Ihmisten oletukset elämästä..
Esim. Kaikki muka hommaa oman asunnon, lapsia tehdään kaksi, ulkomailla käydään monta kertaa vuodessa..
Kommentit (509)
Lihavilla ja rumilla ihmisillä ei voi olla intohimoista seksielämää. Lihava ja ruma ei voi olla myöskään älykäs eikä etevä millään alalla. Lyhytkasvuinen on myös henkisesti lapsen tasolle jäänyt ja vähä-älyinen.
Oletin, ettei Suomessa nyt sentään ihan näin härskejä olla.
"Helsingin kaupunki on tehnyt diilin Terveystalon, Pihlajalinnan ja Mehiläisen kanssa siitä, että nämä kolme yritystä eivät palkkaa Helsingin kaupungilta lainkaan työntekijöitä"
Usein kuuluu sanottavan että lyhyt tukka nuorentaa. Toki jos se oikeesti sopii kantajalleen, siis leikkaus/väri/pituus. Mutta monen kohdalla vanhentaa jopa huomattavasti. Eli sanonta lyhyet hiukset nuorentaa- ei pidä valitettavasti aina.
Kaikki on somessa. Mut ku ei oo! Laita FB, kato FB… no en kato.
Sellainen vähättelevä/halveksiva/aliarvioiva tms. suhtautuminen toisen henkilön sanomisiin/tekemisiin, kun toinen kertoo asioistaan tai kysyy neuvoa tmv.
Esimerkkejä: (keksittyjä)
— Tehdäänkö tämä X-asia tällä tavalla?
- Etkö tiedä miten se tehdään? Sie kun oot niin olevinaan kaikkitietävä tms, niin sinun pitäisi se tietää.
— Minulla on kamalia päänsärkyjä toisinaan..
-Sinä ehkä liiottelet ja kuvittelet niin vaan.
—Lähdetäänkö syömään jonnekin?
-No en minä jaksa, ei kiinnosta, mene sinä itse. (asiaa ehdotettu ajan saatossa useamman kerran.)
Vierailija kirjoitti:
Kieliä opitaan vain ulkomailla matkailessa, ei koulussa opituilla kielen sisällöistä sun muista ole niin väliä.. (Aika paljon saisi matkustella, että oppisi kielen tolla tavalla vaan.)
Tämän olen kielen maisterina huomannut. En usein mutta joskus. Voidaan kiusaantua että joku osaa kieltä opiskelun kautta. Työhön saatetaan palkata joku ilman erillistä kielikoulutusta tai vaikka puoli vuotta vaihdossa ollut. Toki silloin ainakin osassa paikoista kielen käyttö työssä voi olla ajoittaista, ei kokopäiväistä. Silti kyse ei ole siitä, ettei kieleen opiskellen perehtynyt olisi myös viettänyt aikaa ulkomailla.
Ehkä monet rekrytoijat eivät itse ole kielen ammattilaisia, mutta miksi ihmeessä itsetunto ei anna periksi palkata kielen erityisosaajaa vierasta kieltä vaativaan työhön? Muunlainen alan tuntemuskaan ei selitä asiaa, koska kielen osaavalla voi olla kielitaidon lisäksi yhtä paljon tai enemmänkin työosaamista. Koskee vain osaa työpaikoista mutta kovin turhauttavaa.
Kaikki elävät vanhaksi ja melkein kaikki joutuvat hoitokotiin. Näin ainakin oletetaan silloin, kun kysellään "kuka on lapsettomien kanssa silloin, kun he ovat vanhoja?"
Vierailija kirjoitti:
Silmien pitää olla siniset, hiukset vaaleat, kakan pitää olla kiinteää, miehillä armeija tulee olla käytynä 20 ikävuoteen mennessä, ajokortti 18-vuotiaana, lapsia ja asunto ostettuna viimeistään 25-vuotiaana. Kaikkia näitä pitää olla tai on ihmisten silmissä kummajainen.
Nykyään kaikkia alle 30-vuotiaita vanhempia pidetään pk-seudulla teinivanhempina.
Kun olet asunut jo muutaman viikon jossain, "miten et ole vielä ehtinyt hankkia huonekaluja?", he olivat näköjään saaneet apua vanhemmiltaan. Nuorena tapahtunut muutto. Oli vain patja, ei edes astioita, jouduin hakemaan hampurilaisia.
Joillakin on ihme halveksiva/vähättelevä suhtautuminen liikuntaan - mitä sitä turhaan lähteä kävelylle tai mitä se naapurin maija käy salilla, yrittääkö hän olla jotain hienoa tms.
Avioliitossa pitää asua yhdessä, saman katon alla.
Jotkut oikeasti tarkkailee toisten syömisiä/juomisia tarkkaan ja kyselevät miksi otit tota ja tota tuota verran ja oletko jollain kuurilla kun et nytten syönyt tuota. Usein vielä tivaus tyylillä tai muuten ei niin hyvällä tavalla sanotaan asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kavereideni mielestä mun täytyy olla joku piilonisti tai muuten joku tauno, koska asun vielä 28-vuotiaana mieheni kanssa vuokralla. Kuulemma kaikki mun ikäiset asuu omassa asunnossa ja omaavat 3 mukulaa, 2 jättikokoista koiraa ja 2 katumaasturia. Ihan ahdistaa ja uskokaa tai älkää, mut on jätetty porukan ulkopuolelle tämän takia!
Ihan oikeasti hämmästyttää kuinka itsekkäitä ja materialistisia ihmiset on.
Tuollaiset muka kaverit saa jättääkin pois omasta elämästä. Onko kaikilla noilla ikävillä ihmisillä sitten itellään nuo kaikki mainitut asiat?
Ainakin omassa kaveripiirissä tällaiset itsekkäät arvot jylläävät ja ikää meillä 27-29 v. Suurimmalla osalla on koomisesti juuri tuo kolme lasta, mikä on uusi statussymboli. Useimmat myös matkustelevat tenaviensa kanssa monta kertaa vuodessa lainarahalla. Ensiasunto on pitänyt ostaa ilman asp-lainaa, koska normilainaan tarttee vaan se 5% säästöjä eli muutama tonni. Kyllä ihmetyttää, itse olen oppinut siihen että asunnon hankinnassa ei kannata hötkyillä, eikä kukaan tarvitse katumaasturia ym. turhaa roinaa, tai ylipäätänsä liikaa velkaa.
Aika harvalla on 27-29v 3 lasta; monesti silloin saadaan se eka. Taidat elää kuplassasi.
T 28 v, 3 lasta
Up