumminkin esteettinen leikkaus ja maksat sen itse. Voisi enemmän tulla julki leikkauksen haittavaikutuksista ymv. Hyvä se on varmasti, kun leikkaus on sujunut hyvin ja näkee ilman laseja, ilman pysyviä haittavaikutuksia.
Kaikillehan leikkaus ei sovi ja leikkaus ei ole tae ettet tarvitsisi laseja myöhemmin, tai se näkö voi jopa huonontua leikkauksesta huolimatta sen verran, että laseja pitää käyttää. Se on niin yksilöllistä tämäkin asia.
Miun mielestä enemmän saisi olla silmien laserleikkauksesta monenlaista ja laajempaa tietoa/kokemuksia, niin hyvässä kuin huonossa.
Vierailija kirjoitti:
Feministi mies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo - noihin ihme oletuksiin on tullut törmättyä joko itseä kohtaan tai jollekin toiselle sanottuna. Ihme ilmeitä ja äännähdyksiä ja liuta kysymyksiä ja jopa säälittelyä ja väheksymistä. Näitä oletuksia ovat esim.
- Ai, eikö siulla ole miestä/jälkikasvua? Miksei ole? Vihaatko miehiä/lapsia? Miksi ja mitä ja oletko jne kysymyksiä aiheesta.
-Ai, etkö ole koskaan käynyt kauempana ulkomailla? Miten niin et ole ollut koskaan lentokoneessa? Jäät kaikesta paitsi jne torut aiheesta
-Kyllä tuon ikäisellä pitäisi olla jo oma asunto/auto/ajokortti/kesämökki yms (mieluiten kaikki nuo jo.)
-Siis etkö sinä käytä e-pillereitä? Kaikkihan niitä käyttää!
-Miksi ja minkä takia et voi antaa seksiä? Sitten kun kieltäytyy, niin ihmetellään syytä ja jopa haukutaan.) Usein näin toimii monet humalaiset miehet kapakoissa ja selvinpäin olevat muka fiksut miehet netissä, livenä yms.
Tämä on muuten uskomattoman raskasta. Moni mieskin ottaa itsestäänselvyytenä että naisena näppärästi uhraan kroppani ja pääni syömällä hormonivalmisteita kun kumit on niin hankalia. Ihan pari parisuhdetta olen tämän takia tyrmännytkin, koska en ole koskaan syönyt pillereitä enkä tule syömäänkään.
Tässä nähdään taas se, kuinka helppoa elämää monet miehet ovat eläneet, jos jo kuminkin käyttäminen on niin vaikeaa. "Kun se tuntuu niin ikävältä"-ulinaa tästä aiheesta olen kuullut iät ja ajat. Ei mitään ymmärrystä (eikä edes halua ymmärtää) siitä, miltä e-pillereiden käyttäminen naisesta tuntuu. Tuntuma menee, pyhyhyhyyyy!
Sitä patriarkaattinen yhteiskunta aiheuttaa.
Seuraavan kerran kun harrastat seksiä leikkaa muovipussista palanen ja laita se sisääsi. Tuus kertomaan tänne miltä tuntui.
Arvaas minne se kondomi menee seksin aikana?
” Esim. Kaikki muka hommaa oman asunnon, lapsia tehdään kaksi, ulkomailla käydään monta kertaa vuodessa..”
plus et ollaan koko ajan persaukisia, luottokortit laulaa ja lopult otetaan pikavippiä… Koska kaikki kuuluu saada heti. Ja kun ryvetään suossa, se on lopulta yhteiskunnan vika, koska työnantaja ei maksa tarpeeksi ja kaikki on liian kallista eikä sossu osallistukaan velkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset olettavat, että kaikki muutkin tavoittelevat ikuista parisuhdetta heti alusta alkaen kun koskaan on alettu nuorina seurustella. Ja että parisuhteen loppuminen on aina epäonnistuminen.
Tämä myös toisinpäin todella yleinen oletus. Että jos olet edelleen keski-ikäisenä samassa suhteessa, joka alkoi jo teininä, niin automaattiseseti:
* olet tavoitellut sitä alusta asti.
* tuomitset kaikki eronneet.
* olet uskovainen.
* et uskalla erota.
* olet joku tylsimys.
* pidät vain kulissia.
Itse olen ollut koko elämäni samassa parisuhteessa, mutta mikään edellämainittu ei pidä paikkaansa, vaikka niin aina oletetaan.
Aika suuri osa hommaa omistusasunnon tai talon. Suurin osa jotka lapsen hankkii, tekee sille "kaverin" 2 vuoden sisään. (ei kannattaisi).
Jos enemmistö tekee jotain, niin tottakai siitä tulee oletus. Ei se tarkoita kuitenkaan sitä että kukaan ei tajuaisi että se oletus on vain oletus kun ei vielä tiedä mikä on kenelläkin yksilöllä mitenkin.
Vaarini vaimo, vanha kunnon demari. Ei ymmärrä sitten yhtään, miksi nuorilla ja nuorilla aikuisilla on mielenterveysongelmia ja miksi he eivät ole töissä. Itse jouduin yliopisto-opintojen aikana olemaan melkein kaksi vuotta ilman töitä (halusin keskittyä opintoihin, enkä saanut kesätöitä). Joka kerta, kun vaarilla käytiin, niin vaimon ensimmäinen kommentti oli aina, että "minä pääsin jo 15-vuotiaana kauppaan töihin, miksi sinä et ole töissä?".
Hän luulee edelleen, että töitä voi vaan mennä minne tahansa kysymään, ja että hetken koeajan jälkeen saa eläkeviran. Itse olen nyt ollut samassa työpaikassa yli 4 vuotta putkeen 3-5 kk määräaikaisilla sopimuksilla, laitontahan tämäkin on. Mutta jotenkin vaan ärsyttää, että jollakin laman paremmin muistavalla voi edelleen olla se käsitys, että jos ei ole töitä, niin kyse on vaan laiskuudesta ja saamattomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä iso mainostaminen? Ei mulle ole mainostettu mitään laserleikkauksia herranaikoihin. Joskus olen tainntu telkkarissa nähdä mainoksen vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
- ihminen lihoo automaattisesti vanhetessaan
- välipalojen syönti on terveellistä, ja oleellista painonhallinnan kannalta
- kaikki suomalaisten kielteiset piirteet katsotaan johtuvan luterilaisuudesta, esim. ahkeruus, joka ennen oli hyve ja kansallinen voima
Kuka ja missä on muka sanonut että ahkeruus on kielteinen piirre? Ja ahkera ja työnarkomaani on kaksi eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä iso mainostaminen? Ei mulle ole mainostettu mitään laserleikkauksia herranaikoihin. Joskus olen tainntu telkkarissa nähdä mainoksen vuosia sitten.
Netissä, lehdissä
Vierailija kirjoitti:
Eniten itseä korpeava on ollut; ethän sinä voi ymmärtää elämästä mitään kun sulla ei ole lapsia.
Siis ihanko oikeasti ne lapset jotenkin avaavat ymmärrystä, mikään muu ei? Ei vaikka elämänkokemusta on ikävä kyllä karttunut jo parikymppiseen mennessä paljon, ei ole ollut helppo lapsuus ja nuoruus. Mutta ei, ihan vaan koska mulla ei ole lapsia, en vielä nelikymppisenäkään ymmärrä elämästä yhtään mitään.
Taustaa; raiskattu, uskonnon uhri, luonnehäiriöisen vanhemman uhri, 3 parantumatonta diagnoosia, alkoholismista selvinnyt, menettänyt läheisiä niin sairauksille kuin itsemurhille.. mutta ei, mitään en elämästä ymmärrä koska mulla ei ole lapsia (koska yksi noista sairauksista estää raskautumisen, eli lapsettomuus vielä päälle). Ihan oikeasti kyllä korpeaa.
Kyllä se vaan totta on että kun on omista lapsista 100% vastuussa, se avaa joitain asioita elämässä joita ei muuten kokisi. Kukaan ei ole väittänyt että mikään muu ei tuo elämänkokemusta. Ne muut jutut ei tuo elämänkokemusta siitä että sulla on lapsia vastuulla. Kyllä niilläkin joilla on lapsia on myös muita kokemuksia, niilläkin kuolee läheiset jne. Ei ne kaikki elämän vastoinkäymiset kysy etukäteen että teetkö lapsia, kaikki kuuluu elämään, myös lapset.
Lapset on perheenjäseniä samalla tavalla kun sun lapsuudenkodissa sinä olit perheesi jäsen. Jokaisella perheenjäsenellä on oma elämänsä, jokainen on yksilö. Myös se alkoholistivanhempi on jonkun lapsi ja hänen elämänsä ei kuitenkaan ole hänen vanhempiensa elämä sen enenpää kuin omien lastenkaan. Perheenjäsenet nyt vaan yleensä joutuvat sivusta seuraamaan toistensa elämiä kun samassa taloudessa eletään.
Se että kaikki lapset/nuoret ei asu parin kilometrin päässä toisistaan/keskustasta tmv. Jonne voi helpommin sopii keskenään menevänsä esim. koulupäivän jälkeen kävellen/pyörällä/julkisilla. Ne jotka asuu syrjässä/ei kulje julkisia niin ovat toisten kyytien varassa, että pääsevät kavereille ja harrastuksiin. Ja silloin ei niin "vaan sovita pelkästään kamujen kesken, myös huoltajien kanssa on sovittava kyydeistä sun muista ylipäänsä sopiiko vai eikö mennä. Tietysti jos on isompi lapsi, ja on mopo tmv kulkupeli, jolla itse pääsee menemään niin se helpottaa jonkunverran.