Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytän keskimäärin 2€/pv ruokaan

Vierailija
02.02.2017 |

Ei tee edes tiukkaa. Jätin vain einekset ja karkit pois, ja teen kaiken ruuan itse.
Mitä parasta, en joudu tinkimään ruuan laadusta tai ostamaan alennustuotteita.

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuulostaa vähän alimitoitetulta summalta, mutta ei suinkaan niin paljon alimitoitetulta kuin moni kuvittelee. Olen joskus tehnyt näitä laskelmia, mutta en jaksa nyt tehdä uudestaan. Pikaiseksi esimerkiksi puuro ja itse tehty leipä aamupalana kananmunan kera maksaa selvästi alle euron. Jauheliha maksaa 5 euroa kilo, joten puoli kiloa 2,5e. Tuosta määrästä syö helposti kahden päivän ateriat. Makaroni maksaa muistaakseni jotain 50 senttiä kilo, joten sille jää hintaa jotain 15 senttiä. Kastikkeisiin menee vain jauhoja, rasvaa, vettä ja mausteita, jolloin hinta on joitain kymmeniä senttejä. Salaatti maksaa pari euroa kerä ja siitä syö vähintään 3 päivää, vaikka syö salaattia enemmänkin. Tomaatti on vähän kalliimpaa, mutta ehkä jotain 20 senttiä kappale. Jos jokaiseen salaattiannokseen menee yksi tomaatti ja päivässä syö kaksi annosta salaatteja, niin 40 senttiä päivälle. Salattikastike ei ole pakollinen ja se maksaa itse tehtynä joitakin kymmeniä senttejä kuukautta kohden.

Eli alle vitosella saa varmasti jo täysipainoiset ruuat päiväksi. 

Salaattia syö kolme päivää? Hmm... Ostan usein jääsalaattikerän ja teen sellaisesta kahdelle hengelle ruuan lisukkeeksi salaatin. Mutta se salaattikerä ei kyllä säily kolmea päivää jääkaapissa, vaan on jo seuraavana päivänä "nahistunut".

Vierailija
42/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 lisää:

Keittiöstäni puuttuu mm sellaisia tuotteita kuin leikkeleet, juustot (silloin tällöin pizzan päälle), erikoislevitteet, jogurtit, rahkat ja vanukkaat. Kermaviilit ja kermatkin ovat harvinaisempia tuotteita, samoin tuore liha. Kalaa syön kyllä.

Juurikin pakastemarjat ja samoin kesällä kasvimaalta pakastetut yrtit ovat niitä jotka säästää ihan älyttömästi jos vertaa siihen että kaupasta ostaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaattia syö kolme päivää? Hmm... Ostan usein jääsalaattikerän ja teen sellaisesta kahdelle hengelle ruuan lisukkeeksi salaatin. Mutta se salaattikerä ei kyllä säily kolmea päivää jääkaapissa, vaan on jo seuraavana päivänä "nahistunut".

Kääri se nyt herranenaika muoviin tai laita pussiin ja tarkista jääkaapin/kylmäkaapin lämpötila. Salaatti ei todellakaan mene yhdessä päivässä pilalle kun se kantaa kaupasta kotiin.

Vierailija
44/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuulostaa vähän alimitoitetulta summalta, mutta ei suinkaan niin paljon alimitoitetulta kuin moni kuvittelee. Olen joskus tehnyt näitä laskelmia, mutta en jaksa nyt tehdä uudestaan. Pikaiseksi esimerkiksi puuro ja itse tehty leipä aamupalana kananmunan kera maksaa selvästi alle euron. Jauheliha maksaa 5 euroa kilo, joten puoli kiloa 2,5e. Tuosta määrästä syö helposti kahden päivän ateriat. Makaroni maksaa muistaakseni jotain 50 senttiä kilo, joten sille jää hintaa jotain 15 senttiä. Kastikkeisiin menee vain jauhoja, rasvaa, vettä ja mausteita, jolloin hinta on joitain kymmeniä senttejä. Salaatti maksaa pari euroa kerä ja siitä syö vähintään 3 päivää, vaikka syö salaattia enemmänkin. Tomaatti on vähän kalliimpaa, mutta ehkä jotain 20 senttiä kappale. Jos jokaiseen salaattiannokseen menee yksi tomaatti ja päivässä syö kaksi annosta salaatteja, niin 40 senttiä päivälle. Salattikastike ei ole pakollinen ja se maksaa itse tehtynä joitakin kymmeniä senttejä kuukautta kohden.

Eli alle vitosella saa varmasti jo täysipainoiset ruuat päiväksi. 

Syöt siis yli 300g salaattia yhdellä aterialla? Tiedätkö yhtään kuinka paljon on 300g salaattia? Siihen vielä tomaatti ja itse ruoka päälle. 

Jos salaatti ei säily jääkaapissa yli päivää leikkaamattomana ja asiallisesti pakattuna, niin jääkaappisi kaipaa säätöä. 

Vierailija
45/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt herranjumala syökö salaattia. Vettä saa hanasta ja saat syödä helvetisti salaattia että siitä on terveyshyötyä. Se lautasen vihreä/kasvisosuus voi olla mm. parsakaalia, porkkanaa, kurkkua, kukkakaalia...

Vierailija
46/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt herranjumala syökö salaattia. Vettä saa hanasta ja saat syödä helvetisti salaattia että siitä on terveyshyötyä. Se lautasen vihreä/kasvisosuus voi olla mm. parsakaalia, porkkanaa, kurkkua, kukkakaalia...

On ihan normaalia että tällä palsalla rankataan kuolemaa tekeväksi keripukkipotilaaksi jos syö halvalla jotain niin hemmetin epäterveellistä kuin juures- tai pinaattikeittoa, kun ateria olisi palstan ravintoasiantuntijoiden mukaan pelastettavissa heti terveelliseksi kun siihen lisää vihreää salaattia kurkkusiivuilla tai kalliilla kitukasvuisia, kauden ulkopuolella kasvatettuja ulkomaisia kasviksia.

Vierailija
47/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitäisi puputtaa 4-5 ateriaa päivässä? :O

Itse ostelen päivän sapuskat n. 1,2 eurolla.

No sillä summalla saat Lidlistäkin vain pari,kolme espanjalaista  terttutomaattia...

(...ja 'that's it')

tai vaihtoehtoisesti litran maitoa , kaurapuurohiutalepakkauksen ja (...se on kyllä ihan 'siinä ja siinä' jos vielä riitttää) muutaman "Retkieväs"-merkkisen , ("Reissumies"- tyylisen ) pyöreän pienen  ruisleipäsen  verran  syötävää.

Eli siis ihan ne  jo  paastopäivän äärimmilleen pelkistetyt elintarvikkeet ja  perusruokatarpeet....

Hernekeittopurkin ja ne samat ruisleipäset saisit sieltä sillä rahalla toisena mahdollisena vaihtoehtona   ja ne  olisivatkin ehkä ravintoarvoltaan se  paremmin kannattava  sijoitus.

Vierailija
48/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sillä summalla saat Lidlistäkin vain pari,kolme espanjalaista  terttutomaattia...

(...ja 'that's it')

tai vaihtoehtoisesti litran maitoa , kaurapuurohiutalepakkauksen ja (...se on kyllä ihan 'siinä ja siinä' jos vielä riitttää) muutaman "Retkieväs"-merkkisen , ("Reissumies"- tyylisen ) pyöreän pienen  ruisleipäsen  verran  syötävää.

Eli siis ihan ne  jo  paastopäivän äärimmilleen pelkistetyt elintarvikkeet ja  perusruokatarpeet....

Hernekeittopurkin ja ne samat ruisleipäset saisit sieltä sillä rahalla toisena mahdollisena vaihtoehtona   ja ne  olisivatkin ehkä ravintoarvoltaan se  paremmin kannattava  sijoitus.

Noilla pysyy paremmin kuin hyvin hengissä sen 24 tuntia. Mitä enempää sitä voisi toivoa?

Vierailija
49/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(...ja 'that's it')

Maitoa kylläkin saa 60 sentillä litran. Itsetehdyn leivän hinta laskee käsittämättömästi verrattuna kaupan leipään (itsetehty sämpylä esim. on 5-10 senttiä, ruisleivän hintaa en ole valmiiksi laskenut mutta sekin on omin kätösin pyöräytettynä HALPAA). Hernekeittoakin tulee itsetehtynä valtava kattilallinen sillä hinnalla millä sinä lässäytät tölkistä kattilaan valmista keittoa lautasellisen.

En ihmettele yhtään ettei uskota halpaan ruokaan jos mietitään vaan kaupan valmiita ruokia, joista niistäkin ostetaan niitä kalliimpia mahdollisia vastaavia (maito 1,20 euroa, huoh).

Vierailija
50/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että pitäisi syödä 3-4h välein, että aineenvaihdunta toimii. Ei riitä, jos syö terveellisesti vaan pitää myös syödä säännöllisesti.

Ei ole ihan noin yksinkertaista. Itse syön kyllä suomalaisittain eli usein, mutta eikös jossain Ranskassa aikuiset syö normisti kolme ateriaa päivässä, välillä ei puputeta mitään. Kyllä siinä yli 4 h. tulee väliä. Ja tuskin heillä nyt kaikilla on aineenvaihdunta ihan sekaisin. Minusta olisi paras, että jokainen saisi syödä tyylillään. Teinipoikani ei syö juuri koskaan aamupalaa, eka ateria on lounas ja hyvin jaksaa. Itse kutakuinkin pyörtyisin ilman aamupalaa.

Mutta itse asiasta sanoisin, että ei kyllä kahdella eurolla saa kuin halvimmat mahantäytteet, ei sillä ravitsemuksen kanssa ole juuri tekemistä.

Vierailija
51/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro mullekin sun syömiset! Miten saat 5 ateriaa päivässä 2 eurolla?

Kuka ihmeessä on pakottanut syömään 5 ateriaa päivässä???

En ole ap

Tää on aina yhtä huvittavaa. Kun joku kertoo pääsevänsä ruokaostoissaan edullisesti, niin aina alkaa nillitys ruuan "epäterveellisyydestä". Milloin raaka-aineet on vääriä, milloin syöntikertoja on liian vähän.

Tiedän kokemuksesta, että jos tekee ihan kaiken itse, niin ei tee tiukkaakaan päästä 60 euroon kuukaudessa, eli keskimääräisesti 2 euroon päivässä. Omat kuukausittaiset ruokamenoni vaihtelee 50-80 euron välillä, mutta etenkin tuohon 80 euroon sisältyy jo vähän herkkujakin, jotka eivät tietenkään ole pakollisia.

Vierailija
52/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapiskaa köyhät! Minä kulutan ruokaan päivittäin n. 20 eur. Enkä maksa kuin puolet nelihenkisen perheemme ruokakustannuksista. Kannattaa opiskella hyväpalkkainen työllistävä ala niin on varaa vähän parempaan määttön kuin makarooni.

Vierailija
53/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että pitäisi syödä 3-4h välein, että aineenvaihdunta toimii. Ei riitä, jos syö terveellisesti vaan pitää myös syödä säännöllisesti.

Ei ole ihan noin yksinkertaista. Itse syön kyllä suomalaisittain eli usein, mutta eikös jossain Ranskassa aikuiset syö normisti kolme ateriaa päivässä, välillä ei puputeta mitään. Kyllä siinä yli 4 h. tulee väliä. Ja tuskin heillä nyt kaikilla on aineenvaihdunta ihan sekaisin. Minusta olisi paras, että jokainen saisi syödä tyylillään. Teinipoikani ei syö juuri koskaan aamupalaa, eka ateria on lounas ja hyvin jaksaa. Itse kutakuinkin pyörtyisin ilman aamupalaa.

Mutta itse asiasta sanoisin, että ei kyllä kahdella eurolla saa kuin halvimmat mahantäytteet, ei sillä ravitsemuksen kanssa ole juuri tekemistä.

Niin, jos luulee, kaikkein kallein on sitä ravitsevaa. Oikeestaan se on päinvastoin.

Vierailija
54/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro mullekin sun syömiset! Miten saat 5 ateriaa päivässä 2 eurolla?

Kuka ihmeessä on pakottanut syömään 5 ateriaa päivässä???

En ole ap

Tää on aina yhtä huvittavaa. Kun joku kertoo pääsevänsä ruokaostoissaan edullisesti, niin aina alkaa nillitys ruuan "epäterveellisyydestä". Milloin raaka-aineet on vääriä, milloin syöntikertoja on liian vähän.

Tiedän kokemuksesta, että jos tekee ihan kaiken itse, niin ei tee tiukkaakaan päästä 60 euroon kuukaudessa, eli keskimääräisesti 2 euroon päivässä. Omat kuukausittaiset ruokamenoni vaihtelee 50-80 euron välillä, mutta etenkin tuohon 80 euroon sisältyy jo vähän herkkujakin, jotka eivät tietenkään ole pakollisia.

Ja vielä kun ymmärrettäisiin, että yleensä se halpa ruoka on parempi ravinnoltaan kuin kallis. Vrt. file/rasvainen liha.

Kasviksista aina mainitaan kuinka tomaatti maksaa talvella 5-6 euroo, ei ole köyhällä varaa syödä terveellisesti. Talvella ei tomaattia kannata syödä, muitakin vaihtoehtoja on. Kesällä tomaattia saa eurolla.

Vierailija
55/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jos luulee, kaikkein kallein on sitä ravitsevaa. Oikeestaan se on päinvastoin.

Äläs nyt. Tottakai mehiläisen siitepöly, merilevähiukkaset ja muu superhyper-ruoka on paljon terveellisempää ja ravitsevampaa kuin vaikkapa suomalainen porkkana tai lanttu. Porkkana ja lanttu kun eivät ole superfoodeja. Vain superfood voi olla terveellistä ja ravitsevaa. (varmuuden vuoksi: tämä ei todellakaan ole oma mielipiteeni)

Vierailija
56/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ei onnistu tuolla summalla syöminen. Terveyteni tarvitsee runsaasti ja monipuolisesti tuoreita kasviksia,

pärjätäkseni ilman sairauteeni määrättyjä lääkkeitä.

Kasviksista tarvitsen vihanneksia enemmän ja juureksia vähemmän.

Kasviperäinen proteiini maistuu minulle parhaiten.

Mieluiten raakana siemenistä, manteleista ja pähkinöistä. Harvoin kalaa.

Rasvoista suosin mahdollisimman vähän prosessoituja lajeja, joihin margariinit eivät sisälly.

Lääkkeet maksaa ja yksi sairaslomapäivä maksaa työnantajalleni reilut 300 €.

Ravinnolla on huikea vaikutus terveyteen ja hyvinvointiin :)

Vierailija
57/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kaksi euroa riittää silloin, kun ruoan tekee täysin itse. Niin kuin täällä jo mainittiin niin perusruoat ja isot valmistuskoot kunniaan. Teette vaikka jotain nakkikastiketta pakastimeen ja sen kanssa lämmitätte aina perunoita ja kasviksia ruokailun yhteydessä - sanoisin että menee hyvinkin tuohon kahden euron haarukkaana per päivä. Toinen hyvä on makaronilaatikko, kolmas keitot ym.

Itsehän tykkään hemmotella itseäni ravintolaruoalla n. kerran viikossa-parissa ja silloin vedetään viimeisen päälle kunnon kattaus. Mutta tavallista arkiruokaa teen juuri yllä mainitulla tyylillä, eikä siitä tule päivää kohti tosiaan kuin pari-kolme euroa.

Vierailija
58/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvalla olen itse viime aikoina syönyt. Jauhelihakeittoa, perunat 0,44 €/kg, porkkanat, sipulit ja lantut olen ostanut 0,50 €/kg tarjouksesta, ne säilyy hyvin jääkaapissa, kunhan pitää kuivana. Jauheliha 2,90 €/700g. Meksikonpataa 1,25 €/pss Tokmannista, perunat ja jauheliha mukaan. Näillä kyllä syö reilusti alle 2 €/päivä.

Sitten löytyy pakastimesta vielä noin 10 kg kinkkua, maksoi tarjouksessa 1 €/kg tai 1,50 €/kg, ja sämpylöitä kun tekee vielä itse (0,80 €/2kg vehnäjauhot), ja 50 g hiiva 0,16 €, niin halvalla pääsee.

T. Lidl-mies.

Vierailija
59/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapiskaa köyhät! Minä kulutan ruokaan päivittäin n. 20 eur. Enkä maksa kuin puolet nelihenkisen perheemme ruokakustannuksista. Kannattaa opiskella hyväpalkkainen työllistävä ala niin on varaa vähän parempaan määttön kuin makarooni.

Sinä siis olet opiskellut vain saadaksesi ruokasi jonkun muun tekemänä. Minä opiskelin ihan muista syistä. Rahansa voi tietysti tuhlata ihan miten huvittaa, mutta minulla löytyy sille vuotuiselle yli 6000 eurolle muutakin käyttöä, jonka säästään sinuun verrattuna, kun teen kaikki ruokani itse. Ruuan valmistus on minulle mieluisa harrastus, josta kaiken lisäksi tulee sievoisat säästöt.

Onnea ja menestystä valitsemallasi tiellä :)

Vierailija
60/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän täällä mistään köyhyydestä puhuttu, vaan siitä paljonko käyttää päivässä ruokaan. Ei kannata olettaa asioita joista ei tiedä mitään.