Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytän keskimäärin 2€/pv ruokaan

Vierailija
02.02.2017 |

Ei tee edes tiukkaa. Jätin vain einekset ja karkit pois, ja teen kaiken ruuan itse.
Mitä parasta, en joudu tinkimään ruuan laadusta tai ostamaan alennustuotteita.

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama ihmettelee mitä kaupasta saa kahdella eurolla. Eihän kukaan näistä halvalla syövistä käy joka päivä kahden euron kolikon kanssa kaupassa, vaan pitkäaikaisella suunnittelulla ja itse tekemällä se säästö syntyy.

Jep. Olisi kyllä ihan mielenkiintoista kokeilla vetää maanantaina paketillinen munia ja yksi appelsiini. Tiistaina kaurahiutalepaketti ja omena. Keskiviikkona maitopäivä, sen kanssa voisi ostaa halpaa ruisleipää. :D

Minä en ainakaan jaksaisi syödä paketillista kananmunia. 

Vierailija
82/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama ihmettelee mitä kaupasta saa kahdella eurolla. Eihän kukaan näistä halvalla syövistä käy joka päivä kahden euron kolikon kanssa kaupassa, vaan pitkäaikaisella suunnittelulla ja itse tekemällä se säästö syntyy.

Jep. Olisi kyllä ihan mielenkiintoista kokeilla vetää maanantaina paketillinen munia ja yksi appelsiini. Tiistaina kaurahiutalepaketti ja omena. Keskiviikkona maitopäivä, sen kanssa voisi ostaa halpaa ruisleipää. :D

Mä luulen, että useimmille suuremmaksi ongelmaksi muodostuisi tuo kaurahiutalepaketin vetäminen yhdessä päivässä, joka siis tarkoittaa kilon paketissa noin 25 lautasellista kaurapuuroa.

Itseasiassa 10 munan syöminen päivässä ei ole kummoinenkaan suoritus. Vaikkapa pari keitettyä munaa aamiaisella, pari munakasta päivän aikana (3 munaa per munakas) ja pari munaa iltapalalla vaikkapa leipien päällä, niin siinähän se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitäisi puputtaa 4-5 ateriaa päivässä? :O

Itse ostelen päivän sapuskat n. 1,2 eurolla.

No sillä summalla saat Lidlistäkin vain pari,kolme espanjalaista  terttutomaattia...

(...ja 'that's it')

tai vaihtoehtoisesti litran maitoa , kaurapuurohiutalepakkauksen ja (...se on kyllä ihan 'siinä ja siinä' jos vielä riitttää) muutaman "Retkieväs"-merkkisen , ("Reissumies"- tyylisen ) pyöreän pienen  ruisleipäsen  verran  syötävää.

Eli siis ihan ne  jo  paastopäivän äärimmilleen pelkistetyt elintarvikkeet ja  perusruokatarpeet....

Hernekeittopurkin ja ne samat ruisleipäset saisit sieltä sillä rahalla toisena mahdollisena vaihtoehtona   ja ne  olisivatkin ehkä ravintoarvoltaan se  paremmin kannattava  sijoitus.

Noilla pysyy paremmin kuin hyvin hengissä sen 24 tuntia. Mitä enempää sitä voisi toivoa?

No ainakin minä (jotka nuo vaihtoehdot siis tuohon kommenttiini laitoin) toivoisin ,ettei minun tarvitsisi ainakaan kovin montaa päivää ihan noin äärimmilleen pelkistettyjen  ateriabudjettien varassa kitkutella  ja sitkutella .

(....ja huomasit kai toki,että esitin siinä kolme  (3)vaihtoehtoista  tuon rahan (1,2 e.) käytttötapaa ruokaostoksiin Lidlistä ? En siis  suinkaan tarkoittanut että saisit sillä rahalla ostaessasi kaikkia niitä samaan ostoskoriin ) 

Joskus loppukuusta kun esim.  sähkölasku on suoraveloituksella haukannut käyttötilini saldon melkein  nollille,niin tuohon tilanteeseen tosiaan  saatan niinä kertoina,  (ennen työkkärien taas  tilille tuloa) muutamaksi päiväksi  joutuakin, mutta...

....selvää on, että eihän nyt millään hieman yli kassinsäilytysrahalla voi mistään marketista saada paljon kassin pohjallekaan mitään elintarvikkeita. Eli kyllä nuo tuollaiset 'ylimenopäivien' survival-ruokaostokset saavat minun puolestani jäädä vain tuollaisiin taloudellisesti  niukkoihin  ääritapauksiin.

Vitosta vähemmän taskussa on joka tauksessa  ihan turha kauppaan lähteäkään ja 15:n euron päivän ruokaostoksia voi pitää jo halpana.

Sen verran kyllä joka ihminen mielestäni tarvitsisi päivittäisiin ruokaostoksiinsa täällä Suomessa nykyään  vähintäänkin.

Siis käytät yksin600€/kk ruokaan? Meillä menisi samalla logiikalla 4200€ 7 hengen perheelle, huh huh! Pärjätään 700€:lla koko perhe ja syödään terveellisesti.

Matematiikka ja laskuoppi eivät taida olla vahvimpia puoliasi...

15x31= 465 (euroa).

Kyllä ne vaan sen verran kenen tahansa kuukauden ruokaostokset maksavat kuukaudessa.

Vierailija
84/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin eilen 700g jauhelihaa, joka maksoi 2.90. 

Eilen syötin siitä kolmas osa makaronilaatikossa, porkkanaa, lanttua (jotka kasvoivat omassa pellossa kesällä) kaveriksi hintaa päivälle 1,20. Aamulla ja illalla kaurapuuroa eurohiutaleista. Lounaan saamme kaikki ilmaiseksi.

Tänään tein jauheliha-kasvis (omasta pellosta kerättyjä, hinta hassuja senttejä) 1.20 europuuroa

Huomenna teen jauhelihakeittoa lopusta jauhelihasta 1.20 on jo varmasti yläkanttiin.

Meitä 1A ja 2L

Vierailija
85/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihan kun korvaa soijarouheella maksat 3€ n. 15 ruokailukerrasta sen sijaan että maksaisi pari euroa muutamista ruoka-annoksista. Proteiiniakin siinä on n. 50% (jauheliha n. 25%). Tietenkään lihaa ei tarvitse kokonaan jättää pois vaan soijaa voi sekoittaa siihen tai valmistaa aina välillä toista näistä :) Kanan voi korvata tofulla, jonka hinta on ~1,5€ (50snt annos). Perushalpa ruoka voi olla vaikka tofupakastekasviskermakastike nuudeleilla (3 annosta 1,5€+1,2€+0,5€+1,2€=3,4€) - kyllä se opiskelijan tiellä pitää vaikkei ehkä ihan 2€/päivä toteudukaan.

Vierailija
86/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että useimmille suuremmaksi ongelmaksi muodostuisi tuo kaurahiutalepaketin vetäminen yhdessä päivässä, joka siis tarkoittaa kilon paketissa noin 25 lautasellista kaurapuuroa.

Itseasiassa 10 munan syöminen päivässä ei ole kummoinenkaan suoritus. Vaikkapa pari keitettyä munaa aamiaisella, pari munakasta päivän aikana (3 munaa per munakas) ja pari munaa iltapalalla vaikkapa leipien päällä, niin siinähän se.

En jaksaisi mitenkään. Uskon, että 6 munaa menisi, mutta sen jälkeen ei. 

Vierailija
87/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen syötin siitä kolmas osa makaronilaatikossa, porkkanaa, lanttua (jotka kasvoivat omassa pellossa kesällä) kaveriksi hintaa päivälle 1,20. Aamulla ja illalla kaurapuuroa eurohiutaleista. Lounaan saamme kaikki ilmaiseksi.

Tänään tein jauheliha-kasvis (omasta pellosta kerättyjä, hinta hassuja senttejä) 1.20 europuuroa

Huomenna teen jauhelihakeittoa lopusta jauhelihasta 1.20 on jo varmasti yläkanttiin.

Meitä 1A ja 2L

50g lihaa per ateria. Eikä sen lisäksi muuta kuin lanttua ha porkkanaa.

Puuroa aamulla ja illalla.

Köyhää on

Vierailija
88/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kaiken muun, mutta mistä kaupasta saa linssejä eurolla kilogramman?

Vierailija
89/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä 1A ja 2L

Köyhää on

Jollain se on katto päänpäällä maksettava. 

Vierailija
90/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että pitäisi syödä 3-4h välein, että aineenvaihdunta toimii. Ei riitä, jos syö terveellisesti vaan pitää myös syödä säännöllisesti.

Pöh. Kyllä se toimii, vaikka söisi vain kerran päivässä. Jopa täyspaaston aikana aineenvauhdunta toimii, muutenhan ihminen kuolisi.

Aterioiden määrästä riippumatta olisin kyllä kiinnostunut siitä, miten kahdella eurolla päivässä pystyy syömään. Tuntuu, että ei siinä kaikkia ravitsemussuosituksia tule noudatettua. Itse en osta karkkia enkä eineksiä, teen kaikki ruokani itse, käytän kauden halvimpia kasviksia, punaisella liputettuja lihoja ym., eikä kaksi euroa riitä. Varmaan riittäisi jos pelkkää puuroa söisin, mutta sillä taas ei pidemmän päälle elä.

Vierailija
91/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön pelkkää puuroa itse poimimieni mustikoiden kera sekä kaalia ja pakastevihanneksia. Joskus harvoin kalaa. Onneksi myös omenat ja appelsiinit ovat nykyisin halpoja. T. työtön rutiköyhä

Vierailija
92/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sillä summalla saat Lidlistäkin vain pari,kolme espanjalaista  terttutomaattia...

(...ja 'that's it')

tai vaihtoehtoisesti litran maitoa , kaurapuurohiutalepakkauksen ja (...se on kyllä ihan 'siinä ja siinä' jos vielä riitttää) muutaman "Retkieväs"-merkkisen , ("Reissumies"- tyylisen ) pyöreän pienen  ruisleipäsen  verran  syötävää.

Eli siis ihan ne  jo  paastopäivän äärimmilleen pelkistetyt elintarvikkeet ja  perusruokatarpeet....

Hernekeittopurkin ja ne samat ruisleipäset saisit sieltä sillä rahalla toisena mahdollisena vaihtoehtona   ja ne  olisivatkin ehkä ravintoarvoltaan se  paremmin kannattava  sijoitus.

Noilla pysyy paremmin kuin hyvin hengissä sen 24 tuntia. Mitä enempää sitä voisi toivoa?

No ainakin minä (jotka nuo vaihtoehdot siis tuohon kommenttiini laitoin) toivoisin ,ettei minun tarvitsisi ainakaan kovin montaa päivää ihan noin äärimmilleen pelkistettyjen  ateriabudjettien varassa kitkutella  ja sitkutella .

(....ja huomasit kai toki,että esitin siinä kolme  (3)vaihtoehtoista  tuon rahan (1,2 e.) käytttötapaa ruokaostoksiin Lidlistä ? En siis  suinkaan tarkoittanut että saisit sillä rahalla ostaessasi kaikkia niitä samaan ostoskoriin ) 

Joskus loppukuusta kun esim.  sähkölasku on suoraveloituksella haukannut käyttötilini saldon melkein  nollille,niin tuohon tilanteeseen tosiaan  saatan niinä kertoina,  (ennen työkkärien taas  tilille tuloa) muutamaksi päiväksi  joutuakin, mutta...

....selvää on, että eihän nyt millään hieman yli kassinsäilytysrahalla voi mistään marketista saada paljon kassin pohjallekaan mitään elintarvikkeita. Eli kyllä nuo tuollaiset 'ylimenopäivien' survival-ruokaostokset saavat minun puolestani jäädä vain tuollaisiin taloudellisesti  niukkoihin  ääritapauksiin.

Vitosta vähemmän taskussa on joka tauksessa  ihan turha kauppaan lähteäkään ja 15:n euron päivän ruokaostoksia voi pitää jo halpana.

Sen verran kyllä joka ihminen mielestäni tarvitsisi päivittäisiin ruokaostoksiinsa täällä Suomessa nykyään  vähintäänkin.

No ootkos miettinyt, että jos sitkuttelisit ja kitkuttelisit vähän useammin niillä halvemmilla ruokaostoksilla, niin ei tili olisi nollilla sähkölaskun jälkeen? :) Kun saisit välillä vähän jotain säästöönkin? Ihan vinkkinä..

T: en suostu maksamaan turhaan kalliista ruoasta, pidän mielummin kunnolla rahaa säästössä ja matkustelen paljon ulkomailla niillä rahoilla

Vierailija
93/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä 1A ja 2L

Köyhää on

Joo, tätä ketjua lukiessani alan ymmärtää miksi niin monet lapset eivät tiedä mitä ovat esim. bataatti, granaattiomena, nieriä, retiisi, mango, viikuna ja lukemattomat muut ruoka-aineet jotka eivät ole sarvimakaronia, sika-nautaa tai ketsuppia. Uskomattoman surullista.

Vierailija
94/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiselle sivulle jaksoin lukea, sitten taas alkoi ärsyttää.

Täällä haukutaan köyhiä päivät pitkät. Sitten joku syö halvalla ja te paasaatte että ei ole mahdollista ja pitää syödä 5xpvässä jne.

Kyllä se on mahdollista, ja terveellinen ruoka yhdelle on täysin mahdollista.

Itsekin yksin asuvana selvisin ihan hyvin.

Tosin en syö viidesti pvässä, syön kolmesti ja hyvin riittää. Olen normaalipainoinen "vanhus" , 49v.

Vierailija
95/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä 1A ja 2L

Köyhää on

Joo, tätä ketjua lukiessani alan ymmärtää miksi niin monet lapset eivät tiedä mitä ovat esim. bataatti, granaattiomena, nieriä, retiisi, mango, viikuna ja lukemattomat muut ruoka-aineet jotka eivät ole sarvimakaronia, sika-nautaa tai ketsuppia. Uskomattoman surullista.

Kai ymmärrät, että nämä ovat  vain esimerkkejä. Ei kukaan tähän ala kaikkia tekemiään ruokia luettelemaan. Pääosin hinta on kuitenkin aika sama teki sitten tortillaa, jauhelihakeittoa tai kanawokkia. 

Vierailija
96/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sitten olisi sen Lidliltä ostetun 1,2 euron ruokakorillisen  sisältö ?

(...kiinnostaisi tietää ihan konkreettisesti)

Vierailija
97/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sitten olisi sen Lidliltä ostetun 1,2 euron ruokakorillisen  sisältö ?

(...kiinnostaisi tietää ihan konkreettisesti)

No kyllä kai ymmärrät ettei kaupassa käydä joka pvä 1,20 taskussa?

Se vajaa kymppi ja kerran viikossa ja sillä ostokset. Sinkulle riittää ihan hyvin.

-ei ap

Vierailija
98/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä 1A ja 2L

Köyhää on

Kai ymmärrät, että nämä ovat  vain esimerkkejä. Ei kukaan tähän ala kaikkia tekemiään ruokia luettelemaan. Pääosin hinta on kuitenkin aika sama teki sitten tortillaa, jauhelihakeittoa tai kanawokkia. 

Niin, halpaa jauhelihaa ja halpoja kananrötköjä, nam nam.

Vierailija
99/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön mm. kananmunia, broileria, juureksia, valkokaalia, pakastevihanneksia (lidlissä 3e/kg), juustoa (edullista edamia tai vastaavaa), tomaattia, kurkkua, sipulia, jauhelihaa, maustamatonta jogurttia ja itse tehtyä hilloa. Ei tule kalliiksi.

Hyödynnän tarjoukset ja alennetut tuotteet. Menee ruokaan 2-3e/päivä. Esim. aamupalani maksaa kananmuna keitettynä 0,10e, jogurtti 0,40, itse kerätyt mustikat 0e, yhteensä 0,50e.

Vierailija
100/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä 1A ja 2L

Köyhää on

Granaatiomena maksaa n. 5e/kg, yhdelle tulee hintaa 2-3e, sillä saa tavan omppuja aika monta. Nieriä on kalaa, monellako ihmisellä luulet olevan varaa nieriään jos vieressä on puolet edullisempaa kassilohta. Retiisiä meillä ei ole tarjottu koskaan koska aikuiset ei tykkää. Mangoja syödään muutama talvessa, menevät muutoin kuin tarjouksesta yli budjetin. Viikunaa on syöty vain hillona.

Anteeksi köyhyytemme.