Ihmisten oletukset elämästä..
Esim. Kaikki muka hommaa oman asunnon, lapsia tehdään kaksi, ulkomailla käydään monta kertaa vuodessa..
Kommentit (509)
Kauniilla ilmalla on pakko mennä ulos. Tätä hoettiin kotona jatkuvasti. Vieläkin poden syyllisyyttä, kun olen kotona vaikka ulkona paistaa aurinko ja on lämmintä. Ulkoilen mieluummin viileässä sateella ja tuulessa.
Vierailija kirjoitti:
Se elämänkumppani tulee itsestään vastaan ja asiat vaan tapahtuu. Kaikki kyllä järjestyy aikanaan.
Oletushan on oikea.
Elämänkumppani löytyy useimmiten kahdella tavalla, jos löytyy: sattumalta tai varta vasten etsimällä.
Se tietysti on väärä luulo, että näin käy kaikille.
Asiat järjestyy taas pitää paikkansa siinä mielessä, että jos ihminen on sopinut itsensä kanssa olevansa aina tyytyväinen oli tilanne mikä hyvänsä, niin silloin "asiat järjestyvät".
Sinulla on ylivertaisuusvinouma kirjoitti:
Tia.A, 68v. kirjoitti:
Tuskinpa ihmisillä omasta elämästä ennakoon on oletuksia? Lähinnä oletuksia luuloja,kuvitelmia muiden elämästä voi olla toki mielin määrin?Minulla on kaksi rakkaus lasta,rakkaudesta syntyneet: Elämän lahjat.Syntyminen on aina lahja.En koskaan haaveilut oma asunto ymm.Olen elännyt elämääni.Itkenyt nauranut paljon,elänyt elämän moni kirjavaisen tien.Elämäni on kasvoissani,nyt vanhana.Maailmani ei minulla ole katutunut siihen: ettei minulla ole sitä mitä muilla on!Itse teen tien ,jos sitä en löydä.Lempi sanani: Oma asenne sen ratkaisee kaikessa.
Ei ratkaise.
Sinulla on käynyt elämässä tuuri. Olen onnellinen puolestasi, mutta älä viitsi levittää tuollaista valhetta, että kaikki on vain omasta asenteesta kiinni. Se ei vain mene noin.
Jos kaksi ihmistä elää samanlaisessa elämäntilanteessa ja toinen on tyytyväinen ja toinen ei, niin mikä muu lopputuloksen silloin ratkaisee kuin asenne?
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on ylivertaisuusvinouma kirjoitti:
Tia.A, 68v. kirjoitti:
Tuskinpa ihmisillä omasta elämästä ennakoon on oletuksia? Lähinnä oletuksia luuloja,kuvitelmia muiden elämästä voi olla toki mielin määrin?Minulla on kaksi rakkaus lasta,rakkaudesta syntyneet: Elämän lahjat.Syntyminen on aina lahja.En koskaan haaveilut oma asunto ymm.Olen elännyt elämääni.Itkenyt nauranut paljon,elänyt elämän moni kirjavaisen tien.Elämäni on kasvoissani,nyt vanhana.Maailmani ei minulla ole katutunut siihen: ettei minulla ole sitä mitä muilla on!Itse teen tien ,jos sitä en löydä.Lempi sanani: Oma asenne sen ratkaisee kaikessa.
Ei ratkaise.
Sinulla on käynyt elämässä tuuri. Olen onnellinen puolestasi, mutta älä viitsi levittää tuollaista valhetta, että kaikki on vain omasta asenteesta kiinni. Se ei vain mene noin.
Jos kaksi ihmistä elää samanlaisessa elämäntilanteessa ja toinen on tyytyväinen ja toinen ei, niin mikä muu lopputuloksen silloin ratkaisee kuin asenne?
Esim kaikki mitä sitä ennen on elämässä tapahtunut? Oisko? Muun muassa
Huvittavimpia oletuksia että lapseton on onneton ja katuu lapsettomuus valintaa. Päinvastoin sillä rahaa on enemmän eikä tarvitse elättää ja huolehtia työttömistä lorvista jäkikasvusta. Ja koko ajan olla rahaa syytämässä lapsenlapsille kun niille ei mikään riitä. On varaa ostaa hemmoittelua itselleen ja kunnon vaatteita ja kenkiä. On varaa hoitaa omaa terveyttään. On varaa ostaa palveluja jos niitä tarvitsee kun ei ole ahnetta jälkikasvua nyhtämässä.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavimpia oletuksia että lapseton on onneton ja katuu lapsettomuus valintaa. Päinvastoin sillä rahaa on enemmän eikä tarvitse elättää ja huolehtia työttömistä lorvista jäkikasvusta. Ja koko ajan olla rahaa syytämässä lapsenlapsille kun niille ei mikään riitä. On varaa ostaa hemmoittelua itselleen ja kunnon vaatteita ja kenkiä. On varaa hoitaa omaa terveyttään. On varaa ostaa palveluja jos niitä tarvitsee kun ei ole ahnetta jälkikasvua nyhtämässä.
Vähän nyt pistää hymyilyttämään tämä kommentti. Huomaatko, miten paljon oletuksia itselläsi on siitä, millaista elämä olisi lasten kanssa? Ei sillä, etteikö siis olisi hölmöä olettaa, että elämä ilman lapsia olisi automaattisesti onnetonta, mutta kamoon, aika hölmöä on myös olettaa, että elämä lasten kanssa olisi vain sitä, että joku on vaan koko ajan käsi ojossa rahoja kinuamassa. Vai sellainen lapsi ja lapsenlapsiko itse olet?
Lyhyt kierto
Nuorena suunnittelee tekevänsä kaikenlaista ,mutta varallisuus estää toteutuksen.
Rehkit elämäsi,kasvatat perheesi,keräät varallisuutta.
Sitten koittaa pv jolloin olis papua toteuttaa haaveita,mutta ei ole terveyttä.
Kyllä on elämänkierron suunnittelijalla menny jotain pieleen.
Monet vanhemmat sanovat että tiedän missä lapseni/nuoreni liikkuu, kenen seurassa, mitä tekee. Niin varmasti onkin monen kohdalla (ainakin pääsääntöisesti) mutta joskus näkee liikeenteessä ollessaan, kuinka suht pienet lapset kulkee keskenään ties missä hyppimässä sillalta alas veteen, missä on monen metrin pudotus tai nuoriso kokoontuu jonnekin julkiseen paikkaan ison voluumin kera ja saattavat huudella, haistatella ohikulkijoille ymv. Että tietääkö vanhemmat tämmöisistä tilanteista? Niin itse toisinaan mietin asiaa, kun näkee joskus noita tilanteita.
Jatkoa tuohon edelliseen vielä ymv. erilaisia tilanteita.
- ihminen lihoo automaattisesti vanhetessaan
- välipalojen syönti on terveellistä, ja oleellista painonhallinnan kannalta
- kaikki suomalaisten kielteiset piirteet katsotaan johtuvan luterilaisuudesta, esim. ahkeruus, joka ennen oli hyve ja kansallinen voima
Jos joku ei halua sekasaunaan, niin jotain ihmettä, outoa siinä täytyy olla, kun ei tule. Eikö käy mielessä, moni ei halua sekasaunomaan olkoot syyt mitkä vaan. Tai ei sitä tarvitse syitä ehkä ollakaan, ei vaan halua.. Yksinkertaisesti.
Mainoksista, puheista sun muista saa helposti kuvan, että virtsankarkailu kuuluu elämään ja se on "normaalia", no ehkä raskauden aikana tmv. tilanteissa. Eikä se tarkoita, kun alkaa ikää enemmän tulemaan, että heti alkaa lirahtamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamuvirkut on parempia ihmisiä ja tehokkaampia kuin ne, jotka nukkuu aamulla pidempään. Aamulla aikaisin herääminen on elämän suurin tavoitetila.
Toisaalta sitäkin joskus kuulee, että aamuvirkut heräävät aikaisin vain siksi, että niin on tapana tehdä. Samojen ihmisten mukaan aamuvirkut ovat myös niuhoja, epäluovia, pingottajia ja yksinkertaisesti tylsiä ihmisiä. Vain siksi, että heidän luontainen vuorokausirytminsä noudattaa yleisesti hyväksyttyjä raameja.
Olen sitä mieltä, että iltavirkkuuden leimaaminen laiskuudeksi ja osoitukseksi jostain elämänhallinnan puutteesta on typerää ja ajattelematonta. Samoin se, että iltavirkut pitäisi "opettaa tavoille", ts. pakottaa heidät toimimaan oman luontaisen vuorokausirytminsä vastaisesti. Siihen ei kuitenkaan päästä aamuvirkkuja dissaamalla ja vetämällä heistä kummallisia johtopäätöksiä. Ylipäätään ihmisten stereotypisointi ja luokittelu vuorokausirytmin perusteella alkaa olla jo aika väsynyttä (pun intended).
Todella hieno ja ymmärtäväinen kirjoitus. Täällä on ollut monia aloituksia, joissa syyllistetään ja haukutaan joko aamu- tai iltavirkut. Keskustelu ei ole ollut hedelmällistä, joten kiitos fiksusta kommentista.
Vierailija kirjoitti:
Niin no, kommentissasi taas itse teet vääriä oletuksia perheellisistä. Minusta ihmiset voisivat lopettaa toisten kyyläämisen ja neuvomisen, mitä tulee seurusteluun, perhe-elämään ym. Ei ole yhtä ainutta tapaa elää.
Tinderistä haetaan vain seksiä. Itse löysin sitä kautta hyvän parisuhteen ja tänä kesänä olemme menossa naimisiin. Tiedän monia muitakin, jotka ovat löytäneet sieltä kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Mainoksista, puheista sun muista saa helposti kuvan, että virtsankarkailu kuuluu elämään ja se on "normaalia", no ehkä raskauden aikana tmv. tilanteissa. Eikä se tarkoita, kun alkaa ikää enemmän tulemaan, että heti alkaa lirahtamaan.
Miun mielestä jos lirahtelee housuihin säännöllisesti, on kyse jostakin- heikot lihakset, synnynnäinen tai komplikaatio vaurio tms. Ei ikä tai raskaus aina tarkoita että nyt niin kaikille tapahtuu. Ei ole siis keho tehty niin että housuun tulee ykskaks, eli joku syy siihen vaivaan monesti on.
Toisaalta sitäkin joskus kuulee, että aamuvirkut heräävät aikaisin vain siksi, että niin on tapana tehdä. Samojen ihmisten mukaan aamuvirkut ovat myös niuhoja, epäluovia, pingottajia ja yksinkertaisesti tylsiä ihmisiä. Vain siksi, että heidän luontainen vuorokausirytminsä noudattaa yleisesti hyväksyttyjä raameja.
Olen sitä mieltä, että iltavirkkuuden leimaaminen laiskuudeksi ja osoitukseksi jostain elämänhallinnan puutteesta on typerää ja ajattelematonta. Samoin se, että iltavirkut pitäisi "opettaa tavoille", ts. pakottaa heidät toimimaan oman luontaisen vuorokausirytminsä vastaisesti. Siihen ei kuitenkaan päästä aamuvirkkuja dissaamalla ja vetämällä heistä kummallisia johtopäätöksiä. Ylipäätään ihmisten stereotypisointi ja luokittelu vuorokausirytmin perusteella alkaa olla jo aika väsynyttä (pun intended).