Trumpin ensimmäisiä päätöksiä: kieltää yhdysvaltalaisilta terveysjärjestöiltä globaalin aborttineuvonnan
Please, kertokaa minulle vielä millä tavalla Trump oikein puolustaa "naisten asemaa", kun tämä on jo ensimmäisenä tekonaan vaikeuttanut aborttineuvonnan saamista ja aborttien tekemistä sekä asettaa jopa tuhannet naiset hengenvaaraan.
Lähde: http://yle.fi/uutiset/3-9419861
"Sääntö koskee kansalaisjärjestöjä, jotka työskentelevät ulkomailla ja saavat rahoitusta Yhdysvalloilta. Terveydenhuollon puolestapuhujat arvioivat säädöksen seurauksien olevan vakavia. Vaaralliset abortit tappavat vuosittain tuhansia naisia maailmassa.
– Naisten terveys ja oikeudet ovat Trumpin hallinnon ensimmäisiä uhreja, sanoi terveyttä ja sukupuolten tasa-arvoa edustavan keskuksen johtaja Serra Sippel."
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on niin vaikeaa pitää haarat kiinni??
Lällätelläänhän täälläkin isäksi huijattuja miehiä, että mitäs ei käyttänyt kondomia tai pidättäytynyt kokonaan. Miltäs nyt tuntuu kun osuu omalle kohdalle?
Nojaa, useinhan se olisi kyllä myös sen teini-isän etu jos nainen päätyisi aborttiin.
Ei miehet mitään voita tällä päätöksellä, vaan häviävät.
Onnettomien teiniäitien rinnalle tulee myös paljon onnettomia teini-isiä.
Miesten ja naisten välillä on sellainen ero, että miehet eivät aina mieti mitä he voittavat vaan että mikä on oikein.
Tiedän ettet kykene ymmärtämään.Aww, mene kertomaan tuo esim. Intian tai Gambian huumeghettoihin, joissa aidsia kantavia katulapsia on miljoonittain haistelemassa liimaa tai parituksen uhreina, moni kuolee vaarallisiin synnytyksiin ja lukemattomia vastasyntyneitä hylätään kaduille joka päivä. Ja iso osa näistä kaikista tapahtumista olisi estettävissä ehkäisy- ja aborttineuvonnalla.
Miten tämä liittyy Trumpiin? Ei Trump ole Intian tai Gambian presidentti. Ai niin, olit rasisti ja uskot että vain valkoinen rikas mies osaa ratkaista värillisten, ali-ihmisten, ongelmat. Etkö jo häpeä?
Luitko uutista ollenkaan? Kyse on nimenomaan GLOBAALISTA aborttineuvonnasta joka kiellettiin yhdysvaltain valtion rahoittamilta yhdistuksiltä. Eli kyse on nimenomaan abortista kehitysmaissa.
Sittenhän ongelmaa ei ole. Ei kai yhdellä valtiolla ole vastuuta globaalista ongelmasta? Vai millainen imperialisti sinä olet? Varmaan Yhdysvaltojen pitäisi valloittaa mustien, tyhmien afrikkalaisten maat heidän omaksi parhaakseen?
Katso peiliin. Siinä on puhdas, häpeämätön rasisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvaltojen tehtäväkö on huolehtia koko maailman aborttineuvonnasta?
Kyllä on taas Ylellä ja vihervasurifeministeillä aika harhaiset käsitykset siitä, kuinka maapallo makaa.
Eli siis hetkinen, feministien pitäisi olla huolissaan esim. kehitys- tai muslimimaiden naisten asemasta, ja sitten kun siitä ollaan huolissaan, niin sekään ei kelpaa?
Mikään tuskin estää feministijärjestöjä lähtemästä antamaan vapaaehtoista aborttineuvontaa kehitysmaihin.
Kas kun tuo 3 miljardia dollaria ei ole taikaseinän rahaa.
Mutta Yle ja feministit nyt tunnetaan kaikkein pahimpina totuuden vääristelijöinä ihan yleisestikin.
Tiedoksesi, että sitä tehdään naisjärjestöjen toimesta. Valistetaan ehkäisystä, koulutetaan turvallisten raskaudenkeskytysten tekemiseen paikallisia sairaanhoitajia, hankitaan siihen lääkkeitä jne. Ja kyllä, esim. sotaraiskaukset ovat lisänneet tämän työn tarvetta. Niissä tilanteessa naisilla ei hirveästi ole valinnan varaa.
Mä olen laittanut tuohon työhön vuosien mittaan ehkä satasen rahaa ja jonkin verran aikaani. Musta se on länsimaiden moraalinen velvollisuus. Länsimaisten demokratioiden. Yhdysvallat ei vaan taida enää sellainen olla.Joku ei ole kanssasi samaa mieltä = ei ole enää demokratiaa.
Nauraisin sinulle mutta elämässäsi taitaa mennä noilla ajattelutaidoilla niin huonosti, että ei kehtaa. Sääliksi käy.
Viimeisellä lauseella viittasin kyllä länsimaisen demokratian määrittelevien tekijöiden murtumiseen laajempana ilmiönä Yhdysvalloissa tämän vuosituhannen puolella.
Sun on kovin vaikea keskustella asioista asioina. Kommentoitavaa ei oikein löydy, mutta jostain syystä on tarve parjata muita keskustelijoita. Mitä argumentteja sä, ajattelutaidoillasi juuri tähän keskusteluun toit? Mulla oli kertoa, mihin olen osallistunut, miten, ja miksi sitä pidän tärkeänä.
Sinun vuorosi.
Meinaat että Obama murti länsimäisen demokratian. En pidä hahmosta mutta ei hän nyt demokratiaa murtanut.
Ajatteletko ennen kuin kirjoitat?
Obama? (Mistä näitä arvailuja tehot?) Puhun aika paljon pidemmästä ajanjaksosta.
Vinkki: "Yhdysvallat oli demokratian mallimaa..."
Emakkoon osui ja sattui. Hyvä.
Onko sulla tuon nimittelyn lisäksi mitään annettavaa tästä aiheesta käytävään keskusteluun? Mielipiteesi minusta on jo tullut selväksi, mutta ei se kyllä satuta millään lailla.
Hänestä en tiedä mutta komppaan.
Usa tekee mitä he haluaa, me Suomessa tehdään meidännäköistä politiikkaa. Valitettavasti, jos yksin maailman vaikutusvaltaisimmista maista haluaa tehdä jotain eivät he meiltä siihen lupaa kysy.
M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin järkevä päätös. Ihmisiä ei saa tappaa, vaikka virallista henkilötunnusta ei vielä olisikaan.
Ei haittaa, vaikka me 7 miljardia maapallon kansalaista kuoltaisiin globaaliin ilmastokatastrofiin - kunhan vaan alkioita suojellaan!!
Hei halooooo, joku abortointi ei vaikuta ylikansoitukseen tippaakaan.
Tosin kannatan kaikkien suvakkien ja suvakinmielisten maailmanlaajuisen massajälkiabortointikampanjan aloittamista pikimiten. Kelpaaks se?
Ai ei vaikuta, abortteja tehdään vuodessa yhteensä yli 40 miljoonaa, mihinkäs aiot ne ihmiset laittaa tästä lähtien?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minua suomalaista miestä pitäisi kiinnostaa mitä jenkit touhuaa? Bushin aikaan oli lupaussormukset ja seksuaalivalistusta karsittiin rankalla kädellä joka johti teiniraskauksien räjähtävään kasvuun sekä sukupuolitautien.
Suomessa vallitsee aika yksipuolinen konsensus, että naisten oikeus aborttiin pysyy ja seksuaalivalistus ja muu kansanterveystoiminta nähdään hyvänä asiana, kuten vaikka ilmaisten kondomien jakaminen yleisötapahtumissa jne.
Jenkit on jenkkejä, siellä on eri meininki.
Se, mitä Yhdysvalloissa tapahtuu, omaa painoarvoa muuallakin. Nykyinen presidentti on oma lukunsa, mutta yleisesti oon pitänyt arvokonservatiivista, uskonnollista liikehdintää huolestuttavana, kun se tapahtuu noin isossa maassa. Arvomaailmat vaikuttavat maiden rajojen yli. Hyvässä ja pahassa.
Kirjoitat kuin asiassa olisi jotain uutta, ei ole jos vähänkin olet seurannut Usan politiikka, aika perus republikaani politiikkaa.
Ei siinä sinänsä - todellakaan - mitään uutta ole. Kyllä mä sitä ihan työnikin puolesta olen aika paljon seurannut parikymmentä vuotta. Se, että jokin ilmiö on mun mielestäni huolestuttava ja vie asioita suuntaan, jota en toivo... Ei liity siihen, että se olisi jotenkin uusi asia. Jos sen käsityksen sai, ilmaisin itseni huonosti.
Kyllä arvomaailman seurannaisvaikutukset mietityttävät mua jo teininä, 80-luvulla. Ja se, mitä on käsissä nyt (juuri tässä sun ja mun aiheena olevassa) on toki seurausta siitä. Noi prosessit ovat hitaita. Siksi salakavalia, mutta toisaalta - suuntaa ehtii myös muuttaa.
Mutta tän keskustelun ylilyönnit huomioden täytyy antaa sulle kiitosta ja rispektiä asiallisesta kommentoinnista. (Vaikka näkemykset eivät kohtaisikaan, tämä on arvokasta.) Kiitos!
Koska puhut paljon mutta et sano mitään niin voisitko täsmentää mistä olet huolissasi. Nyt vaikutat lähinnä huurupäältä joka sopertaa pahaenteisen kuuloisia lauseita ilman kontekstia tai merkitystä.
Oletko ollut joskus Jehovan Todistaja?
Mistä olen huolissani, kts. vaikkapa tuo tässä olevan ketjun alku: Bushin kauden teiniraskauksien lisääntyminen, std-tartuntojen lisääntyminen valistuksen puuttuessa, jne. Mielestäni se, mistä olen huolissani, kun on puhe uskonnollisista konservatiiveista, oli täysin selvää. Konteksti oli siinä ihan alusta asti.
Olen btw. ateisti. Voitko tarkentaa, mikä sanomani muistuttaa "huurupääsopertelua"?
Suomi on kuin se kärpäsenjätös Speden sketsissä karttapallossa, voidaan toki mölytä täällä Usan asioista mutta ketään ei meidän mielipiteemme kiinnosta. Ehkä suomalaiset voisi ruveta tukemaan kansalaisjärjestöjä jotka tekevät työtä kehitysmaissa esimerkiksi aborttiasian tiimoilta. Noin voimme vaikuttaa.
M
Trump on kuin koulukiusattu pikkupoika, jota kiusataan vaikka vaihtaisi koulua. Hänellä on omituisia mielipiteitä ja hän provosoituu helposti saaden itkupotkuraivarin. Hän ei tee mitään kiellettyä mutta silti hän ärsyttää suurta osaa ihmisiä.
Suurimpia kiusaajina toimii naiset.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on kuin se kärpäsenjätös Speden sketsissä karttapallossa, voidaan toki mölytä täällä Usan asioista mutta ketään ei meidän mielipiteemme kiinnosta. Ehkä suomalaiset voisi ruveta tukemaan kansalaisjärjestöjä jotka tekevät työtä kehitysmaissa esimerkiksi aborttiasian tiimoilta. Noin voimme vaikuttaa.
M
Keskustelu on musta aina tarpeen, vaikkei se tietenkään esim. Yhdysvaltojen asioihin vaikuta.
Joo, noita löytyy, kun etsii netistä. Ja ottavat mielellään tukea vastaan. Eihän sitä tarvitse mummille joulupöydässä mainostaa tukevansa "aborttityötä", mutta mun mielestä on ollut hyvä valinta.
Ja on vaikuttanut, että varat menevät sinne, minne ollut tarkoituskin.
Etsikää näitä netistä, en tohdi puffata mitään tiettyä.
Tuossa jutussakin jo kävi ilmi mistä on kyse, perinteisestä republikaani politiikasta ja edelliset republikaani presidentit ovat toimineet samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M
Keskustelu on musta aina tarpeen, vaikkei se tietenkään esim. Yhdysvaltojen asioihin vaikuta.
Joo, noita löytyy, kun etsii netistä. Ja ottavat mielellään tukea vastaan. Eihän sitä tarvitse mummille joulupöydässä mainostaa tukevansa "aborttityötä", mutta mun mielestä on ollut hyvä valinta.
Ja on vaikuttanut, että varat menevät sinne, minne ollut tarkoituskin.Etsikää näitä netistä, en tohdi puffata mitään tiettyä.
Tuossa on yksi johon voi lahjoittaa.
https://www.crowdrise.com/extraordinary-people-daring-to-actually-help-…-
M
Totta kai islaminuskoinen Trump, oikealta nimeltään Dawood Ibrahim Khan, polkee naisten oikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minua suomalaista miestä pitäisi kiinnostaa mitä jenkit touhuaa? Bushin aikaan oli lupaussormukset ja seksuaalivalistusta karsittiin rankalla kädellä joka johti teiniraskauksien räjähtävään kasvuun sekä sukupuolitautien.
Suomessa vallitsee aika yksipuolinen konsensus, että naisten oikeus aborttiin pysyy ja seksuaalivalistus ja muu kansanterveystoiminta nähdään hyvänä asiana, kuten vaikka ilmaisten kondomien jakaminen yleisötapahtumissa jne.
Jenkit on jenkkejä, siellä on eri meininki.
Se, mitä Yhdysvalloissa tapahtuu, omaa painoarvoa muuallakin. Nykyinen presidentti on oma lukunsa, mutta yleisesti oon pitänyt arvokonservatiivista, uskonnollista liikehdintää huolestuttavana, kun se tapahtuu noin isossa maassa. Arvomaailmat vaikuttavat maiden rajojen yli. Hyvässä ja pahassa.
Kirjoitat kuin asiassa olisi jotain uutta, ei ole jos vähänkin olet seurannut Usan politiikka, aika perus republikaani politiikkaa.
Ei siinä sinänsä - todellakaan - mitään uutta ole. Kyllä mä sitä ihan työnikin puolesta olen aika paljon seurannut parikymmentä vuotta. Se, että jokin ilmiö on mun mielestäni huolestuttava ja vie asioita suuntaan, jota en toivo... Ei liity siihen, että se olisi jotenkin uusi asia. Jos sen käsityksen sai, ilmaisin itseni huonosti.
Kyllä arvomaailman seurannaisvaikutukset mietityttävät mua jo teininä, 80-luvulla. Ja se, mitä on käsissä nyt (juuri tässä sun ja mun aiheena olevassa) on toki seurausta siitä. Noi prosessit ovat hitaita. Siksi salakavalia, mutta toisaalta - suuntaa ehtii myös muuttaa.
Mutta tän keskustelun ylilyönnit huomioden täytyy antaa sulle kiitosta ja rispektiä asiallisesta kommentoinnista. (Vaikka näkemykset eivät kohtaisikaan, tämä on arvokasta.) Kiitos!
Koska puhut paljon mutta et sano mitään niin voisitko täsmentää mistä olet huolissasi. Nyt vaikutat lähinnä huurupäältä joka sopertaa pahaenteisen kuuloisia lauseita ilman kontekstia tai merkitystä.
Oletko ollut joskus Jehovan Todistaja?Mistä olen huolissani, kts. vaikkapa tuo tässä olevan ketjun alku: Bushin kauden teiniraskauksien lisääntyminen, std-tartuntojen lisääntyminen valistuksen puuttuessa, jne. Mielestäni se, mistä olen huolissani, kun on puhe uskonnollisista konservatiiveista, oli täysin selvää. Konteksti oli siinä ihan alusta asti.
Olen btw. ateisti. Voitko tarkentaa, mikä sanomani muistuttaa "huurupääsopertelua"?
Ateismi ei tarkoita, ettei voisi olla huurupää. Suurin osa ufoihin uskovista "siepatuista" on ateisteja.
Mutta asiaan, vai tuosta olet huolissasi? En usko. Uskon, että marmatat koska Trumpin valinta, kielikuvallisesti, repi persereikäsi niin ammolleen että voisit tunkea pääsi sinne ilman että ottaisi reunasta kiinni.
No, mä olin mainituista asioista kyllä huolissani jo silloin, kun Trump oli vasta vähän keskitasoa menestyneempi liikemies. Marmatan? Ehkä sitten. Ainakaan mulla ei ole pakonomaista tarvetta käyttää jatkuvasti alatyylisiä ilmauksia. Mitenköhän se asiaasi edistää..?
Haluatko nyt jostain syystä siirtää keskustelun ufoihin? Vai onko sulla jotain annettavaa tähän aiheeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvaltojen tehtäväkö on huolehtia koko maailman aborttineuvonnasta?
Kyllä on taas Ylellä ja vihervasurifeministeillä aika harhaiset käsitykset siitä, kuinka maapallo makaa.
Eli siis hetkinen, feministien pitäisi olla huolissaan esim. kehitys- tai muslimimaiden naisten asemasta, ja sitten kun siitä ollaan huolissaan, niin sekään ei kelpaa?
Huolissaan oloon kuuluu että itse maksaa ja tekee jotain huomaamalleen epäkohdalle.
Toistenko pitäisi kustantaa sinun huolesi? Ei yllätä.
Vierailija kirjoitti:
M
Pliis ei mitään järjestöjä, kun ei nämä ideioiden heittäjät itse mitään maksa vaan laittavat lihaa syövän heteron maksamaan verovaroista ja itse raapivat persettään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on niin vaikeaa pitää haarat kiinni??
Lällätelläänhän täälläkin isäksi huijattuja miehiä, että mitäs ei käyttänyt kondomia tai pidättäytynyt kokonaan. Miltäs nyt tuntuu kun osuu omalle kohdalle?
Nojaa, useinhan se olisi kyllä myös sen teini-isän etu jos nainen päätyisi aborttiin.
Ei miehet mitään voita tällä päätöksellä, vaan häviävät.
Onnettomien teiniäitien rinnalle tulee myös paljon onnettomia teini-isiä.
Miesten ja naisten välillä on sellainen ero, että miehet eivät aina mieti mitä he voittavat vaan että mikä on oikein.
Tiedän ettet kykene ymmärtämään.Aww, mene kertomaan tuo esim. Intian tai Gambian huumeghettoihin, joissa aidsia kantavia katulapsia on miljoonittain haistelemassa liimaa tai parituksen uhreina, moni kuolee vaarallisiin synnytyksiin ja lukemattomia vastasyntyneitä hylätään kaduille joka päivä. Ja iso osa näistä kaikista tapahtumista olisi estettävissä ehkäisy- ja aborttineuvonnalla.
Miten tämä liittyy Trumpiin? Ei Trump ole Intian tai Gambian presidentti. Ai niin, olit rasisti ja uskot että vain valkoinen rikas mies osaa ratkaista värillisten, ali-ihmisten, ongelmat. Etkö jo häpeä?
Luitko uutista ollenkaan? Kyse on nimenomaan GLOBAALISTA aborttineuvonnasta joka kiellettiin yhdysvaltain valtion rahoittamilta yhdistuksiltä. Eli kyse on nimenomaan abortista kehitysmaissa.
Entäs sitten?
Maksajalla on täysi oikeus asettaa reunaehtoja antamalleen avulle.
Onko sulla tuon nimittelyn lisäksi mitään annettavaa tästä aiheesta käytävään keskusteluun? Mielipiteesi minusta on jo tullut selväksi, mutta ei se kyllä satuta millään lailla.