Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Trumpin ensimmäisiä päätöksiä: kieltää yhdysvaltalaisilta terveysjärjestöiltä globaalin aborttineuvonnan

Vierailija
24.01.2017 |

Please, kertokaa minulle vielä millä tavalla Trump oikein puolustaa "naisten asemaa", kun tämä on jo ensimmäisenä tekonaan vaikeuttanut aborttineuvonnan saamista ja aborttien tekemistä sekä asettaa jopa tuhannet naiset hengenvaaraan.

Lähde: http://yle.fi/uutiset/3-9419861

"Sääntö koskee kansalaisjärjestöjä, jotka työskentelevät ulkomailla ja saavat rahoitusta Yhdysvalloilta. Terveydenhuollon puolestapuhujat arvioivat säädöksen seurauksien olevan vakavia. Vaaralliset abortit tappavat vuosittain tuhansia naisia maailmassa.

– Naisten terveys ja oikeudet ovat Trumpin hallinnon ensimmäisiä uhreja, sanoi terveyttä ja sukupuolten tasa-arvoa edustavan keskuksen johtaja Serra Sippel."

Kommentit (176)

Vierailija
81/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Trumpin kohdalla naisten aseman heikentäminen on ok, mutta islamistien kohdalla ei? VASTATKAA kiitos.

Vierailija
82/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole Yhdysvaltojen asia huolehtia ulkomaiden aborttiasioista. Huolehtikoon jokainen maa itse.

Ei ole meidän asia huolehtia musliminaisten asemasta.

Tai lapsivaimoista. Tai joukkoraiskauksista.

Ei kuulu meille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämänkin ketjun kommenteista näkyy selvänä ja kirkkaana naisten koko luonne; edesvastuuttomuus, typeryys, epärehellisyys ja ennenkaikkea psykopaattinen ekoistisyys.

Taidat olla mamu kun suhtaudut naisiin noin??

Vierailija
84/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin jenkeissä aika karseeta, kun abortti on monille naisille/perheille oikeasti ainut realistinen vaihtoehto myös taloudellisesti. Mitä ajateltiin tehdä kaikille niille ei-halutuille lapsille joita tämän seurauksena syntyy (ml. vammaisena tai todella sairaina syntyvät vauvat), kuka ajatteli ne lapset hoitaa, kasvattaa ja maksaa viulut kun vanhemmat ei sitä tee?

En ymmärrä miten yhteiskunta lähtee nousuun sillä lailla, että teinitytöt tulevat raskaaksi, aborttia ei saa, koulutus jää saamatta silloinkin kun haluja olisi. On jäätävä kotiin tekemään lapsia, sitten sen päälle jotain onnetonta matalapalkkatyötä jota voi tehdä ilman koulutusta. Tämähän iskee suoraan ostovoimaan, kun perheen perustamista naisen panos jää yhteiskunnassa pois tai kutistuu kaupan kassalla istumiseksi ja köyhyydeksi. Banaanivaltion kaava.

Ei banaanivaltion kaava vaan uuden Teen Mom -tuotantokauden.

Vierailija
85/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvaltojen tehtäväkö on huolehtia koko maailman aborttineuvonnasta?

Kyllä on taas Ylellä ja vihervasurifeministeillä aika harhaiset käsitykset siitä, kuinka maapallo makaa.

Eli siis hetkinen, feministien pitäisi olla huolissaan esim. kehitys- tai muslimimaiden naisten asemasta, ja sitten kun siitä ollaan huolissaan, niin sekään ei kelpaa?

Mikään tuskin estää feministijärjestöjä lähtemästä antamaan vapaaehtoista aborttineuvontaa kehitysmaihin.

Kas kun tuo 3 miljardia dollaria ei ole taikaseinän rahaa.

Mutta  Yle ja feministit nyt tunnetaan kaikkein pahimpina totuuden vääristelijöinä ihan yleisestikin.

Miksi tuota toimintaa ei voitaisi tukea rahallisesti? Kyse on koko maapallon edusta ja naisten aseman parantamisesta. Eikö me kaikki haluta sitä?

Paljonko olet itse tähän mennessä lahjoittanut kehitysmaiden naisten aborttineuvontaan?

Vihervassarifeministillä ei ole käsitystä siitä, että ilmaista rahaa ei ole?

Sinäkö maksat maahanmuuton kulut, kun kehitysmaiden ylikansoitus alkaa valua tänne Suomeen? Ei-toivottujen raskauksien ennaltaehkäisy on huomattavasti kustannustehokkaampaa.

Miksi et siis itse ole antamassa jossain kehitysmaassa aborttineuvontaa, vaan odotat Yhdysvaltojen ja yhdysvaltalaisten veronmaksajien hoitavan asian puolestasi ?

Tä?

No niin, luettelepas minkä globaalien ongelmien ratkaisuun itse syydät varojasi?

En mihinkään. Mutta minä en olekaan tässä vihaamassa yhdenkään valtion päämiestä tai vinkumassa siitä mihin mikäkin valtio verotulojaan on jakamassa.

Onko Yhdysvallat valtiona mielestäsi ainoa taho , joka kykenee antamaan aborttineuvontaa?

Vähän suhteelisuudentajua teille Trumpvihakiimailijoille.

Vähän vaikea kuvitella, että et olisi yhtään vinkunut Suomessa esim. maahanmuuton kustantamisesta verovaroin...

Mikä helvetti sinä olet sanomaan sen, kuinka Yhdysvaltojen verotulot tulee jakaa?

Saahan asioista keskustella ja kritiikkiäkin esittää. Kuuluu länsimaiseen demokratiaan.

Jos haluat naiset takaisin keittiöön häiritsemästä, muuta vaikka Saudi-Arabiaan.

Demokratiaan kuuluu teidän feministien mielestä sekin , että Madonna puhuu valkoisen talon räjäyttämisestä ja Saturday night liven käsikirjoittaja Katie Rich pilkkaa Trumpin 10-vuotiasta poikaa tulevaksi koulukotiampujaksi?

Vierailija
86/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole Yhdysvaltojen asia huolehtia ulkomaiden aborttiasioista. Huolehtikoon jokainen maa itse.

Täytyy sanoa, että minua ei kyllä yhtään kiinnosta naisten asema muslimimaissa. Ei yhtään. Hoitakoot itse asiansa. Minua kiinnostaa vain se, miten tämä kulttuurinkuvatus pidetään poissa länsimaista.

Vierailija
87/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä. No words. Valkoinen mies on naisten oikeuksien pahin vihollinen edelleen, vuonna 2016. Todella valitettavaa. 

Suomessa kansanedustaja Mikko Kärnä (kesk.) sentään tiesi, että ympäri maailmaa Trumpia vastaan marssineet naiset olivat todellisuudessa ajamassa sharialakia Yhdysvaltoihin asgakjkaghknklhdnfzböämlhföd

Siis miten nämä persu-henkiset ulostulot onnistuu aina olemaan näin käsittämättömiä? Siis että naisten oikeuksien puolesta marssiminen = islamistien puolustamista, mutta Trumpin puolustaminen = naisten oikeuksien puolustamista.

Ei ihme, että puhutaan totuuden jälkeisestä maailmasta. Samassa hengessä Kärnä tarjoili vain "vaihtoehtoisen faktan". Ollaankohan me kaikki päädytty Matrixin virheen takia jonnekin vaihtoehtotodellisuuteen?

Saksassa naiset marssilla ja huutelevat isisin sotahuutoa. 

Jonkinlainen tukholman syndrooma näillä naisilla. Minusta aika pelottava ilmiö.

Vierailija
88/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että minua ei kyllä yhtään kiinnosta naisten asema muslimimaissa. Ei yhtään. Hoitakoot itse asiansa. Minua kiinnostaa vain se, miten tämä kulttuurinkuvatus pidetään poissa länsimaista.

Haloo, väkimäärän vähennys ehkäisyvalistuksella ja aborteilla!

Vierailija
89/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi että abortit ei tule poistumaan Jenkeistä kokonaan, vaikka esim. rahoitus Planned Parenthoodilta viedään pois ja abortteja ei enää tehdä "veronmaksajien rahoilla" (:D). Joo, ei ne kokonaan varmasti poistu ja tuskin niistä laittomia tulee, mutta määrät tulee vähenemään rajusti koska abortin hinta jenkeissä on hieman eri luokkaa kuin täällä meillä, eikä köyhillä tai alaikäisillä ole tulevaisuudessa (siis jos rahoitukset yms viedään pois mikä on todennäköistä) varaa maksaa niitä. Abortit vähenee, duunipaikat aborttiklinikoilla ja vastaavissa vähenee, lisää muksuja köyhiin oloihin, lisää ihmisiä elämään tulonsiirroilla. Jihuu

Vierailija
90/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on taas Ylellä ja vihervasurifeministeillä aika harhaiset käsitykset siitä, kuinka maapallo makaa.

Eli siis hetkinen, feministien pitäisi olla huolissaan esim. kehitys- tai muslimimaiden naisten asemasta, ja sitten kun siitä ollaan huolissaan, niin sekään ei kelpaa?

Mikään tuskin estää feministijärjestöjä lähtemästä antamaan vapaaehtoista aborttineuvontaa kehitysmaihin.

Mutta  Yle ja feministit nyt tunnetaan kaikkein pahimpina totuuden vääristelijöinä ihan yleisestikin.

Miksi tuota toimintaa ei voitaisi tukea rahallisesti? Kyse on koko maapallon edusta ja naisten aseman parantamisesta. Eikö me kaikki haluta sitä?

Paljonko olet itse tähän mennessä lahjoittanut kehitysmaiden naisten aborttineuvontaan?

Sinäkö maksat maahanmuuton kulut, kun kehitysmaiden ylikansoitus alkaa valua tänne Suomeen? Ei-toivottujen raskauksien ennaltaehkäisy on huomattavasti kustannustehokkaampaa.

Miksi et siis itse ole antamassa jossain kehitysmaassa aborttineuvontaa, vaan odotat Yhdysvaltojen ja yhdysvaltalaisten veronmaksajien hoitavan asian puolestasi ?

Tä?

No niin, luettelepas minkä globaalien ongelmien ratkaisuun itse syydät varojasi?

En mihinkään. Mutta minä en olekaan tässä vihaamassa yhdenkään valtion päämiestä tai vinkumassa siitä mihin mikäkin valtio verotulojaan on jakamassa.

Onko Yhdysvallat valtiona mielestäsi ainoa taho , joka kykenee antamaan aborttineuvontaa?

Vähän vaikea kuvitella, että et olisi yhtään vinkunut Suomessa esim. maahanmuuton kustantamisesta verovaroin...

Mikä helvetti sinä olet sanomaan sen, kuinka Yhdysvaltojen verotulot tulee jakaa?

Saahan asioista keskustella ja kritiikkiäkin esittää. Kuuluu länsimaiseen demokratiaan.

Jos haluat naiset takaisin keittiöön häiritsemästä, muuta vaikka Saudi-Arabiaan.

Demokratiaan kuuluu teidän feministien mielestä sekin , että Madonna puhuu valkoisen talon räjäyttämisestä ja Saturday night liven käsikirjoittaja Katie Rich pilkkaa Trumpin 10-vuotiasta poikaa tulevaksi koulukotiampujaksi?

En hyväksy Madonnan puheita valkoisen talon räjäyttämisestä tai Trumpin pojan pilkkaamista. Madonna tai Katie Rich ei ole kaikki naiset. EI HYVÄ. Menikö perille.

Vierailija
91/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on järkyttävää, että tämä oli Yhdysvaltojen presidentin tärkeysjärjestyksessä ensimmäisten asioiden hoidettavien listalla.

Vierailija
92/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päätöksen olisi palauttanut voimaan kuka tahansa republikaanipresidentti.

Vierailija
93/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tä?

En hyväksy Madonnan puheita valkoisen talon räjäyttämisestä tai Trumpin pojan pilkkaamista. Madonna tai Katie Rich ei ole kaikki naiset. EI HYVÄ. Menikö perille.

Sinäkö sitten olet "kaikki naiset"?

Et edelleenkään ole vastannut siihen, millä oikeudella arvostelet Yhdysvaltojen verotulojen jakamista?

Käsittääkseni sinulla ei ole siihen mitään oikeutta? Miksi et arvostele yhdysvaltalaisia feministejä siitä, että eivät ole saaneet aikaan vapaaehtoisyhdistystä, joka antaisi ilmaista aborttineuvontaa?

Vierailija
94/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tä?

Sinäkö sitten olet "kaikki naiset"?

Et edelleenkään ole vastannut siihen, millä oikeudella arvostelet Yhdysvaltojen verotulojen jakamista?

Käsittääkseni sinulla ei ole siihen mitään oikeutta? Miksi et arvostele yhdysvaltalaisia feministejä siitä, että eivät ole saaneet aikaan vapaaehtoisyhdistystä, joka antaisi ilmaista aborttineuvontaa?

ÖÖöö eiköhän nämä ihmiset jotka ovat ylipäänsä saaneet aikaan tällaiset ilmaiset aborttineuvontaklinikat esim. jonnekin Nepaliin ole olleet juurikin feministejä :DDDDD.

Vierailija
95/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina naisten oikeuksia ollaan heti polkemassa? Tuokin ääliö sovinisti luulee olevansa jumalasta seuraava.

Vierailija
96/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on järkyttävää, että tämä oli Yhdysvaltojen presidentin tärkeysjärjestyksessä ensimmäisten asioiden hoidettavien listalla.

Verovarojen säästäminen talouskurimuksessa kamppailevassa valtiossa ei ole huono päätös,

varsinkin kun verovarat valuvat valtion ulkopuoliseen toimintaan joka kuuluisi kyseisten valtioiden ihan itse hoidettavaksi, vaikkapa länsimaisten feministien vapaaehtoisesti tukemana. Näin tulisi toimia Suomessakin.

Vierailija
97/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina naisten oikeuksia ollaan heti polkemassa? Tuokin ääliö sovinisti luulee olevansa jumalasta seuraava.

Naisten oikeudet = vastikkeetonta rahaa mitään kyselemättä kahmalokaupalla?

Nyt leikattiin vain valtion kuluja, naisten oikeuksia ei ole missään päin maailmaa vielä vähennetty edes Trumpin astuttua virkaansa.

Naiset eivät osaa ajatella rationaalisesti.

Vierailija
98/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämänkin ketjun kommenteista näkyy selvänä ja kirkkaana naisten koko luonne; edesvastuuttomuus, typeryys, epärehellisyys ja ennenkaikkea psykopaattinen ekoistisyys.

Taidat olla mamu kun suhtaudut naisiin noin??

Valitettavasti kyseessä ei ole minun suhtautumiseni naisiin; ainoastaan totesin sen kuinka asia todellisuudessa on.

Vierailija
99/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sitä hölmöläisen säästämistä. Kuin housuun kusemista, pienen hetken tuntuu mukavalta kunnes seuraukset alkaa valkenemaan.

Vierailija
100/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trumpia ei itseään todennäköisesti kiinnosta koko aborttiasia. Joutuu nyt vaan antamaan myönnytyksiä rebublikaaneille.

Ja loppujen lopuksi. Agenda ei ole kieltää aborttia kokonaan. Kolmannen kolmanneksen abortit menisivät kiellon alle (kuka täällä sitä oikeasti voisi edes puolustaa??). Lisäksi tavoite on se, että abortit eivät pitkällä tähtäimellä enää kuuluisi vakuutuksen piiriin ja valtion edes osittain korvaamiksi vaan abortin joutuisi maksamaan itse kokonaan. Toki kun obamacare vihdoin puretaan saadaan vakuutusyhtiöiden välille enemmän kilpailua ja tämä voi olla yksi kilpailuvalteista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi