Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimman makuinen makeinen jota olet koskaan maistanut?

Vierailija
02.02.2017 |

Mulla on sellainen joku ohutkuorinen liköörikonvehti joka rusahtaa suussa ja sit suu on täynnä sitä hirveän makuista litkua.

Kommentit (1168)

Vierailija
81/1168 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtokarkkihyllystä sinipunaset limsapullot. Tosi kirpeitä. Ovat saaneet meiltä lempinimen, fairypullo

Maistuvat tosi esanssiselle tutti frutille ja sille, mille Aussie-hoitoaine tuoksuu... ja mä rakastan niitä! 😬

Vierailija
82/1168 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaabanaanit!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1168 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä rakastan Bountya, liköörikonvehteja ja punssinappeja! (punssinnappeja?) Rakastan kookosta, sekä salmiakin ja suklaan sekoitusta, sekä varsinkin sitruunan ja salmiakin sekoitusta! Rakastan kirpeitä, makeita ja suolaisiakin makeisia! Ja varsinkin sellaisia, jotka poksuvat suussa!

Mutta inhoan vihreitä kuulia, samoin kaikkia niitä muunkin värisiä kuulia. Ja kettukarkkeja, eli pihlajamarmeladeja. Ja suklaakonvehdeista sitä ohueen, riksahtavaan suklaakuoreen käärylöityä vadelmamarmeladimöllöä. Oikeastaan, nyt kun asiaa ajattelen, niin taidanpa inhota kaikenlaisia marmeladimakeisia. Kiitos AV, autoitte minua oppimaan uuden asian itsestäni!

Sen lisäksi inhoan myös ylikumisia viinikumeja. Viinikumien idea on tietysti se, että ne ovat mukavan pehmeitä ja joustavia, mutta rajansa kaikella. Kyllä sen pitää purtaessa rikki mennä.

Isäni toi joskus Belgiantuliaisina sellaisia ufokarkkeja, joiden sisällä oli pehmeä (muistaakseni ihan hyvän makuinen) täyte ja ulkokuori oli paperia. Kuoren oli kai tarkoitettu olevan jonkinlaista vohvelia, mutta kyllä se oli maultaan ja koostumukseltaan silkkaa aanelosta. Vähän kuin olisi öylättiä haukannut. Täyte ja kuori olisivat kai voineet toimia yhdessä ihan hyvin, mutta ongelma oli se, että yksi karkki koostui iiisosta ufokuoresta ja ihan ikki-pikkiriikkisestä pallerosta täytettä.

Appelsiinin ja suklaan yhdistelmä ei myöskään ole koskaan minua innostanut.

Meki joskus saatii tuliaisena nuita "paperiufoja". Se sisushan tais olla sellasta kirpeetä jauhetta? Meillä lapset puras reiän siihen vohveliin ja söi ne jauheet sisältä. Jota siis ufon kokoon nähden oli ihan minimaalisen vähän.

Meidän lähikauppa myi kanssa noita paperiufoja jonkin aikaa. Niissä oli muistaakseni salmiakkijauhetta sisällä. Ne oli musta lapsena ihan parhaita. Kovin suosittuja ne ei varmaan olleet, koska poistuivat myynnistä aika pian. Tämä siis 80-luvun puolivälissä.

Muuten pahimpia karkkeja, joita olen syönyt olivat Koskenkorvakonvehdit ja Turkish delight -patukka.

Vierailija
84/1168 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

----

En myöskään tykkää mistään marmeladi karkeista tai kumisista, esim. nallekarkkeja en siedä. Lisäksi se ananas konvehti on ihan hirveä.

Näin nää makuasiat menee. Minäkään en tykkää nallekarkeista tms.

Ananaskonvehti Pandan suklaarasiassa taas on parasta ja nyt niitä on tullut ainakin S-marketin irtokarkkivalikoimaan 😋

Vierailija
85/1168 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bounty ja nallekarkit. Sitten ne mustavalkoiset englannin lakut, vai mitä all sortseja ne on.

Vierailija
86/1168 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prismassa myytiin irtona jotain valkosuklaa kuorrutettuja mansikka yms. palloja, jotka kuulostivat hyviltä mutta haisivat ja maistuivat aivan hirveälle voimakkaalle oksennukselle. Ihan kamalia, pakko olla jotenkin pilalla.

Ne oli varmaan jugurttikuorrutteisi. Jugurttirusinatkin haisee yrjöltä. Eikö se ole aika selvää kun jugurtti kaipaa jääkaappiin ja joutuu huoneenlämpöön ja alkaa lemuta :(

Vierailija
87/1168 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Durian namut aasiassa ja jenkeissä jokin hammastahnalta ja oksennukselta maistuva sininen toffee.

Vierailija
88/1168 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä rakastan Bountya, liköörikonvehteja ja punssinappeja! (punssinnappeja?) Rakastan kookosta, sekä salmiakin ja suklaan sekoitusta, sekä varsinkin sitruunan ja salmiakin sekoitusta! Rakastan kirpeitä, makeita ja suolaisiakin makeisia! Ja varsinkin sellaisia, jotka poksuvat suussa!

Mutta inhoan vihreitä kuulia, samoin kaikkia niitä muunkin värisiä kuulia. Ja kettukarkkeja, eli pihlajamarmeladeja. Ja suklaakonvehdeista sitä ohueen, riksahtavaan suklaakuoreen käärylöityä vadelmamarmeladimöllöä. Oikeastaan, nyt kun asiaa ajattelen, niin taidanpa inhota kaikenlaisia marmeladimakeisia. Kiitos AV, autoitte minua oppimaan uuden asian itsestäni!

Sen lisäksi inhoan myös ylikumisia viinikumeja. Viinikumien idea on tietysti se, että ne ovat mukavan pehmeitä ja joustavia, mutta rajansa kaikella. Kyllä sen pitää purtaessa rikki mennä.

Isäni toi joskus Belgiantuliaisina sellaisia ufokarkkeja, joiden sisällä oli pehmeä (muistaakseni ihan hyvän makuinen) täyte ja ulkokuori oli paperia. Kuoren oli kai tarkoitettu olevan jonkinlaista vohvelia, mutta kyllä se oli maultaan ja koostumukseltaan silkkaa aanelosta. Vähän kuin olisi öylättiä haukannut. Täyte ja kuori olisivat kai voineet toimia yhdessä ihan hyvin, mutta ongelma oli se, että yksi karkki koostui iiisosta ufokuoresta ja ihan ikki-pikkiriikkisestä pallerosta täytettä.

Meki joskus saatii tuliaisena nuita "paperiufoja". Se sisushan tais olla sellasta kirpeetä jauhetta? Meillä lapset puras reiän siihen vohveliin ja söi ne jauheet sisältä. Jota siis ufon kokoon nähden oli ihan minimaalisen vähän.

Meidän lähikauppa myi kanssa noita paperiufoja jonkin aikaa. Niissä oli muistaakseni salmiakkijauhetta sisällä. Ne oli musta lapsena ihan parhaita. Kovin suosittuja ne ei varmaan olleet, koska poistuivat myynnistä aika pian. Tämä siis 80-luvun puolivälissä.

Muuten pahimpia karkkeja, joita olen syönyt olivat Koskenkorvakonvehdit ja Turkish delight -patukka.

Onko ne paperiufot näitä?

http://aijaa.com/6whxfF

Vierailija
89/1168 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ne paperiufot näitä?

http://aijaa.com/6whxfF

Näyttävät samalta paitsi että silloin ufoja oli vain valkoisina. Olisipa kiinnostava maistaa niitä uudestaan. Kiitos vaan linkistä. ❤

Vierailija
90/1168 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkkilainen makeinen (Lokum), luokkakaveri oli käynyt reissussa ja toi maisteltavaksi, meinasin oksentaa.

Vierailija
91/1168 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaassa ollessa ostettiin poikaystävän kanssa duriankarkkeja. Durian on siis sellainen karvainen, pahanhajuinen hedelmä, joka ilmeisesti thaimaalaisille on jotenkin kunniallinen. On kuulemma hirveä loukkaus, jos sellaista ei tarjottaessa syö.

Ja ne karkit, hyi saatana. Kuin toffeita, jotka maistuvat pilaantuneelle valkosipulille.

Vierailija
92/1168 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 2000-luvun alkupuolella oli muistaakseni Harry Potter -karkkeja, sellaisia rakeita, yksi maku oli horseradish eli piparjuuri, se oli jotain aivan kuvottavaa. Joskus sain myös ulkomailta jostain Euroopan alueelta tuliaisena suklaata ja se oli todella pahaa.

Muuten kyllä tykkään lähes kaikista makeisista, täälläkin monen inhokit Bounty ja Lokum eli Turkish delight on mun mielestä hyviä, samoin Vihreät kuulat ja Pihlajat.

Vierailija
93/1168 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanotte jonkun maistuvan pilaantuneelta joltakin, paskalta, homeelta...yms. niin mistä sen maun voitte tietää?

Vierailija
94/1168 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut liköörikonvehdit on ollut niin karmeita, että on ollut pakko sylkeä pois :/ usein näyttävät herkullisilta, ja suklaa voikin olla hyvää, mutta se likööritäyte on välillä vaan ihan hirvittävän pahaa.

Vierailija
95/1168 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena joskus 80-luvulla erehdyin maistamaan jotain konjakkirenkaita, oksensin samantien :D

Vierailija
96/1168 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Durianin makuiset kovat karkit. Jäi aivan kamala maku suuhun pitkäksi aikaa vaikka sylkäisin karkin heti pois.

Vierailija
97/1168 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sanotte jonkun maistuvan pilaantuneelta joltakin, paskalta, homeelta...yms. niin mistä sen maun voitte tietää?

Suurin osa makuaistimuksestaa perustuu hajuun, joten paskaa haistaessaan pystyy aika hyvin arvioimaan sen maun

Vierailija
98/1168 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kookosta sisältävät karkit, minttulaku. Se Pandan ananaskonvehti on mun suosikki 😄

Vierailija
99/1168 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa makuaistimuksestaa perustuu hajuun, joten paskaa haistaessaan pystyy aika hyvin arvioimaan sen maun

Jotkut karkit kuitenkin haisee hyvälle, mutta maistuu paskalle.

Vierailija
100/1168 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dacapo ja pihlaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme