Vihaan koiria
Koirat on ihan helvetin rasittavia ja ärsyttäviä eläimiä, ja jokainen koiranomistaja on enemmän tai vähemmän seurankipeä läheisriippuvainen, kun sellaisen (tai pahimmassa tapauksessa lauman) haluaa nurkkiinsa sotkemaan, räksyttämään ja haisemaan. Koirat haisevat ihan helvetin pahalle, eikä se löyhkä lähde millään pois. Koirat ovat petoja ja laumaeläimiä, joita ei ole tehty elämään yksin missään sisätiloissa. Koirat eivät kunnioita sinua, ellet näytä niille niiden oikeaa paikkaa ja tee itsestäsi lauman johtajaa, siinäpähän saatte sitten taistella!
Koiran suu on myös järkyttävä bakteeripesäke, koska koirat syövät ja nuolevat mitä vaan, mukaanlukien omaa peräänsä ja omaa + muiden eläinten PASKAA. Sitten annatte niiden nuolla itseänne ja naamaanne missä vaan ruokapöydissä kesken ruokailun ja päästätte sänkyihinne nukkumaan, yöks. Koirat räksyttävät ja ulvovat ja kerjäävät lakkaamatta huomiota, tunkevat joka paikkaan inisemään ja nuuskimaan haarovälejä eivätkä tottele (lähes) koskaan. Koirat purevat vuosittain lukemattomia ihmisiä, jopa hengenvaarallisesti.
http://enhs.umn.edu/current/6120/bites/dogbiteinjuries.html
Olen todistanut useampia tapauksia, joissa koira on purrut ihmistä, kahdesti olen joutunut myös itse koiran hyökkäyksen kohteeksi ilman minkäänlaista provosointia. Kyseessä oli luonnehäiriöinen suomenpystykorva ja saksanpaimenkoira. Ensimmäinen kaatoi minut pienenä ja raapaisi silmän vierestä, jälkimmäinen ajoi minua takaa ja tarttui käsivarteen kiinni niin, että paitani repeytyi ja sain naarmuja.
Ja EI, en pelkää koiria tai ole mikään eläintenvihaaja, inhoan vain koiria!
En ikinä pystyisi asumaan koirallisen ihmisen kanssa tai sellaisten naapurissa, se haukkuminen ja ulina on vaan jotain niin rasittavaa. Koirat ovat myös pääsääntöisesti rumia, ehkä joku harva rotu voi näyttää ok:lta pentuna. Yli-innokkaita ja typeriä läähättäjiä. En mitenkään rauhaa ja siisteyttä rakastavana ihmisenä voi ymmärtää ihmisten rakkautta näihin turhiin otuksiin, puolestani kaikki rakit saisi hävittää koko maan päältä.
Kertokaapa muuten MIKSI ETTE KERÄÄ NIITÄ PASKOJA POIS? Kaikki puistot ja viheralueet on tässä maassa pilattu. Minnekään ei voi mennä eikä astua, kun haisevia miinoja on kaikkialla, jopa keskellä teitä. Miten aikuiset ihmiset voivat olla noin vastuuttomia ja piittaamattomia, ettei ympäristön viihtyisyydestä välitetä ollenkaan? Minä ainakin liikunnallisena ihmisenä haluan voida kävellä puistoissa ja vaikka vähän "eksyäkin" reitiltä, jotta saan ihasteltua luontoa ja otettua valokuvia. Koiravero tähän maahan ja vähän äkkiä eikä mitään 50 e, vaan tuohon kaksi nollaa perään; kolme, jos ette ala kerätä jätöksiänne, kiitos. :)
Kommentit (710)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku jaksaa täällä trollailla oikein viimeisen päälle ja jengi on niin tyhmää, että menee lankaan :p
Muutama asiallinenkin kirjoittaja onneksi välissä, mutta heille ei juurikaan vastailla... järjetöntä menoa.
Eiköhän tällä ihmiset trollaile mukana. Ei kukaan voi ottaa ap:n kirjoitusta tosissaan :D.
Totta turiset :D Samoin kaikki "koirien rakastajat" täällä ovat luultavasti trolleja, eihän ketkään voi olla oikeasti niin tyhmiä :D
Ap:lla on siis viha-ongelma. Olen hyvin pahoillani, mutta sinä olet ainoa joka voi tehdä jotakin sille että sinä vihaat. Eikö vihantunne ole kovin kuluttavaa? Kuinka usein joudut kohtaamaan koiria kohtaan tuntemasi vihan tunteen? Päivittäin? Monta kertaa päivässä?
Jos tarkoituksella pidät vihaasi yllä, niin sinä itse siitä vain kärsit. Maailma ei ala pyörimään sinun vihasi ja inhosi ympärillä, vaikka niin varmasti toivoisit, sitä ei tule tapahtumaan. Jatkossakin tulee olemaan koirankakkoja tien laidoilla, keskellä tietä, haisevia koiria lemmikkeinä kerrostaloissa ja koirankarvoja siellä missä koiria kulkee. Jatkossakin ihmiset tulee pitämään koirista ja ottamaan niitä lemmikeiksi.
Kannattaisiko siis käsitellä vihantunteesi ja koittaa päästä siitä eroon? Ensimmäinen askel siihen suuntaan on hyväksyä asiat joita et voi muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastausten määrästä huomaa, että kuinka tärkeä koira on naisille. Edes "vihaan lapsia" keskustelu ei saisi näin paljon vastauksia. Naiset antavat koiralle aivan liian suuren roolin elämässään. Suuri osa arvottaa koiran miestä korkeammalle. Sitten ihmetellään miksi ei löydy miestä.
Av-mammat on aina pitäneet koiria lapsia tärkeämpänä.
Ei kyse kai olekaan siitä.. Nähtävästi jos on koirasekopää, on sekopää. Ja kauhean vaikea niellä sitä faktaa, että kaikki eivät ole niihin hulluna.. Jotkut jopa vihaa.
Kyse ei ole siitä, etteikö tuosta sinun sivu tolkulla jankuttamisesta aivokuollutkin tajua, että eihjeijjeiiii et tykkää, haisee, hyi yöks eiiiii, et tykkäää eeeeiii. Juu, ymmärretty, vihaat koiria. Sinä et ymmärrä, että meitä ei kiinnosta ja sinua vihataan. Koira elää sen kanssa. Sinä et kiinnosta. Saat vihata vapaasti, mutta sinulla ei ole merkitystä.
Silti olet viihtynyt koko päivän jankuttaa samaa palstalla. Voihan siitäkin jotain päätellä...
Koko päivän? Toisin kun sinä, kävin kirjoittamassa hetken aikaisemmin ja kirjoitan hetken nyt. Sinä olet ennen minua jankannut sivukaupalla, miten hyi yök haisee ja vihaan ja jank jank jank, sekä minun jälkeeni tähän hetkeen asti. Aamusta iltaan, taukoamatta. Mitä tämä kertoo sinusta ja sinun pakkomielteestäsi? Ja oletkin jo tainnut huomata, että moni muukin on kanssani samaa mieltä siitä, että vihaa rauhassa, mutta sinua vihataan ja olet saastaa? En todellakaan ole ainut, joka sinulle tästä sanoo.
Mitä ihmettä! Koko päivän ajalta on noita jankutieijeij-viestejä. Et voi sitä kiistää, vaikka ilmiselvien asioiden kiistäminen tapoihisi kuuluukin. Tunnistan sinut nimittäin muista yhteyksistä. Ennustus: seuraava askel on, että menetät malttaisi totaalisesti ja alat syytää törkeyksiä ja mielenterveysdiagnooseja.
Ihan oikeasti, olet sekaisin. "Tunnistan sinut muistakin yhteyksistä" on sekopään puhetta. Tämä on anonyymi keskustelupalsta. Meitä anonyymejä käy täällä tuhansia. Koita ihan oikeasti hommata itsellesi apua, tämän sanon ihan ystävyydellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastausten määrästä huomaa, että kuinka tärkeä koira on naisille. Edes "vihaan lapsia" keskustelu ei saisi näin paljon vastauksia. Naiset antavat koiralle aivan liian suuren roolin elämässään. Suuri osa arvottaa koiran miestä korkeammalle. Sitten ihmetellään miksi ei löydy miestä.
Ei kyse kai olekaan siitä.. Nähtävästi jos on koirasekopää, on sekopää. Ja kauhean vaikea niellä sitä faktaa, että kaikki eivät ole niihin hulluna.. Jotkut jopa vihaa.
Kyse ei ole siitä, etteikö tuosta sinun sivu tolkulla jankuttamisesta aivokuollutkin tajua, että eihjeijjeiiii et tykkää, haisee, hyi yöks eiiiii, et tykkäää eeeeiii. Juu, ymmärretty, vihaat koiria. Sinä et ymmärrä, että meitä ei kiinnosta ja sinua vihataan. Koira elää sen kanssa. Sinä et kiinnosta. Saat vihata vapaasti, mutta sinulla ei ole merkitystä.
Silti olet viihtynyt koko päivän jankuttaa samaa palstalla. Voihan siitäkin jotain päätellä...
Koko päivän? Toisin kun sinä, kävin kirjoittamassa hetken aikaisemmin ja kirjoitan hetken nyt. Sinä olet ennen minua jankannut sivukaupalla, miten hyi yök haisee ja vihaan ja jank jank jank, sekä minun jälkeeni tähän hetkeen asti. Aamusta iltaan, taukoamatta. Mitä tämä kertoo sinusta ja sinun pakkomielteestäsi? Ja oletkin jo tainnut huomata, että moni muukin on kanssani samaa mieltä siitä, että vihaa rauhassa, mutta sinua vihataan ja olet saastaa? En todellakaan ole ainut, joka sinulle tästä sanoo.
Mitä ihmettä! Koko päivän ajalta on noita jankutieijeij-viestejä. Et voi sitä kiistää, vaikka ilmiselvien asioiden kiistäminen tapoihisi kuuluukin. Tunnistan sinut nimittäin muista yhteyksistä. Ennustus: seuraava askel on, että menetät malttaisi totaalisesti ja alat syytää törkeyksiä ja mielenterveysdiagnooseja.
Ihan oikeasti, olet sekaisin. "Tunnistan sinut muistakin yhteyksistä" on sekopään puhetta. Tämä on anonyymi keskustelupalsta. Meitä anonyymejä käy täällä tuhansia. Koita ihan oikeasti hommata itsellesi apua, tämän sanon ihan ystävyydellä.
MOT
Itse en vihaa koiria, mutta en niita rakastakaan. Joskus koirille lassyttavat, erityisesti omille koirilleen lassyttavat, arsyttavat. No, mutta piti sanomani, etta eras kaverini kun nakee koiran, han alkaa hymyilla lammasmaisesti. Olen pohtinut mika psykologinen reaktio sekin voisi olla.. Talloin mina puolestani tunnen myotahapeaa kaverini puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MOT
MOT itsellesi. Jos törmäät jatkuvasti keskusteluissa tähän samaan kaavaan, missä ihmiset väsyvät trolleihisi ja jankkaukseesi ja he kehoittavat sinua hakeutumaan hoitoon, niin miten todennäköisenä pidät sitä, että se on se yksi ja sama ihminen? Eri keskusteluissa? Tunnistat aina sen yhden ja saman? Onko koskaan käynyt mielessäsi, että tapasi "keskustella" saa ihmisissä aikaan tämän reaktion, jolloin useat sanovat sinulle samasta asiasta?
En tiedä, miten monta kertaa joku on sanonut sinulle samalla tavalla, mitä minä sanoin tässä keskustelussa, mutta arvelisin, että aika moni, kerta osaat jo "ennustaa", mikä reaktio tulee seuraavaksi? Tämä on psykologisesti ihan ymmärrettävää, sillä ihmiset päätyvät äärimmäisellä käyttäytymisellä herättämään toisissa ihmisissä hyvin samankaltaisia reaktioita.
Kannattaisiko sinun muuttaa tapaasi kommunikoida, jos et aina halua, että "sama ihminen vainoaa sinua"(=eli lukuisat eri ihmiset sanovat sinulle täsmälleen samasta asiasta eri keskusteluissa)?
Ai että mitä vihan määrää täällä tulee puolelta toisin.. ymmärrän että osa ihmisistä vihaa koiria esim. Trauman takia eivätkä halua sen takia olla tekemisissä koira ihmisten ja koirien kanssa.
Niille en kuitenkaan anna ymmärryksessäni sijaa jotka kulkevat tuolla heitellen myrkky ja neulanakkeja koirien syötäviksi. Niille voisin mieluusti syöttää ne nakit itse suusta alas.
Terkuin sotilaskoirakouluttuja
En pidä koirista, mutta siedän ja ymmärrän koiria ja koiranomistajia. Ja kyllä myös minua vituttaa jokavuotinen koiranpaskavuori keväisin, sitä paskaa on kaikkialla. Kukaan ei koiranpaskaan kuole, mutta ei se tee vitutuksesta pienempää.
Vierailija kirjoitti:
Ai että mitä vihan määrää täällä tulee puolelta toisin.. ymmärrän että osa ihmisistä vihaa koiria esim. Trauman takia eivätkä halua sen takia olla tekemisissä koira ihmisten ja koirien kanssa.
Niille en kuitenkaan anna ymmärryksessäni sijaa jotka kulkevat tuolla heitellen myrkky ja neulanakkeja koirien syötäviksi. Niille voisin mieluusti syöttää ne nakit itse suusta alas.Terkuin sotilaskoirakouluttuja
No ei siinä viattoman luontokappaleen vihaamisessa mitään ymmärrettävää ole. Traumasta huolimatta. Minulla on traumoja miehistä, näin kun isä hakkasi omaa sisarustani harva se päivä kuin vierasta sikaa, setäni on lähennellyt minua useita kertoja, katsoin koko lapsuuteni agressiivista kännäilyä ja raivoamista miesten puolelta. Ystävissäni on raiskattuja ja pahoinpideltyjä, osaa on käytetty lapsena seksuaalisesti hyväksi. Mulla on traumaa vaikka muille jakaa, miehistä. Saanko minä traumojeni takia vihata KAIKKIA miehiä, yrittää vahingoittaa ja kylvää vihaani vihapuheellani ympäriinsä? Miten kaikki miehet on paskoja, lastenraiskaajia, hakkaajia, juoppoja? En eikä se olisi edes järjevää.
Mitä ideaa on siinä, että antaa oman traumansa ja vihan hallita koko loppuelämää? Se viha näkyy päällepäin, samoin käsittelemättömät traumat. Ja näiden ihmisten kanssa kukaan terve ei halua olla tekemisissä. Ei ole mitään hyväksyttyä syytö vihata yleistäen kaikkea jotakin, ei edes trauma-tekosyyllä.
Paholainen ei voi sietää koiria. Tällaiset pienet merkit, kuten tämä ap.n kirjoitus, kertovat siitä, kuinka paholainen on saanut enemmän jalansijaa maapallolla.
Paholaismaisia esityksiä putkahtelee esiin, jossain(Pakistan) halutaan lupa hakata naisia kepeillä, jossain aviomies saa (Venäjä)hakata vaimoa, jossain lapsia saa läpsiä (Ranska), aivan keskiaikaista.
Pieniä merkkejä, mutta kertovat mihin maailma on menossa.
Koiriakin vihataan, eläimiä, jotka aikojen alusta ovat palvelleet ihmistä uskollisesti.
Jos koira puree ihmistä, syy ei ole koiran vaan ihmisen. Joku on lyönyt tai muuten kaltoinkohdellut eläintä. Koira ei koskaan unohda! Väkivalta kasvattaa väkivaltaa.
Ei kenenkään tarvitse teidän koirista pitää ja aika moni ei pidä, sama juttu teidän uniikkien lumihiutale lapsien kanssa, niitäkään ei moni jaksa tai näe niissä mitään herttaista. Toki ihmiset esittää muuta vaikka nuo edellämainitut lähinnä ärsyttää ja vituttaa monia ihmisiä.
Sentakia on ne lapsista vapaat lomanviettopaikatkin, kun voi loma ja rauha mennä pilalle kiljuvien kauhukakaroiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö sinun ap mennä vaikka jollekkin vihanhallintakurssille että pääset tuosta ylimääräisestä vihasta ylitse?
Pitäisikö sinun itsesi vaikka mennä vihanhallintakurssille, ettet tuntisi enää loukkaantuneena tuota tarvetta tulla heittelemään vauvafoorumeille passiivis-aggressiivisia kuittailuja?
Vierailija kirjoitti:
Ap:llä on ongelmia :) kuka jaksaa sepustaa noin pitkän valivalituksen jostain lemmikkieläimestä?Minäkään en välitä vieraiden huomionkipeistä lapsista mutten jaksaisi tuollaista valitusvirttä raapuustaa aaveelle
Jaksoin ihan hyvin, minulla kun riittää energiaa. En väitä itsekään olevani täydellinen, mutta teillä koiraihmisillä näyttäisi olevan huomattavia vaikeuksia oikeinkirjoituksen kanssa. 😊 Niin, ja vain yksi tähän mennessä on osannut käyttää jopa sanaa "kausaalisuhde". Mielenkiintoista, minkähän kausaalisuhteen tästä voisi vetää?
Vierailija kirjoitti:
Olet hirveä ihminen : (
Miten yksi mielipide muiden joukossa voi mennä noin pahasti tunteisiin? Aika surullista, että ilmeisesti ihan aikuisiällä ollaan vielä noin emotionaalisesti kehittymättömiä, että projisoidaan kaikki omat mielipahat ihmisiin, joiden täysin laillinen ja normaali MIELIPIDE ei vain satu miellyttämään. Huvittavaa, että koirista ei saa sanoa mitään pahaa tai on hirviö. Grow the fuck up.
Vierailija kirjoitti:
Oksennus meinaa tulla, kun naapuri mennyt rapussa, se haju on aivan käsittämätön!!!
Sitten viet sen piskisi kaakille siihen portaan eteen kaikkien iloksi..
Ei helvetti, kai se on sitten joku maan tapa paskotuttaa rakit portaiden eteen... Olen nähnyt tätäkin ihan liikaa nuorempana vuokralla asuessani. Erityisesti jäi mieleen eräs selvästi wt pullero, joka paskatti räksyttävän pikkurakkinsa AINA ihan oven eteen, samalla itse selkä kyyryssä röökiä vedellen ja luuriinsa puhuen. Vituttaa vieläkin muistella tuota tapausta.
Vierailija kirjoitti:
Ap on katkera sekopää. Koota keksiä elämääs jotain mieluista. Koira on ihmisen paras ystävä. Uliuli Ap :D
Uliuli. Ihminen on ihmisen paras ystävä. Kuka sinua on noin pahasti satuttanut, kun olet nostanut piskit korkeimmalle jalustalle ihmisten yli? Minusta se kielii aikamoisesta sekopäisyydestä. Mitä sinä itse muuten tällä palstalla teet? Eikö elämässäsi ole riittävästi mieluista tekemistä? Minä taisin olla yli 12 h palstalta pois aloitukseni jälkeen, siinä välissä ehtikin tapahtua kaikenlaista. Kirjoitan vielä pari kommenttia, ja jatkan sitten joko korujen tekoa tai ompelua. On niin kivoja hommia nuo, ettei millään malttaisi lopettaa ja laittaa nukkumaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Lapset sotkee, riehuu, meluaa ja haisee paljon enemmän kuin koirat. Samoin varmaan Ap.
Saatan mä joskus vähän haiskahtaa salitreenin jälkeen. :) Koti on kyllä siisti enkä introverttina harrasta meluamista, mitä nyt pianoa soittelen, mutta sehän onkin ihan sallittua omakotitalossa. :)
Vierailija kirjoitti:
Voi sua Ap. Toivottavasti nyt elämä vähän paranisi tulevaisuudessa, vaikutat surulliselta ja katkeralta. :(
Voi herttileijaa sua, kun pitää yrittää alentua heppoisiin henkilökohtaisuuksiin vain eriävän mielipiteen vuoksi! Teitä edesvastuuttomia mielennepahoittajia näyttää tosiaan riittävän.
Vierailija kirjoitti:
Paholainen ei voi sietää koiria. Tällaiset pienet merkit, kuten tämä ap.n kirjoitus, kertovat siitä, kuinka paholainen on saanut enemmän jalansijaa maapallolla.
Paholaismaisia esityksiä putkahtelee esiin, jossain(Pakistan) halutaan lupa hakata naisia kepeillä, jossain aviomies saa (Venäjä)hakata vaimoa, jossain lapsia saa läpsiä (Ranska), aivan keskiaikaista.
Koiriakin vihataan, eläimiä, jotka aikojen alusta ovat palvelleet ihmistä uskollisesti.
Jos koira puree ihmistä, syy ei ole koiran vaan ihmisen. Joku on lyönyt tai muuten kaltoinkohdellut eläintä. Koira ei koskaan unohda! Väkivalta kasvattaa väkivaltaa.
Faktat faktoina kuitenkin, kyllä koira voi purra vaikka sitä ei olisi koskaan lyöty tai kohdeltu kaltoin. Koirat toimivat usein vaistomaisesti, eivät ihan osaa järkeillä asioita niinkuin me ihmiset. Puremiseen voi olla monia syitä, koira voi pelätä koska sen hermorakenne on huono, eli se on arka/pelokas/epävarma, koira voi tulkita tilanteen väärin koska pelkää, koira voi purra myös ihan syystä koska joku uhkaa sitä, sen vartioimaa aluetta/tavaraa tai sen "suojeluksessa" olevia ihmisiä/eläimiä. Koira voi purra myös koska on dominoiva ja terävä, se reagoi salamannopeasti ja vaistomaisesti uhkaavaan tilanteeseen käyden kiinni kohteeseen.
Kaikkia koiria ei edes kouluttamalla ja hyvällä tahdolla saa yhteiskuntakelpoiseksi, sellaiset koirat tulisi lopettaa tai pitää kuonokoppaa ja hihnaa ettei vahinkoa pääse tapahtumaan.
Koira, kissa jne elukka voi purra tai ruveta riehumaan ilman, että on kaltoinkohdeltu. Ihan fakta, kun olen lemmikeitä omistanut ja yhtäkään ei ole ikinä kaltoinkohdeltu, elukka voi flipata täysin syyttä kun herneen kokoisissa aivoissa iskee joku vaisto tai mikälie päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faktat faktoina kuitenkin, kyllä koira voi purra vaikka sitä ei olisi koskaan lyöty tai kohdeltu kaltoin. Koirat toimivat usein vaistomaisesti, eivät ihan osaa järkeillä asioita niinkuin me ihmiset. Puremiseen voi olla monia syitä, koira voi pelätä koska sen hermorakenne on huono, eli se on arka/pelokas/epävarma, koira voi tulkita tilanteen väärin koska pelkää, koira voi purra myös ihan syystä koska joku uhkaa sitä, sen vartioimaa aluetta/tavaraa tai sen "suojeluksessa" olevia ihmisiä/eläimiä. Koira voi purra myös koska on dominoiva ja terävä, se reagoi salamannopeasti ja vaistomaisesti uhkaavaan tilanteeseen käyden kiinni kohteeseen.
Kaikkia koiria ei edes kouluttamalla ja hyvällä tahdolla saa yhteiskuntakelpoiseksi, sellaiset koirat tulisi lopettaa tai pitää kuonokoppaa ja hihnaa ettei vahinkoa pääse tapahtumaan.
Sairas koira on asia erikseen mutta yleensä koirat on pilattu jo pennusta, sosiaalistaminen on jäänyt josta johtuen pelätään ihan kaikkea jne..
Suomalaiset luulee että koiran saa hakkaamalla ja kovalla kurilla kuuliaiseksi. Ei pidä paikkaansa. On paljon rotuja joista saa kovalla kurilla ja väkivallalla aikapommeja. Erityisesti suurikokoisen alkukantaisen koiran saa helposti vaaralliseksi. Koiraa on kohdeltava tasavertaisesti ja arvostaen. Kaikilla roduilla ei ole miellyttämisen halua (laumanvartijat), se pitää muistaa.
Auktoriteettia toki pitää olla ja johdonmukainen kasvatus, niin pienillä kuin suurilla koirilla.
Minua inhottaa kanssa nuo koiraihmiset, jotka eivät viitsi koirankakkoja kerätä kaduilta tai puistikoista. Inhottaa ne koirankakat jokapuolella ja pissat lumihangessa kaduvarsilla. Onpa kivan näköstä. Koirat hyökkäilee päin, kun olen juoksulenkillä. Omistajat eivät tunnu hallitsevan lemmikkejään. Vähän pelottaa. Jotkut omistajat antavat koirien nuolla kaikki paikat ja karvaa on kaikkialla heidän kodeissaan. Myös minun vaatteissani vierailun jälkeen. Kodit heillä myös haisee ja sitten vasta haiseekin jos koiralla on juoksuaika. Hyi olkoon. Koirat lähinnä säälittää. Kerjäävät ruokaa ja hyppivät päin. Omistajat jättävät koirat aina yksin kotiin, autoon tai jonnekin. Koirien pissat lirahtelevat mihin sattuu ja levittävät juomaansa vettä ympäri lattioita. En ole siisteyshullu, mutta kyllä tuo nyt ällöttää. Osa omistajista valittaa itsekin koiristaan. Osa on täysin välinpitämättömiä, eivätkä edes jaksaisi ulkona niitä käyttää, kun vaan pikaisesti pissalla. Enkä kaikkea jaksa tähän edes kirjoittaa. Näyttää niitä hyviäkin omistajia ihme kyllä olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairas koira on asia erikseen mutta yleensä koirat on pilattu jo pennusta, sosiaalistaminen on jäänyt josta johtuen pelätään ihan kaikkea jne..
Suomalaiset luulee että koiran saa hakkaamalla ja kovalla kurilla kuuliaiseksi. Ei pidä paikkaansa. On paljon rotuja joista saa kovalla kurilla ja väkivallalla aikapommeja. Erityisesti suurikokoisen alkukantaisen koiran saa helposti vaaralliseksi. Koiraa on kohdeltava tasavertaisesti ja arvostaen. Kaikilla roduilla ei ole miellyttämisen halua (laumanvartijat), se pitää muistaa.
Auktoriteettia toki pitää olla ja johdonmukainen kasvatus, niin pienillä kuin suurilla koirilla.
Ei se sosiaalistamisesta pohjimmiltaan johdu, jos koiralla on hyvät hermot, niin se kyllä selviää vaikka millaisista tilanteista ihan niiden ansiosta. Jos taas on huono hermorakenne, niin silloin sosiaalistamisella voi olla merkitystä, tai sitten ei, jos koiralla oikein päässä heittää, niin siihen ei mikään mahti maailmassa auta, ei sosisaalistaminen eikä positiivinen koulutus. Eikä kyse ole edes sairaudesta, vaan ominaisuuksista, niinkuin meillä ihmisilläkin, toinen on pelokkaampi kuin toinen, joku suorastaan hermoheikko.