Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sateenkaarevia jotka olisivat IVF-hoidoissa nyt keväällä?

15.03.2006 |

Hei kaikille!

Olisikohan täällä ketään sateenkaariperheellistä tai sellaiseksi haluavaa, joka olisi nyt keväällä IVF-hoidoissa? Olisi kiva kuulla kokemuksia.

Itse aloitan ekan IVF:n huhti-toukokuun vaihteessa ja jännittää aika tavalla. Olen vähän kurkkinut tuonne lapsettomuus-listalle ja lukenut sieltä IVF:sta, mutta olisi kiva kuulla meikäläisten kokemuksia hoidoista. Tuolla Setan listoilla kun tuntuu olevan vähän tabuja nämä lapsettomuus-keskustelut, vaikka tiedän kyllä, että joukossamme on myös (oikeasti) lapsettomuudesta kärsiviä.

Meillä on nyt takana vuoden verran hoitoja, yhteensä seitsemän inssiä, joista kaksi tehtiin Puregonien avustuksella ja muut viisi luonnonkierrossa ilman lääkitystä. Mitään näkyvää syytä lapsettomuudelle ei ole, ulkoisesti kaikki on sujunut lääkärimme mukaan kuin oppikirjasta, mutta sitä toivottua tulosta ei vaan kuulu.

Tässä alkaa olla jo kaikki säästöt käytetty, kun Kelalta ei heru meikäläisille minkäänlaista tukea, mutta vielä uskaltauduimme lääkkeineen yli 2000 euroa maksaviin hoitoihin.

Olisi tosi kiva kuulla, jos täällä on muitakin IVF-hoidoissa olevia .

Kommentit (140)

Vierailija
41/140 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheesti kirjoitusvirheitä mun viestissäni, sori.

Vierailija
42/140 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältähän toi kuulostaa! Mulla kanssa alkoi suunnilleen samaan aikaan ökköily. Oksensin sen yhden kerran kun oltiin autoilemassa ulkomailla, Saksassa yöllä kun en ollut syönyt tarpeeksi piti käydä huoltoaseman vessassa heittämässä laatat mutta sen jälkeen pysyi kamat sisällä kun söin säännöllisesti.

Meillä on siirto keskiviikkona, ultrassa tänään 0,83 cm limis.

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/140 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siis kyllä mulla on tullut ainakin tällä kertaa ihan vaan näistä estradioleista huono olo, jos olen ottanut tyhjään mahaan, mutta ei se ole kestänyt kuin sen hetken että sitten on syönyt jotain. Ei sellaisia mielitekoja tai erityisiä ökköjä.

Vierailija
44/140 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tosiaan tämä odottelu, meillä ylihuomenna testipäivä. Mutta tänään töissä kyllä tunsin sellaiset menkkakivut, että piti hetkeksi mennä pitkäkseen. Kivut meni ohi, mutta pelkään menkkojen alkavan hetkenä minä hyvänsä. Vielä ei ole ollut vuotoa, mutta varmaan pian. Pelottaa aikas tavalla negatiivinen tulos, mutta ei kai sille voi mitään, jos taas on niin huono säkä.

Olisipa hienoa Vix, jos nuo oireesi viittaisivat plussaan. Toivotaan parasta :)

Onnea myös Tiuhtiaiselle punktioon (vai oliko se pas?).

Epävarmoin ajatuksin

Laureta

Vierailija
45/140 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkkakivut on myös raskausoire niin kauan kuin vuotoa ei tule. Ei siis heitetä kirvestä kaivoon, ennen kuin on testattu, eihän?!?

Meillä on siis PAS edessä huomenna. Saa nähdä, on se aina jännää että miten pikkuiset selviää sulatuksesta. Viimeksi selvisi molemmat, mutta en mä usko pysyvästi niin hyvään tuuriin.

Yrittäkää jaksaa piinailla vielä hetki, mullahan se sitten vasta alkaakin...

Vierailija
46/140 |
07.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli negatiivinen testitulos taas kerran. Pitihän se arvata. Raivostuttaa ja itkettää. Mutta eipä tässä muu auta kuin taipua kohtalon kovaan käsittelyyn.

Menkkoja ei ole kuulunut, ei minkäänlaista vuotoa, mutta laitoin viimeiset Luget eilen, joten parin päivän sisällä voi odotella menkkoja alkaviksi.

En ole vielä soittanut lääkärille, soittoaika vasta iltapäivällä, niin en ole ihan varma jatkosta. Ainakin se viimeksi puhui jotain, ettei PASia kannata tehdä heti seuraavaan kiertoon. Onko teillä muuten kokemusta tai tietoa miksi näin ei voi tai kannata tehdä?

Kesätauko tulee siis varmaan väliin, mutta onneksi se lakimuutos venyy syksyyn, niin saatiin vähän lisäaikaa. Ja jos PAS ei myöskään onnistu, niin mietimme tuossa vaimoni kanssa, että taidamme aloittaa hänen hoidot sitten Fertinovassa, mikäli siellä ottavat enää uusia asiakkaita vastaan.

Ollaan saatu aivan tarpeeksemme Väestöliitosta. Ja on erittäin epätodennäköistä, että saamme yhtään senttiä takaisin Kelalta. (Ja saimme ensin sellaiset kuitit hoidoista, missä oli merkattu saamamme hoito kohtaan MUU. Huomasin sen vasta kotona ja menin takaisin klinikalle ja sanoin, että jos olette edelleen sitä mieltä, että minun saamani IVF-hoito on jotain muuta kuin sairaudenhoitoa, vaadin kirjallisen selvityksen sille mitä se MUU sitten on. Saatiin lopulta sellaiset kuitit missä ruksit oli kohdassa sairaudenhoito). Ja kun mainitsin klinikallamme, että miten Fertinovalla sitten korvataan suoraan hoidot myös lesboille, sanoivat, että Fertinovalla kierretään lakia... Olipa tosi hyvä selitys joo.

Noh. Aika masentavissa tunnelmissa täällä ollaan, vielä kotona yöpaidassa, kun päätin olla menemättä töihin.

Mutta, toivon teille Tiuhtiainen ja Vix paaaaaljon parempaa onnea!

Laureta

Vierailija
47/140 |
08.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Laureta, olen ihan kamalan pahoillani puolestasi. Ja todella masentavaa että vielä saatte nihkeää kohtelua Väestöliitonkin suunnalta. tiedän, että F on kiinni juhannuksesta heinäkuun loppuun. Jos sinne aiotte, kannattaa soittaa ja kysellä heti, niin ehkä saisitte ajan elokuun alkuun.

Noi kuittikäytännöt vaikuttaa olevan sellainen harmaa alue millä hyvällä tahdolla asioita voidaan merkata sairaudenhoidoksi ja joku toinen taho taas merkkaa muuksi. Meille kyllä sanottiin, että tällä hoitohistorialla ivf-hoitoihin siirtyminen on perusteltua ja ivf on diagnostinen hoito (eli sillä pystytään selvittämään tärppäämättömyyden syitä) ja siis sairaudenhoitoa.

F:llä ollaan saatu hyvää kohtelua AINA. Eli voin todella suositella. Olen kuullut muidenkin moittivan Väestöliittoa ja niiden asennetta, ilmeisesti siellä on niin paljon enemmän työntekijöitä joiden hoitoon joutuu, että mukaan saattaa yllättäen joutua sateenkaarivastaisia henkilöitä.

..

Tiuhtiainen, susta ei ole kuulunut, toivottavasti saitte pas:ssissa alkioita siirrettyä?

Itse kuulostelen kauhuissani kaikkia vatsanseudulta tulevia nippailuja, kramappeja, ilmavaivoja jne jne jne. Alkaa todella hermostuttaa, testipäivä on lauantaina 10.6.

Vierailija
48/140 |
09.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsääkin tylsempää että teillä sitten kävi noin. Varsinkin kun sitten kaupan päälle on pelko pyllyssä että miten tässä käy lakien ja muiden suhteen. Kysymykseesi, PAS voidaan kyllä tehdä heti suoraan seuraavaan kiertoon, varmistin viime kerralla. Kyse on ehkä enemmän kesätauon aiheuttamasta viivästyksestä?

Vix, yritä jaksaa positiivisella vielellä. Tiedän, että se on ihan kamalan vaikeaa.

Olen ollut koulutuksessa nämä päivät, joten en siksi ole päässyt tsemppaamaan. Meillä siirrettiin keskiviikkona kaksi I-luokan alkiota, 4- ja 5-soluiset. Kolme oli sulatettu, joista yksi oli hajonnut. Vielä jäi kuusi alkiota jäljelle kolmeen olkeen. Oon mä nyt varovaisen optimistinen, varsinkin kun pitäisi vielä kropan olla keskenmenon jäljiltä siinä kunnossa että uuden raskautumisen pitäisi olla hiukka helpompaa vielä ainakin tämän kierron ajan. Vaimohan on ollut ihan varma kaksosista alusta alkaen, varmaan hykertelee nyt tyytyväisenä... Mä vaan hikoilen, haisen pahalle ja vihaan finnejäni - on nää hormonit tosi kivoja.

Hirveästi vielä voimia Lauretalle pettymyksestä toipumiseen ja Vixille viimeisiin odotteluhetkiin.

Vierailija
49/140 |
10.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli testipäivä ja heräsin ylös klo 6.30... Kaksi viivaa ilmestyi ikkunaan ihan tuota pikaa testitikun uittamisen jälkeen!!

On ihan epätodellinen olo, hymyiltiin sanattomina sängyssä kultani kanssa eikä uni tietenkään enää tullut silmään.

Ihmeellistä, yli vuosi hoitoja ja nyt ollaan tässä. Verikoe on ensi maanantaina. Onkohan sillä yksi vai kaksi..

Ihanaa!

Vierailija
50/140 |
10.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta olen seurannut piinistänne, ihan valtavasti onnea teille! Vuosi sitten oltiin samoissa tunnelmissa ja nyt meillä on suloinen, kultainen pieni tyttö.

Vierailija
51/140 |
10.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mieletön juttu. Vau. Toivon koko sydämestäni että kaikki menee hyvin ihan loppuun asti! Halauksia koko perheelle ja kyytiläiselle/sille tarrasukkia joka varpaaseen että pysyy!

Vierailija
52/140 |
11.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon lämpimiä onnitteluja Vix! Toivon kaikkea hyvää myös jatkossa.

Laureta

Vierailija
53/140 |
11.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sivullisena lukenut. ja olen just niitä ekasta inssistä onnistunut, tosin ei mitenkään suunniteltu.

mutta todella läheltä seurannut kahden ihmisen ivf hoitoja ja tiedän kuinka piinaavaa ja raskasta se on. vaikken toki itse ole kokenut.

toivotaan nytten paljon tarrasukkia pikkuselle että pysyy matkassa mukana.

Vierailija
54/140 |
12.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon!

Tänään menen verikokeeseen, sen jälkeen asia varmaan alkaa tuntua todellisemmalta. Ollaan edelleen aivan epätodellisissa tunnelmissa kullan kanssa.

Kyselin tuolla plussanneiden lapsettomien puolella oudosta vaivastani joka alkoi eilen aamulla, mutten ole saanut vastauksia, no, ehkä tänään klinikalla neuvovat. Tuntuu ihan siltä kuin oilisi etäisesti saamassa virtsatientulehduksen. Paineen tunnetta aivan alavatsalla ja pissallakin käyn monta kertaa useammin kuin ennen.

Onkohan jotain alkuraskauteen liittyvää? Olo ei ole pahentunut vuorokauden aikana, mikä kyllä kuuluisi virtsatientulehdukseen.

No, tunnin päästä tapaan kätilön verikokeessa, ehkä hän osaa neuvoa.

Kaikkea hyvää teille Tiuhtiainen ja Laureta. Ja kiitokset muillekin onnittelijoille!! Palaillaan

Vierailija
55/140 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En malttanut odottaa torstain Oikeaan Testipäivään, vaan pissin jo aamulla kuppiin (oireet kun eilen alkoi vahvistua). Siellähän se hailakan haalea haamuviiva hymyili vastaan! Ei tässä nyt vielä vedetä lippua salkoon tai mitään, katsotaan mihin suuntaan lähtee kehittymään, mutta on se kiva huomata että siellä ainakin yritetään kiinnittyä.

Ehkä lääkäri sittenkin oli oikeassa sanoessaan, että mä olen helposti raskaaksi tulevaa tyyppiä :-) Vaikken vielä yhtään ole kantanut loppuun saakka.

Vierailija
56/140 |
13.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä mitä kätilö sanoi vatsakivuista?

Vierailija
57/140 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein paljon onnea viivan kehittymiseen entistä vahvemmaksi!!

Onhan se mahtavaa, jos meidän ketjun mahoista lesboista tuleekin raskaana olevia lesboja ;)

Perässä tullaan, yritän kovasti päästä samaan kuin te Tiuhtiainen ja Vix.

Vierailija
58/140 |
13.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikokeen tulos oli tyrmistyttava!

Hcg 4830!! (Ja ei, tassa ei ole pilkkuvirhetta)

Katilo onnistui sanomaan sen ihan vakaalla aanella niin, etta mun piti kysya etta anteeksi sano uudestaan. Viitearvot on kuulemma 300-1000 noin. Kysyin sitten etta tarkoittaako tama nyt suoraa sita, etta molemmat alkiot on kiinnittyneet, niin kommentti oli, etta ultrassa varmuudella selviaa, mutta siihenhan tama nyt viittaisi...

Ollaan ihan sekopaisina ja kauhistuneen onnllisina kullan kanssa. (Ollaan lomailemassa, siksi aakkoset puuttuu tekstistani).

Oletteko kuulleet etta kellaan ois ollut tollaset lukemat? Mina en ainakaan. Ihan kauhistuttaa. No, positiivinen asia on se, etta varmaan 2 on kyydissa ja todennakoisesti ainakin toinen pysyy kiinni..

Alavatsan paineen tunteesta ja virtsatientulehdusepailyista kysyin ja otettiin virtsakoe. Se oli puhdas, eli ilmeisesti tuntemukset vain kuuluvat asiaan. Sitten ne vaimenivatkin kahden paivan kuluttua, oikeastaan melko pian sen kokeen ottamisen jalkeen.

Tammoista. Mites teilla?

Vierailija
59/140 |
13.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti toivon, että perässä tullaan meidän pikkuisten kanssa.

Mulla on aika paljon samanlaisia raskausoireita kuin viime raskaudessa, mutta toisaalta uskon kyllä että pystyn niitä kuvittelemaankin. En osaa sanoa, jonain hetkinä olen aivan varma että raskaana sitä ollaan ja toisina taas aivan epätoivona.

Kuulostaa kyllä nyt tosiaan siltä että teillä ollaan tanakasti kyydissä, joten hurjan hyvää lomailua! Minä täällä piianilen sitten keskenäni vielä vähän reilun viikon...

Vierailija
60/140 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mehän ei ollakaan enää mahoja vaan sikiämme kuin sienet sateella :-) Kyllä sunkin pitää nyt päästä tähän samaan tilaan, tehdään sitten treffit vaikka ens vuonna pride-marssille ja esitellään lapsiamme, joita on siihen mennessä ainakin neljä, ehkä jopa kuusi jos kaikki tehdään niinkuin Vix :-)