MIKSI PITÄÄ NE LAPSET TUODA RUOKAKAUPPAAN
En ymmärrä sitä että pitää pienten lasten tulla ruokakauppaan. Pyörivät jaloissa, aiheuttavat vaaratilanteita, kiukuttelevat jos eivät jotain saa jne. Varsinkin paheksun sitä, että pitää koko perheen voimin tulla. Eikö toinen vanhempi voisi jäädä lasten kanssa kotiin?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi, tiedät itsekin varsin hyvin, kuinka typerä aloituksesi on.
Typerä ja typerä, minun mielestäni erittäin esittämisen arvoinen kysymys. Nykyvanhemmat ne vaan tuntuvat olemaan niin kovia pahoittamaan mielensä.
Ap
ap voiko 3v jättää yksin kotiin siksi aikaa kun käy kaupassa? aivan EI VOI ja syödä pitää joten pakkohan se on kauppaan ottaa vaikka saisikin joka ikinen kerta jonkun huutokohtauksen siellä milloin mistäkin syystä. luuletko että minustakaan tuntuu mukavalta kun lapsi siellä kiukkuu ja ihmiset kattoo otsa kurtussa koska annan huutaa ihan sen takia että jos teen jotain ni raivo yltyy vaan
Miksi mä en ole kertaakaan nähnyt häiritseviä lapsia kaupassa? Ikää vähän reilu 30 vuotta, suurehko kaupunki, vähintään kerran viikossa käydään Prismassa, Lidlissä tai Cittarissa. Luulisi että olisi tullut vastaan kun niitä joidenkin mukaan on häiriköimässä koko ajan joka paikassa.
Vai onkohan nämä häiriintyjät turhan herkkänahkaisia ja liioitteleviakin? Jos joku lapsi vaikka kävelee sun edestä ja päästää jonkun äänen niin ei sitä pitäisi niin vakavasti ottaa.
Minulla on ollut aina lapset kaupassa mukana. Yhden kerran heistä jokainen on haastanut käytöksellään, toista kertaa ei ole tullut. Joskus vaatekaupoilla lapset kyllästyy äkkiä ja alkaa piiloleikit mutta silloin lähdetään tauolle tai jotain.
Nyt lapset ovat 3,6 ja 9 vuotiaita ja kauppareissut sujuu erittäin hyvin. Sadoista kauppareissuista alle 5 on olleet sellaisia mitä ei halua muistella mutta ne tarvittiin että lapset tietää miten siellä käyttäydytään.
Ikinä en ole antanut lasten tehdä kaupassa mitä haluaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi, tiedät itsekin varsin hyvin, kuinka typerä aloituksesi on.
Typerä ja typerä, minun mielestäni erittäin esittämisen arvoinen kysymys. Nykyvanhemmat ne vaan tuntuvat olemaan niin kovia pahoittamaan mielensä.
Ap
Ihan päinvastainen kokemus. Me 70-80 syntyneet oltiin vapaakasvatuksen lapsia, nykyään harvinaisempaa.
Eivät kaikki 70-80-syntyneet ole vapaan kasvatuksen saaneita, mun perheessä ainakin oli tiukat säännöt.
Ei kauppakäyttäytymistä opi kuin harjoittelemalla :) lapset mukaan kauppaan ja vanhemmat pysykää skarppina! :)
Siksi että asun yksin lapseni kanssa.
Onko sinun pakko käydä ruokakaupassa? V*tuttaa sinunlaisesi ihmiset, en yhtään jaksa katsoa tuommoisia enkä halua edes nähdä. Voisitko jäädä ensi kerralla kotiin?
Ps. Ei koske vain ruokakauppoja, vaan myös ravintoloita, vaatekauppoja, puistoja jne. Että jos vaan voisit jäädä kotiin?
Lapsiviha se taas kukoistaa Suomessa, ei voi kuin nauraa.
Olen matkustellut paljon, enkä missään muualla ole törmännyt tällaiseen lapsivihaan. Onko suomalaisilla jotain henkisiä ongelmia, tai lähinnä nämä ongelmalliset tuntuvat kokoontuvan av:lla.... 😂
Miten te jaksatte valittaa joka asiasta vai onko tämäkin jokin typerä provo? Miksette keskity omaan elämäänne, onko se niin kuiva?
Vierailija kirjoitti:
Miksi mä en ole kertaakaan nähnyt häiritseviä lapsia kaupassa? Ikää vähän reilu 30 vuotta, suurehko kaupunki, vähintään kerran viikossa käydään Prismassa, Lidlissä tai Cittarissa. Luulisi että olisi tullut vastaan kun niitä joidenkin mukaan on häiriköimässä koko ajan joka paikassa.
Vai onkohan nämä häiriintyjät turhan herkkänahkaisia ja liioitteleviakin? Jos joku lapsi vaikka kävelee sun edestä ja päästää jonkun äänen niin ei sitä pitäisi niin vakavasti ottaa.
Minäkään en ole nähnyt, eiköhän se ole ap:lla peiliinkatsomisen paikka. Kyllähän mistä tahansa asiasta voi ärsyyntyä, kertoo enemmän ap:sta kuin ärsyyntymisen kohteesta (eli lapsista).
Masentuneet ihmiset eritoten ärsyyntyvät kaikesta. Ei taida mennä ap:lla hyvin?
Mä olin tässä taannoin ruokakaupassa aikuisen kaverini kanssa, joka sitten jostain hetken mielijohteesta otti pehmeän juuston hyllystä ja puristi sen nyrkissään muusiksi. Siinä sitten vähän hoo-moilasena katoin ja hoidin sellasen kasvatustehtävän jonka jonkun muun olisi pitänyt hoitaa jo kauan sitten. Että jos ei lapsia kauppaan, niin kyllä aikuinen siellä paljon enemmän saa tuhoa aikaan jos ei olla koskaan opetettu.
Minulla ei ole ikinä ollut mitään mielenkiintoa lapsiin. Nykyään tuntuu olevan muotia tämä vapaakasvatus ja se näkyy sekä kuuluu! Lapsia ei pääse enää mihinkään pakoon. Juoksevat päin kaupassa ja kadulla. Huutavat ja tömistelevät kerrostalossa pihalla sekä sisällä. Mihin tahansa meneekin niin näkee huonosti käyttäytyviä lapsia. Voi olla että itse kiinnitän tähän enemmän huomiota kuin äidit joille on ihan arkipäivää tuo huono käytös eivätkä siksi nää siinä mitään pahaa. Mun puolesta lapset voivat olla missä vain kunhan osaavat käyttäytyä.
Ihan päinvastainen kokemus. Me 70-80 syntyneet oltiin vapaakasvatuksen lapsia, nykyään harvinaisempaa.