Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytän keskimäärin 2€/pv ruokaan

Vierailija
02.02.2017 |

Ei tee edes tiukkaa. Jätin vain einekset ja karkit pois, ja teen kaiken ruuan itse.
Mitä parasta, en joudu tinkimään ruuan laadusta tai ostamaan alennustuotteita.

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitäisi puputtaa 4-5 ateriaa päivässä? :O

Itse ostelen päivän sapuskat n. 1,2 eurolla.

Siksi, että pitäisi syödä 3-4h välein, että aineenvaihdunta toimii. Ei riitä, jos syö terveellisesti vaan pitää myös syödä säännöllisesti.

Maailmalla on jo luovuttu tuosta ajatuksesta, marginaalinen vaikutus. Suomessa paasataan paatoksella edelleen.

Vierailija
62/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuulostaa vähän alimitoitetulta summalta, mutta ei suinkaan niin paljon alimitoitetulta kuin moni kuvittelee. Olen joskus tehnyt näitä laskelmia, mutta en jaksa nyt tehdä uudestaan. Pikaiseksi esimerkiksi puuro ja itse tehty leipä aamupalana kananmunan kera maksaa selvästi alle euron. Jauheliha maksaa 5 euroa kilo, joten puoli kiloa 2,5e. Tuosta määrästä syö helposti kahden päivän ateriat. Makaroni maksaa muistaakseni jotain 50 senttiä kilo, joten sille jää hintaa jotain 15 senttiä. Kastikkeisiin menee vain jauhoja, rasvaa, vettä ja mausteita, jolloin hinta on joitain kymmeniä senttejä. Salaatti maksaa pari euroa kerä ja siitä syö vähintään 3 päivää, vaikka syö salaattia enemmänkin. Tomaatti on vähän kalliimpaa, mutta ehkä jotain 20 senttiä kappale. Jos jokaiseen salaattiannokseen menee yksi tomaatti ja päivässä syö kaksi annosta salaatteja, niin 40 senttiä päivälle. Salattikastike ei ole pakollinen ja se maksaa itse tehtynä joitakin kymmeniä senttejä kuukautta kohden.

Eli alle vitosella saa varmasti jo täysipainoiset ruuat päiväksi. 

Salaattia syö kolme päivää? Hmm... Ostan usein jääsalaattikerän ja teen sellaisesta kahdelle hengelle ruuan lisukkeeksi salaatin. Mutta se salaattikerä ei kyllä säily kolmea päivää jääkaapissa, vaan on jo seuraavana päivänä "nahistunut".

Miten sä oikein säilytät sen salaattisi? Mä käyn kerran viikossa kaupassa ja joka päivä syön salaattia ja hyvin olen saanut salaatin säilymään. Samoin kaikki muutkin kasvikset säilyy hyvin sen kokonaisen viikon ja ylikin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja sämpylöitä kun tekee vielä itse (0,80 €/2kg vehnäjauhot), ja 50 g hiiva 0,16 €, niin halvalla pääsee.

T. Lidl-mies.

Ja kun tekee yön yli kohotuksella, eli ns vaivaamattomia sämpylöitä/leipää, niin ei tarvi kuin hyppysellisen kuivahiivaa, joten hiivaan ei mene kuin muutama sentti. Jos siitäkin haluaa vielä säästää, niin tekee leivän juureen, niin ei tarvi hiivaa laisinkaan ;)

Vierailija
64/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapiskaa köyhät! Minä kulutan ruokaan päivittäin n. 20 eur. Enkä maksa kuin puolet nelihenkisen perheemme ruokakustannuksista. Kannattaa opiskella hyväpalkkainen työllistävä ala niin on varaa vähän parempaan määttön kuin makarooni.

Minulla on hyväpalkkainen työ ja olen ihan opiskellutkin tälle alalle. Opiskelujen ohella elämänkoulu opetti, että tuhlaaminen on turhuutta ja pienillä valinoilla saa helposti aikaan suuria säästöjä. Ruokaan menee minulla noin 30-40e viikossa, eikä tarvitse luopua mistään mieluisasta tuotteesta. Hieman vain katson millä kilo/litrahinnalla ostan jne.  

Vierailija
65/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt herranjumala syökö salaattia. Vettä saa hanasta ja saat syödä helvetisti salaattia että siitä on terveyshyötyä. Se lautasen vihreä/kasvisosuus voi olla mm. parsakaalia, porkkanaa, kurkkua, kukkakaalia...

Vierailija
66/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei käytä 2 e/päivä vaan enemmän. Ihan turhaa itsensä nostatusta tämäkin aloitus. Rehentelyä sillä kuinka vähällä tulee muka toimeen.

Litran maitotölkki maksaa jo itsessään euron. En väitä, että joku joisi litran maitoa päivässä, mutta siitä saa jo vähän osviittaa siitä kuinka paljon ruoka maksaa.

Maitoa saa 0,65€/ litra, porkkanoita 49 snt kilo, perunaa 0,4€/ kilo pastapussi 19 snt yms lihan jos korvaa juureksilla, pavuilla ja linsseillä säästää jo paljon. Kananmunat ovat myös hyviä proteiininlähteitä. Kesällä ahkerasti mustikkaan. Puuron kanssa hyvää tai kiisselinä. 2€/ pvä pärjää hyvin

Vierailija
67/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sillä summalla saat Lidlistäkin vain pari,kolme espanjalaista  terttutomaattia...

(...ja 'that's it')

tai vaihtoehtoisesti litran maitoa , kaurapuurohiutalepakkauksen ja (...se on kyllä ihan 'siinä ja siinä' jos vielä riitttää) muutaman "Retkieväs"-merkkisen , ("Reissumies"- tyylisen ) pyöreän pienen  ruisleipäsen  verran  syötävää.

Eli siis ihan ne  jo  paastopäivän äärimmilleen pelkistetyt elintarvikkeet ja  perusruokatarpeet....

Hernekeittopurkin ja ne samat ruisleipäset saisit sieltä sillä rahalla toisena mahdollisena vaihtoehtona   ja ne  olisivatkin ehkä ravintoarvoltaan se  paremmin kannattava  sijoitus.

Noilla pysyy paremmin kuin hyvin hengissä sen 24 tuntia. Mitä enempää sitä voisi toivoa?

No ainakin minä (jotka nuo vaihtoehdot siis tuohon kommenttiini laitoin) toivoisin ,ettei minun tarvitsisi ainakaan kovin montaa päivää ihan noin äärimmilleen pelkistettyjen  ateriabudjettien varassa kitkutella  ja sitkutella .

(....ja huomasit kai toki,että esitin siinä kolme  (3)vaihtoehtoista  tuon rahan (1,2 e.) käytttötapaa ruokaostoksiin Lidlistä ? En siis  suinkaan tarkoittanut että saisit sillä rahalla ostaessasi kaikkia niitä samaan ostoskoriin ) 

Joskus loppukuusta kun esim.  sähkölasku on suoraveloituksella haukannut käyttötilini saldon melkein  nollille,niin tuohon tilanteeseen tosiaan  saatan niinä kertoina,  (ennen työkkärien taas  tilille tuloa) muutamaksi päiväksi  joutuakin, mutta...

....selvää on, että eihän nyt millään hieman yli kassinsäilytysrahalla voi mistään marketista saada paljon kassin pohjallekaan mitään elintarvikkeita. Eli kyllä nuo tuollaiset 'ylimenopäivien' survival-ruokaostokset saavat minun puolestani jäädä vain tuollaisiin taloudellisesti  niukkoihin  ääritapauksiin.

Vitosta vähemmän taskussa on joka tauksessa  ihan turha kauppaan lähteäkään ja 15:n euron päivän ruokaostoksia voi pitää jo halpana.

Sen verran kyllä joka ihminen mielestäni tarvitsisi päivittäisiin ruokaostoksiinsa täällä Suomessa nykyään  vähintäänkin.

Vierailija
68/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Joten mielelläni otan vinkkejä vastaan, jos jollain antaa esimerkkejä ruokalistoista tai muita hyödyllisiä neuvoja. :)"

Ruokalistat on vain perheellisillä tai lihavilla yksineläjillä:D  Yksin ollessa voit kietasta vaikka nakin juustosiivun ja salaatinlehden sisään ja nielaista sen jääkaapin ääressä välipalaksi.

Mistä sait käsityksen että asun yksin?

Perheellinen olen, ja normaalipainoinenkin, ja meillä on käytössä ruokalistat.

T:se kenen viestiä lainasit

Vierailija
69/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuulostaa vähän alimitoitetulta summalta, mutta ei suinkaan niin paljon alimitoitetulta kuin moni kuvittelee. Olen joskus tehnyt näitä laskelmia, mutta en jaksa nyt tehdä uudestaan. Pikaiseksi esimerkiksi puuro ja itse tehty leipä aamupalana kananmunan kera maksaa selvästi alle euron. Jauheliha maksaa 5 euroa kilo, joten puoli kiloa 2,5e. Tuosta määrästä syö helposti kahden päivän ateriat. Makaroni maksaa muistaakseni jotain 50 senttiä kilo, joten sille jää hintaa jotain 15 senttiä. Kastikkeisiin menee vain jauhoja, rasvaa, vettä ja mausteita, jolloin hinta on joitain kymmeniä senttejä. Salaatti maksaa pari euroa kerä ja siitä syö vähintään 3 päivää, vaikka syö salaattia enemmänkin. Tomaatti on vähän kalliimpaa, mutta ehkä jotain 20 senttiä kappale. Jos jokaiseen salaattiannokseen menee yksi tomaatti ja päivässä syö kaksi annosta salaatteja, niin 40 senttiä päivälle. Salattikastike ei ole pakollinen ja se maksaa itse tehtynä joitakin kymmeniä senttejä kuukautta kohden.

Salaattia syö kolme päivää? Hmm... Ostan usein jääsalaattikerän ja teen sellaisesta kahdelle hengelle ruuan lisukkeeksi salaatin. Mutta se salaattikerä ei kyllä säily kolmea päivää jääkaapissa, vaan on jo seuraavana päivänä "nahistunut".

Kerästä Jäävuorisalaattia syö useamman kerran vrt jääsalaatti

Vierailija
70/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä perheessä 7hlöä. Ruokakauppaan menee n. 700€/kk sis. Wc paperit ja pesuaineet. Eli 100€/hlö/ vko eli reilu 3€/pvä/hlö. Syödään kuutenkin hyvin. Ihan varmasti, jos jättäisi ns herkut pois ( paremmat juustot, viikonloppukarkit yms) pääsisi hyvinkin tuohon 2€/ pvä. Kyllä on mahdollista syödä terveellisesti 2€ päivässä.

Vierailija
71/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sillä summalla saat Lidlistäkin vain pari,kolme espanjalaista  terttutomaattia...

(...ja 'that's it')

tai vaihtoehtoisesti litran maitoa , kaurapuurohiutalepakkauksen ja (...se on kyllä ihan 'siinä ja siinä' jos vielä riitttää) muutaman "Retkieväs"-merkkisen , ("Reissumies"- tyylisen ) pyöreän pienen  ruisleipäsen  verran  syötävää.

Eli siis ihan ne  jo  paastopäivän äärimmilleen pelkistetyt elintarvikkeet ja  perusruokatarpeet....

Hernekeittopurkin ja ne samat ruisleipäset saisit sieltä sillä rahalla toisena mahdollisena vaihtoehtona   ja ne  olisivatkin ehkä ravintoarvoltaan se  paremmin kannattava  sijoitus.

Noilla pysyy paremmin kuin hyvin hengissä sen 24 tuntia. Mitä enempää sitä voisi toivoa?

No ainakin minä (jotka nuo vaihtoehdot siis tuohon kommenttiini laitoin) toivoisin ,ettei minun tarvitsisi ainakaan kovin montaa päivää ihan noin äärimmilleen pelkistettyjen  ateriabudjettien varassa kitkutella  ja sitkutella .

(....ja huomasit kai toki,että esitin siinä kolme  (3)vaihtoehtoista  tuon rahan (1,2 e.) käytttötapaa ruokaostoksiin Lidlistä ? En siis  suinkaan tarkoittanut että saisit sillä rahalla ostaessasi kaikkia niitä samaan ostoskoriin ) 

Joskus loppukuusta kun esim.  sähkölasku on suoraveloituksella haukannut käyttötilini saldon melkein  nollille,niin tuohon tilanteeseen tosiaan  saatan niinä kertoina,  (ennen työkkärien taas  tilille tuloa) muutamaksi päiväksi  joutuakin, mutta...

....selvää on, että eihän nyt millään hieman yli kassinsäilytysrahalla voi mistään marketista saada paljon kassin pohjallekaan mitään elintarvikkeita. Eli kyllä nuo tuollaiset 'ylimenopäivien' survival-ruokaostokset saavat minun puolestani jäädä vain tuollaisiin taloudellisesti  niukkoihin  ääritapauksiin.

Vitosta vähemmän taskussa on joka tauksessa  ihan turha kauppaan lähteäkään ja 15:n euron päivän ruokaostoksia voi pitää jo halpana.

Sen verran kyllä joka ihminen mielestäni tarvitsisi päivittäisiin ruokaostoksiinsa täällä Suomessa nykyään  vähintäänkin.

Siis käytät yksin600€/kk ruokaan? Meillä menisi samalla logiikalla 4200€ 7 hengen perheelle, huh huh! Pärjätään 700€:lla koko perhe ja syödään terveellisesti.

Vierailija
72/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(...ja 'that's it')

Siis käytät yksin600€/kk ruokaan? Meillä menisi samalla logiikalla 4200€ 7 hengen perheelle, huh huh! Pärjätään 700€:lla koko perhe ja syödään terveellisesti.

Anteeksi, laskin väärin. Siis 450€ sulla menee

Vierailija
73/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapiskaa köyhät! Minä kulutan ruokaan päivittäin n. 20 eur. Enkä maksa kuin puolet nelihenkisen perheemme ruokakustannuksista. Kannattaa opiskella hyväpalkkainen työllistävä ala niin on varaa vähän parempaan määttön kuin makarooni.

Toivottavasti raha tekee susta onnellisen. Ja toivottavasti onni on sulle jotain muuta, kuin muiden kustannuksella ilakointi. Siunausta päivääsi, älkööt rahasi koskaan loppuko.

Vierailija
74/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerästä Jäävuorisalaattia syö useamman kerran vrt jääsalaatti

Salaattien ravintoarvo on nolla. En ymmärrä miksi niitä syödään.  Ja vielä maksetaan tyhjästä.

Vierailija
75/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuitenkin syytä muistaa,että on  ihan eri asia harrastaa jotain ' downshiftausta' tms. (huvikseen) niukkuuden päiviä ja  köyhäilyleikkejä, kuin olla ihan oikeasti siinä tilanteessa,että rahat eivät riitäkään ruokaan ja päivän kunnolliseen  ateriaan....

Vierailija
76/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaroni on roskaruokaa vaikka halpaa onkin.

Vierailija
77/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro mullekin sun syömiset! Miten saat 5 ateriaa päivässä 2 eurolla?

Ei ihminen tarvitse 5 ateriaa päivässä. Se väite on täyttä tuubaa.

Vierailija
78/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama ihmettelee mitä kaupasta saa kahdella eurolla. Eihän kukaan näistä halvalla syövistä käy joka päivä kahden euron kolikon kanssa kaupassa, vaan pitkäaikaisella suunnittelulla ja itse tekemällä se säästö syntyy.

Vierailija
79/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että pitäisi syödä 3-4h välein, että aineenvaihdunta toimii. Ei riitä, jos syö terveellisesti vaan pitää myös syödä säännöllisesti.

Väitteesi on täyttä puppua. puputtamalla jatkuvasti  pidät vain verensokerin korkeana. Kroppa hyödyntää rasvaa polttoaineena vasta kun ateria on kulutettu ja 3-4 tunnin välein syöminen tarkoittaa sitä ettei se rasva ala palaa missään vaiheessa.

Vierailija
80/106 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama ihmettelee mitä kaupasta saa kahdella eurolla. Eihän kukaan näistä halvalla syövistä käy joka päivä kahden euron kolikon kanssa kaupassa, vaan pitkäaikaisella suunnittelulla ja itse tekemällä se säästö syntyy.

Jep. Olisi kyllä ihan mielenkiintoista kokeilla vetää maanantaina paketillinen munia ja yksi appelsiini. Tiistaina kaurahiutalepaketti ja omena. Keskiviikkona maitopäivä, sen kanssa voisi ostaa halpaa ruisleipää. :D