MIKSI PITÄÄ NE LAPSET TUODA RUOKAKAUPPAAN
En ymmärrä sitä että pitää pienten lasten tulla ruokakauppaan. Pyörivät jaloissa, aiheuttavat vaaratilanteita, kiukuttelevat jos eivät jotain saa jne. Varsinkin paheksun sitä, että pitää koko perheen voimin tulla. Eikö toinen vanhempi voisi jäädä lasten kanssa kotiin?
Kommentit (72)
Ap olet varmasti itsekin käynyt lapsena kaupassa ja tuskin sujui aina mallikkaasti. Jos lapset pidettäisiin 18-vuotiaaksi kotona, eivät he oppisi mitään sosiaalisia taitoja. 18 vuotiaana ravintolaan, elokuviin, kauppaan, lentokoneeseen.. mitähän nämä muut paikat olivat, missä ei lapset ei sais näkyä.
Vierailija kirjoitti:
Tilaa sinä ap ruokakassi kotiisi jos noin kovasti ahdistaa. Mieluummin lapset kuin kaltaisesi minäminäääliöt.
Kuuleppa nyt. Minä sentään osaan käyttäytyä kaupassa enkä ole kenenkään tiellä. Ihan turha yrittää minua tässä syyttää.
Ap
Ja sitten kaikki yhteen ääneen:
Hei trollaati, trollaati, trollaati, trollaa
trollaati, trollaati, trollallallei...
Toivottavasti apn kaltaiset kuolee tarpeeksi aikaisin ettei muiden kakaroiden tarvitse niistä huolehtia vanhana.
Lapset voisi tai oikeammin pitäisi opettaa siihen, että hyllyissä olevia tavaroita EI kläpäillä. Tietysti lapset "matkivat" vanhempiaan, jotka poimivat tavaroita hyllyistä ostoskärryihin, mutta siltikin....
Ja onko hauskaa, kun vuoden äitylin jälkikasvu pääsee vuorotellen painamaan hedelmävaakaa. Mää, mää, mää, muun vuoro on nyt!!!!!
Kirjoitti äiti, jolla on kaksi lasta, mutta joka jotenkin onnistui pääsemään ruokakauppaan lähes aina yksin. Järjestelykysymys.
Tänään kaikki lapsiperheet kauppaan, älä unohda lapsia kotiin!!
Vierailija kirjoitti:
Lapset voisi tai oikeammin pitäisi opettaa siihen, että hyllyissä olevia tavaroita EI kläpäillä. Tietysti lapset "matkivat" vanhempiaan, jotka poimivat tavaroita hyllyistä ostoskärryihin, mutta siltikin....
Ja onko hauskaa, kun vuoden äitylin jälkikasvu pääsee vuorotellen painamaan hedelmävaakaa. Mää, mää, mää, muun vuoro on nyt!!!!!
Kirjoitti äiti, jolla on kaksi lasta, mutta joka jotenkin onnistui pääsemään ruokakauppaan lähes aina yksin. Järjestelykysymys.
Nykyajan vapaakasvattajat eivät vaan pysty niitä lapsiaan hallitsemaan.
Ap
Täysin samaa mieltä kanssasi. Hyvä vastaus!
Siksi että lapset ovat ihmisiä jotka kuuluvat tähän yhteiskuntaan. Siksi, että lasten tulee oppia miten julkisilla paikoilla käyttäydytään ja sitä ei opi muutenkuin kulkemalla niillä julkisilla paikoilla.
Olet kai itsekin ollut joskus lapsi? Pidettiinkö sua komerossa, että susta tuli sellainen vähän kummallinen?
Menepä itse piloon jonnekin, jos ei parempaa tekemistä ole.
Niin olisipa ihanaa kun kaupoissa ei olisi kuin minä. Eikä uimahallissa. Tai ulkona. Teatterissa. Tai jos olisi muita, niin kaikki olisivat hiljaa ja katse naulittuna puhelimeen tai vaikka minuun jotta tuntisin olevani maailman kaunein ihminen. Olisipa tosiaan ihanaa kun kaikki pyörisi ympärilläni juuri pillini mukaan. Ei olisi vanhuksia, lapsia, rumia ihmisiä. Olisi vain miehiä joista jokainen haluaisi minut. Olenhan maailman ihanin ja kultaisen ihminen. Ja minä pysyn ikuisesti kakskymppisenä.. :)
Olen aina hiljaa ja hymyilen (teeskennellen vaikka oikeasti olisin kiukkuinen ja haluaisin tappaa kaikki katseellani). Vihaan ihmisiä sisälläni mutta se ei näy ulospäin (eipä). Olen aina kiltti ja rakastan vain rauhallisuutta. Olen sellainen että minulle vain tapahtuu ikäviä asioita mutta itse en tee ikinä mitään väärää.
Sitten iltaisin tulen vauvapalstalle ja valitan kaikista ihmisistä jotka eivät minua palvo tai tee kuin haluan.
---
Joo kylllä. Itselläni ei ole lapsia mutta minua ei haittaa jos kaupassa olisi vähän huonomminkin käyttäytyviä lapsia. Tai ihmisiä. Tuo elämään vähän ekstraa kun kaupassa tai muualla kaikki ei ole aneemisia ja poliittisesti aina korrekteja. Pistää miettimään omaa elämää ja käytöstäkin. Olen kyllä ihminen joka ei helposta suutu tai hätkähdä, ehkä kun olen kokenut elämässäni aika paljon alamäkiä niin ei pilaa päivääni jos on kiukutteleva lapsia, typeriä teinikanoja laumassa tai joku nainen joka selvästi ärsyyntyy kaikesta ympärillään ja teeskentelee ystävllistä kassajonossa ja josta näkee että ei tule ikinä onnelliseksi. :)
Vierailija kirjoitti:
Ap vuonna 2017: "Yhyy miksi kaupoissa on lapsia haluan että lapset kielletään kaupoista!"
Yhteiskunta vuonna 2017: "Okei, olet oikeassa, hyvä idea, kielletään lapset kaupoista."
Ap vuonna 2040: "Yhyy mikseivät ihmiset osaa asioida kaupoissa normaalisti, mitä vaikeaa siinä muka on että vain ottaa haluamansa tuotteet ja maksaa niistä, tänäänkin näin jonkun idiootin aikuisen kysyvän Prismassa, että miltä hyllyltä löytyy elävät lehmät ja kiinteistövakuutukset, siis haloo, eivätkö vanhemmat ole opettaneet?!"
Yhteiskunta vuonna 2040: "Yritä nyt hyvä ihminen jo päättää!"
Ja vuonna 2040: kukas meidän eläkkeet kohta maksaa, kun uusia työikäisiä tulee niin vähän. Jostain syystä syntyvyys putosi viidesosaan kun lasten näkyminen julkisilla paikoilla kiellettiin v. 2017.
Yleensähän penskat istuvat leluauto-kärryissään.
No siksi että muita ihmisiä ärsyttää.
Oi mikä nautinto onkaan mennä hoitopäivästä väsyneiden lasten kanssa suoraan kauppaan. Kaupassa lapset saavat juosta mielin määrin pitkiä käytäviä pitkin ja leluhyllyistä vetää mieleiset lelut alas ja leikkiä niillä. Karkkihyllyllä on ihanaa kuunnella lasten itkupotkuraivareita ja kassalla lapset saavat itse latoa ostoksen kerrallaan hihnalle, yleensä opetellaan samalla vielä kortilla maksamista.
Että mä nautin.
Vierailija kirjoitti:
No siksi että muita ihmisiä ärsyttää.
Oi mikä nautinto onkaan mennä hoitopäivästä väsyneiden lasten kanssa suoraan kauppaan. Kaupassa lapset saavat juosta mielin määrin pitkiä käytäviä pitkin ja leluhyllyistä vetää mieleiset lelut alas ja leikkiä niillä. Karkkihyllyllä on ihanaa kuunnella lasten itkupotkuraivareita ja kassalla lapset saavat itse latoa ostoksen kerrallaan hihnalle, yleensä opetellaan samalla vielä kortilla maksamista.
Että mä nautin.
Et ole tosissasi
Mietin tässä taas isoäiti-ikäisenä että miksi lapset on niin rauhattomia nykyään yleisissä tiloissa kuten kaupoissa.Tuntuu että nuo irtokarkkihyllyt on yks vitsaus.En tarkoita etteikö niitä saisi olla,ostan itsekin sieltä silloin tällöin.Mutta inhottaa kun aikuiset ihmiset rähmii siellä lasten kanssa ilman mitään tapoja.Ymmärrän että lasten lapatessa karkkeja niitä putoilee lattialle reilumminkin,mutta aikuisilla on sama tyyli. Kahmitaan vauhdilla,lattia rapisee karkeista.Mulle tulee ainaskin mieleen,että itärajan takaa tai Afrikasta tai mistä' hyvänsä köyhemmästä maasta tulevat lapset konttaisivat maassa syöden noita herkkuja.
He ihmettelisivät tätä paljoutta ja ihmisiä,jotka vaan huolettomasti kauhovat ja mättävät miten sattuu,että vaan pian pääsee mässyttämään.
Poikkesi asiasta,sori siitä(erästä valtiomiestä lainatakseni).Eikö niitä lapsia voi vaikka ottaa mukaan siihen osto-ja valintatapahtumaan.Aika pienet osaa jo hakea hyllyistä tavaroita,punnita,se on hauska juttu.Muistan kuinka oma tyttäreni pääsi aina punnitsemaan kun oltiin kaupassa.
Esikouluikäiset ja viisivuotiaatkin osaa jo pakata.Vaikka se vaatisikin pientä korjailua niin antaisi lapselle tunteen että on tärkeä.Eiköhän se riehuminenkin vähän hillittyis kun on tekemistä.
Kerran tein sen virheen et menin miehen lapsen kauppaa. Toiste en mee,koska kaikki pitää saada.
Jos ei saa ni alkaa kiristys ja kiukuttelu, paikallaan seisominen ja ei enää liiku. Sitä riskii en enää ota, joku kerta käy niin etten saa kaupasta enää ulos tai sen oma äiti tulee sattumalta samaan kauppaan.
Oivoi sitä kuumotusta.
Pakko tunnustaa, että mun lapset käyvät kaupassa ihan yksinkin tai keskenään. Pitäiskö kieltää niitä? Kuiskata niille, että älkää menkö sinne yhteen paikkaan, tiedätte, mitä tarkoitan.
Tai sitten lapsen voisi jättää remmi kaulassa kaupan eteisaulaan johonkin kiinni sidottuna.