Miten te hoitsut tyydytte tekemään huonolla palkalla töitä
Peruspalkka 3000 €/kk, eikä palkka käytännössä nouse, vaikka lisäkouluttautuu, menee vaativampiin töihin ja tulee kokemusta.
Itse tottunut, että tulee merkittäviä palkankorotuksia ja ylennyksiä vuoden parin välein. Täytyy olla vain kiitollinen, että kutsumustyön takia hoitsut tyytyvät pienempään korvaukseen.
Kommentit (101)
Älä huoli, ollaan lähdössä alalta.
Paitsi ettei tuo ole huono palkka, varsinkaan koulutukseen nähden.
Vierailija kirjoitti:
Niinkö?
Mihin luulette pääsevänne?
Ei se mikään kutsumus useimmille ole.
En ehkä ymmärtänyt avausta. Mä olen töissä, jossa tienaan n. 900/kk nettona. Teen sellaista työtä, joka on välttämätöntä. Älylaitteet tai robotit ei korvaa. On tavallaan kutsumus mutta ainakin oman alan töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö?
Voi kuule vaikka mihin. Useasta työpaikasta on tullut palautetta, että hoitajia arvostetaan ja heitä pidetään ahkerina työntekijöinä .
Sekös sua kismittää 🤣
Mitä sä oikein haluat, että hoitajat ovat hoitajia vai tekevät muita töitä. Kumpikin tuntuu sua ottavan kupoliin.
Hoitsujen palkalla se tuleva eläke tulee olemaan samaa tasoa kuin ikänsä työttömänä olleella henkilöllä, hallituksen orjatyö suunnitelmat alkavat kantaa hedelmää.
Mulle tuttu hoitaja (vanhustenpalvelussa) kertoi, että ainakin silloin hoitajille maksettiin joku hälytyslisä (en tiedä virallista nimeä!). Eli jos pyydettiin töihin (sai kieltäytyä tai tulla) niin niille jotka tuli maksettiin siitä jo korvaus. Oli n. 40€. Siis palkan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuttu hoitaja (vanhustenpalvelussa) kertoi, että ainakin silloin hoitajille maksettiin joku hälytyslisä (en tiedä virallista nimeä!). Eli jos pyydettiin töihin (sai kieltäytyä tai tulla) niin niille jotka tuli maksettiin siitä jo korvaus. Oli n. 40€. Siis palkan päälle.
Meillä hälytysraha on 120euroa, kotihoito. Tuskin kukaan tuolla 40eurolla lähtis.
Peruspalkka 8v lisällä n.2500€ brutto.. Ois ihan hemmetin hyvä ku ois ton 3000€
Vierailija kirjoitti:
Mikä hva näin huonosti maksaa?, lisän kanssa 2500?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö?
Voi kuule vaikka mihin. Useasta työpaikasta on tullut palautetta, että hoitajia arvostetaan ja heitä pidetään ahkerina työntekijöinä .
Sekös sua kismittää 🤣
Mitä sä oikein haluat, että hoitajat ovat hoitajia vai tekevät muita töitä. Kumpikin tuntuu sua ottavan kupoliin.
Ei minua kiinnosta mitä ihmiset tekee työkseen, en ole ap jos niin kuvittelet. Tärkeintä on ettette loisi yhteiskunnan rahoilla.
Kiinnosti oikeasti mihin kuvittelette menevänne töihin.
Ensin varmaan opiskelette jollekin toiselle alalle? Viette siis paikat joltain toiselta, nuoremmalta. Sinänsä ok jos tosiaan pääsette johonkin opiskelemaan ja motivaatio on kohillaan. Yliopisto varmaan kyseessä koska haluatte enemmän liksaa...
Vai kävelettekö kouluttautumattomina johonkin ja alatte repivää kovaa liksaa?
Kerro konkreettisia esimerkkejä. Ihan vain koska kiinnostaa kuulla. Voin perustella myös niiden avulla mitä vaihtoehtoja palkastaan vänisevillä naisilla on.
Vierailija kirjoitti:
Peruspalkka ilman mitään lisiä on 2878 €/kk ja keskiarvo 3725 €/kk, suoraan Tehyn sivuilta.
Kuinka niin? Jo opiskeluaikana kävin kesäisin tekemässä töitä Ruotsissa.
Hyvä työilmapiiri, ei kiirettä ja hyvä palkka.
Valmistuttuani olen tehnyt töitä Ruotsissa.
Helmikuussa lähden Norjaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä hälytysraha on 120euroa, kotihoito. Tuskin kukaan tuolla 40eurolla lähtis.
En lähtisi edes 120 eurolla. Saan varallaolosta noin +1900 €/kk eli siitä, että pidän työpuhelimen auki ja olen valmis avaamaan läppärin kotona tunnin sisään.
t. eri alalla oleva
Mun sairaanhoitajan peruspalkka ilman mitään lisiä on 3162 euroa. Kaikkien kokemuslisien, vuorolisien ja hälytysrahojen kanssa tienaan huomattavasti enemmän kuin monet korkeakoulutetut. Paljon vaihdan vuoroa, mutta nykyinen elämäntilanne sallii sen. 38 lomapäivääni vietän ulkomailla tämän turvin. En koe tyytyväni mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi edes 120 eurolla. Saan varallaolosta noin +1900 €/kk eli siitä, että pidän työpuhelimen auki ja olen valmis avaamaan läppärin kotona tunnin sisään.
t. eri alalla oleva
En ikinä suostuisi pitämään jatkuvasti työpuhelinta auki. Summa on naurettava korvaus tuosta. Yrittäjät erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi ettei tuo ole huono palkka, varsinkaan koulutukseen nähden.
Vastuu vaan on aikamoinen, toisten hengestä ja terveydestä. Mut hei kotona pärjää kaikki....
Jaa no sehän kiva niille joilla sellainen on. Tässä lienee vaikuttaa sekin palkkaeroon kun asun ihan muualla kuin pk-seudulla.
Prempi olisi maata kotona.