Pahimman makuinen makeinen jota olet koskaan maistanut?
Mulla on sellainen joku ohutkuorinen liköörikonvehti joka rusahtaa suussa ja sit suu on täynnä sitä hirveän makuista litkua.
Kommentit (1168)
Yleisesti halpissuklaa, jota on perusjoulukalentereissa ja pääsiäismunissa sekä venäläinen suklaa. Sokeriällötyskarkit, kuten juuri pääsiäisrakeet ja vastaavat missä valkoinen sisus. Englanninlakujen ja täytelakujen ne värilliset osat. Vadelmaveneet ja väyryset. Perusmerkkarit. Äkkimakea vaniljaesanssinen valkoinen suklaa. Vadelmasnören. Marmeladikarkit, ainakin kuulat ja kaikki mustaherukkaesanssiset. Nougat-suklaat joissa ei yhtään suolaa. Tikkarit ja muut kovat karkit joista tulee suu kipeäksi. Karkkijauheet ja -jäätelöt.
Salmiakki kaikissa olomuodoissaan. Ainoa karkki jonka sylkäisen välittömästi pois, jos sellainen suuhun eksyy.
Bounty-patukka, Pihlajanmarja-karkit ja Fazerin Parhain (ei vittu mikä nimi!!) ovat kaikki aivan hirveitä. Fazerin markkinointi-osastolla joku oli saanut varsinaisen kuningasidean: joulumarkkinoille ilmestyi Fazerin Parhain-boxi! Siis sellainen tiiliskiven muotoinen ja kokoinen rasia, joka yleensä pitää sisällään esim. Geisha-konvehteja tai mitä tahansa muuta suklaata. Uumoilen, että jäivät kaikki myymättä. :D
Tumma suklaa. Muistan kun ostin itse joskus 13-vuotiaana itselleni suklaalevyn ja olin ihan onnessani, että minulla oli kokonainen suklaalevy ihan vain itseäni varten, koska yleensä kaikki karkit piti jakaa sisarusten kesken tasan eikä niitä kuten rahaakaan ollut lapsena paljon. Siksi minulla ei ollut omaa rahaakaan kovin paljon ja sekin mikä oli, piti yleensä laittaa säästöön ja niistä oltiin todella tarkkoja, että mihin ne käytettiin. Kuitenkin silloin kerran tuhlasin vanhemmilta salaa rahaa suklaaseen ja pettymys oli valtava, kun se olikin tummaa suklaata, minkä huomasin vasta ostamisen jälkeen ja kaikkein kamalinta oli, että en yksinkertaisesti pystynyt syömään sitä kuin palan ja loppu oli heitettävä menemään, koska en pystynyt yksinkertaisesti syömään sitä. En vieläkään pysty syömään tummaa suklaata, paitsi jos sitä on ihan ohut kerros vaikka jonkun marmeladikarkin päällä.
Fazerin sininen. Pyydän anteeksi, mutta maitosuklaa ei mielestäni ole suklaata ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalaisesta Hershey's-suklaasta tuli mulle mieleen oksennus. Hyi!
Sama! Jälkimaku oli oikeasti kuin olisi oksentanut suuhunsa! :O Tosi suosittua kuitenkin Amerikassa, en ymmärrä...
Fazerin suklaalakritsipatukka.
Aasialaiset tamarind-karkit ovat kauheita. :X ne kuivatut, ruskeat möntit.
Fazerin parhaat eli se sininen pussi, jossa on värikkään kruunun kuva. Kaikki karkit siinä on pahoja. Tämä juontaa varmaan lapsuudestani kun mummoni oli minua vahtimassa kun olin oksennustaudissa ja vanhemmat töissä. Mummolla oli aina tapana antaa noita tai sitten kettukarkkeja. Muistan syöneeni niitä ja oksentaneeni aina välillä. Nykyäänkin niiden näkeminenkin aiheuttaa jo jonkinlaisen oksennusreaktion, vaikka varmasti monet niistä ihan syötäviä olisikin. m26
Kaikki muut suklaamunat, paitsi Kinder yllätysmunat, on ihan helvetin oksettavia. Se suklaa on niin ähkyn makuista varsinkin niissä isoissa munissa. Varmasti oksennus lentäisi jos joutuisi niitä nälkäänsä syömään. Isolla suklaamunalla tarkoitan esim. sitä Kyöpelivuori suklaamunaa.
Jotkut puolalaiset karkit 70-luvulla. Ostimme niitä ajellessamme perheen kanssa autolla siellä. Tulin niistä pahoinvoivaksi. Ennen en tykännyt Bountystä. Nyt se menee. Jappkaan ei napannut. Viime aikoina en ole maistanut. Salmiakkijäätelö on pahaa.
Kirpeät "hedelmäremmit", sellaiset litteät pitkulat mitkä ovat niin happamia ettei niitä voi syödä. Miksi joku haluaa happamia ja kitkeriä karkkeja?
Vierailija kirjoitti:
Venäläinen suklaa. Jotkut ällöttävän makeita, jotkut kuivia ja mauttomia, kuin vanerilevyä.
Bounty-suklaapatukat sekä muut älyttömästi kookosta sisältävät makeiset.
Halvat kumikaramellit, iso osa viinikumeista, teollisen makuista kökköä, jotka takertuvat hampaisiin kiinni.
Marsipaani on myös melko karmeaa.
Muutamat ulkomaiset hedelmätoffeet, joiden maku tuntuu tulleen lähinnä tehtaan linjastolta, ja koostumus kammottava.
Sain kammon myös Lidlin Kleine Kuh -toffeisiin. Erehdyin maistamaan sellaista kaverini namupussista, joka oli hautunut pitkään helteisessä autossa.
Olen samaa mieltä kaikista, mutta nuo Lidlin Kleine Kuh (lehmätoffeet) on mielestäni tosi hyviä.
SNICKKERS vai mikä se on..hyi, ainoa karkki joka jäänyt syömättä tai suklaapatukkahan se on.
Suklaassa kaikkein tummimmat on aivan kauheita. Erehdyin kerran ostamaan sellaisen 85% -suklaan, ja se oli niin kitkerää että meni roskikseen. Tosin valkoinenkin suklaa on kauheaa, ei suklaata ollenkaan vaan valkoista rasvamassaa.
Wiener nougar ja Budabest, sitten Herseys, luulin että se oksennuksen maku on vaan omaa kuvitelmaani, mutta eipä ole.