Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tuotetta/yritystä et boikotoi tai välttele, vaikka tiedät, että pitäisi?

Vierailija
02.02.2017 |

Yksi luottokosmetiikkatuotteeni sisältää mikromuovia, mutta en silti raaski luopua siitä, vaikka tiedän sen olevan pahaksi ympäristölle. Tuon kohdalla olen yrittänyt puhdistaa omatuntoa sillä, että olen lähettänyt tuolle firmalle palautetta, jossa pyydän vaihtamaan muovin johonkin muuhun ja en osta enää muita tuotteita joissa mikromuovia on.

Nestle on vaikea boikotoitava, koska tuotteita ja sen omistamia yrityksiä on paljon.
Ostan kuitenkin Dolce Gusto-kapseleita, kun se masiina tuli lahjaksi ja en juo muuta kuin erikoiskahveja silloin tällöin. Jouluna on pakko saada After Eight-suklaita ja varmaan tulen ostamaan Super-jäätelöitä kun ne tulevat takaisin myyntiin. En voi oikein puolustella itseäni, tykkään vaan noista tuotteista, mutta pyrin välttämään muuten Nestlen tuotteita.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En boikotoi mitään, ei kiinnosta.

Vierailija
2/14 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä minun pitäisi boikotoida tai vältellä mitään? Ostan tasan sitä haluan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkissä käyn välillä ja juon Coca-Colaa.

Vierailija
4/14 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

UFFia. Heitän sinne keräyslooraan kaikki ylimääräiset vaatteet.

Vierailija
5/14 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en boikotoi mitään firmaa siksi että joku jossain käskee tai sopulilauma painostaa. Boikotoin firmoja ihan omista syistäni.

Vierailija
6/14 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa boikotoida noita pahoja jättiyrityksiä, mutta paskasta palvelusta pyrin jättämään palautteen tai sitten alan välttelemään. Silti tulee tuotevalikoiman/hyvän sijainnin perässä tulee käytyä muutamissa liikkeissä, joissa kohdellaan kuin roskaa.

Vierailija
7/14 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain boikotoin niin se johtuu siitä,  että olen henkilökohtaisesti saanut ko. firmassa ruokottoman huonoa palvelua. Kettutyttömäinen yritysten boikotointi ei ole kiinnostanut teini-iän jälkeen.

Vierailija
8/14 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coca cola.

Nestleä joskus ostan vahingossa.

Vierailija
9/14 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestlen boikotointi onkin jo vähän vaikeaa mutta jatkan sitä silti aina kun voin. 

Vallilan ja Finlaysonin boikototointi sen sijaan on helppoa. Ja Hesburgerin. 

Vierailija
10/14 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Applea, Microsoftia, Exxonia, Mercedestä, Sonya, Gantia, Hilfigeriä jne... 

Kaikkien suuryritysten toiminnasta löytyy epäeettistä ja olisi itsensä huijaamista uskoa, että joku niistä olisi toistaan eettisempi.

Vierailija
11/14 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M ja muut halppisketjut jotka kohtelevat tehdastyöntekijöitään huonosti. Ei ole varaa ostaa eettisempää, enkä kyllä tiedä takaako se kalliimpi vaate parempia oloja.

Vierailija
12/14 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En noudata mitään enkä kenenkään määrittämää boikottilistaa, mutta yleensä jos valinnanvaraa on niin maankuva ja yrityskuva vaikuttaa selvästi päätökseeni. Tutkin myös oikeasti tuoteselosteita ja ympäristöväittämiä ja luomusertifikaatteja ja muita, olen aika epäluuloinen.

Jotkut isot, kansainväliset yritykset kuten Nestlet ja Cokiset ja Shellit sun muut on vastenmielisä joko kokonsa tai valtansa tai vallankäyttönsä takia, mutta ei ne kokonaan bannissa ole.  Yleensä kotimaisia pienyrittäjiä tai erityisesti ekologisia firmoja tulee suosittua, jos rahat riittää.

Tietenkään ei ole varaa maksaa jostain viherpesusta tai katteettomastsa käsityöhypetyksestä, olen aika epäluuloinen jos joku puhuu ympäristöstä. Mutta ainakin itselläni esim. luomurätit on kestäneet paremmin kulutusta. Syön yleensä myös luomuruokaa ja mielellään kasvispainotteisesti. Ylipäätään yritän välttää turhaa ostamista.

Vierailija
13/14 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kahvia ja syön suklaata. Molempia tuotetaan ihmisiä törkeästi riistämällä. Ostan henkkamaukan vaatteita lapsille - niitähän tekevät lapset lapsille. :(

Vierailija
14/14 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

S -ja K-ketjuja. Alakerrassani olisi vielä kiva ketjuihin kuulumaton pikkukauppa, jossa on vaikka mitä erikoistuotteita, mutta se on reippaasti kalliimpi ja sieltä ei taas löydä ihan kaikkea (ainakaan tietyn merkkisenä), joten teen helppouden vuoksi lähes kaikki ostokset ketjuissa ja tuolta lähikaupasta haen vain joskus erikoistuotteita, joita ei saa muualta. Vähän hävettää kulkea kotiin tuon kaupan ohi jonkun Prisman kassin kanssa :(