Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

112 koodi kelakortissa

Vierailija
01.02.2017 |

Psykiatri puhui että onko minulla lääkekorvausoikeutta, eipä ole, joten hän sanoi laittavansa kelaan hakemuksen. Nyt oli kelan sivuilla hyväksytty, ja mulle lyödään kelakorttiin 112 koodi. Miksi? Nyt olen siis virallisesti hullu?

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat lääkkeisiin erityiskorvattavuuden.

Vierailija
2/93 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se koodi on jonkun lääkkeen koodi, johon saa koko korvauksen Kelasta. Minä sain uuden kortin koodeineen, kun sain diabeteslääkkeet kokokorvaukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se koodi on jonkun lääkkeen koodi, johon saa koko korvauksen Kelasta. Minä sain uuden kortin koodeineen, kun sain diabeteslääkkeet kokokorvaukseen.

Eihän ole! Älä jaa väärää tietoa!

Vierailija
4/93 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se koodi voidaan myöntää tietyillä ehdoilla (diagnooseilla) ja se kattaa tietyt lääkkeet. 112 kattaa psykoosisairaudet ja vaikeat mielenterveyden häiriöt (mm. Vaikeat masennukset ja persoonallisuushäiriöt(.

Vierailija
5/93 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se koodi voidaan myöntää tietyillä ehdoilla (diagnooseilla) ja se kattaa tietyt lääkkeet. 112 kattaa psykoosisairaudet ja vaikeat mielenterveyden häiriöt (mm. Vaikeat masennukset ja persoonallisuushäiriöt(.

Ei kata.

Vierailija
6/93 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on erityiskorvattavuusluokka johon kuuluu tietyt lääkkeet. Esim ketipinor, abilify, lamictal, lito, voxra, monet masennuslääkkeet. Onnea, koska erityiskorvattavuutta ei ole kovin helppo saada.

Vierailija
7/93 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kata.

Miten niin ei?

t: minulla on ollut se Kela-kortissa vuosikausia

Vierailija
8/93 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on erityiskorvattavuusluokka johon kuuluu tietyt lääkkeet. Esim ketipinor, abilify, lamictal, lito, voxra, monet masennuslääkkeet. Onnea, koska erityiskorvattavuutta ei ole kovin helppo saada.

Mitä onnittelua tuossa nyt on? Lähinnä hävettää. Varsinkin kun en itse edes mitään tehnyt koko erityiskorvauksen eteen, vaan lääkäri toimitti hakemuksen kelaan :(

Vierailija
9/93 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kata.

Miten niin ei?

Mikä dg sinulla on, kun sait 112?

Vierailija
10/93 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä onnittelua tuossa nyt on? Lähinnä hävettää. Varsinkin kun en itse edes mitään tehnyt koko erityiskorvauksen eteen, vaan lääkäri toimitti hakemuksen kelaan :(

Ei ne siellä apteekissa piittaa mikä sulla on, kyllä ne on jo kaiken nähnyt. Mullakin on 112 eikä hävetä yhtään. Vaikka on ollut psykoosi ja masennus niin tunnen siitä huolimatta itseni ihan normaaliksi ihmiseksi enkä usko että se näkyy mitenkään päälle päin.

Vierailija
11/93 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olet. :D

Vierailija
12/93 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Saadakseen 112 numeron KELA korttiin on täytynyt sairastaa psykoosi, psykoottinen masennus tai skitsofrenia.

Itse sairastan vaikeaa masennusta ja minulle on 2 kertaa haettu tuota 112 koodia... Molemmilla kerroilla kielteinen päätös.

Vierailija
13/93 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, eihän erityiskorvattavuutta tarvitse mitenkää vaivalla saada. Viittaan ap:n kommenttiin kun hän ei tehnyt erityiskorvattavuuden eteen "mitään". No olethan sairas, ainakin syöt lääkkeitä joista saat erityiskorvattavuuden, niin teethän jo "mitään" periaatteessa. Mä luulin että erityiskorvattavuus tulee ns. automaattisesti. 

Vierailija
14/93 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Saadakseen 112 numeron KELA korttiin on täytynyt sairastaa psykoosi, psykoottinen masennus tai skitsofrenia.

Itse sairastan vaikeaa masennusta ja minulle on 2 kertaa haettu tuota 112 koodia... Molemmilla kerroilla kielteinen päätös.

Jaa, minä en tiennyt, että niitä voi edes hakea. Erikoislääkäri on molemmilla kerroilla kertonut lääkityksen määrätessään laittaneensa kyseisen taudin tiedot kelaan ja olen saanut kelakortin uudella numerolla täyttämättä mitään. Lääkäri neuvoi vaan miten kannattaa ostaa ja kuittien kanssa toimia ennenkuin on uusi kortti.

Vierailija
15/93 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla menee Voxra ja Ketipinor. Diagnoosit vaikea masennus, pakko-oireinen häiriö ja vaativa personallisuus. Enkä minä ole saanut tuota 112 koodia vaikka sitä on haettu pari kertaa.

Yhdessä vaiheessa meni vielä Zyprexakin ja silti en saa mitään erityiskorvattavuutta.

Vierailija
16/93 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 jatkaa, okei ilmeisesti oon väärässä tässä. Ite sain erityiskorvattavuuden ilman että ees tiesin siitä. Lääkäri vain ilmoitti että uusi kelakortti on tulossa ja minä ihmeissäni että miksi. Koodi ei tosin ole 112 mutta jokatapauksessa, luulin että se on yhtä vaivatonta kaikilla.

Vierailija
17/93 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kata.

Miten niin ei?

Mikä dg sinulla on, kun sait 112?

Epävakaa persoonallisuus ja vakava masennus. Ja minulla on nykyään se koodi pysyvänä, alun perin sain sen kahdesti määräaikaisena. Olen myös pysyvällä työkyvyttömyyseläkkeellä.

Vierailija
18/93 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se 112 on se hätänumero johon soittaa.

Vierailija
19/93 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman epäreilua on miten jotkut saavat tuon koodin ja jotkut ei. Itse olen pysyvällä työkyvyttömyyseläkkeellä vakavan masennuksen sekä pakko-oireisen häiriön ja vaativan personallisuuden takia. Eläke on takuueläkkeen verran ja siitä maksan lääkkeet ilman tuota 112 koodia. Kuten kirjoitin jo niin 2 kertaa haettu ja kielteinen päätös. Perustelut on että 112 koodi vaatii psykoosin tai skitsofrenian sairastamisen.

Vierailija
20/93 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

13 jatkaa, okei ilmeisesti oon väärässä tässä. Ite sain erityiskorvattavuuden ilman että ees tiesin siitä. Lääkäri vain ilmoitti että uusi kelakortti on tulossa ja minä ihmeissäni että miksi. Koodi ei tosin ole 112 mutta jokatapauksessa, luulin että se on yhtä vaivatonta kaikilla.

Ei ole vaivatonta, itse sain toimittaa jos jonkinlaista todistusta, vaikka sain erityiskorvausta varten lausunnon sydänpoliklinikalta kardilogilta. Minullakin on pysyvä koodi, mutta valituksen jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan