Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vihaan koiria

VihaanKoiria
01.02.2017 |

Koirat on ihan helvetin rasittavia ja ärsyttäviä eläimiä, ja jokainen koiranomistaja on enemmän tai vähemmän seurankipeä läheisriippuvainen, kun sellaisen (tai pahimmassa tapauksessa lauman) haluaa nurkkiinsa sotkemaan, räksyttämään ja haisemaan. Koirat haisevat ihan helvetin pahalle, eikä se löyhkä lähde millään pois. Koirat ovat petoja ja laumaeläimiä, joita ei ole tehty elämään yksin missään sisätiloissa. Koirat eivät kunnioita sinua, ellet näytä niille niiden oikeaa paikkaa ja tee itsestäsi lauman johtajaa, siinäpähän saatte sitten taistella!

Koiran suu on myös järkyttävä bakteeripesäke, koska koirat syövät ja nuolevat mitä vaan, mukaanlukien omaa peräänsä ja omaa + muiden eläinten PASKAA. Sitten annatte niiden nuolla itseänne ja naamaanne missä vaan ruokapöydissä kesken ruokailun ja päästätte sänkyihinne nukkumaan, yöks. Koirat räksyttävät ja ulvovat ja kerjäävät lakkaamatta huomiota, tunkevat joka paikkaan inisemään ja nuuskimaan haarovälejä eivätkä tottele (lähes) koskaan. Koirat purevat vuosittain lukemattomia ihmisiä, jopa hengenvaarallisesti.
http://enhs.umn.edu/current/6120/bites/dogbiteinjuries.html

Olen todistanut useampia tapauksia, joissa koira on purrut ihmistä, kahdesti olen joutunut myös itse koiran hyökkäyksen kohteeksi ilman minkäänlaista provosointia. Kyseessä oli luonnehäiriöinen suomenpystykorva ja saksanpaimenkoira. Ensimmäinen kaatoi minut pienenä ja raapaisi silmän vierestä, jälkimmäinen ajoi minua takaa ja tarttui käsivarteen kiinni niin, että paitani repeytyi ja sain naarmuja. 
Ja EI, en pelkää koiria tai ole mikään eläintenvihaaja, inhoan vain koiria!

En ikinä pystyisi asumaan koirallisen ihmisen kanssa tai sellaisten naapurissa, se haukkuminen ja ulina on vaan jotain niin rasittavaa. Koirat ovat myös pääsääntöisesti rumia, ehkä joku harva rotu voi näyttää ok:lta pentuna. Yli-innokkaita ja typeriä läähättäjiä. En mitenkään rauhaa ja siisteyttä rakastavana ihmisenä voi ymmärtää ihmisten rakkautta näihin turhiin otuksiin, puolestani kaikki rakit saisi hävittää koko maan päältä.

Kertokaapa muuten MIKSI ETTE KERÄÄ NIITÄ PASKOJA POIS? Kaikki puistot ja viheralueet on tässä maassa pilattu. Minnekään ei voi mennä eikä astua, kun haisevia miinoja on kaikkialla, jopa keskellä teitä. Miten aikuiset ihmiset voivat olla noin vastuuttomia ja piittaamattomia, ettei ympäristön viihtyisyydestä välitetä ollenkaan? Minä ainakin liikunnallisena ihmisenä haluan voida kävellä puistoissa ja vaikka vähän "eksyäkin" reitiltä, jotta saan ihasteltua luontoa ja otettua valokuvia. Koiravero tähän maahan ja vähän äkkiä eikä mitään 50 e, vaan tuohon kaksi nollaa perään; kolme, jos ette ala kerätä jätöksiänne, kiitos. :)

Kommentit (710)

Vierailija
361/710 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa taas ketkä täällä hulluja on.

Koira ihmiset ei osaa edes asiallisiin kritiikkeihin suhtautua..

Perus vauvafoorumia. Koittakaa edes.

PS. EN VIHAA KOIRIA MUTTA EN PIDÄ NIISTÄ.

ANTAKAA ALAPEUKKUA

Jep jeo. Ennennennennen tykkääää eijjeijjeiiiiiii! Mun isi hakkaa teidän isin, lällälläää! Hyi, yöks, limaa, kakkapissipaskaa, hyi.

Kukahan täällä sairas ja vajaa on?

Aika noloo mut nyt meni väärälle henkilölle.. Koita beibe vähän rauhoittua. Onko angsti päällä?

Vierailija
362/710 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastausten määrästä huomaa, että kuinka tärkeä koira on naisille. Edes "vihaan lapsia" keskustelu ei saisi näin paljon vastauksia. Naiset antavat koiralle aivan liian suuren roolin elämässään. Suuri osa arvottaa koiran miestä korkeammalle. Sitten ihmetellään miksi ei löydy miestä. 

Näin, välillä kuulee kaupunkitarinoita pareista, joilla se koira saa rauhassa osallistua aktiin joko katselemalla tai muulla tavoin..

Huh huh..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/710 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastausten määrästä huomaa, että kuinka tärkeä koira on naisille. Edes "vihaan lapsia" keskustelu ei saisi näin paljon vastauksia. Naiset antavat koiralle aivan liian suuren roolin elämässään. Suuri osa arvottaa koiran miestä korkeammalle. Sitten ihmetellään miksi ei löydy miestä. 

Av-mammat on aina pitäneet koiria lapsia tärkeämpänä.

Vierailija
364/710 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidin vanhasta koirastani, vaikka se suhtautui minuun ylimielisesti eikä totellut mitään. Uusi koira tottelee ja seuraa minua kuin nakutettu, enkä pidä hänestä. Mua ärsyttää tuossa koirassa liki kaikki, mut koitetaan tulla toimeen, en kai sitten ole koiraihminen.

Koiratkin ovat persoonia. En kategorisesti vihaa tai tykkään yhtään mistään tai kenestäkään. En ihmisistä saati koirista.

Vierailija
365/710 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakottaako joku sinut olemaan koirien kanssa tekemisissä?! Jos tarkoitat sitä että näet esim. ulkona koiria niin sille ei sitten todellakaan voi mitään, katso eri suuntaan tai muuta korpeen.

Olen eri vastaaja. Sepä siinä onkin hauskaa kun noita provosoimattoman vihamielisiä elukoita saa varoa joskus ihan kadulla kävellessä. Ei auta katsoa eri suuntaan kun elukka murisee tai hyökkii ilman mitään provokaatiota. Korpeen ei ole mahdollista muuttaa, ja on muutenkin aika kohtuutonta vaatia ihmisiä muuttamaan kouluttamattomien ja häiriintyneiden elukoiden takia.

Vierailija
366/710 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa taas ketkä täällä hulluja on.

Koira ihmiset ei osaa edes asiallisiin kritiikkeihin suhtautua..

Perus vauvafoorumia. Koittakaa edes.

PS. EN VIHAA KOIRIA MUTTA EN PIDÄ NIISTÄ.

ANTAKAA ALAPEUKKUA

Jep jeo. Ennennennennen tykkääää eijjeijjeiiiiiii! Mun isi hakkaa teidän isin, lällälläää! Hyi, yöks, limaa, kakkapissipaskaa, hyi.

Kukahan täällä sairas ja vajaa on?

Aika noloo mut nyt meni väärälle henkilölle.. Koita beibe vähän rauhoittua. Onko angsti päällä?

Juu aivan varmasti meni. Koita sada se oikea sivupersoonasi kehiin ja luetuta sillä beibe. Hyi yöks. En tykkäää eieieieeeeiiii. Tän se tajuu, muuta ei sitten hiffaakaan.

Vierailija
367/710 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidin vanhasta koirastani, vaikka se suhtautui minuun ylimielisesti eikä totellut mitään. Uusi koira tottelee ja seuraa minua kuin nakutettu, enkä pidä hänestä. Mua ärsyttää tuossa koirassa liki kaikki, mut koitetaan tulla toimeen, en kai sitten ole koiraihminen.

Koiratkin ovat persoonia. En kategorisesti vihaa tai tykkään yhtään mistään tai kenestäkään. En ihmisistä saati koirista.

Joo, mut koirista luontokappaleina nähtävästi voi pitää sekopäisyyteen asti, tai olla pitämättä ihan yleisesti

Vierailija
368/710 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse kai olekaan siitä.. Nähtävästi jos on koirasekopää, on sekopää. Ja kauhean vaikea niellä sitä faktaa, että kaikki eivät ole niihin hulluna.. Jotkut jopa vihaa.

Vierailija
369/710 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse kai olekaan siitä.. Nähtävästi jos on koirasekopää, on sekopää. Ja kauhean vaikea niellä sitä faktaa, että kaikki eivät ole niihin hulluna.. Jotkut jopa vihaa.

Kyse ei ole siitä, etteikö tuosta sinun sivu tolkulla jankuttamisesta aivokuollutkin tajua, että eihjeijjeiiii et tykkää, haisee, hyi yöks eiiiii, et tykkäää eeeeiii. Juu, ymmärretty, vihaat koiria. Sinä et ymmärrä, että meitä ei kiinnosta ja sinua vihataan. Koira elää sen kanssa. Sinä et kiinnosta. Saat vihata vapaasti, mutta sinulla ei ole merkitystä.

Vierailija
370/710 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole siitä, etteikö tuosta sinun sivu tolkulla jankuttamisesta aivokuollutkin tajua, että eihjeijjeiiii et tykkää, haisee, hyi yöks eiiiii, et tykkäää eeeeiii. Juu, ymmärretty, vihaat koiria. Sinä et ymmärrä, että meitä ei kiinnosta ja sinua vihataan. Koira elää sen kanssa. Sinä et kiinnosta. Saat vihata vapaasti, mutta sinulla ei ole merkitystä.

Silti olet viihtynyt koko päivän jankuttaa samaa palstalla. Voihan siitäkin jotain päätellä...

Vierailija
371/710 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakottaako joku sinut olemaan koirien kanssa tekemisissä?! Jos tarkoitat sitä että näet esim. ulkona koiria niin sille ei sitten todellakaan voi mitään, katso eri suuntaan tai muuta korpeen.

Olen eri vastaaja. Sepä siinä onkin hauskaa kun noita provosoimattoman vihamielisiä elukoita saa varoa joskus ihan kadulla kävellessä. Ei auta katsoa eri suuntaan kun elukka murisee tai hyökkii ilman mitään provokaatiota. Korpeen ei ole mahdollista muuttaa, ja on muutenkin aika kohtuutonta vaatia ihmisiä muuttamaan kouluttamattomien ja häiriintyneiden elukoiden takia.

Asun helsingin seudulla ja alueella on paljon koiria eikä kyllä koskaan yksikään koira ole lenkillä ollessani murissut tai hyökkinyt päin joten epäilen kyllä suuresti tämän väitteen todenperäisyyttä. Ainoa tapaus milloin koirat räyhäsivät minua kohti oli kun ulkoilutin ystäväni koiraa tai eiväthän ne silloinkaan räyhänneet minulle vaan koiralle.

Vierailija
372/710 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jaksaa täällä trollailla oikein viimeisen päälle ja jengi on niin tyhmää, että menee lankaan :p

Muutama asiallinenkin kirjoittaja onneksi välissä, mutta heille ei juurikaan vastailla... järjetöntä menoa.

Vierailija
373/710 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti olet viihtynyt koko päivän jankuttaa samaa palstalla. Voihan siitäkin jotain päätellä...

Näin.

Vierailija
374/710 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun helsingin seudulla ja alueella on paljon koiria eikä kyllä koskaan yksikään koira ole lenkillä ollessani murissut tai hyökkinyt päin joten epäilen kyllä suuresti tämän väitteen todenperäisyyttä. Ainoa tapaus milloin koirat räyhäsivät minua kohti oli kun ulkoilutin ystäväni koiraa tai eiväthän ne silloinkaan räyhänneet minulle vaan koiralle.

Itselle noita hyökkijöitä ja murisijoita tulee vastaan lähellä asuinpihaani tai kerrostalon ahtailla käytävillä/aulassa.

Joskus ennen myös lenkillä ollessa kun oli hämärää tai pimeää, omistaja ei ollut kiinnostunut olemaan tietoinen ympärillä kulkevista ihmisistä lenkkipolulla. 

Vierailija
375/710 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko päivän? Toisin kun sinä, kävin kirjoittamassa hetken aikaisemmin ja kirjoitan hetken nyt. Sinä olet ennen minua jankannut sivukaupalla, miten hyi yök haisee ja vihaan ja jank jank jank, sekä minun jälkeeni tähän hetkeen asti. Aamusta iltaan, taukoamatta. Mitä tämä kertoo sinusta ja sinun pakkomielteestäsi? Ja oletkin jo tainnut huomata, että moni muukin on kanssani samaa mieltä siitä, että vihaa rauhassa, mutta sinua vihataan ja olet saastaa? En todellakaan ole ainut, joka sinulle tästä sanoo.

Vierailija
376/710 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pelko ja viha kaupungin kaduilla, pelko ja viha systeemin silmissä, pelko ja viha lehtien sivuilla, pelko ja viha ihmisten sydämissä"

Vierailija
377/710 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku jaksaa täällä trollailla oikein viimeisen päälle ja jengi on niin tyhmää, että menee lankaan :p

Muutama asiallinenkin kirjoittaja onneksi välissä, mutta heille ei juurikaan vastailla... järjetöntä menoa.

Eiköhän tällä ihmiset trollaile mukana. Ei kukaan voi ottaa ap:n kirjoitusta tosissaan :D.

Vierailija
378/710 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan koiria enemmän kuin koiravihaaja ihmisiä.

Joo joo, olet siis epäsosiaalinen ympäristön viihtyisyydestä piittaamaton kakara, tiedettiin jo.

Vierailija kirjoitti:

Eläimiä vihaavissa ihmisissä on aina jotain muutakin häikkää. Ymmärrän inhon huonoja lemmikinomistajia kohtaan mutta miksi se viha kohdistetaan myös viattomiin eläimiin?

Klassinen koirakiihkoilijan lausahdus. Miten se on teille niin vaikea käsittää, että koiraviha ei ole sama asia kuin ELÄINviha? Vaikka inhoan koiria, pidän silti monista muista eläimistä kuten kissoista, linnuista, siileistä, possuista, karhuista, hevosista, ketuista, oravista, norsuista, nelisormimangusteista, kilpikonnista, käärmeistä, delfiineistä... En vain (lemmikki)koirista. Oletko sinä itse ihmisvihaaja, kun annat koirasi haukkua ja ulvoa ihmisten ilmoilla etkä poimi sen jätöksiä talteen? Aika autistista muuten sanoa, että viha KOHDISTETAAN koiriin, kun tämähän on pelkkä mielipide, joka ei kohdistu eikä vahingoita hurttianne yhtään millään tavoin. Eikö minulla ole oikeutta mielipiteeseeni? Ette taida välittää ihmisoikeuksista ollenkaan.

Vierailija kirjoitti:

Ketä oikeasti kiinnostaa sinun tykkäämistä?Toivottavasti joku koira puraisee sua kunnolla,koiranvihaaja.

Mutta sinua näytti ainakin kiinnostavan? Aika sekopäisesti sanottu. Annat oikein hyvän kuvan koirafanaatikoista. :)

Vierailija kirjoitti:

Koiran hankkijat voi olla läheisriippuvaisia mutta koiravihaajilla sitä yleensä vasta tuppaakin ongelmia olemaan.

Hyvä hyvä, myöntäminen on ensimmäinen askel parantumisen tiellä, mutta kerro toki millaisia pahempia ongelmia minulla tuppaakaan olemaan? Niin, ja se eläintenvihaaja-kortti on muuten jo käytetty. 

Vierailija kirjoitti:

Olisin kyllä miljoona kertaa enemmän huolissani kaikesta muusta, mitä maassa on, kuten vaikkapa lasinsirpaleista, kuin että valittaisin jostain v..tun koiranpaskasta.

Olenkin huolissani lasinsirpaleista ja muusta roskaamisesta eli ihmisten yleisestä laiskuudesta ja välinpitämättömyydestä. Koirafanaatikot käyvät niin hitaalla, että heidän on mahdotonta ymmärtää, ettei koiranpaskan ja lasinsirpaleiden inhoaminen sulje toisiaan pois. Tämä ketju nyt sattui käsittelemään niitä koiria ja KAIKKIA niiden ärsyttäviä puolia, ei vain paskaa, ellet huomannut? Asia on PAKKO takoa joka vuosi omahyväisten koiranomistajien kuuppaan, koska mitään muutosta ei näytä tapahtuvan!

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä nyt sattuikin lyhyen ajan sisällä "monia" täsmälleen samoin ajattelevia.

Minusta kyllä tuntuu, että lyhyen ajan sisällä täällä on riehunut koiramafia peukuttelemassa. :) Kuten tästäkin voi nähdä, koirahullut eivät mitenkään käsitä sitä, että joku voisi heidän piskiänsä vihata. Tervetuloa todellisuuteen, meitä koiria inhoavia on joka paikassa, meitä on naapurissasi, työpaikallasi ja kassajonossasi. Emme vain pidä meteliä itsestämme toisin kuin te koiralliset.

Vierailija
379/710 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

VihaanKoiria kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostan koiria enemmän kuin koiravihaaja ihmisiä.

Joo joo, olet siis epäsosiaalinen ympäristön viihtyisyydestä piittaamaton kakara, tiedettiin jo.

Vierailija kirjoitti:

Eläimiä vihaavissa ihmisissä on aina jotain muutakin häikkää. Ymmärrän inhon huonoja lemmikinomistajia kohtaan mutta miksi se viha kohdistetaan myös viattomiin eläimiin?

Klassinen koirakiihkoilijan lausahdus. Miten se on teille niin vaikea käsittää, että koiraviha ei ole sama asia kuin ELÄINviha? Vaikka inhoan koiria, pidän silti monista muista eläimistä kuten kissoista, linnuista, siileistä, possuista, karhuista, hevosista, ketuista, oravista, norsuista, nelisormimangusteista, kilpikonnista, käärmeistä, delfiineistä... En vain (lemmikki)koirista. Oletko sinä itse ihmisvihaaja, kun annat koirasi haukkua ja ulvoa ihmisten ilmoilla etkä poimi sen jätöksiä talteen? Aika autistista muuten sanoa, että viha KOHDISTETAAN koiriin, kun tämähän on pelkkä mielipide, joka ei kohdistu eikä vahingoita hurttianne yhtään millään tavoin. Eikö minulla ole oikeutta mielipiteeseeni? Ette taida välittää ihmisoikeuksista ollenkaan.

Vierailija kirjoitti:

Ketä oikeasti kiinnostaa sinun tykkäämistä?Toivottavasti joku koira puraisee sua kunnolla,koiranvihaaja.

Mutta sinua näytti ainakin kiinnostavan? Aika sekopäisesti sanottu. Annat oikein hyvän kuvan koirafanaatikoista. :)

Vierailija kirjoitti:

Koiran hankkijat voi olla läheisriippuvaisia mutta koiravihaajilla sitä yleensä vasta tuppaakin ongelmia olemaan.

Hyvä hyvä, myöntäminen on ensimmäinen askel parantumisen tiellä, mutta kerro toki millaisia pahempia ongelmia minulla tuppaakaan olemaan? Niin, ja se eläintenvihaaja-kortti on muuten jo käytetty. 

Vierailija kirjoitti:

Olisin kyllä miljoona kertaa enemmän huolissani kaikesta muusta, mitä maassa on, kuten vaikkapa lasinsirpaleista, kuin että valittaisin jostain v..tun koiranpaskasta.

Olenkin huolissani lasinsirpaleista ja muusta roskaamisesta eli ihmisten yleisestä laiskuudesta ja välinpitämättömyydestä. Koirafanaatikot käyvät niin hitaalla, että heidän on mahdotonta ymmärtää, ettei koiranpaskan ja lasinsirpaleiden inhoaminen sulje toisiaan pois. Tämä ketju nyt sattui käsittelemään niitä koiria ja KAIKKIA niiden ärsyttäviä puolia, ei vain paskaa, ellet huomannut? Asia on PAKKO takoa joka vuosi omahyväisten koiranomistajien kuuppaan, koska mitään muutosta ei näytä tapahtuvan!

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä nyt sattuikin lyhyen ajan sisällä "monia" täsmälleen samoin ajattelevia.

Minusta kyllä tuntuu, että lyhyen ajan sisällä täällä on riehunut koiramafia peukuttelemassa. :) Kuten tästäkin voi nähdä, koirahullut eivät mitenkään käsitä sitä, että joku voisi heidän piskiänsä vihata. Tervetuloa todellisuuteen, meitä koiria inhoavia on joka paikassa, meitä on naapurissasi, työpaikallasi ja kassajonossasi. Emme vain pidä meteliä itsestämme toisin kuin te koiralliset.

Joo joo, blaa blaa. Mene ottamaan lääkkeesi, teitä ei ole paljon missään muualla kuin pääsi sisällä.

Vierailija
380/710 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kyllä miksi kommentoin tähän ketjuun kun keskustelu menny jo aika järjettömäksi, mutta laitetaan nyt omakin panos tähän. Minulla on ranskanbulldoggi. Asun myös kerrostalossa. Koirani on ihan täysin seurakoira, ja yksi parhaista ystävistäni. Äiti osti koiran minulle seuraksi koska ajatteli että se piristäisi minua. Nyt koirani on ollut minulle jo seurana lähes 8vuotta ja toivottavasti vielä monta vuotta lisää. Siivoan aina jätökset, ja koira ei myöskään hauku koska on tottunut kerrostalon ääniin. Ainut poikkeus on jos innostuu leikistä liikaa ja yrittää "komentaa" mutta tämänkin osaan ennakoida, joten sitäkin tapahtuu äärimmäisen harvoin, lähinnä silloin jos ystäväni leikittävät häntä, koska he eivät osaa ennakoida sitä, milloin hän rupee haukkuun. Ja toinen on jos telkkarissa on haukkuvia koiria, mutta tätäkin tapahtuu hyvin harvoin enään, koska siitä on opeteltu pois. En ole ollut paras mahdollinen koiran kouluttaja myöskään, koska olin niin nuori, ja kokemusta kouluttamisesta ei ollut, joten pitkän kaavan kautta ollaan opeteltu. Olen myös onnellinen siitä ettei esim. eroahdistusta ikinään ole ollut, joten meluhaittaa koirasta ei ole ollut kun hän on joutunut olemaan yksin. Tämä on selvitetty kuvaamalla koiraa kun hän on ollut yksin. Jos koirani olisi ollut ns. luonnevikainen olisin ollut kusessa jo kauan aikaa sitten koirani kanssa, joten oli edesvastuutonta äitiltäni hankkia koira minulle, koska ehtona oli nimenomaan että minä koulutan ja huolehdin. Minkä olen myös siis tehnyt parhaani mukaan. Mutta olen hyvin onnellinen että koira minulle ostettiin, se on opettanut minulle vastuuta, pitkäjänteisyyttä ja parantanut elämänlaatuani. Koirani ei siis välttämättä ole parhaiten koulutettu, mutta kaikkia ihmisiä kohtaan kiltti (juopoista ei tykkää, niille haukkuu) mutta esim hyppii. Sitä en ole osannut koulutta pois, mutta koko ajan yritän, ja opettelemme. Toisista koiristakaan ei tykkää, ja se on hyvin ärsyttävää kun olemme lenkillä ja joku toinen koiran omistaja väkisin tulee jutteleen ja päästää koiransa lähelle, vaikka sanon että koirani ei pidä siitä. Itse pidän huolta että koirani pysyy lähellä. Toinen lukunsa on kaverini jotka ovat pelänneet koiria. Tietävät että minulla on koira kun ensimmäisen kerran ovat luonani käyneet, ovat aluksi ehkä säikkyneet hiukan, koska koirani on hyvin innokas uusia ihmisiä tavatessaan, mutta kun koira on rauhottunut ja ovat hiukan tutustuneet häneen on pelkokin helpottunut. Ovat itse omatoimisesti tämän asian kertoneet, ja sanonut että pitävät koirastani, en tätä asiaa heiltää tenttaa, tai vaadi että pitäisivät, koska loppuenlopuksi jos eivät koirastani pidä, se ei vaikuta elämääni. Sitten eivät tule kahville luokseni, vaan tapaamme muualla. Nämä koirapelkoiset ihmiset nimenomaan ovat halunneet tulle luokseni moikkaamaan koiraani. Eli kaikki koirat eivät ole hulluja purevia haisevia kuolaavia karvaa levittäviä piskejä. Myöskään meillä ei ole karvoja ympäriinsä, koska rodusta ei lähde kauheasti karvaa, ja imuroin ja pesen lattiat usein. Ymmärrän kyllä myös koiravihaa. Tässäkin talossa jossa asun ei ole niin hyvin käyttäytyviä koiria kaikki. Esim alakerran naapurin sakemanni haukkuu aikapaljon, joku toinen koira on myös kussut hissiin ja omistaja ei ole siivonnut jälkiä. Tämä on rasittavaa, ja rasittavaa on että ihmiset eivät osaa valita kerrostaloon sopivaa rotua. Mutta on myös surullista että kaikki koirat leimataan sen takia että omistajat eivät osaa kouluttaa ja huolehtia koiristaan. Ei se ole koirani vika jos en ole häntä osannut kouluttaa.