Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Trumpin ensimmäisiä päätöksiä: kieltää yhdysvaltalaisilta terveysjärjestöiltä globaalin aborttineuvonnan

Vierailija
24.01.2017 |

Please, kertokaa minulle vielä millä tavalla Trump oikein puolustaa "naisten asemaa", kun tämä on jo ensimmäisenä tekonaan vaikeuttanut aborttineuvonnan saamista ja aborttien tekemistä sekä asettaa jopa tuhannet naiset hengenvaaraan.

Lähde: http://yle.fi/uutiset/3-9419861

"Sääntö koskee kansalaisjärjestöjä, jotka työskentelevät ulkomailla ja saavat rahoitusta Yhdysvalloilta. Terveydenhuollon puolestapuhujat arvioivat säädöksen seurauksien olevan vakavia. Vaaralliset abortit tappavat vuosittain tuhansia naisia maailmassa.

– Naisten terveys ja oikeudet ovat Trumpin hallinnon ensimmäisiä uhreja, sanoi terveyttä ja sukupuolten tasa-arvoa edustavan keskuksen johtaja Serra Sippel."

Kommentit (176)

Vierailija
121/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on niin vaikeaa pitää haarat kiinni??

Lällätelläänhän täälläkin isäksi huijattuja miehiä, että mitäs ei käyttänyt kondomia tai pidättäytynyt kokonaan. Miltäs nyt tuntuu kun osuu omalle kohdalle?

Nojaa, useinhan se olisi kyllä myös sen teini-isän etu jos nainen päätyisi aborttiin.

Ei miehet mitään voita tällä päätöksellä, vaan häviävät. 

Onnettomien teiniäitien rinnalle tulee myös paljon onnettomia teini-isiä.

Vierailija
122/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvaltojen tehtäväkö on huolehtia koko maailman aborttineuvonnasta?

Kyllä on taas Ylellä ja vihervasurifeministeillä aika harhaiset käsitykset siitä, kuinka maapallo makaa.

Eli siis hetkinen, feministien pitäisi olla huolissaan esim. kehitys- tai muslimimaiden naisten asemasta, ja sitten kun siitä ollaan huolissaan, niin sekään ei kelpaa?

Mikään tuskin estää feministijärjestöjä lähtemästä antamaan vapaaehtoista aborttineuvontaa kehitysmaihin.

Kas kun tuo 3 miljardia dollaria ei ole taikaseinän rahaa.

Mutta  Yle ja feministit nyt tunnetaan kaikkein pahimpina totuuden vääristelijöinä ihan yleisestikin.

Tiedoksesi, että sitä tehdään naisjärjestöjen toimesta. Valistetaan ehkäisystä, koulutetaan turvallisten raskaudenkeskytysten tekemiseen paikallisia sairaanhoitajia, hankitaan siihen lääkkeitä jne. Ja kyllä, esim. sotaraiskaukset ovat lisänneet tämän työn tarvetta. Niissä tilanteessa naisilla ei hirveästi ole valinnan varaa.

Mä olen laittanut tuohon työhön vuosien mittaan ehkä satasen rahaa ja jonkin verran aikaani. Musta se on länsimaiden moraalinen velvollisuus. Länsimaisten demokratioiden. Yhdysvallat ei vaan taida enää sellainen olla.

Yhdysvaltojen veronmaksajien tehtäväkö maailman aborttineuvonta on?

Miksi naisjärjestöt eivät kykene auttamiseen ilman jenkkien veronmaksajien varoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulisipa Suomeenkin. Täällä vuodessa 10 000 aborttia ja 55 000 synnytystä. Revi siitä.

Kyllä tuo luku kertoo naisten holtittomuudesta.

Olisko parempi että tilalla olisi 10 000 ei-halutun lapsen huostaanottoa holtittomilta vanhemmilta?

Vierailija
124/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on taas Ylellä ja vihervasurifeministeillä aika harhaiset käsitykset siitä, kuinka maapallo makaa.

Eli siis hetkinen, feministien pitäisi olla huolissaan esim. kehitys- tai muslimimaiden naisten asemasta, ja sitten kun siitä ollaan huolissaan, niin sekään ei kelpaa?

Mikään tuskin estää feministijärjestöjä lähtemästä antamaan vapaaehtoista aborttineuvontaa kehitysmaihin.

Mutta  Yle ja feministit nyt tunnetaan kaikkein pahimpina totuuden vääristelijöinä ihan yleisestikin.

Miksi tuota toimintaa ei voitaisi tukea rahallisesti? Kyse on koko maapallon edusta ja naisten aseman parantamisesta. Eikö me kaikki haluta sitä?

Paljonko olet itse tähän mennessä lahjoittanut kehitysmaiden naisten aborttineuvontaan?

Vihervassarifeministillä ei ole käsitystä siitä, että ilmaista rahaa ei ole?

Sinäkö maksat maahanmuuton kulut, kun kehitysmaiden ylikansoitus alkaa valua tänne Suomeen? Ei-toivottujen raskauksien ennaltaehkäisy on huomattavasti kustannustehokkaampaa.

Miksi et siis itse ole antamassa jossain kehitysmaassa aborttineuvontaa, vaan odotat Yhdysvaltojen ja yhdysvaltalaisten veronmaksajien hoitavan asian puolestasi ?

Tä?

No niin, luettelepas minkä globaalien ongelmien ratkaisuun itse syydät varojasi?

En mihinkään. Mutta minä en olekaan tässä vihaamassa yhdenkään valtion päämiestä tai vinkumassa siitä mihin mikäkin valtio verotulojaan on jakamassa.

Onko Yhdysvallat valtiona mielestäsi ainoa taho , joka kykenee antamaan aborttineuvontaa?

Vähän suhteelisuudentajua teille Trumpvihakiimailijoille.

Vähän vaikea kuvitella, että et olisi yhtään vinkunut Suomessa esim. maahanmuuton kustantamisesta verovaroin...

Mikä helvetti sinä olet sanomaan sen, kuinka Yhdysvaltojen verotulot tulee jakaa?

Saahan asioista keskustella ja kritiikkiäkin esittää. Kuuluu länsimaiseen demokratiaan.

Jos haluat naiset takaisin keittiöön häiritsemästä, muuta vaikka Saudi-Arabiaan.

Demokratiaan kuuluu teidän feministien mielestä sekin , että Madonna puhuu valkoisen talon räjäyttämisestä ja Saturday night liven käsikirjoittaja Katie Rich pilkkaa Trumpin 10-vuotiasta poikaa tulevaksi koulukotiampujaksi?

En hyväksy Madonnan puheita valkoisen talon räjäyttämisestä tai Trumpin pojan pilkkaamista. Madonna tai Katie Rich ei ole kaikki naiset. EI HYVÄ. Menikö perille.

Sinäkö sitten olet "kaikki naiset"?

Et edelleenkään ole vastannut siihen, millä oikeudella arvostelet Yhdysvaltojen verotulojen jakamista?

Käsittääkseni sinulla ei ole siihen mitään oikeutta? Miksi et arvostele yhdysvaltalaisia feministejä siitä, että eivät ole saaneet aikaan vapaaehtoisyhdistystä, joka antaisi ilmaista aborttineuvontaa?

Kyllä sellaisia on. Niiden resurssit vain eivät ole riittäviä. Sä et nyt taida tietää näistä asioista kovin paljon? Onko Yhdysvallat sulle tuon järjestö- ym. toiminnan puolelta tuttu maa?

Vierailija
125/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minua suomalaista miestä pitäisi kiinnostaa mitä jenkit touhuaa? Bushin aikaan oli lupaussormukset ja seksuaalivalistusta karsittiin rankalla kädellä joka johti teiniraskauksien räjähtävään kasvuun sekä sukupuolitautien.

Suomessa vallitsee aika yksipuolinen konsensus, että naisten oikeus aborttiin pysyy ja seksuaalivalistus ja muu kansanterveystoiminta nähdään hyvänä asiana, kuten vaikka ilmaisten kondomien jakaminen yleisötapahtumissa jne.

Jenkit on jenkkejä, siellä on eri meininki.

Se, mitä Yhdysvalloissa tapahtuu, omaa painoarvoa muuallakin. Nykyinen presidentti on oma lukunsa, mutta yleisesti oon pitänyt arvokonservatiivista, uskonnollista liikehdintää huolestuttavana, kun se tapahtuu noin isossa maassa. Arvomaailmat vaikuttavat maiden rajojen yli. Hyvässä ja pahassa.

Vierailija
126/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Republikaani joten ei tule yllätyksenä, heidän agendalla nuo asiat monesti on. Trump ilmeisesti haluaa miellyttää ydinrepublikaaneja ja tämä voi olla lehmänkauppa kongressin suuntaan jonka tukea Trump myös tarvitsee.

Vierailija
127/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minua suomalaista miestä pitäisi kiinnostaa mitä jenkit touhuaa? Bushin aikaan oli lupaussormukset ja seksuaalivalistusta karsittiin rankalla kädellä joka johti teiniraskauksien räjähtävään kasvuun sekä sukupuolitautien.

Suomessa vallitsee aika yksipuolinen konsensus, että naisten oikeus aborttiin pysyy ja seksuaalivalistus ja muu kansanterveystoiminta nähdään hyvänä asiana, kuten vaikka ilmaisten kondomien jakaminen yleisötapahtumissa jne.

Se, mitä Yhdysvalloissa tapahtuu, omaa painoarvoa muuallakin. Nykyinen presidentti on oma lukunsa, mutta yleisesti oon pitänyt arvokonservatiivista, uskonnollista liikehdintää huolestuttavana, kun se tapahtuu noin isossa maassa. Arvomaailmat vaikuttavat maiden rajojen yli. Hyvässä ja pahassa.

Kirjoitat kuin asiassa olisi jotain uutta, ei ole jos vähänkin olet seurannut Usan politiikka, aika perus republikaani politiikkaa.

Vierailija
128/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksesi, että sitä tehdään naisjärjestöjen toimesta. Valistetaan ehkäisystä, koulutetaan turvallisten raskaudenkeskytysten tekemiseen paikallisia sairaanhoitajia, hankitaan siihen lääkkeitä jne. Ja kyllä, esim. sotaraiskaukset ovat lisänneet tämän työn tarvetta. Niissä tilanteessa naisilla ei hirveästi ole valinnan varaa.

Mä olen laittanut tuohon työhön vuosien mittaan ehkä satasen rahaa ja jonkin verran aikaani. Musta se on länsimaiden moraalinen velvollisuus. Länsimaisten demokratioiden. Yhdysvallat ei vaan taida enää sellainen olla.

Joku ei ole kanssasi samaa mieltä = ei ole enää demokratiaa.

Nauraisin sinulle mutta elämässäsi taitaa mennä noilla ajattelutaidoilla niin huonosti, että ei kehtaa. Sääliksi käy.

Viimeisellä lauseella viittasin kyllä länsimaisen demokratian määrittelevien tekijöiden murtumiseen laajempana ilmiönä Yhdysvalloissa tämän vuosituhannen puolella.

Sun on kovin vaikea keskustella asioista asioina. Kommentoitavaa ei oikein löydy, mutta jostain syystä on tarve parjata muita keskustelijoita. Mitä argumentteja sä, ajattelutaidoillasi juuri tähän keskusteluun toit? Mulla oli kertoa, mihin olen osallistunut, miten, ja miksi sitä pidän tärkeänä.

Sinun vuorosi.

Vierailija
129/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauraisin sinulle mutta elämässäsi taitaa mennä noilla ajattelutaidoilla niin huonosti, että ei kehtaa. Sääliksi käy.

Viimeisellä lauseella viittasin kyllä länsimaisen demokratian määrittelevien tekijöiden murtumiseen laajempana ilmiönä Yhdysvalloissa tämän vuosituhannen puolella.

Sun on kovin vaikea keskustella asioista asioina. Kommentoitavaa ei oikein löydy, mutta jostain syystä on tarve parjata muita keskustelijoita. Mitä argumentteja sä, ajattelutaidoillasi juuri tähän keskusteluun toit? Mulla oli kertoa, mihin olen osallistunut, miten, ja miksi sitä pidän tärkeänä.

Sinun vuorosi.

Meinaat että Obama murti länsimäisen demokratian. En pidä hahmosta mutta ei hän nyt demokratiaa murtanut.

Ajatteletko ennen kuin kirjoitat?

Vierailija
130/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lällätelläänhän täälläkin isäksi huijattuja miehiä, että mitäs ei käyttänyt kondomia tai pidättäytynyt kokonaan. Miltäs nyt tuntuu kun osuu omalle kohdalle?

Nojaa, useinhan se olisi kyllä myös sen teini-isän etu jos nainen päätyisi aborttiin.

Pointti oli varmaan siinä, että noiden lällättelyjen jälkeen on naurettavaa, että saman tapahtuessa naisille onkin "valkoinen heteromies naisten pahin vihollinen" jne.

Surullista, kun ihmisiltä sukupuolesta riippumatta tuntuu löytyvän empatiakykyä vain omaa ryhmää kohtaan.

Vierailija
131/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulisipa Suomeenkin. Täällä vuodessa 10 000 aborttia ja 55 000 synnytystä. Revi siitä.

Kyllä tuo luku kertoo naisten holtittomuudesta.

Olisko parempi että tilalla olisi 10 000 ei-halutun lapsen huostaanottoa holtittomilta vanhemmilta?

Mistäpä tiedämme? Murhatut harvemmin pystyvät mielipidettään kertomaan.

Logiikallasi on ok tappaa joku jos on syytä uskoa hänen elämänsä olevan vaikeaa.

Vierailija
132/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tuo lihaa syövä, valkoihoinen, talouseliittiin kuuluva vaikutusvaltainen heteromies sellainen naistem puollustaja että jää kohta islamistit toiseksi.

Alkaa Odinin soturitkin vaikuttaa pyhäkoulupojilta tuon ukon rinnalla.

Vierailija
133/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä valkoinen heteromies kannattaa naisten oikeutta aborttiin sekä seksuaalivalistusta ja kansanterveystoimintaa ja luulen että meitä on paljon muitakin valkoisia heteromiehiä jotka jakaa minun ajatukseni.

Eikö ole jännä juttu tuo yleistäminen, kuinka paikkansa pitämätön se yleensä on mutta silti pitää lokeroida ihmiset ihonvärin, seksuaalisen suuntautumisen tai sukupuolen mukaan. Olen saanut sellaisen käsityksen, että abortista ja noista asioista suurinta ääntä pitää uskonnolliset ihmiset niin miehet kun naiset.

Vierailija
134/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitat kuin asiassa olisi jotain uutta, ei ole jos vähänkin olet seurannut Usan politiikka, aika perus republikaani politiikkaa.

Ei siinä sinänsä - todellakaan - mitään uutta ole. Kyllä mä sitä ihan työnikin puolesta olen aika paljon seurannut parikymmentä vuotta. Se, että jokin ilmiö on mun mielestäni huolestuttava ja vie asioita suuntaan, jota en toivo... Ei liity siihen, että se olisi jotenkin uusi asia. Jos sen käsityksen sai, ilmaisin itseni huonosti.

Kyllä arvomaailman seurannaisvaikutukset mietityttävät mua jo teininä, 80-luvulla. Ja se, mitä on käsissä nyt (juuri tässä sun ja mun aiheena olevassa) on toki seurausta siitä. Noi prosessit ovat hitaita. Siksi salakavalia, mutta toisaalta - suuntaa ehtii myös muuttaa.

Mutta tän keskustelun ylilyönnit huomioden täytyy antaa sulle kiitosta ja rispektiä asiallisesta kommentoinnista. (Vaikka näkemykset eivät kohtaisikaan, tämä on arvokasta.) Kiitos!

Vierailija
135/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun vuorosi.

Meinaat että Obama murti länsimäisen demokratian. En pidä hahmosta mutta ei hän nyt demokratiaa murtanut.

Obama? (Mistä näitä arvailuja tehot?) Puhun aika paljon pidemmästä ajanjaksosta.

Vinkki: "Yhdysvallat oli demokratian mallimaa..."

Vierailija
136/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain sivuhuomautuksena suurinta ääntä tässä maassa on naisten aborttioikeudesta ja sen rajaamisesta pitäneet monesti naiset. Kuten Räsänen ja se kansalaisaloitekin joka oli tapetilla oli naisen käsialaa. Joten pidän hieman yksinkertaisena jotain valkoinen heteromies sitä, tätä ja tuota jankutusta.

Vierailija
137/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten ja naisten välillä on sellainen ero, että miehet eivät aina mieti mitä he voittavat vaan että mikä on oikein.

Tiedän ettet kykene ymmärtämään.

Vierailija
138/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun vuorosi.

Obama? (Mistä näitä arvailuja tehot?) Puhun aika paljon pidemmästä ajanjaksosta.

Vinkki: "Yhdysvallat oli demokratian mallimaa..."

Emakkoon osui ja sattui. Hyvä.

Vierailija
139/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, että globaali aborttineuvonta kelpaisi teille mamukriitikoille - se kun vähentäisi tänne Suomeenkin pyrkivien, huonoihin oloihin syntyneiden ihmisten määrää.

Jep... Miten te nyt yhtäkkiä olette niin innoissanne siitä että maailmaan syntyy miljoonakaupalla uusia afrikkalaisia ja muslimeita jo valmiiksi sekasorrossa oleviin maihin?

Vierailija
140/176 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä sinänsä - todellakaan - mitään uutta ole. Kyllä mä sitä ihan työnikin puolesta olen aika paljon seurannut parikymmentä vuotta. Se, että jokin ilmiö on mun mielestäni huolestuttava ja vie asioita suuntaan, jota en toivo... Ei liity siihen, että se olisi jotenkin uusi asia. Jos sen käsityksen sai, ilmaisin itseni huonosti.

Kyllä arvomaailman seurannaisvaikutukset mietityttävät mua jo teininä, 80-luvulla. Ja se, mitä on käsissä nyt (juuri tässä sun ja mun aiheena olevassa) on toki seurausta siitä. Noi prosessit ovat hitaita. Siksi salakavalia, mutta toisaalta - suuntaa ehtii myös muuttaa.

Mutta tän keskustelun ylilyönnit huomioden täytyy antaa sulle kiitosta ja rispektiä asiallisesta kommentoinnista. (Vaikka näkemykset eivät kohtaisikaan, tämä on arvokasta.) Kiitos!

Itse pidän tätäkin aborttiasiaa ja monia muita seksuaalivalistukseen, kansanterveystoimintaa liittyviä asioita syvästi sidoksissa uskonnollisuuteen. Suomihan on huomattavasti maallistuneempi maa kuin Usa esimerkiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä