Vihaan koiria
Koirat on ihan helvetin rasittavia ja ärsyttäviä eläimiä, ja jokainen koiranomistaja on enemmän tai vähemmän seurankipeä läheisriippuvainen, kun sellaisen (tai pahimmassa tapauksessa lauman) haluaa nurkkiinsa sotkemaan, räksyttämään ja haisemaan. Koirat haisevat ihan helvetin pahalle, eikä se löyhkä lähde millään pois. Koirat ovat petoja ja laumaeläimiä, joita ei ole tehty elämään yksin missään sisätiloissa. Koirat eivät kunnioita sinua, ellet näytä niille niiden oikeaa paikkaa ja tee itsestäsi lauman johtajaa, siinäpähän saatte sitten taistella!
Koiran suu on myös järkyttävä bakteeripesäke, koska koirat syövät ja nuolevat mitä vaan, mukaanlukien omaa peräänsä ja omaa + muiden eläinten PASKAA. Sitten annatte niiden nuolla itseänne ja naamaanne missä vaan ruokapöydissä kesken ruokailun ja päästätte sänkyihinne nukkumaan, yöks. Koirat räksyttävät ja ulvovat ja kerjäävät lakkaamatta huomiota, tunkevat joka paikkaan inisemään ja nuuskimaan haarovälejä eivätkä tottele (lähes) koskaan. Koirat purevat vuosittain lukemattomia ihmisiä, jopa hengenvaarallisesti.
http://enhs.umn.edu/current/6120/bites/dogbiteinjuries.html
Olen todistanut useampia tapauksia, joissa koira on purrut ihmistä, kahdesti olen joutunut myös itse koiran hyökkäyksen kohteeksi ilman minkäänlaista provosointia. Kyseessä oli luonnehäiriöinen suomenpystykorva ja saksanpaimenkoira. Ensimmäinen kaatoi minut pienenä ja raapaisi silmän vierestä, jälkimmäinen ajoi minua takaa ja tarttui käsivarteen kiinni niin, että paitani repeytyi ja sain naarmuja. 
Ja EI, en pelkää koiria tai ole mikään eläintenvihaaja, inhoan vain koiria!
En ikinä pystyisi asumaan koirallisen ihmisen kanssa tai sellaisten naapurissa, se haukkuminen ja ulina on vaan jotain niin rasittavaa. Koirat ovat myös pääsääntöisesti rumia, ehkä joku harva rotu voi näyttää ok:lta pentuna. Yli-innokkaita ja typeriä läähättäjiä. En mitenkään rauhaa ja siisteyttä rakastavana ihmisenä voi ymmärtää ihmisten rakkautta näihin turhiin otuksiin, puolestani kaikki rakit saisi hävittää koko maan päältä.
Kertokaapa muuten MIKSI ETTE KERÄÄ NIITÄ PASKOJA POIS? Kaikki puistot ja viheralueet on tässä maassa pilattu. Minnekään ei voi mennä eikä astua, kun haisevia miinoja on kaikkialla, jopa keskellä teitä. Miten aikuiset ihmiset voivat olla noin vastuuttomia ja piittaamattomia, ettei ympäristön viihtyisyydestä välitetä ollenkaan? Minä ainakin liikunnallisena ihmisenä haluan voida kävellä puistoissa ja vaikka vähän "eksyäkin" reitiltä, jotta saan ihasteltua luontoa ja otettua valokuvia. Koiravero tähän maahan ja vähän äkkiä eikä mitään 50 e, vaan tuohon kaksi nollaa perään; kolme, jos ette ala kerätä jätöksiänne, kiitos. :)
Kommentit (710)
Luulisi koiraihmisten nyt heräävän katsomaan peräänsä, ja miettimään, mitä kanssaihmiset joutuvat kestämään.
Joo, ja kaikki ei vaan voi sietää koiria, voi meitä.. Mut onneksi ne on vaan eläimiä.
Vitun pennut kirjoitti:
Ja mä vihaan ihmisiä, erityisesti lapsia. Kuolaavat, rääkyvät ja hasevat paskalle. Ja äidit tuovat kauppoihin kaikki paskat rattaissaan. Puhumattakaan teineistä.
Mee sinne koiran viekkuun pötkölleen, haisuli. Jos vaikka helpottaisi.
Joo ja tee joku aloite tuosta ratas- hommasta.
Itse en vihaa koiria, vaan vihaan koira-ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paholainen ei voi sietää koiria. Tällaiset pienet merkit, kuten tämä ap.n kirjoitus, kertovat siitä, kuinka paholainen on saanut enemmän jalansijaa maapallolla.
Paholaismaisia esityksiä putkahtelee esiin, jossain(Pakistan) halutaan lupa hakata naisia kepeillä, jossain aviomies saa (Venäjä)hakata vaimoa, jossain lapsia saa läpsiä (Ranska), aivan keskiaikaista.
Pieniä merkkejä, mutta kertovat mihin maailma on menossa.
Koiriakin vihataan, eläimiä, jotka aikojen alusta ovat palvelleet ihmistä uskollisesti.
Jos koira puree ihmistä, syy ei ole koiran vaan ihmisen. Joku on lyönyt tai muuten kaltoinkohdellut eläintä. Koira ei koskaan unohda! Väkivalta kasvattaa väkivaltaa.
Faktat faktoina kuitenkin, kyllä koira voi purra vaikka sitä ei olisi koskaan lyöty tai kohdeltu kaltoin. Koirat toimivat usein vaistomaisesti, eivät ihan osaa järkeillä asioita niinkuin me ihmiset. Puremiseen voi olla monia syitä, koira voi pelätä koska sen hermorakenne on huono, eli se on arka/pelokas/epävarma, koira voi tulkita tilanteen väärin koska pelkää, koira voi purra myös ihan syystä koska joku uhkaa sitä, sen vartioimaa aluetta/tavaraa tai sen "suojeluksessa" olevia ihmisiä/eläimiä. Koira voi purra myös koska on dominoiva ja terävä, se reagoi salamannopeasti ja vaistomaisesti uhkaavaan tilanteeseen käyden kiinni kohteeseen.
Kaikkia koiria ei edes kouluttamalla ja hyvällä tahdolla saa yhteiskuntakelpoiseksi, sellaiset koirat tulisi lopettaa tai pitää kuonokoppaa ja hihnaa ettei vahinkoa pääse tapahtumaan.
Sairas koira on asia erikseen mutta yleensä koirat on pilattu jo pennusta, sosiaalistaminen on jäänyt josta johtuen pelätään ihan kaikkea jne..
Suomalaiset luulee että koiran saa hakkaamalla ja kovalla kurilla kuuliaiseksi. Ei pidä paikkaansa. On paljon rotuja joista saa kovalla kurilla ja väkivallalla aikapommeja. Erityisesti suurikokoisen alkukantaisen koiran saa helposti vaaralliseksi. Koiraa on kohdeltava tasavertaisesti ja arvostaen. Kaikilla roduilla ei ole miellyttämisen halua (laumanvartijat), se pitää muistaa.
Auktoriteettia toki pitää olla ja johdonmukainen kasvatus, niin pienillä kuin suurilla koirilla.
Ei se sosiaalistamisesta pohjimmiltaan johdu, jos koiralla on hyvät hermot, niin se kyllä selviää vaikka millaisista tilanteista ihan niiden ansiosta. Jos taas on huono hermorakenne, niin silloin sosiaalistamisella voi olla merkitystä, tai sitten ei, jos koiralla oikein päässä heittää, niin siihen ei mikään mahti maailmassa auta, ei sosisaalistaminen eikä positiivinen koulutus. Eikä kyse ole edes sairaudesta, vaan ominaisuuksista, niinkuin meillä ihmisilläkin, toinen on pelokkaampi kuin toinen, joku suorastaan hermoheikko.
No tällaisia koiria ei pitäisi enää käyttää jalostukseen, se on ihan selvä asia. Ihmisille tuntuu monesti olevan tärkeämpää koiran ulkomuoto kuin luonne. Kaikki heikkohermoiset koirat steriloitavaksi. Kuka edes jaksaa elää hermoheikon eläimen kanssa??
Mulla on ollut paljon koiria, eikä yksikään ole "flipannut yllättäen"...
Nuorin "rescue" koiramme oli todellinen arkajalka kotiutuessaan meille. Kesti tunteja, ennen kuin uskalsi edes liikkua talossa. Mutta niinpä vaan on tänä päivänä mahtava reipas tyyppi ja maailman kiltein ja erittäin herkkä. Loukkaantuu jo äänen korottamisesta. Eläimilläkin on sielu, ainakin koirilla.
Vierailija kirjoitti:
Ap on perinteinen suomalainen katkera ulisija, jolla ei ole elämässä mitään muuta sisältöä kuin kirjottaa av:lle aloituksia koirankakasta. Hahahhahaha
Löytyyköhän koirafanaatikkojen sanastosta mitään muita sanoja kuin nuo puhkikulutetut "katkera" ja "ulisija", "jolla ei ole elämässä mitään muuta sisältöä"? Pystyisittekö kerrankin vastaamaan asiallisiin KYSYMYKSIIN: Keräätkö sinä koirasi paskat ja pidät huolen siitä, ettei sen haukunta haittaa muita ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi koirista.
Ensimmäinen asiallinen koiranomistaja eli varsin harvinaista herkkua, nostan hattua!
Vierailija kirjoitti:
Muuten ap:lle ei kuulu tippaakaan jos haluan pitää haisevia bakteeripesäkkeitä itselläni silläkin uhalla että ne saattavat joskus periaatteessa purra. Huolehdin etteivät ole muille vaaraksi ja se riittää.
Ei se minulle sinänsä kuulukaan eikä kiinnosta mitä teette kodeissanne. Ihmettelen vain syvästi ja se siinä. Sen sijaan paskat, haukkumiset ja puremiset kuuluvat jo minulle, sillä olen itse niiden kaikkien (potentiaalinen) uhri. Kivahan siinä kuvitelmassa on elää, ettei meidän Musti pure, mutta kysynpähän vaan miten ihmeessä sinä muka pidät 110% huolen siitä, etteivät koirasi ole muille ikinä vaaraksi?
Tuo on pahinta itsepetosta, sillä et voi KOSKAAN tietää tuleeko koirasi puremaan ja ketä ja milloin. Esimerkiksi tiedän lähipiiristäni tapauksen, jossa aivokasvain oli muuttanut koiran käytöstä ja tehnyt siitä aggressiivisen. Tämä koira sitten hyökkäsi 4-vuotiaan lapsen päälle ja puri häntä kädestä ja kaulasta. Ihmeen kaupalla lapsi selviytyi, mutta yksi sormi meinasi mennä kuolioon pahan tulehduksen vuoksi, vaikka oli antibiootit ja parhain mahdollinen hoito. Lapsi onneksi selviytyi ja sormikin parani, mutta arvet jäivät niin henkisesti kuin fyysisesti. Mieti tätä ja myönnä itsellesi, että et voi MITENKÄÄN ennustaa koiriesi käytöstä ja hallita niitä silloin, kun ne päättävät riehua ja hyökätä ihmisen päälle!
Vierailija kirjoitti:
Ei foobikoiden mukaan voi tätä yhteiskuntaa rakentaa ja normaalilla tavalla pelkäävät taas voivat kyllä elää pelkonsa kanssa ja kohdata pelkonsa kohteen ilman että se vaikuttaa normaaliin elämään haittaavasti.Ruokakauppaan en itsekkään koiria haluaisia, hygieniasyistä, mutta olen käynyt koirieni kanssa tavarataloissa, vaatekaupoissa kahviloissa yms.
Kunpa ymmärtäisitte sen, että isolla osalla kyse ei ole suinkaan mistään pelosta saati fobiasta, vaan inhosta ja ärtymyksestä. Tajuaisitte jo, että kaikki eivät halua elää sitä teidän koiraperhe-elämäänne? Emme halua kuunnella ulinaa emmekä räksytystä, emme halua astua miinoihin, emme halua koirienne hyppivän päällemme ja nuukivan haarojamme ja nylkyttävän jalkojamme. On aivan järkyttävää, että koiria päästetään jo ravintoloihinkin, niitä ei saisi tuoda edes tavarataloihin tai vaatekauppoihin! Eikö teillä pässeillä käy mielessä, että on olemassa allergisiakin ihmisiä ja astmaatikkoja? Tajuatteko millainen paha astmakohtaus tai anafylaktinen shokki on, välitättekö edes? Minäpä satun tietämään. Kunhan vain teillä ja teidän koirillanne on kaikki hyvin ja pääsy joka paikkaan... Aivan sairasta piittaamattomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Mä vihaan sua Ap
Vihaa vain, jos se kognitiivista dissonanssiasi yhtään helpottaa. Teillä koirafanaatikoilla näyttääkin sitä riittävän.
Eläimillä sielu, ainakin koirilla.
Koiraihmisen putkinäkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, mitä järkeä on jankata jollain tavalla vajaan, ala-asteelaisen tasolla jääneen ressukan kanssa? Kun "keskustelu" on tuota luokkaa, että hyi en tykkää, en vaan tykkää, vihaan, yhty, kaikki vihaa, on vaan haittaa, hyi, sotkee, kakat, kuola, inhaa, envaantykkää, enenenenenenenen tykkää eieieieieiei...
Eikö tämmöiset tyypit kannata suosiolla jättää hiekkalaatikolle lapioimaan hiekkaa kaverin kenkään ja rikkomaan toisen hiekkakakkuja? Ei nuista muihin ole, kuten huomaatte. Räkä poskella itkevät, kun joku koskee lapioon, mutta kyllähän huutoa maailmaan mahtuu, eikö?
Itse sinä jankkaat.
Minä sanoin, etten pidä koirista, enkä niiden aiheuttamista haitoista. Sinä et pidä sitten minusta ( anonyymista henkilöstä) vaan hullun raivolla täällä jankkaat, että minun pitää muuttaa lappiin..
Et kuka täällä on lapsellinen.Sä saat varmaan sykärin ja joudut ottaan tuplalääkkeet, mut minä en tykkää, mun mies ei tykkää, meillä on sukulaisia jotka ei tykkää.
Ja se on koirien kokonaisvaltainen luontaantyöntävyys joka inhon aiheuttaa.Sama lapsellinen raivoaminen jatkuu. Eiku sinäpäs olet lapsellinen, eiku sinäsinäsinä! Sinä sanoit ensin, se joka sanoo eka on ite! Sinä olet lapsellinen ja piste ja lukko, lukko kiinni ja avain kaivoon! Kaikki avainet kaivoon! Kaikki äärettömät avaimet kaivoon! Kerron äitille, jos ei tykkää niin ei oo pakko. Kun en tykkää, eijjeijjeijjeijjei.
Voidaan me tälläkin tasolla jatkaa, taitaa olla sinulle hieman helpompilukuista?
Kun ei niin ei. :D
Hevonen, ihana. Kissa, ihana. Linnut, ihania..
Koira... Yök! Tunnen hajun nenässäni miettiessäni sellaista ällöä paskaa syövää likaista kuolaavaa tyhmän näköistä elukkaa. Muistan aina koiria lämmöllä, kun katselen niitä läjiä ja keltaisia penkkoja..Mikään eläin ei aiheuta niin paljon pahaa.
Ja toisekseen en pidä koirista, en mitenkään päin. Sori vaan.
En niin en, hyi yök, ei ei ei, en tykkää, hyi, eijeijeijeijei, en tykkää. Eeeeeeeen tyyyyyykkkääääää. Hyi.
Kun ei niin ei. Koirat on ällöttäviä. Tiesitkö, että ne syö ihan mitä vain, ja tulee nuoleen sun naamaa? Yäh.
Mites nuo kissat sitten? Mieti kuinka ihania ne on. Käyvät vessassa ja sieltä tullessaan hyppäävät suoraan ruokapöydälle tassut ihan kissanhiekassa. Tai tulevat hiekkaisine tassuineen vessasta tyynylle nukkumaan. Aiaiai. Sitten ne käyvät metsästämässä pari myyräkuumetta kantavaa myyrää, läpsivät niitä tassuillaan ja kantavat suussaan sisälle, ja tulevat taas sinne ruokapöydälle tai tyynylle. Tuttu oli löytänyt kuolleen hiiren sängystään. Kyllä kissat vaan on niin ihanan hygieenisiä..
Käykö naapuruston kissat sinun pöydillä ja tyynyllä nukkumassa?!
No niin kuin eräässä poistetussa ketjussa kerroin, mikäli ovi tai ikkuna on auki, naapurin kissat tulevat sisälle ja on niitä niin allergisen lapsen sängystä kuin ruokapöydältäkin pois ajettu. Ei voi enää tuulettaa lainkaan niiden takia.
Järkyttävää, miten itsekkäitä ja omassa kuplassaan voi ihmiset olla.
Mietin tänään koiria lenkittäessä tätä koiraviha-asiaa, että miksi nimenomaan koiraviha tulee usein esiin nettikeskusteluissa. Tulin siihen tulokseen, että se johtuu siitä, että koiranomistajat on niin helppo tunnistaa. Se joka taluttaa koiraa on luultavasti koiran omistaja, kaikki koirat kakkaa ulos ja useimmat koirat myös haukkuu.
Helppoa: Katujen varsilla on myös roskia ja lasinsirpaleita, mutta niiden jättäjiin on vaikeampaa kohdistaa vihaa, koska periaatteessa kaikki vastaantulevat voivat juoda olutta tai syödä jäätelöä tms. mistä se roska nyt onkaan peräisin, kuitenkaan he eivät välttämättä tee sitä juuri siinä nokan edessä.
Vähän vastaavia vihankohteita ovat esim. hiihtäjät/pyöräilijät tai vaikkapa mersukuskit. Yleistäminen on mahdollista vain silloin jos ihmiset edustaa sitä tiettyä ihmisryhmää jollain tavalla näkyvästi. Ihmiset eivät kykene yleistyksiin ilman että voivat todeta vihansa kohteen ulkoisista tekijöistä, esim. rasismikin kohdistuu poikkeuksetta eri NÄKÖISIIN ihmisiin. Vaalea ilman huivia kulkeva muslimi ei ole vihan kohteena, mutta huivia käyttävä musimi on ja joku tummempi ihoinen voi olla. Pelkästään tietyllä tavalla pidetty huivi ja tumma iho riittävät oletukseen että ihminen kuuluu vihattuun ryhmään.
Järjetöntä sanon minä ja mietinkin, että onko minun ihan sama lopettaa kakkojen kerääminen, jos olen jokatapauksessa vihan ja inhon kohteena koirineni? Sama haukkumisen kanssa, miksi edes yritän sitä rajoittaa, jos herätämme suurta vihaa jokatapauksessa ihan vain sillä että olemme olemassa ja kehtaamme näkyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläimilläkin on sielu, ainakin koirilla.
0/5
Vierailija kirjoitti:
Onko ihmiset liikaa vaadittu, että opetatte ne koiranne käyttäytymään siten, että ne eivät häiritse tai uhkaa kanssaihmisiä? Eivät murise, hyökkää tai edes tule tunkemaan kuonoaan vastaantulevien provosoimattomien ihmisten kohdalla? Ette tuki koko jalkakäytävää koirienne kanssa vaan otatte huomioon senkin, että joku voi haluta juosta ohi ilman, että eläimenne siitä vauhkoontuu?
Ette ota ihmisten ilmoille arvaamatonta tai nauroottista koiraa, ettekä naapurin harmiksi päivät ja yöt metelöiviä eläimiä?
Ei voi mitenkään olla liikaa vaaditu, eihän?
Ei ole liikaa vaadittu. Alapeukuttajat voivat mennä itseensä.
T: koiranomistaja
PS. Meillä jokaisella on jonkinlainen sosiaalinen velvollisuus myös yrittää häiritä kanssaihmisiämme mahdollisimman vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä ymmärrä miten se on sulle noin kova paikka, ettei kaikki pidä koirista, jotkut jopa vihaa.
Jos joku tykkää niin tykkää, mut minusta ne on inhottavia ja en haluaisi nähdä niiden ulosteita tai muutakaan eritettä missään, en kuulla, en haistaa. Koira on vastenmielinen eläin.Kukaan tuskin koiranpaskasta tykkää. Aloituksessa ei puhuttu pelkästä paskasta. Aloittajalla ja monella muullakin ketjussa ilmoittautuneella vähälahjaisella on ongelmia, jotka puskevat ulos vahvana koiravihana. On sairautta vihata jotakin eliötä niin paljon, että näkee siinä vain ja ainoastaan pahaa - ja saa siitä rivikaupalla tekstiä aikaiseksi. Voi pelätä, voi olla tykkäämättä, voi suhtautua neutraalisti - on olemassa iso joukko terveemmästä mielestä kieliviä ilmaisuja.
Ei voi ymmärtää, jos pitää koirista.
Mä taas ymmärrän ap.ta täysin, ihan oikeasti! En voi sietää koiria millään tasolla ja niin se vain on. En halua olla niiden kanssa missään tekemisissä ja haju saa yökkäämään. Ei voi mitään.Pakottaako joku sinut olemaan koirien kanssa tekemisissä?! Jos tarkoitat sitä että näet esim. ulkona koiria niin sille ei sitten todellakaan voi mitään, katso eri suuntaan tai muuta korpeen.
Käytännössä pakottaa, koska tapailemallani naisella ja kaverillani saattaa olla koira. Saattaa hankkia sen sen jälkeen kun olemme tutustuneet. Eli jos haluan tavata heitä, niin pitää tavata myös koiraa.
Aseella uhatenko pakotetaan? Eiköhän se ole ihan oma valinta ketä tapailee. Vai ajattelitko, että heidän pitää elää sun ehdoillasi kiitollisena kun armollisesti suostut heitä tapaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
No okei, kaikilla eläimillä on sielu. En vaan ole tutustunut muihin kuin koiriin kovin hyvin.
"Ihmisellä on järkeä, pienellä lapsella vaistoa ja nuorella eläimellä on näitä molempia enemmän kuin lapsella."
VihaanKoiria kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on perinteinen suomalainen katkera ulisija, jolla ei ole elämässä mitään muuta sisältöä kuin kirjottaa av:lle aloituksia koirankakasta. Hahahhahaha
Löytyyköhän koirafanaatikkojen sanastosta mitään muita sanoja kuin nuo puhkikulutetut "katkera" ja "ulisija", "jolla ei ole elämässä mitään muuta sisältöä"? Pystyisittekö kerrankin vastaamaan asiallisiin KYSYMYKSIIN: Keräätkö sinä koirasi paskat ja pidät huolen siitä, ettei sen haukunta haittaa muita ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen asiallinen koiranomistaja eli varsin harvinaista herkkua, nostan hattua!
Vierailija kirjoitti:
Muuten ap:lle ei kuulu tippaakaan jos haluan pitää haisevia bakteeripesäkkeitä itselläni silläkin uhalla että ne saattavat joskus periaatteessa purra. Huolehdin etteivät ole muille vaaraksi ja se riittää.
Ei se minulle sinänsä kuulukaan eikä kiinnosta mitä teette kodeissanne. Ihmettelen vain syvästi ja se siinä. Sen sijaan paskat, haukkumiset ja puremiset kuuluvat jo minulle, sillä olen itse niiden kaikkien (potentiaalinen) uhri. Kivahan siinä kuvitelmassa on elää, ettei meidän Musti pure, mutta kysynpähän vaan miten ihmeessä sinä muka pidät 110% huolen siitä, etteivät koirasi ole muille ikinä vaaraksi?
Tuo on pahinta itsepetosta, sillä et voi KOSKAAN tietää tuleeko koirasi puremaan ja ketä ja milloin. Esimerkiksi tiedän lähipiiristäni tapauksen, jossa aivokasvain oli muuttanut koiran käytöstä ja tehnyt siitä aggressiivisen. Tämä koira sitten hyökkäsi 4-vuotiaan lapsen päälle ja puri häntä kädestä ja kaulasta. Ihmeen kaupalla lapsi selviytyi, mutta yksi sormi meinasi mennä kuolioon pahan tulehduksen vuoksi, vaikka oli antibiootit ja parhain mahdollinen hoito. Lapsi onneksi selviytyi ja sormikin parani, mutta arvet jäivät niin henkisesti kuin fyysisesti. Mieti tätä ja myönnä itsellesi, että et voi MITENKÄÄN ennustaa koiriesi käytöstä ja hallita niitä silloin, kun ne päättävät riehua ja hyökätä ihmisen päälle!
Vierailija kirjoitti:
Ei foobikoiden mukaan voi tätä yhteiskuntaa rakentaa ja normaalilla tavalla pelkäävät taas voivat kyllä elää pelkonsa kanssa ja kohdata pelkonsa kohteen ilman että se vaikuttaa normaaliin elämään haittaavasti.Ruokakauppaan en itsekkään koiria haluaisia, hygieniasyistä, mutta olen käynyt koirieni kanssa tavarataloissa, vaatekaupoissa kahviloissa yms.
Kunpa ymmärtäisitte sen, että isolla osalla kyse ei ole suinkaan mistään pelosta saati fobiasta, vaan inhosta ja ärtymyksestä. Tajuaisitte jo, että kaikki eivät halua elää sitä teidän koiraperhe-elämäänne? Emme halua kuunnella ulinaa emmekä räksytystä, emme halua astua miinoihin, emme halua koirienne hyppivän päällemme ja nuukivan haarojamme ja nylkyttävän jalkojamme. On aivan järkyttävää, että koiria päästetään jo ravintoloihinkin, niitä ei saisi tuoda edes tavarataloihin tai vaatekauppoihin! Eikö teillä pässeillä käy mielessä, että on olemassa allergisiakin ihmisiä ja astmaatikkoja? Tajuatteko millainen paha astmakohtaus tai anafylaktinen shokki on, välitättekö edes? Minäpä satun tietämään. Kunhan vain teillä ja teidän koirillanne on kaikki hyvin ja pääsy joka paikkaan... Aivan sairasta piittaamattomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Mä vihaan sua Ap
Vihaa vain, jos se kognitiivista dissonanssiasi yhtään helpottaa. Teillä koirafanaatikoilla näyttääkin sitä riittävän.
En voi olla varma tuleeko koiralleni aivokasvain tai tapahtuuko jotain muuta, että se puree sinua. En voi tietää edes itsestäni, että vedänkö sinua joku päivä turpaan tai vielä pahempaa. Sellaista se elämä on, kaikkea ei voi kontrollloida ja estää tapahtumasta, yhtälailla sinäkin saatat olla vaikka huomenna vaaraksi naapurissasi asuvalle mummolle, syystä tai toisesta.
Jos inhoaa ulinaa ja räkytystä niin se on sinun murheesi, siinäpä inhoat, mitä haet tällä jankkaamisella? Koirat eivät tästä maailmasta katoa, vaikka kuinka inhoaisit ulinaa ja räkytystä, itse vain joudut siinä inhossasi rypemään ja siitä kärsit.
Kyllä tiedän, että on olemassa allergisia ja astmaatikkoja, äärimmäisen harvalla se allergia on niin paha, että hetken vaatekaupassa ollut koira laukaisisi jonkun kohtauksen, astma taas ei ole allergia eikä koira aiheuta mitään pelkälle astmaatikolle. Jos sinua vaivaa, että vaatekaupassa saa olla koiria, niin osoita valituksesi liikkeen pitäjälle, hän ne tilat omistaa/vuokraa ja päättää saako sinne koirien kanssa mennä.
Ja itse voit valita menetkö koirien lähelle, jos koirien läheisyys ahdistaa niin älä mene koirakoteihin, älä kutsu koiria omaan kotiisi, äläkä ota kontaktia koirien omistajiin/aukaise suusi ja kerro sanoilla, ettet haluaa koiraa lähellesi. Niin yksinkertaista se on.
Uskokaa tai älkää, niin ällöttävää kuin koiranpaska onkin, se maatuu. Keväällä, kun alkaa sataa ja aurinko alkaa paistaa, paska häviää mullan joukkoon. Paskaa suurempi ongelma keväisin on hiekka ja sepeli, joka pölisee ja tekee ilmasta vaikeaa hengitettävää. Koiranpaska ei siihen pysty.
Sen sijaan ne kakkapussit, joihin minäkin kuuliaisesti kerään koirieni paskat kaupungissa, kuluttavat maailman luonnonvaroja ja saastuttavat ilmakehää, kun ne poltetaan.
Onneksi on omaa metsää, jonne koirani saavat paskoa sielunsa kyllyydestä, eikä raivokkailla av-mammoilla pikku kerrostalokopeissaan ole siihen nokan koputtamista.
Hukkukaa paskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
No okei, kaikilla eläimillä on sielu. En vaan ole tutustunut muihin kuin koiriin kovin hyvin.
"Ihmisellä on järkeä, pienellä lapsella vaistoa ja nuorella eläimellä on näitä molempia enemmän kuin lapsella."
Lähteenä teosofia. Nyt sitä lähdekritiikkiä heti!
Vierailija kirjoitti:
Inhoankoiriamyös kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonain päivänä tämä helvetti on ohi.
Toivon todellakin näin.
On sinä päivänä kun mätänet haudassa ja se on hyvä päivä, et enää saastuta ympäristöä pahansuopaisella olemuksellasi.
En kirjoittanut tuota ensimmäistä kommenttia, mutta huhhuh, pakko kommentoida. Miten teistä koirahulluista löytyykään noin paljon persoonallisuushäiriöisiä?
Vierailija kirjoitti:
Jos koirat kiellettäisiin kerrostalossa hajuhaitan vuoksi, niin pitäisi kieltää myös tupakointi, kissat, fretit, erilaiset jyrsijät, kaalilaatikon tekeminen, suitsukkeet, haju-kynttilät, auton tyhjäkäynnillä pitäminen, ruuan polttaminen pohjaan, hajusteiden käyttö (partaveden haju usein leijailee pitkään rappukäytävässä kun joku mies on siitä kulkenut) ja mitähän vielä.
Koirat kielletäänkin HAUKKUMISHAITAN vuoksi. Hajukin on ikävä, mutta se on vielä pientä, pahinta on MELU. Tupakointi on kyllä ihan saatanasta sekin, yhtä paha mitä räksytys. Fretti ei kai melua ja kissakin harvemmin, kuka hullu edes polttaa suitsukkeita kerrostalossa, kaalilaatikko haisee 1000 kertaa paremmalta mitä puhtainkaan piski ja ruuan polttaminen pohjaan on pieni inhimillinen vahinko. Älä keksi enää huonoja selityksiä metelöiville paskalingoillesi, ne eivät mene läpi muille kuin toisille koirahulluille.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan tyhmyyttä. Koira taas on viisas ja oppivainen olento, jolle tavat ja tottumukset ihmisen kuuluu opettaa ja kieltää ei-toivottu käytös.. Koiran vihaaja on typerä jos ei ymmärrä että hihnan toisessa päässä on se kohde eli ihminen, jolle vihat kuuluvat, koska ei ole opettanut, kouluttanut koiraansa.piste.
Vihaat tyhmyyttä, mutta et osaa alkuunkaan kirjoittaa? Koira on pohjimmiltaan kuriton, äänekäs ja viettien pohjalta toimiva, parhaimmillaankin vain rasittavan miellyttämisenhaluinen ja ylisosiaalinen otus.
Sanon siis täydessä ymmärryksessä, että inhoan sekä koiria eläiminä että useampia koiranomistajia ihmisinä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vihaan ap:n kaltaisia koiranvihaajia, aloittajassa ja kaltaisissaan on jotain henkisesti tosi vinksahtanutta. Olen yrittäjä ja minulla kaksi koiraa, tätä ei ilmeisesti eräs entinen työntekijöni tiennyt, kun alkoi oksentamaan minulle koiravihaansa, sain suunnattoman nautinnon, kun sain muutama kuukausi takaperin syyn miksi irtisanoa hänet, muuten olisin antanut asian olla mutta tässä tapuksessa toimin heti, sitä ilmettä kun kuuli asian "you are fired!"😂
Käsittämätöntä, että yrittäjälläkin, jonka nyt luulisi olevan vähän harkintakykyisempi, menee yksi mielipideasia noin pahasti tunteisiin. On kertynyt jo kovasti näyttöä, että koirat ovat koirafanaatikoille yhtään liioittelematta pyhä asia, jota ei saa millään tavalla kyseenalaistaa tai arvostella edes aiheesta. Puolestani saat vihata minua niin paljon kuin sielusi sietää, saat myös vihata kaikkea mitä satun arvostamaan enkä siltikään tuntisi oloani tuolla tavalla uhatuksi. Satun olemaan yksityisyrittäjä itsekin eikä tulisi mieleenkään erottaa työntekijöitä, jos sellaisia siis olisi, jonkun mielipideasian vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö muut roskat häiritse niin paljon ympäristössä kuin joku paskakikkare joka maantuu jo kuukaudessa?
Lisää klassisia koirafanaatikkojen selityksiä. Paskat eivät muuten välttämättä maadu noin nopeasti ja talvella eivät ollenkaan. Siellä ne odottelevat muumioituneina epäonnista jalankulkijaa lumien alla ja päällä. Oletko muuten tullut ajatelleeksi, että kyse ei ole YHDESTÄ paskakikkareesta, vaan jatkuvasta VIRRASTA aina uutta ja uutta paskaa, jota pudotellaan sinne tänne, kaikkialle, joka päivä, monta kertaa!
Mutta nyt jätän tämän vastailun ja ryhdyn muihin hommiin, palaillaan huomenna, koirafanittajat.
VihaanKoiria kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vihaan sua Ap
Aloituksesi on ollut melko provosoiva, joten ymmärrän vahvan reaktion. Kuitenkin koiranomistajana olen samaa mieltä monesta asiasta. En itsekään jaksa kuunnella jatkuvaa haukuntaa, karvat rassaavat, eikä ne paskat omissakaan kengänpohjissa houkuttele.
Kaikki eivät varmasti halua elää sitä koiraperhe-elämää, mutta osa ei halua elää myöskäön lapsiperhe-elämää. Itseäni rassaa niin ravintolaan/kauppaan tms tunkevat koirat kuin lapsetkin. Pidän hiljaisuudesta ja rauhallisuudesta, lasten kanssa tälläistä harvoin on. En kuitenkaan voi olettaa, että muut alkaisivat elää minun haluamallani tavalla, heillä on oikeus omannäköiseen elämään. Tottakai kun se rääkyvä kakara viereisessä pöydässä rassaa, sitä toivoisi, että perhe tajuaisi lähteä. Lopulta kuitenkin kyse on normaalista elämästä, ja jos se ärsyttää, ongelma on minun, ja minun pitää joko sietää asia tai lähteä itse. Julkisissa tiloissa tosin itsekin sallisin vain käyttökoirat, koska allergiat ja pelko ovat todellisia asioita jotka pitää ottaa huomioon eikä vain tuijottaa omaa napaa. Työkaverini mies on niin allerginen koirille, että työkaverini ja minun takit eivät saa naulakossa olla kosketuksissa toisiinsa, tai mies saa allergiakohtauksen joutuessaan vaimonsa takin lähelle. Takkini on valittu sillä perusteella, että karvat eivät pintaan tartu, mutta kun se allergia ei ole niinkään karvoista kiinni.
Lenkillä ollessani en myöskään kaipaa vieraita koiria nuuskimaan, hyppimään tai kuolaamaan lähelleni. Koiran kanssa kulkiessani en myöskään halua jäädä jutustelemaan kenenkään kanssa, saati että joku koskisi koiraani. Koira on oppinut ettei ohikulkijoista pidä välittää, mutta jos kaikki sitä rapsuttelevat, oppii pian taas hakemaan rapsuja ohikulkijoilta.
Tässäkin keskustelussa näkee, kuinka itsekkäitä ihmiset ovat, ilman koiraa tai koiran kanssa. Itse kaipaan vain vapautta elää elämääni tulematta häirityksi, ja saman haluan suoda muille. Meidän pitää vain hyväksyä se, että ihmiset arvostavat eri asioita, ja elää niin, etteivät ulkopuoliset joudu kärsimään meidän valinnoistamme. Näin koirallisena yritän parhaani mukaan pitää huolen, että otan huomioon niin allergiset, foobikot kuin ne, ketkä eivät koirista muuten vain pidä.
Vierailija kirjoitti:
VihaanKoiria kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vihaan sua Ap
En voi olla varma tuleeko koiralleni aivokasvain tai tapahtuuko jotain muuta, että se puree sinua. En voi tietää edes itsestäni, että vedänkö sinua joku päivä turpaan tai vielä pahempaa. Sellaista se elämä on, kaikkea ei voi kontrollloida ja estää tapahtumasta, yhtälailla sinäkin saatat olla vaikka huomenna vaaraksi naapurissasi asuvalle mummolle, syystä tai toisesta.
Jos inhoaa ulinaa ja räkytystä niin se on sinun murheesi, siinäpä inhoat, mitä haet tällä jankkaamisella? Koirat eivät tästä maailmasta katoa, vaikka kuinka inhoaisit ulinaa ja räkytystä, itse vain joudut siinä inhossasi rypemään ja siitä kärsit.
Kyllä tiedän, että on olemassa allergisia ja astmaatikkoja, äärimmäisen harvalla se allergia on niin paha, että hetken vaatekaupassa ollut koira laukaisisi jonkun kohtauksen, astma taas ei ole allergia eikä koira aiheuta mitään pelkälle astmaatikolle. Jos sinua vaivaa, että vaatekaupassa saa olla koiria, niin osoita valituksesi liikkeen pitäjälle, hän ne tilat omistaa/vuokraa ja päättää saako sinne koirien kanssa mennä.
Ja itse voit valita menetkö koirien lähelle, jos koirien läheisyys ahdistaa niin älä mene koirakoteihin, älä kutsu koiria omaan kotiisi, äläkä ota kontaktia koirien omistajiin/aukaise suusi ja kerro sanoilla, ettet haluaa koiraa lähellesi. Niin yksinkertaista se on.
Ei kun teidän elukoista on harmia. Simple as that. Älä yritä miettiä asiaa liikaa, ei sinulta nyt oikein lähde.
Ja mä vihaan ihmisiä, erityisesti lapsia. Kuolaavat, rääkyvät ja hasevat paskalle. Ja äidit tuovat kauppoihin kaikki paskat rattaissaan. Puhumattakaan teineistä.