Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako ostaa Applen tietokone?

Vierailija
27.01.2017 |

Mietin nyt kovasti, kannattaako ostaa tuollainen Mac-kone. Mulla on suht uusi kannettava Windows-kone. Mutta haluaisin jonkin kevyemmän koneen matkakoneeksi. Ja lisäksi mua kiinnostaisi se iBook -ohjelma, jolla voi tehdä kirjoja. Ensin meinasi n Applen tablettia, mutta sillä ei kai voitehdä kirjoja tuolla ohjelmalla?

Vai Ostaisitko Applen pöytäkoneen?

Niiden hinnat kyllä yllätti.

Minulla ei koskaan ole yhtään Applen laitetta ja siksikin kiinnostaisi testata, että onko ne niin ihmeellisiä kuin väitetään?

Kommentit (114)

Vierailija
81/114 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pelaa koneella. Mua kiinnostaa vaan lautapelit ym perinteiset. Leffojakaan ei ole aikaa katsella. Mutta kuvia Otan ja muokkaan paljon.

Niin no pöytäkone ei ole kannettava. Ehkä mä en edes tarvitse pöytäkone tätä.

Tuossa tapauksessa Omppukone on hyvä valinta. Josatin syystä ne ovat parempia kuvien ja videoiden käsittelyyn, verrattuna jopa paremmilla spekseillä varustettuun Wintoosakoneeseen.

kielletty mielipide tässä ketjussa!!!!!! apple on paska, koska mulla ei oo siihen varaa.

Taisi loppua argumentit mäkkiuskovaiselta.

;-) Ihan miten haluat itseäsi pettää. PS: sulla ei ole ollut yhtäkään konkreettista esitystä hyvistä Windowsin ammattilaistasoisista kuvakäsittelyohjelmista.

On. Adoben tuotteet.

Kommenttisi on yhtä typerä kuin jos sanoisin, että Macin tuotteet.

Kommenttisi perusteella huomaan, ettet tiedä aiheesta mitään. Photoshop tarkemmin ottaen, kokonaisvaltaiseen käyttöön CS.

Niin mä edelleen kaipaan täsmällistä ohjelmaa, ei mitään tuoteperhettä. Sä tässä nyt olet pihalla kuin lintulauta. 

Mutta antaa olla, pidä sä PC:si, minä alan töihin nyt. Bye!

Vierailija
82/114 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks asia ainakin on varma, applefanit ovat yhtä fanaattisia kun IS-sotilaat

Näinkö päättelet. Eikös tässä muiden vastauksien kanssa kinaamaan alkaneet kumminkin just ne PC-fanaatikot, ei applea suosivat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/114 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt ei kannata ostaa Mäkkiä.

Seuraava koneeni on varmaan osista koottu pc.

Sitä seuraava saattaa olla Mac-läppäri jos toi rutkufirma lopettaa sekoilun ja keskittyy taas siihen ydinosaamiseensa.

Vierailija
84/114 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pelaa koneella. Mua kiinnostaa vaan lautapelit ym perinteiset. Leffojakaan ei ole aikaa katsella. Mutta kuvia Otan ja muokkaan paljon.

Niin no pöytäkone ei ole kannettava. Ehkä mä en edes tarvitse pöytäkone tätä.

Tuossa tapauksessa Omppukone on hyvä valinta. Josatin syystä ne ovat parempia kuvien ja videoiden käsittelyyn, verrattuna jopa paremmilla spekseillä varustettuun Wintoosakoneeseen.

kielletty mielipide tässä ketjussa!!!!!! apple on paska, koska mulla ei oo siihen varaa.

Taisi loppua argumentit mäkkiuskovaiselta.

;-) Ihan miten haluat itseäsi pettää. PS: sulla ei ole ollut yhtäkään konkreettista esitystä hyvistä Windowsin ammattilaistasoisista kuvakäsittelyohjelmista.

On. Adoben tuotteet.

Kommenttisi on yhtä typerä kuin jos sanoisin, että Macin tuotteet.

Kommenttisi perusteella huomaan, ettet tiedä aiheesta mitään. Photoshop tarkemmin ottaen, kokonaisvaltaiseen käyttöön CS.

Niin mä edelleen kaipaan täsmällistä ohjelmaa, ei mitään tuoteperhettä. Sä tässä nyt olet pihalla kuin lintulauta. 

Mutta antaa olla, pidä sä PC:si, minä alan töihin nyt. Bye!

Adobe Photoshop CC. Oliko nyt riittävän yksinkertaisesti kerrottu, että sinäkin ymmärrät?

Vierailija
85/114 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 4 vuotta vanha Macbook Air ja on toiminut kuin unelma. Kevyt kantaa mukana, windowsissa jouduin aina pyytämään perheen nörtin apua milloin missäkin, tässä osaan tehdä kaiken itse. 

Windows-läppäreitä sai olla vaihtamassa parin vuoden välein (eivätkä nekään nyt ihan halpoja olleet, ostin yleensä 700-800 euron koneita), tehot eivät vaan riittäneet ja tuntui että kone jäi aina johonkin jurnuttamaan esimerkiksi SPSS:ää käyttäessä. Sen kummemmin koneista tietämättä, tuntuu että tämä Macbook on kestänyt aikaa paremmin.

Vierailija
86/114 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin nyt kovasti, kannattaako ostaa tuollainen Mac-kone. Mulla on suht uusi kannettava Windows-kone. Mutta haluaisin jonkin kevyemmän koneen matkakoneeksi. Ja lisäksi mua kiinnostaisi se iBook -ohjelma, jolla voi tehdä kirjoja. Ensin meinasi n Applen tablettia, mutta sillä ei kai voitehdä kirjoja tuolla ohjelmalla?

Vai Ostaisitko Applen pöytäkoneen?

Niiden hinnat kyllä yllätti.

Minulla ei koskaan ole yhtään Applen laitetta ja siksikin kiinnostaisi testata, että onko ne niin ihmeellisiä kuin väitetään?

Minulla on ollut 2x MacBook Air, 1x MacBook Pro sekä MacBook sekä iMac mutta kaikki paitsi iMacin olen jo myynyt pois eikä talouteen enää yhtäkään Apple tuotetta enää tule.

Applen tuotteissa design ja kuvitelma jotenkin hienommasta laitteesta on menny jo aika päiviä sitten käytännöllisyyden ja järjen edelle.

Niin sanotut Apple Uskovaiset tulevat tänne varmasti ylistämään Applen tuotteita mutta ne ylistyksen kannattaa jättää täysin huomiotta sillä tietokoneiden pitäisi olla työkaluja eikä palvottavia statusleluja.

Vierailija
87/114 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 4 vuotta vanha Macbook Air ja on toiminut kuin unelma. Kevyt kantaa mukana, windowsissa jouduin aina pyytämään perheen nörtin apua milloin missäkin, tässä osaan tehdä kaiken itse. 

Eli toinen laite on huonompi, kun sinä et osaa ja toinen laite sitten vastaavasti parempi, kun sinä osaat sitä käyttää?

Vierailija
88/114 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinkö päättelet. Eikös tässä muiden vastauksien kanssa kinaamaan alkaneet kumminkin just ne PC-fanaatikot, ei applea suosivat. 

Teistä Apple Uskovaisista huomaa turhankin selvästi, että teille tietokone on jotain muuta, kuin työkalu.

Teille ei maailmassa ole muita, kuin Apple tai PC-fanaatikko. Meille muille kuten minulle on myös olemassa välimuoto jota ei voisi vähempää kiinnostaa onko työkaluna PC vai Apple kunhan sillä saa työt hoidettua.

Meitä ei myöskään kiinnosta maksaa laitteesta yhtään enempää vain sen takia, että siinä on jokin tietty logo.

Teille tietokone on hieman, kuin käsilaukku josta maksetaan vain muille näkyvän logon vuoksi enemmän.

Vierailija
89/114 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuusi vuotta vanha MacBook ja aivan perseestä Sierraan päivityksen jälkeen ( eikä ollut hyvä El Capitanillakaan).

Mäkkien helppokäyttöisyys on pelkkä illuusio, ainoastaan sellainen joka ei ole koskaan muuta käyttänyt voi pitää sitä helppona. Tai tietysti, jos ei muuta tarvetta ole kuin netin käyttö, niin surfaahan sillä.

Kuusi vuotta vanha kone vaatii jo vähän päivitystä imo. Vaihda kovalevy SSD-levyksi ja lisää muistia niin toimii taas vuosia kuin uusi. Kustannus luokkaa 100-200 euroa itse tehden.

Meillä tehtiin tämä 7 vuotta vanhalle Macin pöytäkoneelle pari kuukautta sitten. Kustannus 250 euroa ja kone on kuulkaa kuin uusi! Teepä sama Windows-koneelle.

Vierailija
90/114 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa oikein budjetilla olla liikkellä, niin kannattaa tihrustaa MB Airista tarjouksia. Esim Black Friday tarjouksena 13 tuuman malli oli 890 € tms. (Powerissa muistaakseni).  Kohta varmaan lopettavat koko Airin mallistosta, niin silloin voi saada joitain kappaleita edullisesti. Näyttöhän niissä on vähän huonompi kuin Prossa tai Macbookissa, mutta muuten oikein kelpo koneita.

Vierailija
91/114 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa olisi hyvä infovideo applen tietokoneista.

Vierailija
92/114 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teistä Apple Uskovaisista huomaa turhankin selvästi, että teille tietokone on jotain muuta, kuin työkalu.

Teille ei maailmassa ole muita, kuin Apple tai PC-fanaatikko. Meille muille kuten minulle on myös olemassa välimuoto jota ei voisi vähempää kiinnostaa onko työkaluna PC vai Apple kunhan sillä saa työt hoidettua.

Meitä ei myöskään kiinnosta maksaa laitteesta yhtään enempää vain sen takia, että siinä on jokin tietty logo.

Teille tietokone on hieman, kuin käsilaukku josta maksetaan vain muille näkyvän logon vuoksi enemmän.

Meille jotka oikeasti tekevät töitä tietokoneella on melko sama paljonko se tietokone maksaa. Kone kun kestää työkäytössä helposti 4 vuotta, niin kustannus suhteessa tienestiin ei ole kummoinen. En tietenkään halua maksaa ominaisuuksista joita en käytä, mutta kun valinta ominaisuuksien perusteella on tehty, niin hinta ei oikeastaan ole kovinkaan tärkeä kriteeri.

Vierailija
93/114 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuusi vuotta vanha MacBook ja aivan perseestä Sierraan päivityksen jälkeen ( eikä ollut hyvä El Capitanillakaan).

Mäkkien helppokäyttöisyys on pelkkä illuusio, ainoastaan sellainen joka ei ole koskaan muuta käyttänyt voi pitää sitä helppona. Tai tietysti, jos ei muuta tarvetta ole kuin netin käyttö, niin surfaahan sillä.

Kuusi vuotta vanha kone vaatii jo vähän päivitystä imo. Vaihda kovalevy SSD-levyksi ja lisää muistia niin toimii taas vuosia kuin uusi. Kustannus luokkaa 100-200 euroa itse tehden.

Meillä tehtiin tämä 7 vuotta vanhalle Macin pöytäkoneelle pari kuukautta sitten. Kustannus 250 euroa ja kone on kuulkaa kuin uusi! Teepä sama Windows-koneelle.

Tottakai voi tehä samaa windowskoneelle :-D

Satasella saa hyvänkokoisen SSD:n, ja nopeushyöty on sama. Ja voi vaihtaa itse.

Vierailija
94/114 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli toinen laite on huonompi, kun sinä et osaa ja toinen laite sitten vastaavasti parempi, kun sinä osaat sitä käyttää?

Mitä iloa minulle on windows-laitteesta, jossa on kyllä kaikkia hienouksia, mutta en osaa niitä käyttää? Eikä ole mielenkiintoa opetella? Ja joka aiheuttaa muutaman hermoromahduksen vuorokaudessa :). 

Minulle apple sopii juuri sen vuoksi, kun haluan koneen, jonka pistän päälle ja osaan tehdä sille itse ne vähät temput, jotka tarvitsee.

En silti väittäisi olevani mikään apple-kiihkoilija, perustelinpa vaan, miksi koneesta tykkään. Ja kun raha ei ole se juttu tässä, vaan omiin tarpeisiini sopiva käyttömukavuus :)

Vierailija
95/114 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

240 GB SSD:n saa 60-70 eurolla ja 4 GB DDR3 RAM-kampa maksaa 25-30 euroa, joten eipä näissä päivityksissä kovin paljoa köyhdy. Mäkkeihin oletettavasti menee samat osat tietenkin, nehän on samaa rautaa yleensä.

Eroja varmaan tulee sitten siinä, että viekö Applen riistäjille koneen päivitettäväksi vaiko jollekin muulle, tai tekeekö itse, kun ei noi mitään ihan rakettitiedettä sentään ole.

Vierailija
96/114 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

240 GB SSD:n saa 60-70 eurolla ja 4 GB DDR3 RAM-kampa maksaa 25-30 euroa, joten eipä näissä päivityksissä kovin paljoa köyhdy. Mäkkeihin oletettavasti menee samat osat tietenkin, nehän on samaa rautaa yleensä.

Eroja varmaan tulee sitten siinä, että viekö Applen riistäjille koneen päivitettäväksi vaiko jollekin muulle, tai tekeekö itse, kun ei noi mitään ihan rakettitiedettä sentään ole.

Pari vuotta sitten muistikammat oli kolvattu kiinni ja MBA:n takakuori oli melko haastava avata, jotta jos tilanne on vieläkin sama, niin en nyt ehkä välttämättä lähtisi omin päin turaamaan.

Vierailija
97/114 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta mielummin joku samanhintanen pc jossa on 4 ytiminen prosessori ja erillinen näytönohjain (macbookeissa ei ole)

Miksi 4 dislikeä :DDD

Vierailija
98/114 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta mielummin joku samanhintanen pc jossa on 4 ytiminen prosessori ja erillinen näytönohjain (macbookeissa ei ole)

Miksi 4 dislikeä :DDD

Tuskin macbookeja käyttävät tietää mitä tarkoittaa prosessori ja näytönohjain

Vierailija
99/114 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä myös Apple vaihtoehtona, kun vanha läppäri alkaa olla niin hidas, ettei jaksa pyöriä. Hinta ei oikein houkuta mutta ei houkuta Windows 10:kään. Yhtään järkevämmän oloiset koneet maksaa tonnin ja sillä saa jo sitten Mäkinkin. Toisaalta en ole varma, haluanko läppärin vai tabletin. Töitä ei tarvitse koneella tehdä mutta tabletilla aika hankalaa purkaa ja käsitellä järkkärikameran kuvia.

Vierailija
100/114 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Windows-läppäreitä sai olla vaihtamassa parin vuoden välein (eivätkä nekään nyt ihan halpoja olleet, ostin yleensä 700-800 euron koneita), tehot eivät vaan riittäneet ja tuntui että kone jäi aina johonkin jurnuttamaan esimerkiksi SPSS:ää käyttäessä. Sen kummemmin koneista tietämättä, tuntuu että tämä Macbook on kestänyt aikaa paremmin.

"Tehot eivät vain riittäneet" sori vaan mutta macbookit ei todellakaan ole tehokkaampia kuin 800e pc. Esim onko susta 1.4ghz kellotaajuus hyvä? Ei todellakaan ole, se on huonompi kun mun kännykässä. Ja yli tuplasti huonompi kun mun 600e pöytäkoneessa. Jossa on i5 6500 3.2 ghz ja gtx 1050. Macbookeissa on vaan prosessoriin integroitu näytönohjain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän