Ihmisten oletukset elämästä..
Esim. Kaikki muka hommaa oman asunnon, lapsia tehdään kaksi, ulkomailla käydään monta kertaa vuodessa..
Kommentit (509)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos uskoo Jeesukseen niin pitää olla kylmä tuomitseva ihminen. Ja pitää tietää tarkkaan missä kohdassa Raamatussa mitäkin lukee ja niillä sitten pommittaa "syntisiä" Todella ärsyttävä uskonnollisen ihmisen piirre.
Käännyin vasta kristityksi. Saan kuulla usein olevani tyhmä ja aivopesty ja höynäytetty. Etsin uskoa 40 vuotta ja päädyin Kristukseen. Tämän jälkeen minunkin on pakko toki olla tuomitseva taantunut ja ilkeä Raamatulla päähän lyöjä. Ihmiettelevät kun en ole.
Olen saanut ennakkoluuluja myös. Kun kerroin nuorena kämppikselle, että olen uskossa niin ihmetteli etten voi olla kun uskovaiset on iloisia ja niin anteliaita. Nykyään pidän tiedon yksityisenä
Se että kaikkien elämä menee saman kaavan mukaan ja jos ei mene on luuseri, jos vaikka sairastuu vakavasti tai jotain.
Jos Sijaltainen nousisi.
No ainakin viime vuosina olen törmännyt meikkaamisen ihmettelyyn, kun rakastan näet meikata vähän räväkämmin. Minun arkimeikkini saattaa toisinaan olla Nikkietutorialsin tyyppistä, kirkkaita värejä ja erikoisia rajauksia.
On tullut kuultua kaikki, että onneksi olet luovalla alalla, sen olet näköinenkin. Että vielähän sinä voit noin meikata kun olet alle 30v. (Olen 28-vuotias), mutta sitten ei kyllä enää parane. Entä mitäs sun kumppani sanoo, kun laitat noin paljon meikkiä jne.
Se on kumminkin minun naama, minä maalaan vaikka pellemaskin joka päivä jos haluan :DD on vain hämmentävää, että usein juuri vebtovieraat ihmiset kokevat tarpeelliseksi kommentoida asiaa.
Meikkaroija kirjoitti:
No ainakin viime vuosina olen törmännyt meikkaamisen ihmettelyyn, kun rakastan näet meikata vähän räväkämmin. Minun arkimeikkini saattaa toisinaan olla Nikkietutorialsin tyyppistä, kirkkaita värejä ja erikoisia rajauksia.
On tullut kuultua kaikki, että onneksi olet luovalla alalla, sen olet näköinenkin. Että vielähän sinä voit noin meikata kun olet alle 30v. (Olen 28-vuotias), mutta sitten ei kyllä enää parane. Entä mitäs sun kumppani sanoo, kun laitat noin paljon meikkiä jne.
Se on kumminkin minun naama, minä maalaan vaikka pellemaskin joka päivä jos haluan :DD on vain hämmentävää, että usein juuri vebtovieraat ihmiset kokevat tarpeelliseksi kommentoida asiaa.
===
Hyvä! Minä kans maalaan naamani raskaalla kädellä arjet ja pyhät, ikää yli kaksi kertaa enemmän kuin sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelupalstoilla yms näyttää olevan ihmetyksen aihe kun itse/puoliso/ystävä käyttää puhelimessa pinkoodi tms lukitusta. Ihmetellään, onko jotain salaisuuksia,outouksia puhelimessa kun lukitus on. Itse kyllä ymmärrän hyvin, miksi joku haluaa pitää lukituksen... Esim. Liian uteliailta henkilöiltä, jotka surutta lukevat viestisi ja käyvät kännysi läpi. Eli yksityisyyden takia lukitus on. Ja sehän on rikos urkkia ja lukea toisen kirjeitä, puhelinta tmv.
Mulla on puhelimessa "lukitus" ja puoliso kyllä tietää millä se aukeaa. Se onkin vain siksi jos puhelin ikinä joutuisi vääriin käsiin, katoaisi, varastettaisiin tms.
No jos puhelin varastetaan, katoaa tms niin mitä sun puoliso tekee siinä vaiheessa sun lukitus tiedolla?
Vierailija kirjoitti:
Kävely ei ole liikuntaa.. Siis mitä!? Mitä se sitten muka on? Huvikseen pyörimistä vai??
Kyllä kävely on liikuntaa, miksei olisi?
Vanhemmat tekevät lapsensa suhteen aina parhaansa. Vanhemmat haluavat lapselleen parasta ja tarkoittavat hyvää. Tms. Hirmuista huttua. Tällä perusteella mitään mennyttä heidän kohdallaan ei saisi kritisoida. Väärin: pitää sanoa ne ääneen, vaikka vastakaiku olisi mikä. Vastuu omasta elämästä on tietenkin otettava ja syyttäminen lakattava. Silti nämä vanhat faktat eivät katoa, eikä niitä tarvitse mihinkään pumpuloida. Etoo oikein sellainen vaatimus. Jos isä oli juoppo, hän oli. Ei häntä tarvitse nyt varjella ja jättää tuo juoppous mainitsematta.
Että rakkaus on kaikille kuuluva, eräänlainen perusoikeus. Ei tosiaan ole. Ei me kaikki sitä saatu.
Juu, joskus exän kanssa tuli 20-30 -vuotiaana matkusteltua, myös ns. kaukomailla. Ei kauheasti innostanut silloinkaan ja nyt vielä vähemmän. Ei ole rahasta kiinni, joten ihmettelyä joutuu tästä aina kohtaamaan. Joskus myös jankkaamista että miten se matkailu avartaa ja on niin ihanaa että onhan minunkin pakko siitä nyt pitää. Sitten seuraavaksi oletetaan että käytän lomani kesämökillä tai veneellä tai Lapissa vaeltaen. No en käytä. Vene oli, mutta möin sen kun ei se niin hienoa ollut. Vanhempien kesämökille saisin mennä milloin vain eivätkä he siellä koko aikaa ole. Käyn siellä joskus heitä kesällä moikkaamassa, mutta siihen se jää. On se perkele jos ei ihminen saa viihtyä ja nauttia lomalla kotona olemista.
Ajattelin, että voisi käydä ruokakaupassa ilman maskia. Mutta joo, se oli silloin ennen muinoin.
Tajusin vähän liian myöhään että naisena saan olla sellainen kuin olen: melko maskuliininen, kiroilen, juon bisseä kun juon alkoholia, kuuntelen raskasta musiikkia enkä ole kiinnostunut ns. perinteisesti naisille suunnatuista asioita. Tykkään lävistyksistä ja tatuoinneista. Ja saan silti olla nainen. Ei tartte piilotella itseään tai esittää muuta kuin olen. Eikä tarvitse ajatella että "no mitäs sitten kun olet vanha?"
A) Kuka on tullut kättä puristamaan ja huomisen lupaamaan?
B) No mitäs sitten kun olen vanha?
Oletetaan, että elokuvat ja kirjat sarjamurhaajista on pelkkää fiktiota.
Niiden esikuvat on todellisia, kuten esim. Ed Gein.
Eikä tarvitse muuta kuin lukea tätä palstaa, kun tajua että ihmisillä on pahoja MT-ongelmia. Olen alkanut katsella kaduilla ihmisiä vähän eri tavalla, kun olen ymmärtänyt miten nyrjähtäneitä ihmiset on.
Oletus, että elämä on itselle jotakin velkaa. Että on oikeutettu olemaan terve ja saamaan rakkautta, ystäviä, perheen, töitä, koska muillakin on. Ei ole. Ja kaiken mitä elämä antaa, se voi ottaa hetkessä pois.
Että kaikkien pitäisi ottaa rokote.
Feministi mies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo - noihin ihme oletuksiin on tullut törmättyä joko itseä kohtaan tai jollekin toiselle sanottuna. Ihme ilmeitä ja äännähdyksiä ja liuta kysymyksiä ja jopa säälittelyä ja väheksymistä. Näitä oletuksia ovat esim.
- Ai, eikö siulla ole miestä/jälkikasvua? Miksei ole? Vihaatko miehiä/lapsia? Miksi ja mitä ja oletko jne kysymyksiä aiheesta.
-Ai, etkö ole koskaan käynyt kauempana ulkomailla? Miten niin et ole ollut koskaan lentokoneessa? Jäät kaikesta paitsi jne torut aiheesta
-Kyllä tuon ikäisellä pitäisi olla jo oma asunto/auto/ajokortti/kesämökki yms (mieluiten kaikki nuo jo.)
-Siis etkö sinä käytä e-pillereitä? Kaikkihan niitä käyttää!
-Miksi ja minkä takia et voi antaa seksiä? Sitten kun kieltäytyy, niin ihmetellään syytä ja jopa haukutaan.) Usein näin toimii monet humalaiset miehet kapakoissa ja selvinpäin olevat muka fiksut miehet netissä, livenä yms.
Tämä on muuten uskomattoman raskasta. Moni mieskin ottaa itsestäänselvyytenä että naisena näppärästi uhraan kroppani ja pääni syömällä hormonivalmisteita kun kumit on niin hankalia. Ihan pari parisuhdetta olen tämän takia tyrmännytkin, koska en ole koskaan syönyt pillereitä enkä tule syömäänkään.
Tässä nähdään taas se, kuinka helppoa elämää monet miehet ovat eläneet, jos jo kuminkin käyttäminen on niin vaikeaa. "Kun se tuntuu niin ikävältä"-ulinaa tästä aiheesta olen kuullut iät ja ajat. Ei mitään ymmärrystä (eikä edes halua ymmärtää) siitä, miltä e-pillereiden käyttäminen naisesta tuntuu. Tuntuma menee, pyhyhyhyyyy!
Sitä patriarkaattinen yhteiskunta aiheuttaa.
Seuraavan kerran kun harrastat seksiä leikkaa muovipussista palanen ja laita se sisääsi. Tuus kertomaan tänne miltä tuntui.
Kaikilla muilla on ystäviä ja parisuhde, paitsi mulla.