Lapsen kaverin perhe on "ateistiperhe". Uskallanko päästää heidän lasta yökylään?
Ovat "ateistiperhe". Oma lapsi paljasti. Heidän lapsi ei osallistu uskonnon tunneille, eikä esim. koulun joulukirkkoon, joka on tärkeä kokemus mielestäni nuoren lapsen elämässä.
Nyt tuon perheen äiti lähestyi minua ja kysyi, voisiko lapsensa tulla meille yökylään. Olen vähän kahden vaiheilla. Mitä mieltä? En kaipaa lapseni elämään negatiivisiä vaikutteita.
Kommentit (14)
Ei hätää. Mielikuvituslapsen uskaltaa kyllä päästää mihin vaan.
En ikinä päästäisi lastani uskovaisille aivopestäväksi, käännytettäväksi ja pahimmassa tapauksessa hyväksikäytettäväksi kuten teillä on tapana. Parempi kun et ota, vaan jätät viattomat lapset rauhaan ja hihhuloit vain omiesi kesken.
Jos haluat lahjoittaa lapsesi seksikauppaan tai uhrattavaksi satanistisiin rituaaleihin, niin siitä vaan.
Hillary odottaa veritippaa kieli pitkällä..
Ateistit on paljon normaalimpaa porukkaa kuin uskonnolliset.
Ateisteilla ei yleensä ole taipumuksena tyrkyttää ateismiaan samalla lailla kuin uskovilla uskontoaan. Olen itse aika perus tapakristitystä perheestä (nyt kirkosta eronnut), jossa uskonto näkyi tasan siinä, että joulupöydässä joku luki pätkän evankeliumista.
Sen sijaan olin ala-asteella yökylässä luokkakaverillani. Siellä luettiin ruokarukous, illalla raamattua, puhuttiin pelastumisesta ja helvetistä ja jokaisessa huoneessa tuntui olevan jokin kuva kuolleesta jeesuksesta ristillä. Lastenhuoneessa oli ihan luokkakaverini ja sen sisarusten itse piirtämiäkin jeesuksia, joilta valui verta käsistä.
Onpa erikoinen avaus? Oliko tämä provo? - Vai ainoastaan halu osoittaa oma ahdasmielisyytensä? - Jos oman lapseni olisi aikeissa mennä kylään yhtä ahdasmielsien vanhempien lapsen luo, niin sasisin hillitä itseni, että en sanoisi pari valittua sanaa hänen kaverinsa vanhemmasta. - Lapsi parka kun ei ole voinut valita vanhempiaan. - Toivottavasti ei tule kohdanneeksi henkistä väkivaltaa, jota tarpeettoman usein edelleen vähätellään.
Uskovainen mies
No ei tietenkään uskalla päästää!!!!
Ei me kristityt mikään kultti olla, jossa kaikki mahdollinen kuplautuminen on lapsen tai itsen ainoa suoja. Me eletään tässä maailmassa, ja täällä on ateisteja, tavallisia sekulaareja, muiden uskontojen edustajia ja kaikkea siltä väliltä. Meidän tehtävä on olla vahva siinä omassa tiedossa, ohjata omia jälkeläisiä, kohdata muut ihmiset ihmisinä.
Jos haluaa olla kliseinen (oon huomattavan huono kielikuvissa), niin hommana on olla majakka. Ei nekään pelkää laivoja tai niitä karikkoja. Jos on vahva usko ja ymmärrys, tekee siinä uskossa ja ymmärryksessä sen minkä voi. Sun lapsikaan ei oppisi tuosta muuta kuin sen että vanhemmat erottaa kavereista, jotka nyt vain on lapsen maailmassa ehkä se tärkein sosiaalinen kontakti.
Vierailija kirjoitti:
Tän on pakko olla provo.
Mutta aika väsynyt sellainen. - Jos Ap:n oli tarkoitus vain provoilla niin olisi postannut avauksensa, jonnekin vähemmän sekulaarille forumille kun eihän tuosta Ap:n avauksesta ole varma pitäsikö sille itkeä vai nauraa.
Uskovainen mies
Penny Lame kirjoitti:
Ei me kristityt mikään kultti olla, jossa kaikki mahdollinen kuplautuminen on lapsen tai itsen ainoa suoja. Me eletään tässä maailmassa, ja täällä on ateisteja, tavallisia sekulaareja, muiden uskontojen edustajia ja kaikkea siltä väliltä. Meidän tehtävä on olla vahva siinä omassa tiedossa, ohjata omia jälkeläisiä, kohdata muut ihmiset ihmisinä.
Jos haluaa olla kliseinen (oon huomattavan huono kielikuvissa), niin hommana on olla majakka. Ei nekään pelkää laivoja tai niitä karikkoja. Jos on vahva usko ja ymmärrys, tekee siinä uskossa ja ymmärryksessä sen minkä voi. Sun lapsikaan ei oppisi tuosta muuta kuin sen että vanhemmat erottaa kavereista, jotka nyt vain on lapsen maailmassa ehkä se tärkein sosiaalinen kontakti.
kyllä. Olkaa normaalisti. Jos on rukoiltu iltarukous yhdessä lapsen kanssa tekisin sen nytkin, ilman mitään erityistä numeroa asiasta. "näin meillä eletään."
Ateistin kotiin laskisin vailla huolta lapseni, kiihkoilevan uskovaisen luokse en koskaan, Siellä ei lapsi olisi turvassa.
Vähimillään tuputusta ja pakkokäännytystä, enimmillään sek_hyväksikäyttöä. Never trust a hihhuls.
Olen +60v ja muistan lämpimästi vieläkin kun menimme alakoulussa joulukirkkoon hämärään, kynttilöiden valaisemaan. Ihminen joka vie tuon kokemuksen lapseltaan on yksinkertaisesti paha. Älä anna lapsesi leikkiä heidän lapsen kanssa enää!
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat lahjoittaa lapsesi seksikauppaan tai uhrattavaksi satanistisiin rituaaleihin, niin siitä vaan.
Hillary odottaa veritippaa kieli pitkällä..
Hoh-hoijaa....
Uskovainen mies
Mene töihin. Muuta neuvoa ei tule.