Kannattaako ostaa Applen tietokone?
Mietin nyt kovasti, kannattaako ostaa tuollainen Mac-kone. Mulla on suht uusi kannettava Windows-kone. Mutta haluaisin jonkin kevyemmän koneen matkakoneeksi. Ja lisäksi mua kiinnostaisi se iBook -ohjelma, jolla voi tehdä kirjoja. Ensin meinasi n Applen tablettia, mutta sillä ei kai voitehdä kirjoja tuolla ohjelmalla?
Vai Ostaisitko Applen pöytäkoneen?
Niiden hinnat kyllä yllätti.
Minulla ei koskaan ole yhtään Applen laitetta ja siksikin kiinnostaisi testata, että onko ne niin ihmeellisiä kuin väitetään?
Kommentit (114)
Kannattaa ehdottomasti. Itse en enää Windows-koneisiin palaa.
Minä ostaisin. Itselläni on neljä vuotta vanha MacBook, joka on toiminut täysin moitteettomasti koko ajan. Samaan aikaan tuttavani tuskailevat omien kannettaviensa kanssa, käyttävät huolloissa ja tekevät päivityksiä. Mun ei tarvitse tehdä muuta kuin nostaa kansi ja aina toimii.
Pöytäkone ei taida olla kevyempi matkakone?
Jos et pelaa tietokoneella on mäkki aina hyvä vaihtoehto.
Kuuluuko noihin Applen koneisiin kaupan päälle jokin kuvankäsittelyohjelma? Vai pitääkö ostaa Photoshop Elements siihen erikseen? Tai Lightroom?
En pelaa koneella. Mua kiinnostaa vaan lautapelit ym perinteiset. Leffojakaan ei ole aikaa katsella. Mutta kuvia Otan ja muokkaan paljon.
Niin no pöytäkone ei ole kannettava. Ehkä mä en edes tarvitse pöytäkone tätä.
Mulla on käytössä 8v vanha kannettava (mac siis) ja hyvin toimii. Akku on tiensä päässä, mutta sen voisi vaihtaa jos tarvitsisin käyttää konetta akulla. Mä tykkään tästä enemmän kuin winkkareista.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko noihin Applen koneisiin kaupan päälle jokin kuvankäsittelyohjelma? Vai pitääkö ostaa Photoshop Elements siihen erikseen? Tai Lightroom?
Mukana tulee joku ihan basic-ohjelma jolla ei kovin kummoisia tehdä (rajaamista, valaistuksen säätämistä jne). Mutta eipä Windows-koneen mukanakaan mitään Photoshoppeja tule.
Kuusi vuotta vanha MacBook ja aivan perseestä Sierraan päivityksen jälkeen ( eikä ollut hyvä El Capitanillakaan).
Mäkkien helppokäyttöisyys on pelkkä illuusio, ainoastaan sellainen joka ei ole koskaan muuta käyttänyt voi pitää sitä helppona. Tai tietysti, jos ei muuta tarvetta ole kuin netin käyttö, niin surfaahan sillä.
Vierailija kirjoitti:
Kuusi vuotta vanha MacBook ja aivan perseestä Sierraan päivityksen jälkeen ( eikä ollut hyvä El Capitanillakaan).
Mäkkien helppokäyttöisyys on pelkkä illuusio, ainoastaan sellainen joka ei ole koskaan muuta käyttänyt voi pitää sitä helppona. Tai tietysti, jos ei muuta tarvetta ole kuin netin käyttö, niin surfaahan sillä.
Kuusi vuotta vanha kone vaatii jo vähän päivitystä imo. Vaihda kovalevy SSD-levyksi ja lisää muistia niin toimii taas vuosia kuin uusi. Kustannus luokkaa 100-200 euroa itse tehden.
Vierailija kirjoitti:
Minä siirryin Windowskoneista Mäkkiin ja IOS on kyllä helppokäyttöisempi ja todella paljon loogisempi kuin Windows.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on käytössä 8v vanha kannettava (mac siis) ja hyvin toimii. Akku on tiensä päässä, mutta sen voisi vaihtaa jos tarvitsisin käyttää konetta akulla. Mä tykkään tästä enemmän kuin winkkareista.
Sama täällä. Käytin kotikoneena ilman akkua. Nyt ostin uuden kun tarvitsin kirjaimellisesti mukana kannettavaa ja toivon että nämä uudetkin koneet kestävät yhtä pitkään. Windows-koneet ovat alkaneet hidastua liikaa muutaman vuoden jälkeen, toki macbookini myös näin 8 vuodessa mutta ei niin paljon että alkaisi ärsyttämään. Tykkään Macin käyttöjärjestelmästäkin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä siirryin Windowskoneista Mäkkiin ja IOS on kyllä helppokäyttöisempi ja todella paljon loogisempi kuin Windows.
MAC tietokoneissa on OSX käyttöjärjestelmä, jota varmasti tarkoitikin. IOS löytyy taas iPadeista ja iPhoneista. On niissä kyllä tiettyä samankaltaisuutta.
Minulla on iPad pro. Sillä voi tehdä ihan mitä vaan. Teen iBook-sähköisiä kirjoja, iMovie-videoita, PowerPointeja, Word-tiedostoja... En tarvitse kannettavaa mihinkään.
Minäkin suosittelen iPad Pro:ta. On parempi ostos kuin minun saman ikäinen ja saman kokoinen MacBookini. (Sain MacBookin mieheltäni lahjaksi, itse en olisi sitä ostanut kun tarvitsen vain tuon iPad Pron johon saa hyvän näppäimistön ja kynänkin.)
Mikä noissa Applen laitteissa on, sillä kun minun iPhone ja Mac Book täyttivät vuoden 2 kk välein, niin sinä päivänä ne alkoivat sekoilemaan ja hidastumaan?
Kuuluin ennen Applen vihaajiin, sitten kohtalon tai sattumien kuljettamana jouduin ostamaan ipadin, jonka jälkeen vaihtui kaikki, 2kpl. kännyköitä, 2kpl. tabletteja, läppäri ja pöytäkone Applen laitteiksi.
Osta mielummin joku samanhintanen pc jossa on 4 ytiminen prosessori ja erillinen näytönohjain (macbookeissa ei ole)
Jos laitat saman verran rahaa windowsläppäriin kun laittaisit macbookkiin, saat enemmän vastinetta rahoille (eli on tehokkaampi, ja toimii pitkään)
Noita 300€ läppäreitä voit suosiolla unohtaa, paskoja jo uutena
Ovat hyviä, mutta eivät ihmeellisiä. Jos sulla on paljon rahaa niin siitä vaan. Jos rahaa on vähän saat halvemmalla tehokkaamman Windows koneen.